Patat op de rotonde

06-10-2010 12:20 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toegeven, het is geen wereldprobleem, maar ik vraag me toch wat af.

Ik reed vanochtend rond 10:00 uur over een rotonde. Middenop stond een man. Ik dacht dat hij van de gemeente was of zoiets. Maar toen ik er langs reed, bleek het een oudere man te zijn met een oranje fleecevest. Hij was patatjes aan het oprapen en stopte ze terug in een zak die er erg vet uit zag

Het vreemde is, het is een provinciale weg in de middle of nowhere.

De vraag is dus;

-hoe komt hij aan die patat? (er is in de wijde omtrek geen patatkraam te vinden)

-waar gaat hij ermee naartoe? (er is in de wijde omtrek ook weinig andets te vinden. Oh ja, er is wel een slachterij, maar die bereik je via de secundaire weg.

-voor wie is het allemaal? Het was namelijk een hele grote zak.

-wat moet hij ermee op een rotonde?

Wie het weet, mag het zeggen! Bevrijd mij alsjullieblieft van dit vraagstuk en maak kans op een gezellige picnick met patat! Driemaal raden op wat voor locatie...
Sommige mensen zijn nu eenmaal een beetje in de war
Mmm lekker, patat
Och arme ziel.
Weet je dat dan niet? Het is vandaag nationale patatdag. De opperpatatmus vliegt met zijn mandje rond en legt overal patatjes neer. Deze moet je vervolgens oprapen en thuis in je tuin planten. Daar krijg je dan weer patatbomen van. Volgend jaar heb je een prachtig patatboom in je tuin met verse patatjes er aan (het soort boom hangt natuurlijk of je een patatje met mayo, curry of uitjes hebt gepland. Kijk uit met satésaus. Die combo wil je niet hebben!). En op een dag, laten we zeggen 6 oktober, zijn alle patatbomen plotseling kaal, en vind je je persoonlijk geplante patatjes her en der verspreid over het hele land. Dat weet toch iedereen?
Wel sneu eigenlijk voor die man :(
Weet je wel zeker dat het patat was, je had denk ik toch een vaartje van 20 km per uur?
quote:Annelize schreef op 06 oktober 2010 @ 12:27:

Weet je dat dan niet? Het is vandaag nationale patatdag. De opperpatatmus vliegt met zijn mandje rond en legt overal patatjes neer. Deze moet je vervolgens oprapen en thuis in je tuin planten. Daar krijg je dan weer patatbomen van. Volgend jaar heb je een prachtig patatboom in je tuin met verse patatjes er aan (het soort boom hangt natuurlijk of je een patatje met mayo, curry of uitjes hebt gepland. Kijk uit met satésaus. Die combo wil je niet hebben!). En op een dag, laten we zeggen 6 oktober, zijn alle patatbomen plotseling kaal, en vind je je persoonlijk geplante patatjes her en der verspreid over het hele land. Dat weet toch iedereen?
Misschien wegwerkers die trek hadden in een laat ontbijt. Met de auto gehaald bij een snackbar in een dorp in de buurt?
Was het een puntzak of familiezak?
En speciaal, oorlog, of met?

Of Joppiesaus?
quote:Annelize schreef op 06 oktober 2010 @ 12:27:

Weet je dat dan niet? Het is vandaag nationale patatdag. De opperpatatmus vliegt met zijn mandje rond en legt overal patatjes neer. Deze moet je vervolgens oprapen en thuis in je tuin planten. Daar krijg je dan weer patatbomen van. Volgend jaar heb je een prachtig patatboom in je tuin met verse patatjes er aan (het soort boom hangt natuurlijk of je een patatje met mayo, curry of uitjes hebt gepland. Kijk uit met satésaus. Die combo wil je niet hebben!). En op een dag, laten we zeggen 6 oktober, zijn alle patatbomen plotseling kaal, en vind je je persoonlijk geplante patatjes her en der verspreid over het hele land. Dat weet toch iedereen? Jij gaat door voor de picnick. Er stonden inderdaad bomen langs de weg, maar ik heb niet gezien of daar patat aan hing. Maar op de rotonde stond dan weer geen boom, dus wat moest hij daar? Zou hij een romantisch plekje hebben gezocht?
Ik denk het niet Ossiepossie; Hij was al wat ouder en had ook niet echt het postuur van de gemiddelde stratenmaker. Het was een nogal mager mannetje. Hij was ook helemaal alleen en het is midden in de polder, dus zijn collega's had ik dan wel gezien.
Was het niet kunst?

Of misschien een zwerver? Dat gisterenavond iemand al zijn patatjes uit de auto heeft gekwakt en hij honger had vanochtend?
Misschien was het geen patat maar wat anders?

In mijn oude stad liep een zwerver rond, die peukjes verzamelde in een puntige patatzak. En van al die restjes shag draaide hij nieuwe shagjes.
quote:MadreMia schreef op 06 oktober 2010 @ 12:33:

Was het een puntzak of familiezak?

Het zag eruit als een familiezak. En dan in wit papier gewikkeld. Met véél vet, aan het papier te zien.

De saus heb ik in de gauwigheid niet kunnen ontdekken
Wat sneu
Dan kan de afstand best groot geweest zijn tussen snackbar en rotonde. Moeilijk, moeilijk.

En gezien het vet heeft hij er óf heel lang mee gelopen, of het lag er al heel lang.
quote:SeptemberGirl schreef op 06 oktober 2010 @ 12:42:

Was het niet kunst?

u gaat door voor de picknick!!!

Zou nog best wel eens kunnen. Even verderop is er een rotonde met een grote bezem als kunst...
Toch leek hij niet op een zwerver...zijn oranje fleecejack zag er nog flitsend uit. Daarom dacht ik eerst dat hij bij de gemeente hoorde ofzo.
Meneer was vast van de rotondeopruimingsdienst. En de zak patat door een stelletje onverlaten uit de auto gemikt. Nu moet die oude man, die graag een beetje bijklust bij de gemeente de troep opruimen. En omdat hij toch alle tijd van de dag heeft kan hij best wel al die patatjes terugstoppen in het zakje......
Ik vind het sneu klinken, misschien is het dat helemaal niet. Hoop het niet.
Was gestopt en het gevraagd.
quote:liesse schreef op 06 oktober 2010 @ 13:27:

Was gestopt en het gevraagd.Had ik graag gedaan, alleen op een 80-km weg word je wel geacht om door te rijden
Misschien kun je straks op de terugweg even kijken of hij er nog staat. Al is het alleen maar voor onze gemoedsrust. Het doet mij een beetje denken aan een verdwaalde demente man ofzoiets..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven