Pasen in België

10-03-2010 16:08 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kom er even niet uit (ook niet met googlen). Kan iemand mij vertellen of 2e paasdag voor de Belgen ook een vaste vrije dag is? Of wordt er dan gewoon weer gewerkt?
Als ik het me goed herinner krijgen de Belgen voor een feestdag die in het weekend valt altijd op de eerste werkdag daarna vrij.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Aangezien ze daar allemaal uit een ei komen gok ik dat ze er allemaal feest hebben, en er niet gewerkt word.
Pasen 4 en 5 april

Van de site: tuxx.nl , ik neem aan dat het dan een vrije dag is.
Reken er voor de zekerheid maar op dat op goede vrijdag ook nog wel eens veel dicht kan zijn.

Is hier (Duitsland) in ieder geval wel zo.
quote:Juultje schreef op 10 maart 2010 @ 16:14:

Als ik het me goed herinner krijgen de Belgen voor een feestdag die in het weekend valt altijd op de eerste werkdag daarna vrij.Dat is misschien als Kerst toevallig in het weekend valt. Pasen valt daarentegen elk jaar op zondag
Ja ja, maar intussen nog niemand die het echt weet?
Hier het verlossende antwoord.

De dag na pasen, noemen ze hier paasmaandag en dan is het vakantie in Belgie, dus alles is dan gesloten.

De vrijdag voor pasen, is echter alles nog open.

En ik kan het weten ben een echte Belg!
Dankjewel Witschke!
quote:Witchke55 schreef op 10 maart 2010 @ 17:30:

Hier het verlossende antwoord.

De dag na pasen, noemen ze hier paasmaandag en dan is het vakantie in Belgie, dus alles is dan gesloten.

De vrijdag voor pasen, is echter alles nog open.

En ik kan het weten ben een echte Belg!

Vergeet de zaterdag niet, dan is ook alles open Vrijdag, zaterdag alles open. Zondag, maandag alles dicht!

(hier ook een echte Belg! )
quote:Juultje schreef op 10 maart 2010 @ 16:14:

Als ik het me goed herinner krijgen de Belgen voor een feestdag die in het weekend valt altijd op de eerste werkdag daarna vrij.Hier even op reageren, niet altijd. Hangt af van welk bedrijf waar je werkt. Sommigen plaatsen onmiddellijk hun verlofdag op de maandag, maar de grootwarenhuizen zijn open op maandag na sommige feestdagen (denk aan 1mei bv).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven