Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
En we gaan hier verder!

Ik heb net voor 5 euro 73 kaarten gekocht via 2de handssite Die komen binnenkort met de post toe, haha hoezo verslaafd?
Mijn vrouw doet het voorzichzelf en vooronze prinses, erg leuk
Aliquando et insanire lucundum est
Nou, Happy nieuw topic dan maar!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Janna, de meeting is op een zaterdag.

Ja, als je ziet dat iemand wilt swappen dan kun je hem/haar via postcrossing mailen.

RemboEnRembo leuk dat je vrouw het ook doet.

StefanieV, bedankt voor het openen.
RemboEnRembo, komt je vrouw ook hier schrijven?

Steph, ik kan dat hele weekend niet..
zooo, wat heeft 1 van mijn nieuwe adressen een enorm profiel:

"send please city views and landscapes card"

nou weinig keus :P

(alleen geen idee waar ik hier kaarten uit de omgeving zou kunnen halen, toegeven heb er ook nog niet echt naar gezocht,)
chayuz ik heb ze gevonden in het bureau van toerisme, daar vind je blijkbaar kaartjes van de streek :-)
haha verhip we hebben hier een VVV, nooit aan gedacht.

dank je wel voor de tip ik zou er morgen eens even kijken.
hahaha... tja, wanneer kom je nou bij de VVV...

Ik heb weer een hurray, uit Amerika. Ze wil wel eens in de lente naar NL komen, dan lijkt het haar heel mooi.
Ik heb weer adressen aangevraagd: Finland, Duitsland, Wit Rusland (leeg profiel) en NL (iemand hier uit Den Haag???)
Snjókorn falla, á allt og alla
ooh wat leuk moet het perse een ansichtkaart zijn of mag het ook bijv een funny kaart zijn
Een enkele kaart is eigenlijk de bedoeling. Maar dat kan toch ook een funny kaart zijn?
Waar is deel 2 gebleven? Ik was nog niet klaar met lezen!!! :-)
Zazana, even onderaan in "Overige" kijken, het staat wss bij de toipcs die op slot staan.

Hier dus: Postcrossing 2
quote:Zazana1985 schreef op 11 januari 2010 @ 21:16:

Waar is deel 2 gebleven? Ik was nog niet klaar met lezen!!! :-)Een stukje verder naar beneden...
Snjókorn falla, á allt og alla
Oeh, een vers nieuw topic :)!!

Vanavond twee nieuwe kaartjes geschreven, een naar Canada en een naar een land dat ik nog niet had: Luxemburg! Leuk hoor.
quote:trolletje schreef op 11 januari 2010 @ 20:40:

ooh wat leuk moet het perse een ansichtkaart zijn of mag het ook bijv een funny kaart zijnTrolletje, er zijn ook funny ansichtkaarten te verkrijgen. Maar in sommige landen worden eerder ansichtkaarten gewaardeerd met de post.
Geen nieuwe kaartjes voor mij vandaag, geen verstuurd en geen hurray's.

Gisteren wel 3 kaartjes verstuurd: Finland, USA en Polen.
Ik heb net een kaart aangevraagd.... Australië!!! Leuk, die had ik nog niet!! Ik ben weer helemaal blij.....
ik ga het proberen. ik mag nu een kaart sturen naar finland . morgen ff wat leuke ansichtkaarten + zegels halen :-) ben benieuwd :-)
Ik ben sinds kort begonnen met postcrossing. Heb nu 4 kaarten verzonden en ook al 4 ontvangen.

Wat ik me afvroeg: Waar vinden jullie je ansichtkaarten? Ik kan hier bij de vvv kaarten van de stad en streek krijgen, maar verder kan ik nauwelijks ansichtkaarten vinden.

Ik heb de hele stad al afgelopen, alle boekhandels gehad, maar ik vind bijna alleen maar dubbele kaarten met envelop.

En als ik het goed begrijp is dat niet echt de bedoeling toch?
Gwendolyn, Hema heeft ook kaarten en hier in het dorp kan ik redelijk wat vinden. Als ik ergens ga winkelen kijk ik ook altijd of ik wat leuke toeristische kaarten vinden kan.

Sommigen van hier bestellen wel eens wat bij ArtUnlimited.nl of ander sites.

Op het Nederlandse deel van het postcrossing forum is een topic die adressen geeft in heel NL, misschien kun je daar eens kijken.

En weet je, op een gegeven moment weet je gewoon waar je zoeken moet!
Leuk Trolletje dat je ook aan PC nu doet.

Gwendolyn, Als je in je eigen plaats alleen de plaats ansichtkaarten kunt vinden dan is dat toch ook goed? Ander idd op internet.
morgen 1 naar australia finland,litouwen,usa en china :p toch maar 5 adressen gedaan hehe

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven