Onzinnige ergernissen

15-03-2026 14:17 747 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Soms erger ik mij ergens aan en meestal betreft dit iets wat ook voor anderen irritant kan zijn. Om maar wat voorbeelden te noemen: arrogant gedrag, achtergelaten troep in een park, keiharde muziek wanneer je probeert te slapen.

Maar vandaag realiseerde ik me dat ik soms gruwel van iets wat bij anderen waarschijnlijk geen irritatie oproept. Ik vroeg mij af waaróm ik me erger aan iets totaal onschuldigs en ik krijg het antwoord niet helder.

Vanochtend was ik net thuis na het uitlaten van de hond en ik wurmde mij uit mijn dikke winterjas. Het zag er lenteachtig uit buiten: de zon scheen en het beloofde een mooie dag te worden. Maar jemig....wat was het koud! 3 graden, zag ik op de thermometer.
Voor mijn huis langs wandelde een stel met een kinderwagen en een hondje. De vrouw trok vlak voor mijn raam haar jas uit en knoopte deze met de mouwen vast rond haar middel. Ze had verder alleen een T-shirt met korte mouwen aan.

"Hallo, doe normaal, het is 3 graden..." mompelde ik en het viel mij op dat ik irritatie voelde.

Natuurlijk had ik geen enkele reden om mij te ergeren: als iemand met blote armen in de kou wil wandelen is daar helemaal niets op tegen.
Daarover nadenkend besefte ik dat het mij irriteert wanneer mensen op een frisse dag, zodra de zon begint te schijnen erbij gaan lopen of het hartje zomer is.

Deze wrevel slaat helemaal nergens op en natuurlijk zal ik er nooit een opmerking over maken.

Zijn er meer mensen die dergelijke onzinnige ergernissen ervaren?
lieneke wijzigde dit bericht op 16-03-2026 12:03
1.11% gewijzigd
Hallodaar schreef:
18-03-2026 07:44
Ooit op date geweest met een man die iedere zin eindigde met 'hé'.

-"je ziet er leuk uit hé"
-"wat zullen we gaan doen hé?"
-"wil jij koffie of thee hé?"
-"Ik neem de pizza hé"
-"wanneer zie ik je weer hé?"

Echt, ik werd er gek van!! Hoorde alleen nog maar continue "Hè" uit zijn mond komen.
Wilde op een gegeven moment echt naar hem schreeuwen: "kap nou toch eens met dat gehé!!!"

Het is uiteraard niks tussen ons geworden hé!
Dit, maar 2x zo erg als de persoon in kwestie steenkolenengels spreekt.

Can I have a coffee hé?
No problem hé
Thank you hé
Verkeerde quote gebruikt
lieneke wijzigde dit bericht op 18-03-2026 08:24
92.68% gewijzigd
Hallodaar schreef:
18-03-2026 07:44
Ooit op date geweest met een man die iedere zin eindigde met 'hé'.

-"je ziet er leuk uit hé"
-"wat zullen we gaan doen hé?"
-"wil jij koffie of thee hé?"
-"Ik neem de pizza hé"
-"wanneer zie ik je weer hé?"

Echt, ik werd er gek van!! Hoorde alleen nog maar continue "Hè" uit zijn mond komen.
Wilde op een gegeven moment echt naar hem schreeuwen: "kap nou toch eens met dat gehé!!!"

Het is uiteraard niks tussen ons geworden hé!

Deze bedoelde ik! Was dat geen Zeeuw? Waar ik gewoond heb, Zuid-Beveland. werd er achter bijna elke zin "hé" gezegd
Ik erger me aan mensen die zangerig praten, oa Limburgers maar volgens mij doen meer mensen dat.
Het klinkt alsof elke zin in een vraag eindigt.
Grrr
Vrouwen met heel lang loshangend haar vind ik ook vreselijk.
Dan krijg ik de neiging om een schaar te pakken of ze een elastiekje toe te gooien
Mannen die tijdens een potje voetbal de hele tijd hun zaakje ophijsen of aan de andere kant gooien of weet ik wat ze ermee doen…
Haal die hand uit je broek!
Mensen die voordat ze hete drank drinken bij werkelijk íeder slokje gaan blazen
Mensen die zwaar door hun mond ademen
Mensen die onnodig veel Engelse woorden gebruiken: echt why?!
Jezus ik kan niet meer stoppen, erger me nogal veel geloof ik O_O
smorre schreef:
18-03-2026 08:34
:proud:
smorre schreef:
18-03-2026 08:30
Ik erger me aan mensen die zangerig praten, oa Limburgers maar volgens mij doen meer mensen dat.
Kijk eens op YouTube naar Yaelle Maessen....
Nom Nom Nom en genieten.
smorre schreef:
18-03-2026 08:34

Er zijn een paar tiktokkers die dat doen, half Nederlands, half Engels :rofl:
Ze zijn al vaak voorbij gekomen maar: "theetje, dinnetje, mannetje etc" hoeft van mij ook écht niet.
Al helemaal niet als het 50 plussers zijn die zo praten.

Ik heb iemand gekend die haar man 'huspup' of 'huspuppy' noemde. Een eigen creatie op husband.
"Lekker uit eten met mijn huspuppy!"
Wat dus gewoon een volwassen man van richting de 50 was.

Ik vond het altijd vreselijk infantiel en zelfs kleinerend klinken. Ik kon me er echt aan ergeren.
Mensen die (teen) slippers dragen zodra de zon te zien is (tenzij het heel mooie slippers zijn) maar ik vind het armoedig schoeisel

Kinderen van een paar jaar oud met een speen in de mond

Oorbellen bij baby's

Mensen die hun kinderen in de supermarkt eten geven dat nog niet betaald is.

Sowieso je kinderen meenemen in de supermarkt (ik begrijp dat het soms niet anders kan) of mensen, vaak ouderen die gezamenlijk gezellig boodschappen gaan doen, dit als een uitje zien. Ik ben hier op gaan letten in corona tijd toen er werd gevraagd om alleen je boodschappen te doen en ik toen overal van die stelletjes zag.
Ik erger me aan Susan en Freek.
En ik weet het, dat is GEEN onzinnige ergernis.
Maar wat wel onzinnig irritant is, is dat je dat niet meer mag zeggen, "want Freek is ziek".
Alsof ik dan hun muziek maar ineens wel leuk moet vinden ofzo?
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Ik vind mannenplas stinken en ik heb een onredelijke irritatie als ik het ruik.
Ik ben al meer dan 20 jaar samen met een man-exemplaar. Als ik toevallig een vleug ruik, in de badkamer bijvoorbeeld, dan denk ik: Stink niet zo, doe er wat aan!
Terwijl de beste man er natuurlijk niks aan kan doen.
Boudica schreef:
18-03-2026 09:30
Ik vind mannenplas stinken en ik heb een onredelijke irritatie als ik het ruik.
Ik ben al meer dan 20 jaar samen met een man-exemplaar. Als ik toevallig een vleug ruik, in de badkamer bijvoorbeeld, dan denk ik: Stink niet zo, doe er wat aan!
Terwijl de beste man er natuurlijk niks aan kan doen.
Zittend plassen, zittend droogdeppen en meteen doortrekken. Niks ernaast, geen geur.
Gisselle schreef:
18-03-2026 09:22

Sowieso je kinderen meenemen in de supermarkt (ik begrijp dat het soms niet anders kan) of mensen, vaak ouderen die gezamenlijk gezellig boodschappen gaan doen, dit als een uitje zien. Ik ben hier op gaan letten in corona tijd toen er werd gevraagd om alleen je boodschappen te doen en ik toen overal van die stelletjes zag.

Dit herken ik ook hoor!
Ik stoor me er niet aan als mensen kinderen bij zich hebben tijdens het boodschappen doen. Het is vaak gewoon niet anders.
Wél vind ik het irritant als ouders er dan een soort speeltuin uitje van maken. Hun kinderen laten rondracen met zo'n mini wagentje. Ze overal mogen aanzitten, wat 9 van 10 keer resulteert in een driftbui omdat die ene zak snoep weer teruggelegd moet worden.
Een winkel als Action vermijd ik op woensdagmiddag en in het weekend. Omdat je dan meestal struikeld over de kleine kinderen die vooral op de speelgoedafdeling alles uit de schappen trekken en ermee gaan spelen (vaak met de nodige herrie en gekrijs)
Het is een winkel!! Geen indoor speeltuin.
Mensen die in de supermarkt ineens midden in het gangpad stil blijven staan 😅
Alsof ze vergeten zijn dat er nog meer mensen zijn…

En winkelkarren die precies dwars worden neergezet zodat niemand erlangs kan 🙈
De antwoorden van de deskundigen op refoweb. Echt, waarom maak ik me er druk om? Het beinvloed mijn leven op geen enkele manier, want ik ben een vrolijke gelovige in een Jip en Janneke kerk.
Die mensen doen het zichzelf aan, het is ooit begonnen als leuk tijdverdrijf om een beetje mee te lezen, ergernis voor de leuk. maar ondertussen kan ik me echt verschrikkelijk ergeren. Wat die mensen zichzelf toch aandoen in de hoop dat ze in de hemel komen (of in de vrees dat ze in de hel komen?)
Zweverige types die, als je ze vraagt hoe het met ze is, eerst zuchten en ‘hmmm’ zeggen
ladadieladieda schreef:
18-03-2026 10:09
De antwoorden van de deskundigen op refoweb. Echt, waarom maak ik me er druk om? Het beinvloed mijn leven op geen enkele manier, want ik ben een vrolijke gelovige in een Jip en Janneke kerk.
Die mensen doen het zichzelf aan, het is ooit begonnen als leuk tijdverdrijf om een beetje mee te lezen, ergernis voor de leuk. maar ondertussen kan ik me echt verschrikkelijk ergeren. Wat die mensen zichzelf toch aandoen in de hoop dat ze in de hemel komen (of in de vrees dat ze in de hel komen?)
Kak. Nu moet ik hierop gaan zoeken.
U wordt bedankt :-D
Nederlandse jongens die met een Marokkaans accent praten,
Zijn die al genoemd?

Of mensen die zeggen:
Ik zeg maar zo, ik zeg maar… insert Rotterdams accent

Echt ik heb echt een ding met hoe mensen praten geloof ik :@@:

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven