Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Miertje, ik zit nog maar kort op dit forum en heb de voorgeschiedenis niet gevolgd, maar ik wens je heel veel sterkte met het verlies.
Voor mij vandaag weer geen hurrays, wel een direct swap uit Rusland.

Dochter had een koeienkaart uit Vermont, USA en zoon een wolvenkaart uit Canada. Een beestenboel dus hier.

Dochter komt net uit school met vriendinnen, ze is vandaag jarig (eindelijk 14 zoals ze zelf vanochtend zei) en ik ga eens even de taart aansnijden
Ik had stiekem een beetje gehoopt dat zodra ik de voordeur uit zou stappen vanmiddag, de kogels me om de oren zouden vliegen, maar helaas....

Er is een redelijk groot ongeluk gebeurd op het kruispunt hier (alweer), dus vandaar dat ik vanmorgen die sirenes van de ziekenauto's had gehoord... er was sporenonderzoek en daarom de straat afgesloten! Jammer dat ik niet in een actiefilm belandde haha, maar toch erg van dat ongeluk. Tis een heel naar kruispunt, waar fietsers heel vaak bijna van de sokken worden gereden.

Neferisis: gefeliciteerd met je dochter.

En mijn kaart naar China is na 38 (ofzo) dagen aangekomen! Joehoeeeeee!!! Ook nog een leuk kaartje uit Rotterdam gekregen en een poezenkaart!
Voor degenen die soms over de tarieven twijfelen, volgens tuxx.nl/internationaal/posttarieven/:

Posttarief Europa: Albanië, Andorra, België, Bosnië-Herzegovina, Bulgarije, Canarische eilanden, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Faeröer Eilanden, Finland, Frankrijk (incl. Corsica en Monaco), Gibraltar, Griekenland, Groenland, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Kanaaleilanden, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Macedonië, Malta, Moldavië, Montenegro, Noorwegen, Oekraïne, Oostenrijk, Polen, Portugal (incl. Azoren en Madeira), Roemenië, Rusland (incl. Aziatisch deel), San Marino, Servië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Turkije (incl. Aziatisch deel), Vaticaanstad, Verenigd Koningrijk, Wit-Rusland, Zweden en Zwitserland.
Mijn nieuwe kaart mag naar Rusland... dat wordt weer geduld opbrengen haha... kan ik ondertussen geld uitsparen
Jaaaa Diddlemouse... dat was hem ( ofzo)

Reageer later wel even uitgebreider.
Daarstrax kaarten gekregen van IKEA. Najah een ander kocht ze voor mij, 5 kaarten voor ¤ 2.49.

Deze kaarten straks dus weer inscannen voor de pc-site.

Ook de Idrukkerkaarten vanmiddag binnengekregen, hiervan gaat de helft richting mn moeder.

Krijg van haar de helft van 'Groeten uit.. Stroopwafel'.

Heb haar daarnet op weg geholpen met de site, haar eerste adres gaat naar iemand die ik ook pasgeleden een kaart gestuurd heb .
Wat leuk dat je moeder ook aan het postcrossen is geslagen, Noa_lynn! Hopelijk gaat ze het erg leuk vinden! Zo, alle brieven zijn weer op de bus, ook de enveloppen met laatste voetbalplaatjes voor de 2 achterneefjes. Vanmiddag speciaal tussen allerlei kiddo's in gestaan om te vechten voor stomme stickers whahahaha.
Vandaag weer een huray. Dit maal vanuit canada. Kaart heeft er slechts 8 dagen over gedaan, best snel dus!

even een aanpassing: zojuist is ook de kaart in duitsland aangekomen. 3 dagen onderweg en klaar....... gaat best snel
Miertje ook namens mij veel sterkte meid. Life suck...

Ik had vandaag 2 hele mooi kaartjes in de bus, ben er heel blij mee! Beide ook nog met leuke verhaaltjes achterop. Posttechnisch gezien een goede dag dus. Zelf heb ik 2 adressen opgevraagd; duitsland en litouwen.

Noa-lynn: hebben ze leuke kaarten bij de Ikea momenteel? Ik wil er ook binnenkort weer eens heen... ik ben gek op de kaarten en poster afdeling, ben er niet weg te slaan, haha.

Neferisis; gefleli met je dochter

Vrouwlimburg: hebben jullie lekker gewandeld?

En steph... je hebt me ingehaald!!! Ik postcross volgens mij een half jaar langer dan jij maar je hebt me qua aantal kaarten ingehaald

Ik had die ene mail met stats van postcrossing al eerder een keer gehad, ze hadden m eerst als proef alleen naar de supporters gestuurd om te kijken wat de reakties waren. Blijkbaar erg goed! Ik vind het leuk om te lezen. Ik sta op plaats 211 en 212 en mijn brievenbus was slechts 6 dagen happy. Arm ding..
hoi hoi!

Ik ga zo naar de brievenbus en dan weer even te sporten! Dit keer ga ik wel de goede kaart in de brievenbus gooien hahaha.

Ook een dikke envelope voor JJ! Pas op he als je hem openmaakt... ;) Ik heb hem proffesories dicht geplakt dus ik hoop van harte dat de TNT denkt van goh laten we die maar dicht laten.

Varisha ik heb gister ook jou voetbalplaatjes binnen gehad! Dank je wel he!!!!

Nou ik ga er vandoor, ben er vanavond weer!!!
1 kaartje in de bus vandaag, uit Rusland. Kan alleen niets lezen van wat er op staat, zo'n kattenschrift! :P

Werkt de site bij jullie? De site werkt momenteel bij mij niet dus kan hem niet echt registreren..
Hm site werkt weer, raar.. Lag mss aan mijn internet, kan ook :-)
Mijn statistieken:

Country ranking by sent: 2138th

Country ranking by distance: 1788th

Days your mailbox was happy: 7

En ben nu 6 maanden aan het postcrossen met een 3 maanden pauze ertussen .

Vind het dus wel een mooie plaats.
anoniem_89977 wijzigde dit bericht op 03-03-2010 19:20
Reden: Mn 'happy mailbox' toegevoegd
% gewijzigd
Hey hey,

Ik had vandaag een heel leuke Hurray uit Spanje, en mijn kaart is gelijk favoriet gemaakt door hem!

Mijn nieuwe kaart gaat naar GB, naar een Duitse die daar frans en spaans studeert! hihi.....

Helaas geen kaartjes in de bus en in navolging van een aantal hier ga ik vanavond mijn ontvangen kaarten inscannen en uploaden.

Oja, en ik ga vanavond de bestelling doen voor the Postcard Store. Ik laat degenen die besteld hebben nog weten wat het allemaal gaat worden/kosten etc...

Tine, wat een grap....dat met die kaart! Het had mij ook kunnen gebeuren!

Veel Hurrays en kaarten ontvangen vandaag lees ik! Fijn!!

Nu even eten.....
Hi

wat een snelle postbodes overal ter wereld!. Hier een hurray vanuit italie na 3 dagen. Ik vertelde haar dat ik eigenlijk van plan was een rondreis door toscane te maken dit jaar maar dat dat niet doorgaat, en ze schreef terug dat ik absoluut naar Toscane moet komen omdat het zeer de moeite waard is!

groetjes
twee keer is ook een beetje overbodig!
Wauw, vijf kaarten voor mij vandaag!!!

* kaart uit Duitsland, met een oud klooster erop en een heel verhaal achterop over het klooster, in het Duits, erg leuk

* gekke kaart met twee kinderen in bed en allerlei oranje vissen zwevend door de kamer, uit de USA, moest er hard om lachen

* weer een kaart van Laurent, brrrr.

* mooie kaart uit Duitsland van een rotsachtige kust

* mooie kaart uit Praag van een meisje van 11

Heel mooie score dus, ben er echt heel blij mee! Zo maar ns even alle kaarten uploaden en ophangen .
Vandaag 4 kaarten, 3 voor mij 1 voor dochter.

2 uit duitsland en 1 uit GB Leuke kaartjes en we leuke verhalen er achterop.

Mocht ook nog kaarten versturen:

Brazilie Tjechie en Rusland. Had gelukkig nog kaartjes in mijn box zitten.... ;) Hoefde dus niet op kaartenpad....
@Miertje: Heel veel sterkte!

Hier vandaag twee kaartjes. Eentje uit Rusland. Verzonden op 11 februari -met een valentijnsgroet-, dus die is heel lang onderweg geweest. De ander komt uit Polen en is negen dagen korter onderweg geweest. Zou er echt negen dagen tussen Rusland en Polen zitten?

Op het kaartje staat trouwens ook dat het in Rusland -30 graden is, maar zonnig *bibber*.

Ik zag trouwens een opmerking over de postzegels voor Rusland. Op internet heb ik een keer gevonden dat voor Rusland en Turkije postzegels voor binnen Europa genoeg zijn. De reden is geloof ik dat ze deels in Europa liggen. De regels zijn per verzendland verschillend (in Frankrijk is binnen Europa alleen de lidstaten van de EU).

Een van mijn kaartjes is aangekomen en ik mag nu 7 ipv 6 kaarten onderweg hebben. Twee adressen op te vragen dus. Ik ga er vrijdag even lekker voor zitten.

Is het jullie ook opgevallen dat ' wij Nederlanders' niet in de cirkel staan met landen die kaarten verzenden, maar wel in de cirkel met landen die kaarten ontvangen? Ik trek maar de conclusie dat we niet zo veel verzenden dat we een kleurtje in de eerste cirkel krijgen. Maar ontvangen we dan zoveel meer dan we versturen? Als ik naar mijn eigen lijstje en jullie lijstjes hier kijk, klopt daar niks van. Raarrr...

Slaap lekker alvast.
@Stefanie, leuk weer een kaartje, helaas van het handschrift.. Ik wil niet zeggen dat ik zon beeldig handschrift heb maar sommige mensen kunnen het echt bont maken. De site doet mij ook soms raar hoor.. Dan kan die heel erg langzaam zijn... En dan ook echt langzaam..

@Noa-Lynn, je ligt nog ver voor me, hier die van mij:

Country ranking by sent: 3426th

Country ranking by distance: 4486th

En mijn brievenbus was 8 dagen happy

@C_estelle, grappig een kaart naar Engeland ze is Duits en ze studeert daar Frans en Spaans... Zo heb je heel Europa bij elkaar haha. Is het gelukt me bestellen! Nou ja ik zie het wel in mn mail haha! O en er wordt hier nog gelachen en elke keer als ik naar de brievenbus ga wordt er gevraagdt of ik wel de goede post mee heb hahaha.

@Lotte , wow wat snel en wat een leuke reactie gaf ze op je kaart!

@Teigera, goede score zeg!! Leuk hoor!

@Justme, ook al een drukke postcrossing dag!! leuk leuk!

@Eveline, volgens mij he... ligt het aan de postbode, als hij de kaart niet leuk vindt houd hij hem nog een weekje achter en zo ja doet hij hem netjes in de brievenbus...

Hier vandaag nog steeds geen hurrays..

Ik heb dit onderweg:

Rusland 28 dagen

Italie 19 dagen

Roemenie 13 dagen

USA 10 dagen

Duitsland sinds vandaag das de beruchte kaart maar hij zit nu eindelijk in de brievenbus!
Oh hier mijn rankings:

Country ranking by sent: 276th

Country ranking by distance: 256th

Happy mailbox: 10 dagen

Let op, ik woon wel in België hé, er zijn minder users, dus daarom sta ik in vergelijking met jullie hoger!

Tine, het handschrift is enorm slecht, J heeft het wel kunnen ontcijferen haha

Ik mag eigenlijk nog een adres aanvragen, maar ik wil nog even wachten, voor 1 kaartje vind ik het de moeite niet.
Fijn te lezen dat er in China een maand vakantie was.

Misschien betekend dat dan ook voor mij dat mijn kaartje nog geregistreerd gaat worden, het was tenslotte ook een studente die ik een kaartje had gestuurd.

Heel veel dagen geleden!!!

Ben gewoon een beetje jaloers op jullie.

Allemaal hurrays en kaarten en hier helemaal niks.

Oke dochterlief was erg blij met haar post van haar vriendje.

Die stuurde haar het allerlaatste voetbalplaatje wat ze nog nodig had om haar album compleet te maken.
Twee Hurrays vanavond gekregen . Nieuwe kaartjes mogen naar Wit Rusland en naar IJsland, dat laatste land is voor mij helemaal nieuw. Het is een man overigens, dus helaas, Snjokorn krijgt geen kaartje van mij. Maar toch leuk om weer een nieuw land te trekken!!
Nog niet bijgelezen hier maar wilde toch even laten weten dat ik vandaag weer 2 Hurray's had en 2 kaartjes in de bus: Frankrijk en USA. Geen nieuwe adressen aangevraagd, misschien morgen en anders vrijdag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven