ouders betalen voor korting?

21-07-2012 19:16 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
mijn moeder werkt bij een elektronicawinkel, daar krijgt zij 20% korting (max aankopen 5000 euro per jaar). Nu hebben wij via haar iets gekocht van ca 1000 euro en dus 200 euro korting gekregen. Nu wil zij de korting delen, dat wil zeggen dat wij haar 100 euro betalen, dan hebben we 'allebei' wat aan de korting gehad.

Is het niet een beetje vreemd om zo op die manier je eigen dochter te laten betalen voor de korting die zij gratis krijgt? Wij hebben ook vaker voor haar (en overige familieleden) iets via ons bedrijf met korting gekocht, maar hier nooit geld of wat dan ook voor gevraagd.

Nu heb ik dit ook zo gezegd tegen mijn moeder, in eerste instantie zegt ze dat zo ook haar korting opraakt en we zo toch allebei profijt hebben, en later stuurt ze: ja nou als jij dat raar vind, dan laat maar hoor.

Wat moet ik hier nou mee?
Wat moet je hier mee? Ik zou zeggen niets.
Ik vind dat raar ja, maar het is maar net hoe dat in jouw familie zit. Wij vragen nooit geld voor iets aan elkaar terwijl bij mijn beste vriendin haar zus gewoon moet betalen als ze kleding wil overnemen oid. Dus ja....dat vind ik ook vreemd. Omdat ik gewend ben om dat soort dingen weg te geven.
Ik neem aan dat de korting is bedoeld voor aankopen voor persoonlijk gebruik (en evt voor haar naasten) en niet als verdien optie voor het personeel zodat zij (de helft van 20% korting op 5000) 500 euro kan verdienen door haar korting te gelde te maken.

Dus nee, dat jij de korting zou moeten delen is niet logisch.
Ik vind het ook raar. Komt over alsof je moeder hier een slaatje uit wil slaan. Lijkt me niet fair. Het kost haar tenslotte niets. En zeker omdat het je moeder is, vind ik het helemaal een rare opmerking van haar.
Rare gedachtengang van je moeder: dan hebben we allebei iets aan die korting? Hoe komt ze er op? Ik zou proberen het elders voordelig te krijgen, dan maar geen korting!!!
Wat bedoelt je moeder met dat haar korting op raakt? Mag ze maar een bepaald bedrag per jaar als korting krijgen ofzo? Als dat zo is (en ze is met deze aankoop al flink door haar korting heen) kan ik me de opmerking van je moeder wel enigszins voorstellen.
Sorry maar ik vind dit ook heel vreemd.
Ik vind het ook raar. Ze wordt op deze manier gewoon betaald door haar eigen kind. En haar reactie dat haar korting op raakt klinkt als een slap smoesje. Koopt ze ieder jaar dan voor de volle 5000 euro aan electronica? Dan snap ik wel waarom ze van jou moet profiteren....
quote:Cici25 schreef op 21 juli 2012 @ 19:35:

Ik vind het ook raar. Komt over alsof je moeder hier een slaatje uit wil slaan. Lijkt me niet fair. Het kost haar tenslotte niets. En zeker omdat het je moeder is, vind ik het helemaal een rare opmerking van haar.dit
Raar zeg. Is ze van plan om het komende half jaar alsnog voor ¤ 4000,- spullen te kopen en loopt ze dan haar korting mis?

Dat had ze dan van te voren moeten bedenken. En aan moeten geven dat jullie de korting 50-50 zouden doen.

Maar zoiets bij je dochter willen...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ligt er aan hoe vaak jij iets via je moeder koopt. Misschien wordt ze er wel gek van en probeert ze je dat op deze omslachtige manier duidelijk te maken

Was ze serieus trouwens en was het geen grap?
quote:FullHouse schreef op 21 juli 2012 @ 19:39:

Wat bedoelt je moeder met dat haar korting op raakt? Mag ze maar een bepaald bedrag per jaar als korting krijgen ofzo? Als dat zo is (en ze is met deze aankoop al flink door haar korting heen) kan ik me de opmerking van je moeder wel enigszins voorstellen.5000 euro is de max staat in de OP. Tenzij moeder nu iets niet met korting kan kopen doordat TO de korting heeft verbruikt, vind ik het onzin dat ze zou moeten betalen
Ik vind het raar
Loat goan!!!
Ik vind dit ook heel raar. Wat een gierigheid, slaat nergens op, het is je eigen dochter die iets via jou koopt.

Ik zou haar lekker laten, en anders voortaan maar ergens anders wat kopen, wat een onzin zeg.
Zit je moeder krap bij kas? Ik zou het wel raar vinden, maar als dat de reden is dan weer ergens wel begrijpelijk. Zo hebben jullie er allebei voordeel van.
Ja sorry, had ik niet gelezen. Ik vind het raar. Tenzij ze de komende maanden nog voor meer dan 4000 euro gaat besteden. En dan nog eigenlijk.
Wat flauw zeg, neen, klinkt niet erg symphatiek als moeder, sorry!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Eigen moeder die van haar kind iets af wil tokken?
Ja natuurlijk is dat raar. Als ze krap bij kas zit of zo had ze deze constructie op zijn minst even met je kunnen overleggen, ik kan me zo voorstellen dat ik dan in jouw plaats zelfs even zo vrolijk die 200 piek aan haar had overgemaakt. Maar zo zonder aankondiging, nee dat vind ik raar. Of je nou haar dochter bent of niet.
Raar....

Deze kun je trouwens neerzetten op het topic "meest gierige aktie ooit"....of iets in die strekking.....;-)
Ik vind het ook een rare actie. Vooral omdat je haar dochter bent, zou mijn moeder nooit doen
Ik zou het terugbrengen en ergens anders halen.

Of de volle tweehonderd aan je moeder geven, haar veel plezier ermee wensen en nooit meer daar iets kopen.

Rare actie van je moeder!
Ik vind het raar, tenzij ze zelf nu ergens geen korting op krijgt omdat haar maximum korting is verbruikt, en die 100 euro dan net dat gedeelte korting is. Maar dan nog, dan had ze je beter die korting niet kunnen laten gebruiken, denk ik dan. Ik vind het echt heel vreemd.
Ik vind het heel raar. Het kost haar immers niets. En als ze zelf de korting had willen hebben, had ze je dat aanbod om van haar korting gebruik te mogen maken niet moeten doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven