Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Het vorige topic staat hier!
Haha, ik droomde net dat ik een hurray uit Duitsland had, meteen mijn mail bekeken maar helaas! Zowel de Duitse als Amerikaanse registreren bijna dagelijks of paar keer per week kaarten dus zijn niet op vakantie. Jaja ik controleer alles! Alleen de Rus is wat minder online, die stond op 23 dagen niet ofzo, maar paar dagen geleden logde ze ineens in, helaas niet om mijn kaart te registreren.

Ik wacht inderdaad nog even hoor, maar als ik volgende week nog in dezelfde situatie zit en nog steeds niets kan versturen dan doe ik ze een berichtje. Dan is het 4 weken en zou het toch wel lang zijn. Normaal zou ik dat misschien niet doen maar vind net zo jammer dat ik nu niet verder kan.

Wat Labellei zegt, spontaan is het leukste. Maar als ik dan al 2 weken niets meer kan en al 4 weken zit te wachten.... Desnoods stuur ik gewoon nog een kaartje hoor, ik wil gewoon ook graag aan de slag!

Maar wie weet, wit Rusland is nu ook 13 dagen onderweg dus dat zou ook maar zo kunnen, en Rusland net als Vs en Duitsland morgen 3 weken, dus misschien wat vroeg maar kan ook gewoon. Er moet haast deze week wel een hurray komen, zou het alleen raar vinden als het China is na 6 dagen

Vandaag komen gelukkig wel mijn bestelde kaarten, kreeg gister mail. Had ze zaterdag verwacht maar die heb ik dus nog mooi tegoed, kan ik lekker weer kaarten sorteren!

En gefeliciteerd met postcrossing allemaal! Laten we maar hopen dat de postbodes extra hard lopen vandaag!
quote:dianaf schreef op 14 juli 2015 @ 09:38:

@labellei gemiddeld 24 dagen naar de verenigde arabische emiraten is best snel. Ik heb heb er nog maar 1 die kant op kunnen sturen en die deed er 70 dagen over...

Ik zie nu dat diegene alle ontvangen kaarten op 1 dag heeft geregistreerd. Misschien via een postbus of zo.

Hahaha. Ja ik heb een beetje een dubbel beeld bij de VAE. Aan de ene kant.... Arabisch, exotisch, duurt vast lang....

Maar aan de andere kant... veel expats, veel olie, miljonairs, multi-nationals, high tech skyscrapers: oftewel die miljonairs en die oliesjeiks in die skyscrapers en dure villa's moeten hun post vast en zeker ook snel krijgen....! En dan vind ik 24 dagen dus lang. Maar misschien had ik mijn kaartje dan beter in een envelop van de Shell kunnen stoppen.
Haha met meteen een factuurtje erbij Labellei, misschien trappen ze er wel in, geld zat toch

Nu ik wat langer wakker ben herinner ik me weer dat ik ook nog droomde dat mijn wit Rus op tv was en dat jullie allemaal jaloers waren omdat het een super lekker ding was. Maar nu zie ik zijn foto weer, totaal niet als in mijn droom, hahah! Het is op de foto precies Sheldon uit Big bang theory.
Er zat voor mij een heel leuk kaartje uit New York in de bus! Een 16 jarig meisje wat een leuk verhaal erop schreef en echt haar best heeft gedaan. Super leuk dus. Maar vraag me dan af waarom die man uit India mij een berichtje heeft gestuurd dat die mijn adres had gekregen.... Misschien wilde die gewoon even aandacht ofzo. Ik verwacht nu echt geen kaartjes meer, eerst weer hurrays! En mijn kaarten zijn er ook, lekker uitpakken
Die meneer uit India heeft vast ook een kaartje naar je gestuurd hoor HappyOwl234. Het aantal Hurrays hoeft niet altijd gelijk te staan aan het aantal kaarten dat onderweg is.

Maar wel superleuk dat je een kaartje hebt gekregen!!!
Ok, ik dacht dat dat pas was als je het al wat langer deed. Maar ik wacht het gewoon af, vind de wetenschap dat ik nu niets meer zou ontvangen ook niet leuk.

Heb net het kaartje geregistreerd, het meisje is ook 23 dagen bezig en heeft nu ook pas 4 kaartjes verstuurd en niets ontvangen. Leuk dat ik hem dan zo snel kreeg, ze heeft vast nog dezelfde spanning als ik.
Het geluk is weer een beetje terug, na het kaartje in de bus heb ik nu eindelijk de hurray uit USA!

Hopelijk gaat het nu snel, en komt er snel nog eentje aan zodat ik er ook eentje extra kan sturen.

Mijn nieuwe kaartje gaat naar Italië, helaas zonder echte wensen. Gelukkig heeft ze wel een aantal favorieten zodat ik een beetje kan zien wat ze leuk vindt.

Eindelijk kan ik mijn enorme berg kaarten gaan aanspreken!!!!!
Hallo uit warm Portugal!

Heerlijk hier hoor. Heb ook nog 4 blije hurrays binnen.

Jammer HappyOwl dat juist je eerste kaartjes er zo lang over doen.

Bijzonderste landen zijn denk ik Puerto Rico (?) Israël en Zuid Afrika. Verder kan ik nu even niet zo goed denken. Er was ook nog iets als Moldou ofzo.
Later is nu
Oh het was Macao, maar ook Moldavië en Malta!

De 'Andy card' is met veel enthousiasme ontvangen in Finland
Later is nu
Die VAE klinkt wel als een leuk land, Labellei, weer eens iets anders. Of is het een land wat veel voorkomt?

Oh fijn, HappyOwl, eindelijk een hurray. Heb je al een nieuw kaartje gepost?

Lekker genieten daar Dreamer! Lijkt me heerlijk! Ga je ook kaartjes sturen vanuit daar of pak je het na je vakantie weer op?

Hier was het een stille dag. Geen hurray en geen kaartje. Ik heb er nu zes verzonden en twee ontvangen, dus ik verwacht wel kaartjes, spannend. Vandaag wel postzegels gekregen van postzegelsmetkorting. Er zitten erg leuke postzegels bij, kan niet wachten om ze te plakken.
Geniet in Portugal Dreamer!

Nieuwe kaartje is alweer voor de buslichting op de post gegaan, op weg naar Italië, gelukkig een land wat meestal snel gaat!

Ik sta nu op 4 verzonden en 3 ontvangen.

Leuk is dat he als je bestellingen binnen krijgt. Ik had vorige week postzegels en vandaag kaarten, dan heb ik nog keer zin om een kaartje te gaan sturen.

Je krijgt dan vast van de week wel weer post RubyJanne, misschien wel uit hele tropische oorden, daarom duurt het wat langer

Wat doen jullie altijd bij China, wit Rusland etc qua adres? Gewoon schrijven of die tekens uitprinten? Heb nu uitgeprint, ben benieuwd wat nu beter is of dat het niet veel verschil maakt....
Oooooh ik ben toch zo verwend vandaag (door de postbode, hahaha) .

Ik had vandaag een recordaantal kaarten: 6 stuks!!!!!!

Ik heb er inmiddels 2 geregistreerd, moet zo de andere 4 nog even doen.

En wat heb ik ontvangen:

Tsjechië: katten illustratie

VS: foto van wolf in Jasper NP (Canada)

Groot-Brittannië: foto van kitten , met prachtige postzegels!

Australië: ik dacht eerst dat het een foto was van Grumpy Cat, maar het is gewoon een serieuze foto van een Ragdoll kat

Litouwen: een katten illustratie genaamd "All begins with the very first date".

VS: mooie foto van Colorado. Ze heeft een heel verhaal geschreven en ze feliciteert me nog met mijn 4th of July birthday. (De rest van het verhaal moet ik nog ontcijferen ).

Verder had ik 2 Hurrays (Polen en VS) en ik heb ook weer 2 nieuwe adressen getrokken:

Wederom de VS en.... nu had ik gisteren nog geschreven dat het zo'n zeldzaamheid is.... maar ik heb nu weer.... Frankrijk!

De Fransman heet Thierry (geen profielfoto helaas) en hij woont in het romantische Parijs. Ik kan het kaartje natuurlijk ook gewoon zelf brengen.

Maar goed, eerst maar de kaartjes registeren en in mijn volgende post ga ik ook weer in op jullie PC avonturen hoor!!!
Ik moet dit even delen met jullie.

Maar de Australische die mij de zogenaamde Grumpy Cat heeft gestuurd wil zelf absoluut géén kattenkaarten ontvangen. Er staat in haar profiel met koeienletters dat ze PHOBIC!!! is voor katten.

Ze verstuurt ze in ieder geval wel, da's fijn.
Wat een leuke dag voor jou Labellei, het zit ons allemaal weer een beetje mee, alleen RubyJanne was er vandaag niet zo best vanaf gekomen.

Ik was ook zo blij met mn 1:1, het is niet veel, maar was al zolang op een hurray aan het wachten dat ik er echt vrolijk van werd. Het was ook zo'n dankbare en vrolijke, net als de kaart die ik gekregen heb.

Tja Labellei, geen profielfoto zegt misschien ook wel genoeg dan.... Zou toch maar niet meteen op weg gaan hoor. Kun je hem niet op fb vinden ofzo? Tja, in mijn droom was mijn wit Rus ook zo'n knappe kerel em waren jullie allemaal jaloers, maar in mijn droom was die ook niet zoals op de foto.

Heel hard duimen dat ik morgen nog een hurray heb, dan mag ik namelijk twee kaarten versturen!!! Ok, meerdere hurrays vind ik ook prima
Oh Labellei, aan die Australische heb ik een van mijn eerste kaarten gestuurd (phobic voor katten onthoud ik, en vooral zijn mijn eerste kaarten ook meer in mijn geheugen gebleven)

...even checken...

ja hoor!

Bij mij helaas 0:0 vandaag en ik heb toch echt 7 kaarten onderweg die al (lang) op hun bestemming hadden kunnen zijn!
Ik vind 1:1 een hele goede score HappyOwl234. Ik heb ook vaak genoeg 0:0 hoor.

Vwb je vraag over de adressen: ik heb momenteel geen printmogelijkheden dus ik schrijf het gewoon op.

Heel soms vragen mensen (vaak China) of je het wil uitprinten.

Maar de overige keren dat ik het op eigen initiatief heb uitgeprint en opgeplakt heeft het ook niet geholpen om het sneller te laten gaan.

Mijn allereerste Postcrossing kaartje ooit ging naar Sint Petersburg. En ik wilde -uiteraard- dat het zo snel mogelijk zou aankomen. Dus ik had het in een envelop gedaan, het adres getypt in het Engels én in het Russisch, en ik had er nog een extra postzegel opgeplakt. Hoezo uitsloven?

De kaart heeft er uiteindelijk dus 59 dagen over gedaan en zou anders een paar uur later zijn expired! Maar ik was wel heel erg blij met de Hurray.

Ik stuur nu overigens nooit meer kaarten in een envelop (tenzij nadrukkelijk gevraagd) en ik schrijf het adres dus gewoon over.

@Dreamer: Hello Portugal! Ik ben vandaag toevallig nog vlakbij jouw straat geweest. En ik moest op dat moment nog wel even aan jouw brievenbus denken. Ik vroeg me af hoeveel kaarten daar op dat moment zouden liggen....

@RubyJanne: de VAE komt niet vaak voor inderdaad. Ik ben dan ook wel benieuwd hoe lang het kaartje er over zal doen.

Fijn dat de postzegels zo mooi zijn. PMK heeft vaak erg leuke ertussen zitten. Kun je je creativiteit kwijt met combineren en plakken.

Mijn 6 kaarten zijn inmiddels geregistreerd. Ik heb een paar hele uitgebreide Hurrays gestuurd. De Engelse had onderaan de kaart ook een quote opgeschreven. Van Khalil Gibran. Maar ze had haar eigen naam niét op de kaart gezet. Dus ik dacht dat Khalil de schrijver van de kaart was en ik begin mijn Hurray dan ook met "Hello Khalil ", maar ná het Hurrayen zag ik dat ze Allison heet en dat niet de afzender Khalil heet maar de man die wordt gequot(e?). Heb maar snel een berichtje er achteraan gestuurd "Sorry for the confusion".
quote:HappyOwl234 schreef op 14 juli 2015 @ 19:13:

Wat doen jullie altijd bij China, wit Rusland etc qua adres? Gewoon schrijven of die tekens uitprinten? Heb nu uitgeprint, ben benieuwd wat nu beter is of dat het niet veel verschil maakt....De russische letters heb ik ondertussen wel onder de knie, dus die schrijf ik gewoon met de hand. De Chineese print ik wel altijd. Soms doe je het en duurt het nog lang voor een kaart ankomt, maar ik ga er dan maar vanuit dat het zonder nog langer duurt. Ik denk dat het toch makkelijker is voor het lokale postagentschap op een kaart goed te bezorgen als het in de eigen taal erop staat.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:dianaf schreef op 15 juli 2015 @ 08:25:

[...]

De russische letters heb ik ondertussen wel onder de knie, dus die schrijf ik gewoon met de hand. De Chineese print ik wel altijd.

Dat laatste valt me wel tegen van je hoor!

Ik heb een keer een Wit-Russisch adres in Minsk met de hand geschreven toen ik te lui was om naar de printer te lopen. Vervolgens kreeg ik een hele bijzondere hurray waarin de ontvangster schreef dat de kaart eerst naar Pinsk was geweest voor ie naar Minsk kwam. Ik snap hoe het kwam, mijn hoofdletter M heeft maar een heel klein dipje, waardoor ie nogal op ∏ de russische P gaat lijken. Daar heb ik thuis nou nooit problemen mee Maar wie had er nou kunnen bedenken dat die plaats Pinsk ook nog gewoon bestaat?! Kaart had ondanks deze reis er maar een week over gedaan.
quote:Snorhaar schreef op 15 juli 2015 @ 08:54:

[...]

Dat laatste valt me wel tegen van je hoor!

Ik heb een keer een Wit-Russisch adres in Minsk met de hand geschreven toen ik te lui was om naar de printer te lopen. Vervolgens kreeg ik een hele bijzondere hurray waarin de ontvangster schreef dat de kaart eerst naar Pinsk was geweest voor ie naar Minsk kwam. Ik snap hoe het kwam, mijn hoofdletter M heeft maar een heel klein dipje, waardoor ie nogal op de russische P gaat lijken. Daar heb ik thuis nou nooit problemen mee Maar wie had er nou kunnen bedenken dat die plaats Pinsk ook nog gewoon bestaat?! Kaart had ondanks deze reis er maar een week over gedaan.

Ja die anekdote herinner ik me nog wel Snorhaar! Geweldig... Минск en Пинск .

Ik zag jouw vuurtorenkaartje trouwens ook nog staan bij de phobic Australische. (Toch niet volgeplakt met kattenstickers hè? ).
Haha, ja snorhaar dat weet ik ook nog! Ik heb Rusland nu gewoon geschreven en wit Rusland en China geprint. Op zich maakt printen weinig uit, scan de kaartjes ook in dus ben dan toch al bij de printer. Maar het maakt het er dus niet perse sneller op begrijp ik al......

Vandaag weer hopen op een hurray! Dan mag ik twee kaarten!!!!

De stand is: Duitsland & Rusland 21 dagen, wit Rusland 14 dagen, China 7 dagen en Italië 1 dag.

Duitsland en wit Rusland kunnen vandaag dus maar zo. Die wit Rus verzamelt z'n kaarten volgens mij tot die er een stuk of 10 heeft en registreert dan alles in 1 keer. Heeft steeds gaten van 3 dagen ongeveer en dan allemaal op 1 datum. Hoop dat die vandaag weer zo'n dag heeft en dat de mijne erbij zit

Wat grappig ook dat jullie wel eens dezelfde profielen trekken!
Ik heb ook nooit verschil gemerkt bij Chinese en Russische adressen geprint in eigen schrift geprint of gewoon geschreven. Wat wel fijn is, is dat die Chinese tekens met één teken zeggen waar wij 3 woorden voor nodig hebben, dus printen scheelt nogal veel plaats op de kaart. Het zijn ook van die adressen als:

Meneer Li

3e dakraam van links

Appartement 1024c,

gebouw Y, verdieping 17 1/2, vleugel 23

Straat X

Stad A, wijk B

District Q

Provincie P

VOLKSREPUBLIEK CHINA

Ik denk dat ze daarom het chinese schrift bedacht hebben. Scheelt inktpatronen.

Labellei, ik zou nooooooooit een kattensticker naar iemand met een kattenfobie sturen. Mijn ene kater heeft ook een kattenfobie, ik kijk nergens meer van op

(Mijn andere kater houdt wel veel van katten. Geweldige combinatie die twee )
Ja dat viel me inderdaad ook op. Gewoon schrijven was 8 regels ofzo en in het Chinees waren het er 4. Had ik tenminste nog ruimte om er wat leuke postzegels op te plakken.

Logische verklaring inderdaad maar of het inktpatronen scheelt weet ik niet, als ze niet van die rare tekens hadden dan had ik het namelijk gewoon met de hand geschreven. Maar dat kost ook inkt, hoe dan ook scheelt het inkt dan....
quote:Snorhaar schreef op 15 juli 2015 @ 11:06:

Ik heb ook nooit verschil gemerkt bij Chinese en Russische adressen geprint in eigen schrift geprint of gewoon geschreven. Wat wel fijn is, is dat die Chinese tekens met één teken zeggen waar wij 3 woorden voor nodig hebben, dus printen scheelt nogal veel plaats op de kaart. Het zijn ook van die adressen als:

Meneer Li

3e dakraam van links

Appartement 1024c,

gebouw Y, verdieping 17 1/2, vleugel 23

Straat X

Stad A, wijk B

District Q

Provincie P

VOLKSREPUBLIEK CHINA

Ik denk dat ze daarom het chinese schrift bedacht hebben. Scheelt inktpatronen.

Labellei, ik zou nooooooooit een kattensticker naar iemand met een kattenfobie sturen. Mijn ene kater heeft ook een kattenfobie, ik kijk nergens meer van op

(Mijn andere kater houdt wel veel van katten. Geweldige combinatie die twee )

Geweldig!!! Zo staat het er inderdaad écht!

En in het Chinees staat er dan gewoon: Hoofdstraat 12, Beijing.

En dan nog een extra teken met de betekenis:

"Die westersen kunnen dit toch niet lezen: lekkerl puh!"

Ik had net een uitgebreide Hurray uit Hamburg! Leuk! Ik vind het altijd zo attent als mensen echt even de tijd nemen om een persoonlijk bedankje te schrijven.
Nou trek de slingers en ballonnen maar uit de kast, mijn kaart is eindelijk in Duitsland aangekomen

Blije hurray, en ik mag nu 6 kaarten tegelijk onderweg hebben, dus snel 2 adressen trekken:)
Nou nou, het kan niet op, nu ook nog de hurray uit wit Rusland.

De 2 adressen die ik nieuw heb zijn Taiwan en India, allebei nieuwelingen, de een 2 kaarten verstuurd niets ontvangen, de andere 3 verstuurd niet ontvangen. Geen voorkeuren, dus gewoon leuk toeristisch kaartje gedaan. Hebben allebei ook geen favorieten en die ene zelfs een leeg profiel.

Die in India heeft gewoon 9 adresregels waarvan 1 regel bestaat uit dichtbij waterput, hahahah, nou hopen dat die aankomt!

Ga nu nog een adres trekken, hoop op een adres dichtbij, anders heb ik straks allemaal zo eind van de wereld, moet ik weer zolang wachten....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven