Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Goedemorgen!

eeep en schwip schwap: Welkom bij de verslavingsclub

Weinig nieuws.. nog steeds geen hurrays.....
Goedemorgen (bijna middag!),

Eeep en schwipschwap: welkom hier en veel postcrossingplezier.

Chrisy: waar heb je die kaarten van WA en Maxima gekocht? Die zijn echt heel moeilijk te vinden!

Chayuz: Je neuzelt gezellig hoor Jij ook een heel fijne dag!

Zojuist 2 hurrays bekeken! 1 uit Spanje, heel leuk en uitgebreid en 1 uit United Kingdom van een forum postcrosser, die ik al regelmatig RRkaarten heb verstuurd en van heb ontvangen. Dus wel grappig dat ik nu een official naar haar mocht sturen. Voor de mensen die de childrens book illustration RR nu doen.. het gaat om Reader22 haha.

Straks met vriendlief kaartjes schrijven, want hij heeft ook 3 hurrays gehad, whahaha.
Goedmorgen (idd bijna middag, wat gaat het snel),

Vier adressen aangevraagd (kan het niet laten). USA, Polen, Nederland (niet iemand van hier volgens mij) en Duitsland.

Hehe, JJ ook weer hurray's. Leuk dat je een official naar haar mocht sturen, toevallig zeg.

Voor iedereen, hopelijk geen hurrayloze dag.
Goedemorgen iedereen!

Welkom voor alle nieuwe verslaafde!

Zo ik ben even twee dagen niet geweest en we zijn direct tig paginas verder. Ik hoop dat jullie het niet heel erg vinden als ik nu even niet op allemaal reageer (dan heb ik echt een pagina vol hahaha) Hoe is het hier verder? Gaat alles goed met iedereen!

Ik heb vrijdag de hele dag gewerkt, vandaar dat ik er niet was, savonds ook nog naar het theater (Daniel Arends) Gister zou ik dan weer berichten, had ik een heel bericht neer gekalkt en toen heb ik hem wou verzenden lag het internet eraf... Weg bericht... Haha en weg goede humeur... De hele middag geen internet gehad. Dus ik heb een scanner gekocht, zo mn geld er ook weer doorheen voor deze maand haha. Wel een mooie, zo eentje die je zo aan je laptop kan aansluiten.

Verder ook nog 2 hurrays, een uit Duitsland en een uit Zwitserland, beide erg leuk. Mijn broertje woont nu in Zwitserland voor zijn werk, en daar waar hij nu woont (zug) daar was die vrouw opgegroeid dus dat was best leuk! En eentje van een meisje van 11 die van konijnen hield. Dus had haar een nijntje kaart gestuurd.Dat vond ze ook erg leuk.

O en niet te vergeten de 7 kaarten die ik de afgelopen 2 dagen in de bus kreeg, en mn postzegels van PMK.

1 officele kaart uit finland, van een jongen die Nederlands studeert. 1 van de hyves ruil! En wel uit Ijsland vandaan! Super gaaf Snjokorn! Verder allemaal RR kaarten. En ik mag er nu ook weer een stel versturen dus ik heb weer wat te doen!

O o en ik ga met mn broertje naar Londen! Vind het zo gaaf!! Ben helemaal Londen en musical verslaafd! De kaartjes voor Wicked zijn al besteld!!! Woohoo op rij 2 in het midden! Ook gaan we nog naar Love Never Dies (De opvolger van The Phantom of The Opera) Maar die kaarten zijn nog niet in de verkoop... Dus dat houd ik in de gaten:) Weet niet of julle dit interressant vonden maar ik ben er al helemaal blij mee!!!

Ik ga even scannn en schrijven!!!
Graag gedaan Tine.

Chayuz: hier ook een strak blauwe lucht. Het is alleen koud.

Tine: Londen is gaaf. Veel plezier.
Snjókorn falla, á allt og alla
Hé dames! Nog steeds geen hurray's maarja, ze zijn ook zolang nog niet onderweg, we blijven wachten

Ik ga straks naar de sauna! En onze reis voor Barcelona is geboekt, in mei zit ik in Barcelona!
Tine, cool dat je naar London gaat en zeker naar Wicked! Wauw!

Wat leuk, Stefanie, naar Barcelona! Is echt een prachtige stad en vergeet vooral geen kaarten te kopen van Parc Güell en Palau de la Musica. Zooooo mooii!! Ik baal als een stekker dat ik daar geen kaarten van heb haha, maar ja, toen was ik ook nog geen Postcrosser.

Ik mag kaarten versturen naar -voor mij- 2 nieuwe landen: Luxemburg (wonen maar 61 pc-verslaafden) en Turkije. Leuk leuk!
Yeahh mijn kaarten staan op mn postcardwall!!

JJ heb je Wicked ook al gezien?? Het word al de derde keer dat ik hem ga zien... Vind em zo mooi!!!

Leuk dat je weer twee nieuwe landen hebt!!!

Stephanie, Lekker hoor naar Barcelona, ben er zelf nog nooit geweest, maar lijkt me wel leuk! Wanneer ga je in mei? Ik ga van 7 tm 9 mei... (Meestal ben ik langer in Londen.. Maar oke ga in het najaar nog wel een keer hahaha)

Snjokorn, nou hier ligt weer sneeuw hoor voor de verandering en het is grijs... heel erg grijs..
Gaaf Tine, naar een musical in London. En een goede kaarten score zeg.

Stefanie, niet vergeten kaarten mee te nemen van die plaats. Veel Unesco daar, alles van Gaudi bv.

JJ, Luxemburg en daar maar zo weinig pc-ers? Leuk dat je dat land hebt zeg.

Ik heb alle, iig die van vandaag, ingescand. Heerlijk komen die kaarten er ook eens in.
Klinkt goed Tine en Stefanie!!

Ik heb laatst gekeken wat kaartjes voor Mary Poppins in het Circustheater in Scheveningen kosten, maar dat is ook niet mis!

JJ, zo weinig in Luxemburg! Extra speciaal dus!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Steph, ook goed bezig!! Wel leuk, om alles online te hebben!!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Ligt het aan mij of doet het forum af en toe zo raar... Het lijkt wel of hij de paginas niet meer uit elkaar kan halen...
Mary Poppins, daar wilde ik ook graag heen, maar in het Circustheater moet je haast 1e rang zitten, wil je alles helemaal goed kunnen zien. 80 euro p.p. voor die musical! Oeps, maar ff wachten tot ik student-af ben hihi.

Wicked ben ik nooit geweest, Tine, maar lijkt me mega-gaaf! Ik ben ook een groot musical-liefhebber, maar helaas laat de portemonnee niet alles toe. Ik heb geen last van die pagina-fouten trouwens... kan het ook aan je instellingen van je pc liggen?
Wow... Londen... Barcelona... Goed bezig zeg ;)
Mary Poppins heb ik in Londen gezien . Zo gaaf.
Snjókorn falla, á allt og alla
JJ, heb je een CJP kaart? Dan kun je op de dag zelf kaartjes bestellen voor de helft van de prijs. En dat is ook voor eerste rang. Zon kaart kost je iets van 15 euro per jaar... Maar dat heb je er snel uit!!! Zo doe ik het in ieder geval al een aantal jaar... Ome joop verdient in ieder geval een hoop geld aan mij.. en als ik die kaart niet had nog veel meer!
Hmm dat is misschien het overwegen waard! Maar heb je nog nooit gehad dan dat je toch geen kaarten meer kon krijgen voor die dag?
Welkom nieuwe postcrossers!

Bij Xenos (weet niet meer wie dat zei) zijn inderdaad leuke kaarten verkrijgbaar.

Ik had een Hurray uit USA, kaartje was expired (in Mei verstuurd).. helaas een lege Hurray. Het valt me op dat mensen die al lang lid zijn vaak lege Hurray's sturen. Erg jammer!

Oh wat lekker zeg, paar dagen Londen en Barcelona.. Tine en Stefanie.
JJ, Ik kijk altijd eerst op de site van see of er nog kaarten zijn voor die dag. Ik zit altijd eerste rang, verder vind ik gewoon zonde want dan zie je de gezichten niet. Je kunt op de website precies zien welke stoelen nog vrij zijn. Dan houd ik ze altijd even vast en als ik dan ga bellen gooi ik ze weer in de verkoop zodat ze weer los zijn als ik bel.. Volg je het nog haha. Tot nu heb ik het bijna altijd zo gedaan. Het enige nadeel is dus dat je echt tot de dag zelf moet wachten met boeken, en dan kan je dus kijken of er nog goede stoelen zijn. De CJP pas kun je nu zelfs tot dat je 30 wordt gebruiken... Yeahh ik mag nog 5 jaar hahaha

Juuf, inderdaad Xenos heeft leuke kaarten, heb er vandaag ook een opgestuurd, nou ja.. moet mezelf nog zo ver krijgen dat ik door de sneeuw ga..Want het is weer bar en boos hier...

Fijn dat je kaart eindelijk is geregistreerd, jammer dat het een lege hurray is.
Tine, waar ergens woon je dan?

Ik woon in het oosten en hier is het gelukkig helemaal sneeuwvrij. Het zonnetje scheen zelfs af en toe. Wel is het erg koud. Maar ben allang blij dat we van die moddersneeuwboel af zijn.

Ja ben blij dat de kaart eindelijk geregistreed is. Heb trouwens gisteren nog een kaart ontvangen uit Belarus! Leuk, leuk.
wie o wie heeft hier donkere wolken heen geblazen! geef maar toe....momenteel sneeuwt het hier weer *pruillipje* maar we hebben vanmiddag alsnog lekker gewandeld.

Van de week was ik trouwens in Staphorst, en daar heb ik een winkel ontdekt met leuke kaarten! ik werd helemaal wild maar, (misschien maar goed ook) ik had geen portomonee bij me, maar daar gaan we zeker nog even naar terug! stuiter
Tine woont in Noord-Holland, net als ik!

Tis hier weer een hele witte wereld en het sneeuwt nog steeds....

Tine, als je 2 kaarten besteld moeten de 2 personen dan allebei onder de 30 zijn? Zo niet, dan wil ik wel eens met je mee! Ik ben ook gek van musicals maar de prijzen hé..... zo is het nog leuk!

Zo, de boel is hier weer bijna schoon, alleen de badkamer nog, die heeft mijn vader gebruikt om te zagen..... vanavond maar even aan de sop daar.

Het voordeel van een nieuwe vloer is ook dat je, omdat alles van zijn plaats moet, ook weer dingen vind die weg kunnen. Ik heb het meeste nu ook gefotografeerd en die ga ik op MP zetten. Ik had er al het eea op gezet en krijg er gelukkig goede prijzen voor.

Als ik jullie hoor/lees dan krijg ik ook de kriebels en wil ik ook op vakantie! Zijn er al meer die vakantieplannen hebben? Ik wil wel, maar low-budget en ik ben geen campingmens.... iemand een idee??

Uiteraard gaat Larf ook mee en moet er voor kinderen ook genoeg te doen zijn.
Vandaag pas in de brievenbus gekeken..

En wat lag daar..

* 3 kaartjes (1x Engeland, 1x Italie en 1x Spanje)

* de kaartjes uit Engeland

* de postzegels van pmk..

Verder ook 3 hurray's in mn mailbox en heb tot nu toe de verleiding kunnen weerstaan om meteen weer een paar adressen aan te vragen.

Wel heb ik mn moeder zo gek gekregen dat ze ook aant postcrossen gaat, hebben vanmiddag samen een account geopend .

Ze vindt mijn kaartjes steeds zo leuk.
Juuf pas maar op hoor... Ik moest net door die sneewbende hier met de auto wat een drama, deed over een stukje van een kwartier ruim een half uur.. En dan het grootste deel nog over de grote weg.. Maar het is onderweg hoor;) Wees maar niet bang jullie krijgen de staart hahaha

Chayuz ik weet van niks en mijn naam is haas.... *rolt even heel onschuldig met haar ogen*

Fijn dat je nog wel hebt kunnen wandelen.. Ik heb weer eens niets uitgevreten op deze troosteloze zondag..

Wat leuk dat je een nieuwe winkeltje met nieuwe kaarten hebt gevonden!! Helaas van je portomonee...hahaha

C_estelle nee hoor dat hoeft niet, alleen degene met de pas. Uiteraard mag je mee hoor! Gezellig!

Wij hadden ook het een en ander op Marktplaats staan, gelukkig is het meeste verkocht! He moet je op je zondag avond nog aan de sop... Maar ja dan is het wel schoon voor de nieuwe week begint.

Een sta caravan vind je dat wat, of vind je dat ook teveel camperen? Je hebt ze vaak op hele leuke campings. En een camping met animatie is helemaal leuk! Ik heb dat ook gedaan als stage voor mn SPW3. 3 maanden in Frankrijk, in Argeles Sur Mer, wauw dat waren nog eens tijden whahaha
Noa-Lynn wat leuk zeg al die post en hurrays! En wat ontzettend leuk dat je moeder ook gaat postcrossen!

Heb zojuist een mail gekregen van het kinderdagverblijf, en ik ben niet aangenomen.. Dat idee had ik al een beetje het duurde te lang. Op zich wel een nette mail, ze gooide het erop dat ik niet direct beschikbaar was.. Nou ja dat ben ik wel alleen voor drie dagen. Maar goed, niet te lang bij stil staan. Nu is het even niet leuk, maar er komt vanzelf wat op mijn pad!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven