Oud water in senseo
maandag 31 juli 2017 om 17:23
Hallo allemaal.
Ik heb een vraag met over water in de senseo.
Ik zou senseo koffie gaan maken en er zat al water in het reservoir. Dit heb ik er uit gegooid er nieuw water in gedaan, toen een kop koffie er uit gehaald zonder omspoelen. Echter kwam ik er achter dat het water wat ik weggegooid had al een week in het reservoir had gezeten
Zou dit kwaad kunnen? In verband met oud water.
Ik heb een vraag met over water in de senseo.
Ik zou senseo koffie gaan maken en er zat al water in het reservoir. Dit heb ik er uit gegooid er nieuw water in gedaan, toen een kop koffie er uit gehaald zonder omspoelen. Echter kwam ik er achter dat het water wat ik weggegooid had al een week in het reservoir had gezeten
Zou dit kwaad kunnen? In verband met oud water.
zalzozijn wijzigde dit bericht op 31-07-2017 17:26
Reden: Foutje
Reden: Foutje
0.38% gewijzigd
maandag 31 juli 2017 om 17:43
Ja precies legionella. Misschien een wat panische gedachte maar kwam ineens in mij op.
maandag 31 juli 2017 om 17:48
Heb je vaker last van dit soort panische gedachten?
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
maandag 31 juli 2017 om 18:05
Nee eigenlijk nooit.
maandag 31 juli 2017 om 18:10
Geen zorgen:
* legionella vormt zich niet in hoge aantallen in een week
* drinken van legionella is niet gevaarlijk
* Koffie wordt sowieso 80 graden. Legionella houdt niet van temperaturen boven de 60 graden...
maandag 31 juli 2017 om 19:36
Ik heb ook een Senseo, niet de lekkerste koffie die ik ooit geproefd heb, maar zeker niet ondrinkbaar. Dus die wordt elke dag gebruikt voor de snelle ochtendkoffie. Zijn we echter even weggeweest (vakantie, weekendje weg, of wat dan ook) dan gooi ik het reservoir vol met vers water, laat hem dan even doorspoelen 2 of 3 keer, en dan pas gooi ik er een koffiepad in voor een kop koffie.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
maandag 31 juli 2017 om 20:43
Nou heb ik zelf de mayo en de ketchup lekker in de koelkast staan omdat mijn gevoel voor lekker dit ingeeft, maar laten we nu ook weer niet overdrijven. Er is vast een reden waarom ketchup en mayonaise bij geen enkele supermarkt in de koeling staan, maar gewoon in het normale schap, denk je ook niet?MinkeDeWit schreef: ↑31-07-2017 19:28Ik drink het niet meer na een week vakantie. Mijn vriend gaat gerust drie weken weg en spoelt dan niet het reservoir door. Hij is nooit ziek dus het zal wel kunnen (hij heeft bijv ook het grootste deel van zijn leven mayonaise en ketchup buiten de koelkast bewaard).
maandag 31 juli 2017 om 20:49
Er zit een verschil tussen iets dat luchtdicht verpakt zit en iets wat open is geweest. Geen idee trouwens wat er op een pot mayo of fles ketchup staat hoe je het moet bewaren, maar dat terzijde.kerol schreef: ↑31-07-2017 20:43Nou heb ik zelf de mayo en de ketchup lekker in de koelkast staan omdat mijn gevoel voor lekker dit ingeeft, maar laten we nu ook weer niet overdrijven. Er is vast een reden waarom ketchup en mayonaise bij geen enkele supermarkt in de koeling staan, maar gewoon in het normale schap, denk je ook niet?