Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Het vorige topic staat hier!
Dag allemaal!

Gisterochtend teruggekomen van twee weken USA, nu mijn jetlag verwerkt (nou ja, soort van...) dus weer even Postcrossing en dit forum bijwerken! Ik was dus een weekje voordat ik op reis ging gestart met Postcrossing, dus leuk om nu weer verder te kunnen! Ik heb een poging gedaan om dit forum bij te lezen, maar ik raakte al snel de draad kwijt tussen alle berichtjes over verzonden en ontvangen kaartjes en hurrays... Dus ik haak gewoon vanaf hier weer gezellig aan als jullie dat goed vinden.

Bij thuiskomst gisteren vond ik in de brievenbus mijn eerste ontvangen kaartje, joepie! Uit de USA (Californië) met een foto van het Yosemite NP. Erg leuk, want daar ben ik twee jaar geleden zelf geweest en dat was toen mijn favoriete park van alle national parks die we tijdens de reis bezocht hebben. Dus dat kaartje riep mooie herinneringen op. En gistermiddag lag er nog een kaartje in de bus, uit Wit-Rusland dit keer. Een kattenkaart, terwijl ik daar niet zoveel mee heb... Haha, waarschijnlijk had ze gewoon een hele voorraad kattenkaarten ingeslagen, want ik begreep dat die hier en daar nogal favoriet zijn. Nou ja, toch altijd leuk om een kaartje te ontvangen.

Verder heb ik toen ik op reis was ook nog drie hurrays ontvangen, uit Duitsland, USA en Ukraïne. Ik heb nu nog drie kaarten onderweg: naar Rusland (21 dagen onderweg), China (17 dagen onderweg) en Wit-Rusland (13 dagen onderweg). Ben benieuwd wanneer die gaan aankomen. De ontvanger in Rusland is al 20 dagen niet online geweest, dus daar heb ik een beetje een hard hoofd in... De andere twee zijn wel regelmatig online, dus dat gaat vast goedkomen.

Ik mag nu weer twee nieuwe adressen trekken, dat ga ik zo doen. Benieuwd welke landen ik nu weer aan het lijstje toe mag voegen!

Wat doen jullie trouwens wanneer een postcrosser specifieke kaartwensen heeft die je niet op voorraad hebt? Ik vind het op zich wel leuk om dan 'op jacht' te gaan naar een geschikt kaartje. Maar dat kan natuurlijk niet altijd a la minute, dus dat kan betekenen dat ik pas een paar dagen later een geschikt kaartje vind en kan versturen. Wat doen jullie dan: direct een kaartje versturen uit je eigen voorraad, dat dan wellicht wat minder bij de betreffende persoon past? Of toch een op zoek gaan naar een geschikte kaart en maar voor lief nemen dat de kaart wat later wordt verstuurd?
quote:neliba schreef op 29 juli 2015 @ 17:17:

Wat doen jullie trouwens wanneer een postcrosser specifieke kaartwensen heeft die je niet op voorraad hebt? Ik vind het op zich wel leuk om dan 'op jacht' te gaan naar een geschikt kaartje. Maar dat kan natuurlijk niet altijd a la minute, dus dat kan betekenen dat ik pas een paar dagen later een geschikt kaartje vind en kan versturen. Wat doen jullie dan: direct een kaartje versturen uit je eigen voorraad, dat dan wellicht wat minder bij de betreffende persoon past? Of toch een op zoek gaan naar een geschikte kaart en maar voor lief nemen dat de kaart wat later wordt verstuurd?

Hoi Neliba!

Leuk dat je er ook weer bent en komt inhaken! Ook fijn dat er bij thuiskomst kaartjes op je lagen te wachten. Wel apart van de kattenkaart, die zou ik zelf nooit zomaar aan iemand versturen. Dat doe ik alleen als iemand dat expliciet bij de wensen heeft staan. Maar misschien is diegene net begonnen en weet ze nog niet precies hoe het werkt? Of is ze lid van het Wit-Russische Katten Promotie Team?

Vwb je laatste vraag. Ik vind het júist geweldig leuk om heel specifiek "op jacht" te gaan naar De Perfecte Kaart voor iemand. Ik vind dat misschien wel het allerleukste van Postcrossing. Het lukt me heus niet altijd hoor om De Perfecte Kaart te vinden, maar dat probeer ik wel altijd. En dan zit er soms inderdaad een extra dagje tussen (of 1 of 2). Het liefst vraag ik ook een nieuw adres aan als ik weet dat ik diezelfde dag of de dag erna, ook tijd heb om "op jacht" te gaan. Al ben natuurlijk ook blij als ik wél een kaartje kan vinden in mijn collectie.
Wow Labellei je gaat als een speer! Wat goed!

Ik las hier in een post van Snorhaar dacht ik nog dat rustige en actieve postcrossperiodes elkaar afwisselen en dat kan ik echt beamen. Het is hier hollen of stilstaan.

In afwachting van hurrays doe ik vanavond mijn 9e onderweg kaartje op de bus. Ik heb geen discipline hahaha.
Ik heb een enorme voorraad kaarten met best wat diversiteit maar ga vaak ook nog even op zoek. Dan duurt het soms wat langer.
Ik heb ook een hele voorraad en nog niet meegemaakt dat ik niet iets passends heb. Meeste mensen hebben ook wel meerdere onderwerpen die ze leuk vinden. En anders ga ik even naar de stad. Die is 3 min fietsen dus prima te doen En in de winkelstraat hierachter hebben ze ook winkeltjes met kaarten heb ik alweer gezien

Vandaag geen kaartjes gekregen en geen hurrays. Kaartje naar Duitsland is gepost, hopelijk gaat die lekker snel. Onderweg nu nog Rusland 36 dagen, China 21 dagen, Taiwan en India 14 dagen, wit Rusland 8 dagen. Morgen maar weer verder hopen op een hurray, zou toch moeten kunnen zou je denken.

Heb je een fijne reis gehad Neliba? Leuk dat je eerste kaartje binnen is! Daarna gaat het ontvangen snel is mijn ervaring.
@Damas: ik heb een vaag vermoeden dat ik je op Postcrossing heb gevonden.

Ik heb zojuist een door jou verstuurd poezenkaartje gefavoriet. Althans, ik dénk dus dat het een door jou verstuurd poezenkaartje is....

Mocht je het wel zijn...: wat woon jij ver weg!
Neliba, meestal hebben mensen wel meerdere wensen. Tot nu toe heb ik alles uit mijn voorraad kunnen halen, maar die is ook vrij divers. Ik vind het ook erg leuk om te gaan zoeken naar de perfecte kaart. Gaat goed bij je, drie hurrays en twee kaartjes! Mijn ervaring is inderdaad ook dat het nu snel gaat met het ontvangen van kaartjes.

Hier een blij berichtje! Mijn kaart is in Duitsland aangekomen na 11 dagen. Een nieuw adres aangevraagd en deze gaat naar de Czech Republic.
Potverdorie, Labellei, heb jij net ook al zitten Sherlocken naar Damas? Ik ook

Ik ga even kijken of we dezelfde persoon hebben gevonden en zal ook even een kaartje bij haar favoriseren voor de gelijke oversteek zeg maar.
Zie daar, ik had het goed en ik wist ook meteen welke poezenkaart Labellei gekozen zou hebben
Hahaha das weer toevallig Sherlock Snorhaar!

Fijn dat we dezelfde hadden. Nu nog wachten op een officiële bevestiging.
Gaan jullie deze nieuw verworven wijsheden ook delen?
It ain't me
Ik heb stiekem al bij de favorieten van Labellei gekeken om kennis op te doen en denk dat ik het ook wel weet nu!
Mijn laatst gefavoriete kaart is verzonden door Damas. (Denken wij dus).
Als dat damas is, dan heb ik een aantal kaartjes die zij gefavoriet heeft en is ze op een bijzondere datum jarig. Als dit waar is wil ik weten hoe jullie dit uitgevonden hebben
It ain't me
quote:Cocomo schreef op 29 juli 2015 @ 22:00:

Als dit waar is wil ik weten hoe jullie dit uitgevonden hebbenBuitenzintuiglijke waarneming. Heb ik vooral last van bij storm.
Ja maar, ja maar, dat was zaterdag al
It ain't me
quote:Cocomo schreef op 29 juli 2015 @ 22:00:

Als dat damas is, dan heb ik een aantal kaartjes die zij gefavoriet heeft en is ze op een bijzondere datum jarig. Als dit waar is wil ik weten hoe jullie dit uitgevonden hebben

Jaaaahaaaa Snorhaar en ik hebben bijzondere gaven....!

Míjn CSI onderzoek: ik wist dat ze een kaartje zou sturen naar een Duitser die 14.000 + kaartjes had verstuurd en dus in de top 10 van Duitsland staat en dus gemakkelijk te traceren is. Ik las één dezer dagen dat ze een Hurray uit Duitsland had gekregen dus heb ik bij die bewuste top 10 Duitser in zijn lijst van ontvangen kaarten gekeken. Een aantal Nederlanders vielen af maar het profiel van deze persoon voldeed aan alle criteria. Ik wist al dat ze ver weg woont. En ook had ze onlangs een kaartje met een fiets uit Letland gekregen. Zo'n kaartje zag ik ook staan in haar gallery wall.

Zijn jullie dan op dezelfde dag jarig Cocomo?
Hahahaha jullie zijn heel goed bezig!!!!
Dat hebben jullie snel voor elkaar. Weg anonimiteit hier hahaha! Nee hoor neem aan dat jullie me verder niet kennen. Ik woon zowat in het buitenland!

Nog even OT: @HappyOwl ik vind 36 dagen Rusland echt best lang... wat is je plan van aanpak
Ik heb niet echt een plan, kan moeilijk even die kant opreizen en haar dwingen mijn kaartje te registreren. Nog even afwachten en na 40 dagen berichtje sturen misschien? Aan de andere kant, Rusland doet er hier bij meerdere toch wel lang over? Zag dat ze net weer online was trouwens, na 5 dagen.

Jammer dat er zoveel kaartjes van mij lang onderweg zijn. Was echt blij met mijn ene hurray van de week en hoop dat Duitsland snel gaat. Maar had echt al wel meer verwacht nu!
Komt echt goed HappyOwl. Straks kan je echt heel veel kaarten versturen

Ik had er gisteren drie in mijn brievenbus. Ik verdenk mijn postbode ervan ze op te sparen, ik krijg zelden maar 1 in de bus.

Ik had er een uit Rusland, Frankrijk en Nederland. Ik heb het idee dat Frankrijk steeds meer mee gaat doen. Moet opeens vaker daarheen sturen en ontvang ook vaker van ze.

@Damas Ik heb een kaartje met een vlinder gefavoriet bij je
It ain't me
Haha, zo te lezen hebben jullie niet alleen op het Viva Forum contact met elkaar maar nu inmiddels dus ook via de Postcrossing website? Grappig.

Ik volg het advies van Labellei op en wacht met het trekken van nieuwe adressen totdat ik tijd heb om op kaartjesjacht te gaan. Dat zal morgen worden, want vandaag ga ik een dagje op pad met mijn moeder. Ik ben inmiddels ook al druk bezig om een voorraadje van kaarten aan te leggen, maar je zult natuurlijk altijd zien dat net die ene kaart er niet tussen zit... Wat voor 'categorieën' kaarten hebben jullie zoal op voorraad? Ik heb nu een aantal kaarten van mijn woonplaats, een aantal algemene kaarten van Nederland (tulpen, molens, dat soort dingen), een stapeltje katten, een stapeltje bloemen. What else?
Nouja, echt contact is niet mogelijk. Maar we weten wel elkaars profielnamen. Zo kunnen we kijken welke kaarten er binnen komen. Is toch makkelijker dan een beschrijving

Ik heb de categorieën (uit mijn hoofd): Retro, quotes, grote kaarten, toeristisch, buitenlands, katten, dieren, overige (deze is vooral groot ) kinderpostzegelkaarten, en meer kan ik niet bedenken.
It ain't me
Eten, drinken, Disney, bloemen, Lali, nouvelle images, VIP, vervoer, koningshuis, kinderboeken, muziek, alles wat Cocomo zegt en inderdaad heeeeel veel overig. Als ik 2/3 keer iets op een profiel tegenkom dat ik niet heb noteer ik dat ook even om de eerst volgende keer mee te nemen/bestellen. Maar goed, ik ben ook slecht ter been dus kan niet voor elk kaartje even naar de stad, ook al is het dichtbij. wat een heerlijk excuus om elke keer die leuke webshops te openen
Frankrijk heb ik inderdaad ook al een paar keer getrokken de laatste tijd, maar nog geen kaarten gekregen daarvandaan. En hebben jullie ook zo vaak Tsjechië? Dat land had ik in het begin niet veel, maar inmiddels staat Tsjechië op de 3e plaats bij mijn ontvangen kaarten!

Mijn categorieën: stad, omgeving, dieren, illustraties, dan nog wat kunst, zwart/wit, lezende mensen, koffie/thee en boeken. En vooral veel overig inderdaad

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven