Persoonlijke lening.....iemand ervaring mee?

27-01-2008 16:10 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

wij zitten diep in de penarie.

Net verhuisd, spaarcenten op en de auto overleeft het niet lang meer. dus wij willen een nieuwe (tweedehands) auto.

Dus, lening afsluiten, voor het eerst....

Ik heb gekeken bij de Postbank, Frisia en Becam.

Bij de laatste 2 ligt de rente aanzienlijk lager.....

Alleen zijn ze wel betrouwbaar?

Heeft iemand ervaring met deze instanties?

Adviseer mij alsjeblieft, alvast bedankt!!
en n reisje met de trein is ook heel spannend als t vakantie is
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:boschbolletje schreef op 27 januari 2008 @ 23:29:

Sorry was 48 maanden............gaat goed hier Vraag dat dan maar eens goed na, want dan zou je nog geen 300 euro rente hebben betaald in 4 jaar. Meestal ligt dit veeeeeeel hoger.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:nlies schreef op 27 januari 2008 @ 23:32:

[...]

Zit die kleine echt op vakantie te wachten? Hoe oud is die?

zolang die nog niet veel ouder dan kleuterleeftijd is, is kliederen met water en zand in de buurt van huis ook al goed

en als de kleine ouder is, dan kan die zich later herinneren dat sommige dingen belangrijker zijn dan vakantie

Nee dat snap ik ook wel (ben niet dom ofzo

Ze is 4,5 jaar, en we wilden dit jaar naar de plek waar haar vader en ik elkaar hebben leren kennen.... beetje speciaal dus.

Kan ook wel opgeschoven worden naar volgend jaar, natuurlijk!

Maar blijft klote!
Postbank:

¤ 4.500,00 ¤ 97,18 11,2% 60 ¤ 5.830,80

¤ 2.250,00 ¤ 49,19 11,8% 60 ¤ 2.951,40

Frisia/becam:

¤ 5.000 ¤ 118 6,6 % 48 ¤ 5.687 ¤ 687
Als ik jullie was zou ik er zoveel mogelijk aan doen om een pl te voorkomen.

Stel jezelf de vraag of het echt nodig is,waarom kun je niet even verder sparen tot je een goedkope auto kunt aanschaffen? is er echt geen mogelijkheid om tot die tijd b.v. met een collega mee te rijden,of met de trein o.i.d.?.

Een pl is het allerlaatste wat ik zou afsluiten en zeker voor een auto.
Echt, doe dat nou niet met die leningen en ga gewoon sparen.

En als je familie in belgie hebt wonen is het dan geen idee om een week met elkaars huis te ruilen? Kunnen jullie toch een dagje naar Spa rijden en heb je weinig kosten tijdens de vakantie.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
quote:boschbolletje schreef op 27 januari 2008 @ 23:33:

[...]

Nee dat snap ik ook wel (ben niet dom ofzo

Ze is 4,5 jaar, en we wilden dit jaar naar de plek waar haar vader en ik elkaar hebben leren kennen.... beetje speciaal dus.

Kan ook wel opgeschoven worden naar volgend jaar, natuurlijk!

Maar blijft klote!

speciaal voor jullie, maar of dat voor haar ook geldt ;)

en ja ik snap best dat t niet leuk is om vakantie uit te stellen, maar als je daarvoor niet hoeft te lenen, is ook wel prettig.

En als je toch niet gaat lenen, probeer dan iig die 68 euro die je berekend had te moeten af te betalen,op een spaarrekening te zetten. Dan voel je echt hoe het is om dat verplicht iedere maand dat bedrag is de put van de bank/leeninstelling te gooien.

Lijkt me goed gevoel dat je zeker weet dat je dat geld over n paar jaar "extra " hebt
Ok, ik wil niet lullig doen maar pak je rekenmachine eens en typ in 5000 * 0,066. Bij mij komt er uit: 330. *checkt het nog een keer* Echt waar! En dat * 4 jaar (want 48 maanden) = 1320
Prioriteiten stellen is nu het belangrijkst,dus ik zou zeggen dan maar een keer geen vakantie! het voorkomt(denk ik) iig je pl.
quote:kletsbets schreef op 27 januari 2008 @ 23:39:

Ok, ik wil niet lullig doen maar pak je rekenmachine eens en typ in 5000 * 0,066. Bij mij komt er uit: 330. *checkt het nog een keer* Echt waar! En dat * 4 jaar (want 48 maanden) = 1320

Ik had het over een ander bedrag en over een andere looptijd....

oeps goed lezen....wil niet lullig doen
Niet frisia becam?
quote:nlies schreef op 27 januari 2008 @ 23:39:

[...]

speciaal voor jullie, maar of dat voor haar ook geldt ;)

en ja ik snap best dat t niet leuk is om vakantie uit te stellen, maar als je daarvoor niet hoeft te lenen, is ook wel prettig.

En als je toch niet gaat lenen, probeer dan iig die 68 euro die je berekend had te moeten af te betalen,op een spaarrekening te zetten. Dan voel je echt hoe het is om dat verplicht iedere maand dat bedrag is de put van de bank/leeninstelling te gooien.

Lijkt me goed gevoel dat je zeker weet dat je dat geld over n paar jaar "extra " hebt

Jaaaaaaaa,

je hebt gelijk, dat weet ik met mijn gezonde verstand ook wel

Ik vind het gewoon zo vervelend om plannen te maken, die dan niet kunnen om dat klotegeld..... En je maar uit de naad werken.

Maargoed, het is inderdaad een geval van prioriteiten stellen!
quote:kletsbets schreef op 27 januari 2008 @ 23:43:

Niet frisia becam?Had bij frisia/becam offerte aangevraagd voor 2500 euro, voor 48 maanden......dat was hem
Voor minder dan 5000 euri kun je een redelijke auto kopen, beetje zoeken, makkelijkst is via:

www.gaspedaal.nl

Bijvoorbeeld deze: Hij kost 1.450 Euro, moet voor de betrouwbaarheid wel nog een nieuwe accu in meestal:

Renault 19, 1994, Bovag bedrijf, 126.000 km

quote:boschbolletje schreef op 27 januari 2008 @ 23:44:

[...]

Had bij frisia/becam offerte aangevraagd voor 2500 euro, voor 48 maanden......dat was hem En tegen welk rentepercentage?
Bedankt voor de tip quattro,

ga morgen eens neuzen!
6,8 geloof ik
Of een Japannertje voor 1800 Euro: van een particulier, hoeft geen nadeel te zijn, als het goed is krijg je dan alle rekeningen etc erbij, en de verkoper kent de auto goed, dus veel vragen kun je stellen:

Suzuki Swift, 1994, 94.000 km

quote:boschbolletje schreef op 27 januari 2008 @ 16:46:

Hebben huurhuis

En volgens de berekeningen bij postbank mogen we max.....60.000 euro lenen.....schrok me wezenloos.Als je 60.000 euro kunt lenen én afbetalen mét rente, zou je ook moeten kunnen sparen voor een grotere uitgave. Dus misschien toch eerst maar eens een goedkoper tweede- of vijfdehandsjes kopen. Eerst sparen en dan uitgeven. Dat is per saldo het goedkoopste.
uhm.........1800 euro heb ik nu niet......
quote:ninis schreef op 27 januari 2008 @ 23:48:

[...]

Als je 60.000 euro kunt lenen én afbetalen mét rente, zou je ook moeten kunnen sparen voor een grotere uitgave. Dus misschien toch eerst maar eens een goedkoper tweede- of vijfdehandsjes kopen. Eerst sparen en dan uitgeven. Dat is per saldo het goedkoopste.Ja, ik vond dat ook nogal stom, kon het me ook niet voorstellen, is nogal een klap geld.......
quote:boschbolletje schreef op 27 januari 2008 @ 23:48:

6,8 geloof ikok, herkansing: eur 2500 * 6,8% = eur 170 per jaar, dit * 4 jaar = eur 680 plus dat je je lening nog terug moet betalen.
quote:kletsbets schreef op 27 januari 2008 @ 23:52:

[...]

ok, herkansing: eur 2500 * 6,8% = eur 170 per jaar, dit * 4 jaar = eur 680 plus dat je je lening nog terug moet betalen.

Nou dat is weer geweldig.....wordt je via de mail al besodemieterd............... frisia:geen optie dus!!!

Maarre ga nu slapen, morgen weer werken voor de centen!

Zal na het werk meteen even alle tips napluizen!!

Thanx en trusten
quote:boschbolletje schreef op 27 januari 2008 @ 23:43:

[...]

Jaaaaaaaa,

je hebt gelijk, dat weet ik met mijn gezonde verstand ook wel

Ik vind het gewoon zo vervelend om plannen te maken, die dan niet kunnen om dat klotegeld..... En je maar uit de naad werken.

Maargoed, het is inderdaad een geval van prioriteiten stellen!Erg is dat soms he .. gezond verstand hebben
Ik zou het niet doen, want je hebt geen onderpand(bijv. een koophuis). Iemand zei het al als je het geld niet hebt om te sparen, heb je het ook niet om een pl af te betalen. Een Pl of een DK voor een auto en/of vakantie is helemaal af te raden. Stel dat je nieuwe tweedehandsauto na twee weken kapot is? Dan zit je met je PL en een kapotte auto, kan je weer een PL aanvragen, en wat als dan de wasmachine kapot gaat? Dan glij je van PL naar PL en komen de deurwaarders vanzelf wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven