Over angels, beleid en discussies

20-11-2009 12:57 3177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vorige topic was vol, dus een nieuw deel. Ik knip en plak een deel van mijn eerdere openingspost:

De Angels handelen volgens het door Viva vastgestelde beleid. Dat dat beleid nogal eens ter discussie staat vind ik op zich goed. Ik vind het alleen erg vervelend dat de Angels regelmatig op het beleid worden aangesproken: zij zijn degenen die het beleid uitvoeren maar ze zijn niet verantwoordelijk voor het beleid zelf. Ik merk ook dat de moderatortopics regelmatig verzanden in een lange discussie over beslissingen van de Angels. De Angels beschikken niet over erg veel tijd, en komen dan voor een dilemma te staan: uitgebreid in discussie blijven gaan waarbij ze zichzelf vaak moeten herhalen (en daardoor geen tijd overhouden voor hun eigenlijke Angel-werk) of de discussie op een gegeven moment negeren/beëindigen (gevolg: onvrede bij de deelnemers aan de discussie/escalatie). Bovendien sneeuwen de overige verzoekjes door de discussies in de moderatortopics teveel onder. Ik vind het daarom belangrijk om de moderatortopics schoon te houden.

Ik stel het volgende voor, en wil dat per direct laten ingaan:

* De moderatortopics en het blokkadetopic worden weer gebruikt waarvoor ze oorspronkelijk bedoeld waren (dus: verzoekjes aan Angels, mededelingen van Angels over verwijderde discussies e.d.);

* We gebruiken dit topic voor vragen/opmerkingen over beslissingen, discussies over het beleid e.d;

* Ik zal jullie vragen/opmerkingen zoveel mogelijk beantwoorden (moet daarbij wel meteen zeggen dat ik niet fulltime werk en slechts een beperkt aantal uren voor Viva beschikbaar ben, dus 't kan dan gebeuren dat ik niet meteen dezelfde dag reageer). De Angels mogen hier wat mij betreft natuurlijk ook altijd reageren, maar zijn dat niet verplicht;

* In de moderatortopics en het blokkadetopic plaatsen we links naar dit topic. Off-topics, ter discussie stellen van het beleid, opmerkingen/vragen n.a.v. beslissingen van Angels etc. zullen uit die topics verwijderd worden en waar nodig zullen er waarschuwingen uitgedeeld worden;

* Gevolg: Angels komen meer toe aan hun eigenlijke werk, het modereren, terwijl er toch ruimte is voor het stellen van vragen en het plaatsen van opmerkingen. Bovendien komen die meteen bij de juiste persoon terecht, zodat ik meer zicht heb op wat er precies speelt. Verzoekjes aan de moderators zullen niet meer ondersneeuwen door de discussies.

Tot slot zou ik jullie (wie de schoen past....) nog willen verzoeken om niet elke verkeerde komma die de angels plaatsen onder een vergrootglas te leggen. Ik zie dat soms wel gebeuren (de laatste tijd weer vaker) en vind dat jammer en onterecht. Ik ben, nogmaals, echt heel erg blij met de enorme (!) inzet van de Angels, met hun objectiviteit en met de manier waarop er de laatste tijd meer openheid/transparantie gekomen is (f) (f) (f)

grtjs,

Naomi
quote:absoluteEinstein schreef op 07 januari 2010 @ 13:38:

[...]

Ik ben geen vrienden met forummers buiten het forum om.

Ik heb een waarschuwing gekregen. Angels mogen daar niet over communiceren, maar ik post dit als AbsoluteEinstein, dus dan mag het wel.

Goedzo.

Naomi, dank je wel voor het ingrijpen over dat andere.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 07 januari 2010 @ 13:37:

Ik snap het ook echt wel Etosha. Ik baal er alleen van dat dit nodig is.

In het verleden kon er een middenweg plaats vinden en nu kan at niet meer. Heel jammer. Maar nu hou ik erover op hoor.

Ik vind het ook jammer. Maar daar zit die hand in eigen boezem denk ik. In de categorie: dat komt ervan, we hebben ze met z'n allen (de een wat meer dan de ander, dat dan weer wel) die richting opgejaagd.

Maar goed, ik hou ook op!
quote:Ligeia schreef op 07 januari 2010 @ 13:39:

[...]

Ik denk echt dat bij jou sneller met de botte bijl wordt gehakt en dat is niet eerlijk en niet professioneel...Dat denk ik ook. Ik moet hemel en aarde bewegen om iets recht gezet te krijgen......
quote:yasmijn wrote on 07 January 2010 @ 13:39:

Hee, het valt mij op dat niemand het over Two heeft.

Ik wil er het volgende over zeggen:

Two is correct, strak, duidelijk en helder en die zie ik nooit een uitglijder maken.

Disclaimer:

Dit is geen aanval op 1, 3, 4 en 5.Mee eens. Angel2 vind ik heel prettig communiceren...
Ik "zie" allen one en five eigenlijk maar Yas

3 zie ik nooit

en 4 eigenlijk alleen gisteren en vandaag, maar heb nooit met ze te maken gehad ( en wil dat ook zo houden )

2 zie ik al helemaal nooit.

1 en 5 zijn het meest aanwezig op viva naar mijn idee.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
quote:yasmijn schreef op 07 januari 2010 @ 13:39:

Hee, het valt mij op dat niemand het over Two heeft.

Ik wil er het volgende over zeggen:

Two is correct, strak, duidelijk en helder en die zie ik nooit een uitglijder maken.

Disclaimer:

Dit is geen aanval op 1, 3, 4 en 5.Op zich eens maar ik zie 2 hier eigenlijk nooit dus die heeft de hitte ook niet gevoeld/opgezocht. Dan is het wel makkelijker om geen uitglijder te maken. *overigens ook geen aanval hoor*
Hmmmzz...een beetje niet zo heel erg oke om iemand monddood proberen te maken door te dreigen met terugwerkende kracht alsnog een ban uit te delen. Dan mag je dus niet meer klagen, want anders... Met andere woorden: Iedereen mag je voor van alles en nog wat uitmaken, en als je daar iets van zegt dan krijg je zelf ook een ban. Nee, dat klopt niet...dat klopt gewoon echt niet. Ik geef HPL groot gelijk, maar dat was al bekend, dat ze hier verbolgen over is.
quote:absoluteEinstein schreef op 07 januari 2010 @ 13:38:

[...]

Ik ben geen vrienden met forummers buiten het forum om.

Ik heb een waarschuwing gekregen. Angels mogen daar niet over communiceren, maar ik post dit als AbsoluteEinstein, dus dan mag het wel.Conclusie: angels die forummen mogen dus wel communiceren over deze zaken. Das dubbel.
Geen bijzonderheden
2 zit op psyche en geld en recht, naar ik meen.
Geen bijzonderheden
quote:yasmijn schreef op 07 januari 2010 @ 13:42:

[...]

Conclusie: angels die forummen mogen dus wel communiceren over deze zaken. Das dubbel.Ik snap het even niet. Als ik als forummer een waarschuwing krijg, achter de schermen neem ik dan aan, mag ik dan wel of niet op het forum zeggen dat ik die gehad heb?

[...]

Conclusie: angels die forummen mogen dus wel communiceren over deze zaken. Das dubbel.Deze snap ik niet.
(trouwens, we hebben bijna dit hele topic volgeluld intussen!)
Mag ik hier wel zeggen dat je mail hebt Naomi? En op het mod topic mag dat niet?
"Waarschuwing aan al mijn forumvriendinnetjes: mocht ik angel worden (wat ik betwijfel hoor na vandaag) dan behandel ik jullie net zoals de rest."

Ook niet als ik je omkoop met XO?
Geen bijzonderheden

[...]

Conclusie: angels die forummen mogen dus wel communiceren over deze zaken. Das dubbel.

Het gaat over m'n eigen waarschuwing.

HoiPippiLangkous mag toch ook hier melden dat ze een waarschuwing heeft en waarom.
Wat is eigenlijk het nut van zeggen dat Naomi of een Angel mail heeft? Die lezen ze vanzelf wel, toch?
Echt top AE, dat je even langskwam om iets helder te maken, al was het dan noodgedwongen onder je eigen naam. Het siert je. En ik zag Angel 3 inderdaad ook al een uitleg geven en excuses maken. Wat mij betreft zijn deze Angels op de goede weg richting een leuker forum.....

(Dat Angel 5 opeens zo formeel is begrijp ik wel, want ze was de laatste tijd erg kortaf in haar reacties en dan kun je beter op deze wijze wat afstand nemen. Hopelijk is het tijdelijk.)
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 07 januari 2010 @ 13:44:

[...]

Deze snap ik niet.Angel 3 of 4 (ben de draad kwijt) aka AE mag niets zeggen in deze maar als AE mag ze dat wel.
Geen bijzonderheden
@HPL: Hier mag je zeggen dat ik mail heb. Doe dat inderdaad maar niet op de modtopics.

@Yas: angels mogen niet zeggen: ik heb een waarschuwing uitgedeeld aan forummer X (overigens neem ik nogmaals in overweging die regel aan te passen). Forummers mogen wel zeggen: ik heb een waarschuwing ontvangen van Angel Y.
quote:Etosha schreef op 07 januari 2010 @ 13:45:

(trouwens, we hebben bijna dit hele topic volgeluld intussen!)Hebben we per ongeluk een kletsgroepje gevormd? Is dit dan Het Groepje? Zo ja...dan zit Naomi er ook in!

Naomi, jij zit in Het Groepje, hoe vind je die?
quote:absoluteEinstein schreef op 07 januari 2010 @ 13:47:

[...]

Het gaat over m'n eigen waarschuwing.

HoiPippiLangkous mag toch ook hier melden dat ze een waarschuwing heeft en waarom.Oke, roger, helder.
Geen bijzonderheden
quote:HoiPippiLangkous schreef op 07 januari 2010 @ 13:46:

Mag ik hier wel zeggen dat je mail hebt Naomi? En op het mod topic mag dat niet?Waarom meld jij hier altijd dat je mail stuurt? Je kunt toch gewoon de angels/Naomi mailen zonder dat hier te melden? Komt zo een beetje over alsof iedereen moet weten dat je hebt gemaild. Als ik ze mail meld ik dat hier niet en ik krijg altijd keurig antwoord terug. Dus wat is de meerwaarde van het hier even te moeten melden?
quote:yasmijn schreef op 07 januari 2010 @ 13:47:

"Waarschuwing aan al mijn forumvriendinnetjes: mocht ik angel worden (wat ik betwijfel hoor na vandaag) dan behandel ik jullie net zoals de rest."

Ook niet als ik je omkoop met XO?

Ook niet.

(mens leer toch eens quoten )
quote:yasmijn schreef op 07 januari 2010 @ 13:44:

2 zit op psyche en geld en recht, naar ik meen.Klopt, en entertainment.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:Vivamod schreef op 07 januari 2010 @ 13:48:

@Yas: angels mogen niet zeggen: ik heb een waarschuwing uitgedeeld aan forummer X (overigens neem ik nogmaals in overweging die regel aan te passen). Forummers mogen wel zeggen: ik heb een waarschuwing ontvangen van Angel Y.

Het wordt knap in gewikkeld zo.

Er zijn/komen mij teveel regels. Way too much.
Geen bijzonderheden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven