Postcrossing deel 10
dinsdag 13 mei 2014 om 21:12
Praat hier mee over postcrossing!
Hoe werkt het?
registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!
Het vorige topic staat hier!
Hoe werkt het?
registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!
Het vorige topic staat hier!
zondag 30 november 2014 om 17:41
quote:Dreamer schreef op 30 november 2014 @ 16:15:
En tafels genoeg om lekker te schrijven
(ook in het restaurant )
Ja in het restaurant.
En anders kunnen we aan een mooie grote tafel in de winkel gaan zitten schrijven. Dan zeggen we gewoon tegen het personeel dat we de tafel eerst op kaartschrijfkwaliteiten willen testen voordat we 'm aanschaffen. Kunnen we er ook meteen de meest comfortabele stoelen omheen zetten.
Zetten we ook een doos Aladdin bonbons tussen de kaarten, pennen, postzegels en washi tape.
En tafels genoeg om lekker te schrijven
(ook in het restaurant )
Ja in het restaurant.
En anders kunnen we aan een mooie grote tafel in de winkel gaan zitten schrijven. Dan zeggen we gewoon tegen het personeel dat we de tafel eerst op kaartschrijfkwaliteiten willen testen voordat we 'm aanschaffen. Kunnen we er ook meteen de meest comfortabele stoelen omheen zetten.
Zetten we ook een doos Aladdin bonbons tussen de kaarten, pennen, postzegels en washi tape.
zondag 30 november 2014 om 22:12
Ben ik weer, had nog even een forumban gekregen van mijn eigenwijze tijger. Ik vond het ook erg gezellig gisteren!
Ik zie het al helemaal voor me in de Ikea
Vandaag kreeg ik ook nog een blije hurray uit Rusland, dat was ook een kaartje waarvan ik dacht dat het goed zou passen en dat bleek te kloppen
maandag 1 december 2014 om 09:28
Goedemorgen!
Een Eigenwijze-tijger-forumban Snorhaar? Hoedan?
Ik bedenk nu dat een grote tafel met laatjes toch handig moet zijn voor postcrossing. Een laatje (of 2-3) voor kaarten, voor tape en pennen enzovoorts. Nouja, vooral de tape en pennen is handig, misschien.
Hier verder geen postcrossingsactiviteiten. Saai.
Een Eigenwijze-tijger-forumban Snorhaar? Hoedan?
Ik bedenk nu dat een grote tafel met laatjes toch handig moet zijn voor postcrossing. Een laatje (of 2-3) voor kaarten, voor tape en pennen enzovoorts. Nouja, vooral de tape en pennen is handig, misschien.
Hier verder geen postcrossingsactiviteiten. Saai.
Later is nu
dinsdag 2 december 2014 om 19:14
Dreamer schreef op 02 december 2014 @ 18:48:[/b]
Ik heb een kaartje uit Bremen en India
Leuk hoor
[/quote]
Fijn dat je weer wat hebt ontvangen Dreamer. Nog even en de Hurrays stromen bij jou ook weer binnen.
Heb je al een kaartje gestuurd naar Kenia? (Ik moet me er nog weer even in verdiepen.)
Uiteindelijk heb ik afgelopen weekend dus 5 kaarten verstuurd:
Duitsland: het paard/station
Rusland: illustratie van dierentuin met giraffes.
USA: goudkantoortje, heb meteen wat van de historie verteld (opgezocht)
Belarus: klompen
China: kitten
Heb dus eindelijk weer wat onderweg. Fijn!
Ik heb een kaartje uit Bremen en India
Leuk hoor
Fijn dat je weer wat hebt ontvangen Dreamer. Nog even en de Hurrays stromen bij jou ook weer binnen.
Heb je al een kaartje gestuurd naar Kenia? (Ik moet me er nog weer even in verdiepen.)
Uiteindelijk heb ik afgelopen weekend dus 5 kaarten verstuurd:
Duitsland: het paard/station
Rusland: illustratie van dierentuin met giraffes.
USA: goudkantoortje, heb meteen wat van de historie verteld (opgezocht)
Belarus: klompen
China: kitten
Heb dus eindelijk weer wat onderweg. Fijn!
dinsdag 2 december 2014 om 21:32
Ohnee.. heb ik nog niet gedaan. Je stuurt niet per kind maar naar een instituut en ze vragen om educatieve kaartjes. Ik heb sowieso een kaartje van het alfabet in gedachte (flow) en mogelijk nog de Nederlandse vlag en/of een gebouw. Als ik nog een plattegrond van Nederland heb, kan het ook zijn dat ik die stuur. Maar ik moet even tijd hebben voor uitzoeken en morgen, m'n vrije dag, moet ik ook alweer wat. Zucht.
Komt vast goed
Ik heb wel decemberzegels gekocht. Ik wilde 4 velletjes.. 'Dus.. 3 velletjes?' zegt een aardige jongeman? Ik: "nee, 4 velletjes" 'Oké, 3' is het antwoord (grr) Dus ik nogmaals "VIER graag" en.. ik heb er 3 gekregen. Ook 3 betaald, dat scheelt dan weer. Was ook warrig, want ik werd eerst geholpen door een dame, kreeg wel 4 euro op een vijfde staatslot, toen nam hij het over en nog iemand was met een pakket tussendoor. Lastig hoor. Maar ik vind ze leuk en praktisch klein, dus ik wil meer
Komt vast goed
Ik heb wel decemberzegels gekocht. Ik wilde 4 velletjes.. 'Dus.. 3 velletjes?' zegt een aardige jongeman? Ik: "nee, 4 velletjes" 'Oké, 3' is het antwoord (grr) Dus ik nogmaals "VIER graag" en.. ik heb er 3 gekregen. Ook 3 betaald, dat scheelt dan weer. Was ook warrig, want ik werd eerst geholpen door een dame, kreeg wel 4 euro op een vijfde staatslot, toen nam hij het over en nog iemand was met een pakket tussendoor. Lastig hoor. Maar ik vind ze leuk en praktisch klein, dus ik wil meer
Later is nu
dinsdag 2 december 2014 om 21:42
Haha je krijgt bij 3 velletjes toch een kookboek erbij? Waarschijnlijk vragen dus veel mensen om 3 velletjes. Jij bent natuurlijk de allerenigste persoon in Nederland die 4 wil .
En het is nu stressen bij de post met al die pakketjes. Zal de hele maand wel zo blijven. Misschien de volgende keer maar een briefje meenemen: 4 (VIER) velletjes decemberzegels svp!
En het is nu stressen bij de post met al die pakketjes. Zal de hele maand wel zo blijven. Misschien de volgende keer maar een briefje meenemen: 4 (VIER) velletjes decemberzegels svp!
dinsdag 2 december 2014 om 22:08
Vervang je al het vlees toch door tofu?
Of je zet het boek op het weggeeftopic (als iedereen dat maar niet gaat doen).
Ik heb het project in Kenia even bekeken. Ligt aan/in het Victoriameer. Ik ben daar wel héél erg in de buurt geweest. Dat was toevallig 1e kerstdag 2001. Ik herinner me daar vooral de kinderen die in hun feestelijke kleren op het strand speelden. En constant aan je wilden zitten. Want die witte huid vonden ze wel erg bijzonder.
Ik kan in ieder geval op het kaartje schrijven dat ik daar ben geweest .
Nu moet ik nog even nadenken over een educational postcard. Lastig hoor.
Of je zet het boek op het weggeeftopic (als iedereen dat maar niet gaat doen).
Ik heb het project in Kenia even bekeken. Ligt aan/in het Victoriameer. Ik ben daar wel héél erg in de buurt geweest. Dat was toevallig 1e kerstdag 2001. Ik herinner me daar vooral de kinderen die in hun feestelijke kleren op het strand speelden. En constant aan je wilden zitten. Want die witte huid vonden ze wel erg bijzonder.
Ik kan in ieder geval op het kaartje schrijven dat ik daar ben geweest .
Nu moet ik nog even nadenken over een educational postcard. Lastig hoor.
dinsdag 2 december 2014 om 22:18
De Tijger-forumban werkt zo: Tijger ligt languit op schoot te snorren en er kan geen laptop meer bij. Vroeger kreeg ik dan ook nog weleens een poot tegen mijn neus als ik vergat te aaien.
Een kaartje uit India klinkt spannend Dreamer!
Ik kreeg een blije hurray uit de USA met kattenanekdotes terug nav mijn kattenanekdote. En ik wist niet eens dat ze katten had
Er gaat ook nog een nieuw kaartje met een zonsopgang naar Rusland.
Een kaartje uit India klinkt spannend Dreamer!
Ik kreeg een blije hurray uit de USA met kattenanekdotes terug nav mijn kattenanekdote. En ik wist niet eens dat ze katten had
Er gaat ook nog een nieuw kaartje met een zonsopgang naar Rusland.
dinsdag 2 december 2014 om 22:26
quote:labellei schreef op 02 december 2014 @ 22:16:
[...]
Ja daar zat ik ook al aan te denken. Of iets van de natuur hier.(geen giraffe kaart).
Whoehahahaha.. zou wel grappig zijn "Kijk eens wat wij hier in de dierentuin hebben!"
India had er ook maar 7 dagen over gedaan! Echt bijzonder.
Leuk zeg, kattenanecdotes uitwisselen. Dat lukt mij dan weer niet.
[...]
Ja daar zat ik ook al aan te denken. Of iets van de natuur hier.(geen giraffe kaart).
Whoehahahaha.. zou wel grappig zijn "Kijk eens wat wij hier in de dierentuin hebben!"
India had er ook maar 7 dagen over gedaan! Echt bijzonder.
Leuk zeg, kattenanecdotes uitwisselen. Dat lukt mij dan weer niet.
Later is nu
woensdag 3 december 2014 om 14:02
Nou, niet echt nee.. niet op postcrossing
Ik heb gewoon 7 (ZEVEN!!!!!) kaartjes gekregen vandaag. ZEVEN! Waarvan 4 uit Duitsland, trouwens. Maar allemaal leuk. Eentje van een internationale meeting met mensen uit Hong Kong, Spanje en Nederland, geschreven in het Engels met een Duits ID ... redelijk internationaal ja
Poeh, wat een verwennerij zeg!
Ik heb gewoon 7 (ZEVEN!!!!!) kaartjes gekregen vandaag. ZEVEN! Waarvan 4 uit Duitsland, trouwens. Maar allemaal leuk. Eentje van een internationale meeting met mensen uit Hong Kong, Spanje en Nederland, geschreven in het Engels met een Duits ID ... redelijk internationaal ja
Later is nu
woensdag 3 december 2014 om 19:04
quote:Dreamer schreef op 03 december 2014 @ 14:02:
Wow!!!!!!! Das gaaf!!!
Zijn alle 7 al geregistreerd?
(Ik las eerst je onderste post: ik dacht even dat je pas verstuurde 12 kaarten allemaal al waren aangekomen. Dat zou een record zijn geweest).
Wow!!!!!!! Das gaaf!!!
Zijn alle 7 al geregistreerd?
(Ik las eerst je onderste post: ik dacht even dat je pas verstuurde 12 kaarten allemaal al waren aangekomen. Dat zou een record zijn geweest).
donderdag 4 december 2014 om 19:07
Jammer van de lege Russische Hurray Cocomo. Maar wel leuk dat je 2 kaartjes hebt gekregen.
Ik heb net weer 3 nieuwe adressen aangevraagd.
1.Barcelona. naar de nr 2 van Spanje. Hij heeft iets van 8500 kaartjes ontvangen waarvan zo'n 950 uit Nederland. Ik heb een kaartje voor hem in gedachten (kunstkaart van een Nederlands landschap.)
2. Sydney, Australië. Wil graag scenery of cityview.
3. Taiwan. Wil ook graag cityview. Of een kerstkaart. Maar ik heb volgens mij geen enkele kerstkaarten meer.
Straks dus maar even weer de kaartendoos in duiken.
Ik heb net weer 3 nieuwe adressen aangevraagd.
1.Barcelona. naar de nr 2 van Spanje. Hij heeft iets van 8500 kaartjes ontvangen waarvan zo'n 950 uit Nederland. Ik heb een kaartje voor hem in gedachten (kunstkaart van een Nederlands landschap.)
2. Sydney, Australië. Wil graag scenery of cityview.
3. Taiwan. Wil ook graag cityview. Of een kerstkaart. Maar ik heb volgens mij geen enkele kerstkaarten meer.
Straks dus maar even weer de kaartendoos in duiken.
donderdag 4 december 2014 om 22:19
Cocomo, dat is graag gedaan. Ik moest nou juist nét geheel toevallig ook naar de brievenbus, dus was maar een kleine moeite.
Dreamer ook al een kaart gekregen van een meeting. Dan was afgelopen zaterdag zeker erg in trek voor postcrossmeetings !
Leuk dat jullie alweer zo veel kaarten hadden! Labellei, bij jou geen post? Ik had vandaag ook een vrolijke kaart uit de USA.
Ik las op de postcrossing site dat de Deutsche Post 10 ct aan een goed doel doneert voor iedere postcrosskaart die in december verstuurd wordt. Dus proberen af te kicken is gewoon compleet onethisch op het moment
Dreamer ook al een kaart gekregen van een meeting. Dan was afgelopen zaterdag zeker erg in trek voor postcrossmeetings !
Leuk dat jullie alweer zo veel kaarten hadden! Labellei, bij jou geen post? Ik had vandaag ook een vrolijke kaart uit de USA.
Ik las op de postcrossing site dat de Deutsche Post 10 ct aan een goed doel doneert voor iedere postcrosskaart die in december verstuurd wordt. Dus proberen af te kicken is gewoon compleet onethisch op het moment