Origineel kado?

25-05-2010 14:40 11 berichten
Vanmorgen kreeg ik te horen dat mijn zwager jarig is. Ik ken hem niet goed want hij komt uit Brazilie. Nu is het zo dat hij nu voor het eerst in NL is en dus vanavond zijn verjaardag viert. Wat is er leuk om te geven aan een man die niet uit NL komt en geen Nederlands spreekt? Iemand leuke ideeen?
Alle reacties Link kopieren
Mandje met oer-hollandse producten uit verschillende steden en een lentetour. (denk aan: arnhemse meisjes (koekjes) doesburgse mosters, deventerkoek enz)
Probleem is dat ik niet veel tijd heb. Moet werken tot 5 uur en om 6 uur zijn de winkels hier weer dicht.
Alle reacties Link kopieren
Gaat hij hier wel wonen?

En taal boekje Nederlands!

Ik vind dat mandje met Nederlandse producten ook een leuk idee, denk aan stroopwafels ( lust iedere buitenlander ), drop ( nog geen buitenlander ontmoet die dit lekker vindt ), kaas, thee,.....
Wat is er in de buurt open, waar je nog wel wat kunt scoren? Hema heeft leuke cadeautjes met afbeeldingen uit het Rijksmuseum erop. Een fotoboek over NL als je een boekhandel in de buurt hebt?

Een tegoedbon voor een dagje oerhollands vermaak?
Ga naarde hema. Pak een mandje. Stop daarin: een lief/blond-style koekblik of mandje. Ga vervolgens naarde snoepafdeling. Pak daar de lekkerste zakjes 'old dutch' snoep. Laat ruimte over in je kokeblik. Ga naar de slijter. Haal een half litertje jenever (ketel 1 is de lekkerste, schijnt het) of NL kruidenbitter of iets uit jouw streek.



Doe alles in het koekblik. Pak het in. Klaar!
quote:vivagirl schreef op 25 mei 2010 @ 14:53:

Gaat hij hier wel wonen?

En taal boekje Nederlands!

Ik vind dat mandje met Nederlandse producten ook een leuk idee, denk aan stroopwafels ( lust iedere buitenlander ), drop ( nog geen buitenlander ontmoet die dit lekker vindt ), kaas, thee,.....



Drop hebben we hem al eens laten proeven, en dat vond hij lekker.

dus dat kan ik er bij doen. De hema heeft dus wel leuke dingen...nou zal daar eens gaan kijken.
Alle reacties Link kopieren
ff langs de supermarkt gaan?
Alle reacties Link kopieren
Hema inderdaad. Daar heb je mooie blikken met printjes van het rijksmuseum, maar ook old dutch snoeppotten (je kent het wel.. weckpotten met babbelaars, dropjes,etc etc).



Misschien kun je een rondje provincie doen?

Groninger koek/ kruidenbitter

bosche bollen,

zeeuwse bolus

arnhemse meisjes, etc



Of een dvd van bassie en adriaan / iets anders typisch NL.
Poelepoelepoelepoes!
quote:heartwork schreef op 25 mei 2010 @ 15:14:

Hema inderdaad. Daar heb je mooie blikken met printjes van het rijksmuseum, maar ook old dutch snoeppotten (je kent het wel.. weckpotten met babbelaars, dropjes,etc etc).



Misschien kun je een rondje provincie doen?

Groninger koek/ kruidenbitter

bosche bollen,

zeeuwse bolus

arnhemse meisjes, etc



Of een dvd van bassie en adriaan / iets anders typisch NL.
Alle reacties Link kopieren
Als je het echt hollands wil doen, zou ik voor redband drop kiezen (ik vind dat toch lekker als Belg zijnde). :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven