Particulier huren
zondag 19 maart 2017 om 10:42
Beste forummers,
Ik ben op zoek naar een huurappartement/studio/flat in Nijmegen. Mijn salaris is te hoog voor de sociale huursector en te laag voor de duurdere vrije sectorwoningen. Woningen die nét boven de huursubsidiegrens liggen, worden nauwelijks aangeboden via de gemeente.
De enige optie lijkt nu te zijn om particulier te gaan huren. Ik heb al heel wat af-gegoogled, maar vind vrijwel alleen te dure woningen of gemeubileerde.
Kopen is voor mij geen optie. Woonruimte in de buurt van het centrum heeft mijn voorkeur.
Wie kent geschikte makelaars of heeft eventueel andere tips?
Ik ben op zoek naar een huurappartement/studio/flat in Nijmegen. Mijn salaris is te hoog voor de sociale huursector en te laag voor de duurdere vrije sectorwoningen. Woningen die nét boven de huursubsidiegrens liggen, worden nauwelijks aangeboden via de gemeente.
De enige optie lijkt nu te zijn om particulier te gaan huren. Ik heb al heel wat af-gegoogled, maar vind vrijwel alleen te dure woningen of gemeubileerde.
Kopen is voor mij geen optie. Woonruimte in de buurt van het centrum heeft mijn voorkeur.
Wie kent geschikte makelaars of heeft eventueel andere tips?
zondag 19 maart 2017 om 10:52
Heb je al gekeken bij Direct Wonen en zulke organisaties? Bij direct wonen zie ik deze bijv.
https://directwonen.nl/ap ... straat/appartement-294731
https://directwonen.nl/ap ... straat/appartement-294731
zondag 19 maart 2017 om 11:00
quote:borboletas schreef op 19 maart 2017 @ 10:53:
Ik kijk op Funda en zie in Nijmegen 63 resultaten voor huurwoningen tot €800,-. Zit daar niets tussen?Dit is er eentje, middenin het centrum: http://www.funda.nl/huur/ ... 468700-ziekerstraat-94-a/
Ik kijk op Funda en zie in Nijmegen 63 resultaten voor huurwoningen tot €800,-. Zit daar niets tussen?Dit is er eentje, middenin het centrum: http://www.funda.nl/huur/ ... 468700-ziekerstraat-94-a/
zondag 19 maart 2017 om 11:05
quote:Patchouliprinses schreef op 19 maart 2017 @ 11:03:
Dankjewel voor je reactie, Renaissance! Dat is inderdaad een leuke plek....
Helaas is het net wat te klein voor ons gezinnetje.Misschien handig om in de OP te melden dat je een iets groter appartement zoekt en dus geen studio (zoals nu wel in de OP staat)
Dankjewel voor je reactie, Renaissance! Dat is inderdaad een leuke plek....
Helaas is het net wat te klein voor ons gezinnetje.Misschien handig om in de OP te melden dat je een iets groter appartement zoekt en dus geen studio (zoals nu wel in de OP staat)
zondag 19 maart 2017 om 11:17
Hallo Marana,
Ja, dat bedrag hebben we idd te besteden, maar het punt is dat het aanbod klein in sociale huurwoningen (waar we niet voor in aanmerking komen) ruim is en huurwoningen tussen de 900 en 1200 zijn ook nog wel te vinden (maar voor ons te duur) Ertussen is weinig tot geen aanbod; in ieder geval niet via de gemeente.
Ja, dat bedrag hebben we idd te besteden, maar het punt is dat het aanbod klein in sociale huurwoningen (waar we niet voor in aanmerking komen) ruim is en huurwoningen tussen de 900 en 1200 zijn ook nog wel te vinden (maar voor ons te duur) Ertussen is weinig tot geen aanbod; in ieder geval niet via de gemeente.
zondag 19 maart 2017 om 11:24
Ik zie net dat ik een onduidelijke zin heb gemaakt. Ik bedoel: de gemeente biedt veel woningen aan onder de huursubsidiegrens en ook hele dure vrije sectorwoningen zijn wel te vinden. Ik zoek echter iets dat niet te ver boven de huursubsidiegrens ligt (710,68 euro is de huursubsidiegrens), want die vrije sectorwoningen tussen de 900 en 1200 euro zijn te duur.
zondag 19 maart 2017 om 12:43
Kun je nog heel lang blijven zoeken, maar dat ga je niet vinden.
Voor 700-800 euro in de buurt van het centrum vind je ruimtes groot genoeg voor 1persoon, evt, 2. maar niet als je er nog een kind bij hebt.
Doe je kind een lol en zoek lekker iets in Lent of Lindenholt.
Voor 700-800 euro in de buurt van het centrum vind je ruimtes groot genoeg voor 1persoon, evt, 2. maar niet als je er nog een kind bij hebt.
Doe je kind een lol en zoek lekker iets in Lent of Lindenholt.
You're a diamond dear, they can't break you