Parkeren in Amsterdam Oud-West

24-01-2008 21:47 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zaterdag aan het begin van de middag moet ik in Amsterdam zijn. Ik en mijn bolide zijn erg verknocht aan elkaar, bovendien ben ik een ramp in het openbaar vervoer. Stap in de verkeerde tram, mis aansluitingen, noem maar op. Het liefst tuf ik dan ook zaterdag in mijn autootje naar onze hoofdstad. Maarrrrr natuurlijk krijg ik daar een probleem met parkeren... Of niet? Iemand bekend met Oud-West? Ik moet in de Bellamystraat zijn. Valt het daar mee met parkeren? Ik heb natuurlijk ook zitten denken aan P&R, maar dan krijg ik hetzelfde OV-probleem, hoe zorg ik ervoor dat ik niet in de verkeerde tram stap? Iemand tips?
Hmm nee dan ga ik toch echt naar die andere AH...ik zeg het gewoon: In de postjesweg.
Oh ja, daar ben ik ook wel es geweest. Denk dat die eigenlijk op exact dezelfde afstand is als MIJN AH. Maar de Postjesweg is toch best wel 'ver' van Mercatorplein...
Ik woon in een straat precies tussen het Mercatorplein en de Postjesweg in. Vanaf het Mercator is de Postjesweg 5 a 10 min lopen..valt mee!

Geef mij eens een subtiele hint waar jij woont..
quote:summerbreeze21 schreef op 26 januari 2008 @ 12:12:

Hmm nee dan ga ik toch echt naar die andere AH...ik zeg het gewoon: In de postjesweg.Daar kom ik ook wel eens, maar vaker bij die op de Kinkerstraat: net ietsje dichterbij en bovendien kom ik dan langs het Kruidvat/Hoogstins/De Tuinen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
-
-
Summer, subtiele hint: Jamin
Hmmm....is dat vlakbij die 2 boekhandels?
Shit waarom kan ik Jamin niet voor me halen... Mac Donalds, hoeveel meter ongeveer daarvanaf? Daar kan ik me beter mee identificeren.
Hoogstins2 heeft leuke dingetjes.

Postjesweg is voor mij dichterbij dan Kinker, maar Bos en Lommer-AH is ongeveer net zo ver als Kinker en veel groter. Dus toch maar naar de Dirk op het Mercatorplein.
quote:Krengiserweer schreef op 26 januari 2008 @ 22:39:

Hoogstins2 heeft leuke dingetjes.

Postjesweg is voor mij dichterbij dan Kinker, maar Bos en Lommer-AH is ongeveer net zo ver als Kinker en veel groter. Dus toch maar naar de Dirk op het Mercatorplein.

De Bos en Lommer-Albert Heijn, die was pas fijn!

Maar ja, toen moest ik zo nodig verhuizen van B&L naar Oud-West. Tis behelpen hoor.

Kreng...ik ga ook heel vaak naar de Dirk op het mercatorplein hahahaha!
Thuys? Louter? Dat hadden ze niet in mijn tijd hoor

(Wij zakten altijd af in de ouzeri zelf. Zit je daar weer vage griekse brouwsels te drinken met de eigenaar )

Dropje, heb je het nog kunnen vinden?
Ok, volgende hint dan: Hema....

Hoogstins2 vind ik trouwens niet zo heeeeeeel leuk, soms zit er wel iets leuks bij, maar ze zijn zooooo duur. Maar de boekwinkel is toch wel mijn lievelingswinkel.
quote:tilalia2 schreef op 27 januari 2008 @ 00:05:

Dropje, heb je het nog kunnen vinden?Ja! Ik heb mijn auto geparkeerd in de garage aan het Mercatorplein, en daarna ben ik naar de Bellamystraat gelopen. Het was lekker weer dus dat was geen probleem. Een goed kwartier over gedaan. Overigens waren aan de Admiralengracht en aan de Tweede Kostverlorenkade nog parkeerplaatsen, ik had dus nog dichterbij kunnen parkeren. Maar dit was heel goed te doen zo. En het is inderdaad een heel leuke buurt! Heb er een jaar of 7 geleden nog gekeken naar een huisje. Niet in de Bellamystraat, maar wel in een van de straten eromheen.
quote:fleurtje schreef op 27 januari 2008 @ 10:03:

Ok, volgende hint dan: Hema....

Hoogstins2 vind ik trouwens niet zo heeeeeeel leuk, soms zit er wel iets leuks bij, maar ze zijn zooooo duur. Maar de boekwinkel is toch wel mijn lievelingswinkel.

De boekwinkel is erg, erg fijn. De cadeautjeswinkel vind ik ook wel fijn: hele leuke sleutelhoesjes gekocht. Heten die dingetjes zo? Die plastic gevalletjes voor over de bovenkant van een sleutel. Maar vaak wel prijzig inderdaad.

Oja, bij de Albert Heijn op de Overtoom (die aan het begin) kom ik maar zelden: je kunt er vaak niet eens fatsoenlijk je fiets kwijt! Om nog een beetje on topic te blijven...
Maar Tonkje, waar woon jíj dan? Subtiele hint...

Kom je weleens bij die ene kroeg op de markt (die op dat korte stukje)?
Ooh Hema is wel bij me in de buurt!

Ik woon vlakbij de shoarmaboer, die ene.
Tonkje geef ons die hint.
Hint, hint, wat nou hint, ik woon in de Brederodestraat, tussen de Nicolaas Beets en de Jan Pieter Heije.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven