Over angels, beleid en discussies

20-11-2009 12:57 3177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vorige topic was vol, dus een nieuw deel. Ik knip en plak een deel van mijn eerdere openingspost:

De Angels handelen volgens het door Viva vastgestelde beleid. Dat dat beleid nogal eens ter discussie staat vind ik op zich goed. Ik vind het alleen erg vervelend dat de Angels regelmatig op het beleid worden aangesproken: zij zijn degenen die het beleid uitvoeren maar ze zijn niet verantwoordelijk voor het beleid zelf. Ik merk ook dat de moderatortopics regelmatig verzanden in een lange discussie over beslissingen van de Angels. De Angels beschikken niet over erg veel tijd, en komen dan voor een dilemma te staan: uitgebreid in discussie blijven gaan waarbij ze zichzelf vaak moeten herhalen (en daardoor geen tijd overhouden voor hun eigenlijke Angel-werk) of de discussie op een gegeven moment negeren/beëindigen (gevolg: onvrede bij de deelnemers aan de discussie/escalatie). Bovendien sneeuwen de overige verzoekjes door de discussies in de moderatortopics teveel onder. Ik vind het daarom belangrijk om de moderatortopics schoon te houden.

Ik stel het volgende voor, en wil dat per direct laten ingaan:

* De moderatortopics en het blokkadetopic worden weer gebruikt waarvoor ze oorspronkelijk bedoeld waren (dus: verzoekjes aan Angels, mededelingen van Angels over verwijderde discussies e.d.);

* We gebruiken dit topic voor vragen/opmerkingen over beslissingen, discussies over het beleid e.d;

* Ik zal jullie vragen/opmerkingen zoveel mogelijk beantwoorden (moet daarbij wel meteen zeggen dat ik niet fulltime werk en slechts een beperkt aantal uren voor Viva beschikbaar ben, dus 't kan dan gebeuren dat ik niet meteen dezelfde dag reageer). De Angels mogen hier wat mij betreft natuurlijk ook altijd reageren, maar zijn dat niet verplicht;

* In de moderatortopics en het blokkadetopic plaatsen we links naar dit topic. Off-topics, ter discussie stellen van het beleid, opmerkingen/vragen n.a.v. beslissingen van Angels etc. zullen uit die topics verwijderd worden en waar nodig zullen er waarschuwingen uitgedeeld worden;

* Gevolg: Angels komen meer toe aan hun eigenlijke werk, het modereren, terwijl er toch ruimte is voor het stellen van vragen en het plaatsen van opmerkingen. Bovendien komen die meteen bij de juiste persoon terecht, zodat ik meer zicht heb op wat er precies speelt. Verzoekjes aan de moderators zullen niet meer ondersneeuwen door de discussies.

Tot slot zou ik jullie (wie de schoen past....) nog willen verzoeken om niet elke verkeerde komma die de angels plaatsen onder een vergrootglas te leggen. Ik zie dat soms wel gebeuren (de laatste tijd weer vaker) en vind dat jammer en onterecht. Ik ben, nogmaals, echt heel erg blij met de enorme (!) inzet van de Angels, met hun objectiviteit en met de manier waarop er de laatste tijd meer openheid/transparantie gekomen is (f) (f) (f)

grtjs,

Naomi
quote:iry schreef op 12 december 2009 @ 14:51:

Oh ter info, ik hoef geen afkoelban want mijn verwarming doet het niet.

Heb het stervenskoud hier Oke even OT... heb je je cv-ketel (als je die hebt) al gereset?
Eh....nee (ben zo'n heerlijk afhankelijk vrouwtje, wacht tot vriend thuiskomt )
ga eens even checken bij de cv-ketel.
quote:roosies schreef op 12 december 2009 @ 14:50:

mv het is al een paar keer een onderwerp van gesprek geweest dat het soms lijkt dat sommige angels een ' persoonlijke' voorkeur er op na houden.

Dat heeft niets met bewijzen te maken, het is gewoon onduidelijk, de een is flexibeler als de ander waardoor er iedere keer een verontwaardiging plaats vind die ik wel kan begrijpen.

Het is niet rechtlijnig.

Belangrijk is of ze de regels naleven, dat is te checken.

En misschien geen goede vergelijking maar zo zie ik het, als je door een agent wordt aangehouden wegens een overtreding, dan zal je bij de ene direct een boete krijgen en bij de ander na je verhaal te hebben verteld misschien met een waarschuwing vanaf komen.

Ja ontloop je die boete net dan jubel je over het beleid van de politie dat ze wel de regels nastreven, je was aangehouden wegens een overtreding, maar ze hadden coulance om je niet direct een dikke prent te geven.

Bedoel je zo'n vergelijking?

Dus dat een angel alle "overtredingen" zonder wederhoor gewoon moeten "bestraffen" omdat ze iets deden wat niet mocht, of mag er ook, als er dan een goede reden is, die nog kenbaar gemaakt worden?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
MV.. ik bedoelde het niet zoals je in jouw voorbeeld schetst.

Ik bedoel meer:

de ene agent geeft je een bekeuring en wenst je een prettige dag. Daar kun je nog mee in discussie gaan en hij zal je op een professionele manier uitleggen waarom je echt je bekeuring krijgt.

de andere agent geeft je een bekeuring, snauwt nog iets over waarom jij het in godsnaam in je hoofd haalt om geen autogordel te dragen, breekt de discussie af met: het zal me aan mn reet roesten of kotst over je schoenen om zn woorden kracht bij te zetten.

En daartussen in zit natuurlijk (gelukkig) de gulden middenweg.

Over de manier van handelen en discussie voeren, daar gaat het over, niet over het handhaven van de regels op zich.
quote:iry schreef op 12 december 2009 @ 14:56:

ga eens even checken bij de cv-ketel.

En? Stekker eruit en na tien minuutjes er weer in wil ook weleens helpen. En kijk ook even of je (als je een combi-ketel hebt) wel warm water hebt.

*of de batterijen van je kamerthermostaat zijn op, dat kan ook nog *
in die richting maar in een andere context.

En ik bedoel het niet als aanval, alleen doordat iedereen zijn eigen ding doet komt er verwarring en verontwaardiging.

En wat mij op valt is dat bepaalde forumleden soms ' ineens' de 'pispaal' zijn.

Net als het beleid van sommige topics waarover heftige discussies zijn ontstaan en topics met dezelfde heftigheids graad gewoon blijven staan.

Ik als ' leek' kan het beleid soms niet volgen daarin.

En dat er soms in the heat of the moment een verkeerde conclusie door een engel of een forumlid word gemaakt is helemaal niet erg, maar jee praat het even uit desnoods via een mailtje en klaar.

Ipv dat word er dan weer met regeltjes gegooid en halsstarrig vastgehouden aan acties of reacties.

Gaat de ander weer wijzen op waar het wel kon etc

en start er weer een verhitte discussie.

In mijn ogen is dat niet nodig.

Maar das dan mijn mening.
ot aan iry of hij moet bijgevuld worden
Dat is het nou net Mleen, de angels zouden dat allemaal of wel of niet moeten doen.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
en ik ben weer mosterd

Bianc, wil je niet steeds zeggen wat ik denk!
Sorry sorry Roos
Ja maar dan blijf ik er toch bij Bianca, het is iets waar wij geen zicht in hebben, de wisselingen van mails achter de schermen. Dus van beide kanten he, weten we niet wat er exact is voorgevallen of gezegd is. Of dat de reacties op het forum daardoor beinvloed worden weet ik niet. Dus even onafhankelijk hoor, dus niet wat er vandaag wel of niet gezegd is, ik vermoed dat het soms ook niet misselijk is wat de angels over zich heen krijgen. en tuurlijk kan je denken dat ze daar tegen moeten kunnen maar zo werkt het natuurlijk ook niet. Dan kunnen ze beter een aut.ber. van Viva uit laten gaan door een robot. Ze staan open om hun besluit toe te lichten. Ja en soms kan je het er niet mee eens zijn. Is mij ook wel eens gebeurd hoor. Ook met Naomi kwam ik er niet uit. Nou ja, op laatst maar een streep onder gezet en er weer wat gezelligs van proberen te maken op het forum.

Maar op al onze woorden wordt niet meteen een kilo zout gegooid maar elk woord van een angel wel. Al een tijdje.

Net als een half jaar geleden ofzo, nou was ergens op een topic gezellig, angels ook een beetje geinen. Ja komt er iemand de angels weer op de vingers tikken, ja en dan moeten ze de regels naleven, geen gegein op de mod.topics. En als ze serieus zijn horen ze, kan het niet wat losser. Kan er een geintje vanaf worden ze erop afgerekend. Hoe bedoel je met 2 maten meten naar de angels toe?
quote:rosanna08 schreef op 12 december 2009 @ 15:13:

Dat is het nou net Mleen, de angels zouden dat allemaal of wel of niet moeten doen.Maar daar is het een team voor. De ene keer zal een angel bij overleg over een sanctie wel bijstand krijgen van de andere angels. En een andere keer als de meerderheid tegen is niet. Dat zien wij toch niet hoe dat verloopt?
Nou ja, Naomi zal er maandag wel haar mening over geven.
Even Ot,hij doet het weer!! (stekker er even uit gehaald)

Maar denk idd dat hij ook bijgevuld moet worden, Staat nu een kraantje op de thermosstaat.

Anyway, ik warm weer op!

Zo maar eens een verrimpelde frummel uit het warme bad halen.

Hoewel hij daar wel lekker warm zit met vloerverwarming.

Zo Ot weer klaar.
quote:mylenevalerie schreef op 12 december 2009 @ 15:24:

[...]

Maar daar is het een team voor. De ene keer zal een angel bij overleg over een sanctie wel bijstand krijgen van de andere angels. En een andere keer als de meerderheid tegen is niet. Dat zien wij toch niet hoe dat verloopt?heb jij ooit wel eens gezien dat een forummer gelijk kreeg dan? Al was het met koeieletters te lezen voor iedereen dat de forummer gelijk had?
quote:rosanna08 schreef op 12 december 2009 @ 15:28:

[...]

heb jij ooit wel eens gezien dat een forummer gelijk kreeg dan? Al was het met koeieletters te lezen voor iedereen dat de forummer gelijk had?

Ja, ook wel vaker. Zie het geval Q-Q. En zo zal ik er nog wel meer weten als ik even diep nadenk.

Oja, ook een keer bij mijzelf. Maar ken meer voorbeelden.
...
anoniem_78660 wijzigde dit bericht op 12-12-2009 15:31
Reden: one again same argument same result
% gewijzigd
Heel iets anders: Angel 2, ik vind je met je (nieuwe? of hij valt me nu pas op) avatar niet zo herkenbaar als Angel. Ik vind het zelf wel fijn dat ik alle Angels kan herkennen aan hun Angel-achtige uitstraling met her en der een versiering
Peas on earth!
Mleen, kom op, jij weet ook hoe lang dat geduurd heeft met Q en ja ik ken het verweer vanuit viva.
Op zich heb je helemaal gelijk MV. Ik was een tijd geleden (toen het forum 1 grote zeik-partij werd) ook heel erg geneigd om wat anders met mn vrije tijd te gaan doen. De laatste tijd is het gewoon weer gezellig... gelukkig maar!

Het enige waar ik echt moeite mee blijf houden is de manier van uitdrukken, en dan valt me dat alleen op bij 5. Je moet als Angel namelijk ook altijd je punt duidelijk kunnen maken zonder in tokkies-taal te gaan praten.
Sorry 5, omdat je er nu niet bent praat ik 'over' je. Ik praat uiteraard liever 'tegen' je.
quote:rosanna08 schreef op 12 december 2009 @ 15:32:

Mleen, kom op, jij weet ook hoe lang dat geduurd heeft met Q en ja ik ken het verweer vanuit viva.

Ja maar er zijn zoveel meer voorbeelden maar ik heb niet zoveel zin om die hier allemaal te bespreken. Mag volgens mij niet eens, vandaar dat ik summier ben met wie ik nog meer ken die ook gelijk kregen.

Mijn geval ken je ook.
ja, ik weet waar je op doelt en daar ben jij ook heel lang mee bezig geweest en heb je ook geen gelijk gekregen
En misschien... 5... heb ik wel een bepaalde antipathie tegen je gekregen toen je het 3000 topic (in mijn ogen) geheel onterecht kwam verzieken. Gelukkig is (bijna) iedereen weer terug maar het heeft een hele tijd geduurd en nog steeds vind ik dat er toen verschrikkelijk met 2 maten gemeten is. Maar goed, dat zijn weer ouwe koeien en dat is niet de bedoeling. Ik zat me alleen even aan te vragen waarom je op mij werkt als een rooie lap op een stier

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven