Over angels, beleid en discussies

20-11-2009 12:57 3177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vorige topic was vol, dus een nieuw deel. Ik knip en plak een deel van mijn eerdere openingspost:

De Angels handelen volgens het door Viva vastgestelde beleid. Dat dat beleid nogal eens ter discussie staat vind ik op zich goed. Ik vind het alleen erg vervelend dat de Angels regelmatig op het beleid worden aangesproken: zij zijn degenen die het beleid uitvoeren maar ze zijn niet verantwoordelijk voor het beleid zelf. Ik merk ook dat de moderatortopics regelmatig verzanden in een lange discussie over beslissingen van de Angels. De Angels beschikken niet over erg veel tijd, en komen dan voor een dilemma te staan: uitgebreid in discussie blijven gaan waarbij ze zichzelf vaak moeten herhalen (en daardoor geen tijd overhouden voor hun eigenlijke Angel-werk) of de discussie op een gegeven moment negeren/beëindigen (gevolg: onvrede bij de deelnemers aan de discussie/escalatie). Bovendien sneeuwen de overige verzoekjes door de discussies in de moderatortopics teveel onder. Ik vind het daarom belangrijk om de moderatortopics schoon te houden.

Ik stel het volgende voor, en wil dat per direct laten ingaan:

* De moderatortopics en het blokkadetopic worden weer gebruikt waarvoor ze oorspronkelijk bedoeld waren (dus: verzoekjes aan Angels, mededelingen van Angels over verwijderde discussies e.d.);

* We gebruiken dit topic voor vragen/opmerkingen over beslissingen, discussies over het beleid e.d;

* Ik zal jullie vragen/opmerkingen zoveel mogelijk beantwoorden (moet daarbij wel meteen zeggen dat ik niet fulltime werk en slechts een beperkt aantal uren voor Viva beschikbaar ben, dus 't kan dan gebeuren dat ik niet meteen dezelfde dag reageer). De Angels mogen hier wat mij betreft natuurlijk ook altijd reageren, maar zijn dat niet verplicht;

* In de moderatortopics en het blokkadetopic plaatsen we links naar dit topic. Off-topics, ter discussie stellen van het beleid, opmerkingen/vragen n.a.v. beslissingen van Angels etc. zullen uit die topics verwijderd worden en waar nodig zullen er waarschuwingen uitgedeeld worden;

* Gevolg: Angels komen meer toe aan hun eigenlijke werk, het modereren, terwijl er toch ruimte is voor het stellen van vragen en het plaatsen van opmerkingen. Bovendien komen die meteen bij de juiste persoon terecht, zodat ik meer zicht heb op wat er precies speelt. Verzoekjes aan de moderators zullen niet meer ondersneeuwen door de discussies.

Tot slot zou ik jullie (wie de schoen past....) nog willen verzoeken om niet elke verkeerde komma die de angels plaatsen onder een vergrootglas te leggen. Ik zie dat soms wel gebeuren (de laatste tijd weer vaker) en vind dat jammer en onterecht. Ik ben, nogmaals, echt heel erg blij met de enorme (!) inzet van de Angels, met hun objectiviteit en met de manier waarop er de laatste tijd meer openheid/transparantie gekomen is (f) (f) (f)

grtjs,

Naomi
quote:Ligeia schreef op 06 januari 2010 @ 15:25:

Ik hoop alleen wel dat Naomi ook hier blijft lezen, want er worden tussen de vragen en het gegein door ook zeer zinnige dingen gezegd. Het zou zonde zijn als dat allemaal voor niets is...Ik kan me niet voorstellen dat ze niet blijft lezen hoor.
quote:Zwieber wrote on 06 January 2010 @ 15:27:

[...]

Ik kan me niet voorstellen dat ze niet blijft lezen hoor.

Ik stiekem wel.

Gelukkig ben ik geen Vivamod...
@ Fiba: jouw vraag in het vragen-aan-Naomi-topic over HPL dat noem ik nu onnodig provoceren. Jammer
Ik lees zeker mee, ben ivm persoonlijke omstandigheden vandaag alleen vanochtend aan 't werk geweest en kom nu ook niet meer aan een inhoudelijke reactie toe (waarvoor sorry). Vragen op een rij zetten vind ik fijn, want scheelt leeswerk Morgen volgt inhoudelijke reactie!

grtjs,

Naomi
quote:Zwieber schreef op 06 januari 2010 @ 14:55:

Maar uh, ziet iemand iets in mijn idee om een lijst op te stellen met vragen voor Naomi zodat ze niet tig posts door hoeft te lopen? En dus sneller kan reageren.

Puik plan.

Dan hebben we de samenvatting van Ikbenik met ideeen (dank voor het samenvatten, trouwens!), en de lijst van jou met vragen. Mooi overzichtelijk.
HPL, ik ken Fiba verder niet, maar het valt me echt al jaren (niet overdreven) op dat ze alleen maar zeikt over jouw bijdrages in modtopics. Ik zou zo graag zien dat ze dan in ieder geval wat inhoudelijker reageert, daar hebben we allemaal wat aan...

Uit het vragentopic, daar wil ik niet off-topic gaan en deze post stond hier toch al: quote:HoiPippiLangkous wrote on 06 January 2010 @ 15:40:

Lig vind je het erg dat ik dat geen goed geen idee vind?Nee, vind ik niet erg. Ik wist dat je dat niks zou vinden, haha! Maar mij lijkt het een goed plan...
quote:Vivamod wrote on 06 January 2010 @ 15:39:

Ik lees zeker mee, ben ivm persoonlijke omstandigheden vandaag alleen vanochtend aan 't werk geweest en kom nu ook niet meer aan een inhoudelijke reactie toe (waarvoor sorry). Vragen op een rij zetten vind ik fijn, want scheelt leeswerk Morgen volgt inhoudelijke reactie!

grtjs,

NaomiThanks!...
@ Ikbenik, stond dit idee al in het overzicht:

- HPL en Minny laten modereren?
Ik heb net aan Naomi gevraagd of ik angel mag zijn KW. Jij ook met je ideeën.......
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:korenwolf schreef op 06 januari 2010 @ 15:43:

@ Ikbenik, stond dit idee al in het overzicht:

- HPL en Minny laten modereren?Het zal wel een hoop vragen schelen
quote:Zwieber schreef op 06 januari 2010 @ 15:44:

[...]

Het zal wel een hoop vragen schelen Ja en antwoorden opleveren
quote:HoiPippiLangkous schreef op 06 januari 2010 @ 15:46:

[...]

Ja en antwoorden opleveren Ja maar zullen die antwoorden ook helder en eenduidig zijn?
quote:HoiPippiLangkous schreef op 06 januari 2010 @ 15:44:

Ik heb net aan Naomi gevraagd of ik angel mag zijn KW. Jij ook met je ideeën.......
Ik vind het een goed idee Minny en HPL als nieuwe/extra Angel (echt serieus!), maar weet wat je zegt HPL: dat betekent altijd en eeuwig keurig en ingehouden reageren!

(ik zou er van ontploffen )
Het lijkt me geheel niks om HPL nu als Angel in te zetten, omdat ze dan binnen het Angelteam minstens twee leden hebben zitten die elkaar naar het leven staan of, nou ja, elkaar op dit moment niet heel erg begrijpen of, eh, niet op één lijn staan (ja, dat is het). Aangezien we hebben gezien dat Angels ook maar mensen zijn én HPL dat ook is (dubbelschok!), lijkt het mij dat er niet veel zal veranderen. Of is dat nu juist de bedoeling? De val van het kabinet moderatorteam tot stand brengen om nieuwe verkiezingen te kunnen houden?...

(Even voor de duidelijkheid, ik geloof oprecht dat HPL een goede Angel zou zijn, daar heeft het niks mee te maken. Misschien op een later moment?)
Hapjes zijn klaar hoor vanavond!!

Sta al te zwoegen!!
Ik denk dat we met HPL als Angel wel weten waar we aan toe zijn..geen overbodige luxe.
Lig, dat is een kwestie van professionaliteit toch? Ik heb collega`s genoeg gehad waar ik privé totaal niet mee overweg kan maar waar ik prima mee heb samen gewerkt
(jesus Koor asjenoggiswatweet)
quote:HoiPippiLangkous schreef op 06 januari 2010 @ 15:44:

Ik heb net aan Naomi gevraagd of ik angel mag zijn KW. Jij ook met je ideeën.......Leuk! (serieus).
Ik weet niet of angel worden het handigste plan is, maar ik denk dat het zeker een goed idee is om HPL en nog een paar andere "criticasters" gewoon eens uit te nodigen voor een constructief gesprek over het forum en over hoe dat vorm zou moeten hebben/krijgen.
Criticaster=critic en disaster?
quote:iris1969 schreef op 06 januari 2010 @ 17:08:

quote:iris1969 schreef op 06 januari 2010 @ 17:08:

Geen bijzonderheden
Hallo allemaal,

wat doet die rokende sloerie op ons forum?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven