Postcrossing, deel 11

08-08-2015 20:04 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) zie hier deel 10

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Later is nu
Haha, ik leef nog hoor! Ik ben alleen even niet zo actief met het forum. Ik blijf dit keer wel mijn kaartjes schrijven. Gisteren net weer 5 op de bus gedaan!

@ labellei: Erg veel sterkte met je kat! Vreselijk als ze ziek zijn.

@-Rivka- : leuk dat je er weer bent. Je mag bij mij ook altijd een kaartje favorieten (naam = naam zeg maar)

@hurray's: De laatste tijd echt een paar hele enthousiaste hurray's gehad. Echt heel leuk!
It ain't me
@-Rivka- Welkom terug. Fijn dat je teksten op de computer kunt inspreken en dat je man helpt! En fijn dat 1 kaartje per dag gaat. Kun je weer lekker met je hobby bezig.

Ik ben nieuw hier, nu 5 verzonden kaartjes en 1 ontvangen, dus nog heel nieuw. Inderdaad jammer als mensen niet lezen wat je op je profiel hebt staan. Mensen zijn dan echt te makkelijk. Ook ik heb nog 20 van die kaarten, stuur ik wel naar iedereen toe. Ik vind het juist leuk om iets uit te zoeken wat die persoon echt wilt en leuk vindt. Wel toevallig dat je dan nu net twee kaartjes kreeg die wel bij je passen! Super! Toch nog mensen die lezen ;)

@ labellei
wat droevig dat je kat leukemie heeft, sterkte. Wel fijn dat hij weer thuis is met antibiotica. En jij hebt dus ook een langreizende Duitse kaart?

@neliba Leuke landen heb jij gehad deze week! En fijn dat je zulke snelle hurrays had!

@HappyOwl234
Oh jij hebt ook zo'n lang reizende kaart naar Duitsland? Ik dus ook, snap ik echt niet. Argentinie is wel een gaaf land om erbij te hebben!

Ik heb nu 5 hurrays gehad (dus nu 6 onderweg). Iedereen heeft mij een leuke hurray geschreven, een amerikaanse vrouw was wat kort, maar voor de rest erg leuk en dankbaar. De ontvangen mensen komen uit Taiwan, Rusland, Wit-Rusland, Amerika en Finland.

Er zijn er nu 5 onderweg naar Duitsland (nu alweer 4 weken onderweg, heb contact met de ontvanger gehad om te controleren of ze het echt niet had gemist of ik de ID niet goed had opgeschreven, maar helaas was dat niet zo), Tsjechie (een blanco profiel, ik stuurde een abstracte kaart), Amerika (klein meisje, krijgt een jungle book kaart), Engeland (een dragqueen, krijgt Hollandse klompen), Thailand (een 62-jarige man met een passie voor Formule 1, krijgt een kaart van een oude F1-poster). Vandaag gaat er nog eentje naar Polen, een kaart van de Elfstedentocht.
Hoi allemaal!

Hartelijk dank weer voor de "sterkte wensen" voor mijn katermans. Het gaat nog niet echt denderend, hij was vanochtend extréém onrustig, en nu ligt hij volledig voor pampus en reageert ook nauwelijks op mij. Gelukkig heeft hij wel wat gegeten, dus dat is fijn. Ik blijf hopen...

Ik had vandaag een Fins dagje. Ik had een Fins kaartje in mijn brievenbus, een echte Inge Löök, van een kat in tuin met zonnebloemen. Ik heb dit kaartje zelf ook wel eens verstuurd, en ik hoopte dat ik 'm zelf ook ooit nog eens zou krijgen. Ik ben dus tevreden.

Ook had ik nog een leuke Hurray uit Finland:

“Hello Labellei!

Many thanks for your beautiful and fully written postcard!

In Finland, we have had the most beautiful winter day today. It's -1C, sun is shining and pure white snow is covering trees and all the landscape. I really do love!)

My husband just had a work trip to Groningen. He fell in love with mustard soup which he never before has tasted. We took a recipe (found in Google) and now we have eaten it already three times! Delicious :-)

All the best for you

Sari”

Mijn kaart naar Kazachstan is inmiddels expired en mijn kaart naar Duitsland is inmiddels al 53 dagen onderweg; dus die zal waarschijnlijk ook wel expiren. Toch raar dat meerdere van ons langreizende kaarten naar Duitsland hebben.
Vervelend dat het nog niet echt goed gaat Labellei. Wel fijn dat die wat gegeten heeft, dat geeft wat hoop. Wij hopen allemaal met je mee dat het snel weer goed gaat.

Gezellig dat je er ook weer bent Cocomo! Leuk dat je zo goed bezig bent

Tja ik weet niet wat het is met Duitsland, er zitten de laatste tijd ook weer kaartjes bij die er binnen een week zijn gelukkig. Maar mijn langreizende is inmiddels 44 dagen onderweg, dat vind ik toch wel erg lang. Vrees ervoor....

Vanmorgen had ik nog een hurray uit Spanje! Net heb ik 3 nieuwe kaartjes geschreven: Kroatië (nieuw land!) Zweden en Duitsland. Morgen gaan ze aan hun reis beginnen.

Ik hoop nog uit hurrays uit China (41 dagen), Taiwan (21 dagen), USA (11 dagen) en natuurlijk uit Duitsland dus. De andere kaartjes zijn 6 of 3 dagen onderweg of vertrekken morgen, dus dat zal nog wel even duren want zijn 2 keer Rusland, Australië en belarus.
Oh Zweden is ook nieuw zie ik net, nou dat is leuk!

Ik kreeg vandaag 2 kaartjes, eentje uit Duitsland die ik zo maar eens ga registreren, en eentje van een vriendin die op vakantie in Portugal was. En ik maar zoeken naar de code
Hahaha HappyOwl.

Wat een leuke hurray Labellei en wat leuk dat ze zo gek zijn op die soep. Ik vind het vreselijk smerig, maar goed. Ieder zo z'n smaak

Leuk veel geschreven.

Ik had een leuke hurray uit Australië. Zij wil graag sneeuw zien en op het moment dat ik haar schreef was ik alweer helemaal zat van de sneeuw. Zij wil het toch nog zelf meemaken. Uiteraard.

Ik denk dat ik haar nog een berichtje stuur dat ze natuurlijk gelijk heeft.

Ik kreeg gisteren 2 kaartjes, dat vertelde ik al. Vandaag weer 2. Gänseliesel uit Duitsland en een gebouw uit Tsjechië
Later is nu
Ik heb trouwens hunebedden gekocht, of nouja.. de kaartjes dan, in het museum vandaag.
Later is nu
Nouja.. krijg op moment van vorige post een blije hurray uit Frankrijk. Ze kreeg een Mucha en bedankte me 'Very MUCH'
Later is nu
Ik kocht gisteren ook een kaartje (of 2) van een trein en zag weer 'De Blauwe Engel' van Reint van der Pol. Niet deze, die ik hier plaats. Een prachtig kaartje, maar helaas dubbel. Ik heb al naar ansichtkaarten gezocht, maar die vind ik maar niet. Zo jammer, want het zijn mooie afbeeldingen voor de treinliefhebbers en ook nog zo echt Gronings.

Later is nu
Deze vind ik ook zo mooi

Later is nu
Die zijn inderdaad prachtig, Dreamer. En ze brengen jeugdherinneringen boven.

Ik dacht altijd dat het foto's waren, maar even googelen leert dat het schilderijen zijn. En zo kan het dat je de Blauwe Engel ook ziet rijden in de bergen van Nepal en de velden van Frankrijk. Echt leuk!

Ik ga de link van de website van Rein Pol doorsturen naar mijn broer. Die was vroeger gek van treinen en heeft aan de Blauwe Engel nog veel meer herinneringen dan ik.

Dank voor het plaatsen!
In het begin van mijn Postcrossing carrière heb ik De Blauwe Engel eens gestuurd naar een Nederlander. Is volgens mij mijn enige dubbele Postcrossing kaart ooit. Hij was er wel heel erg blij mee, "treinen" was toen ook zijn enige wens. Heb toen de hele stad door gezocht naar een enkele treinen-ansichtkaart, maar die niet kunnen vinden in Stad en heb toen maar De Blauwe Engel gekocht. Ik vind 'm ook prachtig.

Leuk dat je hunebedden hebt gekocht Dreamer. Hoeveel vrachtwagens had je nodig? En hoe ziet je tuin er nu uit?

Ik heb verder geen Hurrays meer gehad. Ik hoop dat de Viking vandaag mijn kaartje krijgt...

Met mijn kater lijkt het nu iets beter te gaan. Maar het blijft afwachten natuurlijk.

Heel misschien dat ik morgen weer een kaartje ga versturen. Nog even vóór het weekend. Vind ik altijd wel leuk.
Ik kocht ook 2 treinen he, scheelde weer vrachtwagens

Leuk dat je leuke herinneringen aan de Blauwe Engel hebt, Rivka. Zo brengt postcrossing je ook hier wat nieuws

Fijn dat het beter lijkt te gaan met je kater, Labellei.
Later is nu
Oh ja, die hunebedkeien kunnen natuurlijk ook per trein naar Stad. Je hebt wel heftige dingen gekocht Dreamer.

Aangezien ik zojuist toch moest wachten heb ik nog maar even 1 adresje getrokken: België, iemand die graag dieren wil (ze houdt van alle dieren) en ook van sneeuw- en winterlandschappen houdt. Ze krijgt van mij een babyzeehond in de sneeuw.

De Belgische spreekt geen Nederlands dus ik heb weer een verhaaltje in het Frans geschreven.
Bij de blauwe engel en Stad heb ik hele andere herinneringen ;)
Hier een hurray binnen uit Tsjechië, ze vond de kaart heel leuk. Ze had een leeg profiel dat was dus een beetje gokken. Inmiddels heeft ze haar profiel aangepast gelukkig.

Ook twee kaartjes ontvangen. Een city view met weinig tekst uit Wit-Rusland. En een quote kaart uit Duitsland. Dat was dus waar ik om vroeg, ze had sowieso mijn profiel goed gelezen, want ze beantwoorde mijn profielvraag op het kaartje. Fijn
Een superhurray uit duitsland. Werd gevraagd om recepten.. Aangezien de meeste erg lang zijn, had ik mijn favo snack opgeschreven. Pitabroodje kaas in het tostiapparaat en dan lekker met knoflooksaus.. Ik was bijna heilig volgens hem. Hij vond het fantastisch en briljant.

Ook een kaartje uit Duitsland met dolfijnen erop. (Vind mijn dochter geweldig) en helemaal vol met hoe je hallo kan zeggen in het Duits(wil mijn dochter weten uit alle landen).

Uh.. Mmm eigenlijk dus een kaartje voor mn dochter..

Mag de pret niet drukken.. Hij hangt al op de trapkastdeur..

Waar hangen/liggen/staan/zitten in of slingeren jullie kaarten?
quote:r00sje1986 schreef op 04 februari 2016 @ 17:22:

Bij de blauwe engel en Stad heb ik hele andere herinneringen ;)
Later is nu
Joepie, zo blij met de twee kaartjes die vandaag in de bus lagen!

Uit Finland een kaartje dat heel hoog op mijn favorietenlijst allertijden komt: een prachtige zwart-wit foto van jongetjes in een schoolklas. Zo ontzettend leuk en aandoenlijk. De schrijver was zelf gepensioneerd docent en schreef vol passie of zijn werk in het onderwijs, ontzettend leuk (en herkenbaar!).

En na de Braziliaanse hurray van afgelopen maandag nog meer Braziliaanse sferen deze week: een kaartje uit Sao Paolo. Ook weer een fantastische zwart-wit foto van allemaal jongetjes die in een wandrek hangen. Wel jammer dat er alleen een korte standaard tekst op stond, terwijl ik op mijn profiel juist expliciet vraag om tips over Brazilië, omdat ik daar komende zomer naar toe ga. Maar hé, je kan niet alles hebben... De twee kaartjes gaan na de verhuizing zeker een plekje krijgen op de muur van mijn studeerkamer!
@Roosje: het klinkt alsof je heel erg je best doet om passende kaartjes uit te zoeken bij ieder profiel. Leuk!

@Labellei: hoe gaat het met je katertje?

@Dreamer: ik weet niet of die hunebedden wel arbo-technisch verantwoord zijn voor de bezorger Die treinkaartjes zijn inderdaad prachtig trouwens!

@Moonlightdreamer: leuk toch, zo'n kaartje voor je dochter? Die krijgt het postcrossen zo met de paplepel in gegegoten. Ik bewaar mijn ontvangen kaarten nu in een kartonnen opbergdoos, keurig op land gesorteerd. Komend jaar ga ik verhuizen en dan wil ik een twee kamers een "kaartenmuur" maken, waarvoor ik ook heel specifieke kaarten vraag op mijn profiel. In de studeerkamer wil ik een (deel van) een muur vullen met zwart-wit kaarten. Dat gaat makkelijk lukken, want daarvan krijg ik er heel veel binnen. Daarnaast lijkt het me leuk om in de logeerkamer een soort "regenboogmuur" te maken. Daarvoor heb ik dus veel uni-colour kaarten nodig in verschillende kleuren. Dat deel van de verzameling loopt nog iets minder hard, maar de aanhouder wint
sinds gisteren heeft mijn bijna 8 jarige dochter een eigen postcrossacount. Haar eerste 2 kaarten zijn onderweg naar rusland en duitsland.

Helaas al 1 leeg profiel dus die hoefde geen mooie kaart volgens haar. Het is een bloeiende knotwilg geworden voor Rusland. En naar Duitsland gaat een parelmoervlinder. Deze maakte het niet uit wat ze ontving zolang jij het maar mooi vind.

Ben benieuwd naar haar eerste eigen kaartje
Ja, die andere Blauwe Engel herinner ik me ook nog wel.

Toch leuk dat er hier op dit topic zoveel (ex)Stadjers zijn.

Zijn er hier trouwens ook mensen uit de regio Zuid-Holland?

Ik ben op zoek naar adresjes voor kaartjes bij mij in de buurt. Bij mij in de stad zijn gewoon geen leuke kaartenwinkeltjes. Ik moet het doen met Bruna, Primera en Ako.

Ik kom wel geregeld in Rotterdam en Den Haag, dus als iemand daar (of elders in de regio) nog leuke adresjes weet? Ik hoor het graag!

Neliba, mocht je een keer in de buurt van Rotterdam zijn, dan is het Nederlands Fotomuseum misschien wel een tip. Daar hebben ze veel zwart-wit kaartjes van oude foto's. En trouwens ook wel modernere zwart-wit kaartjes. Of ga je voor je wand alleen kaartjes gebruiken die je krijgt toegestuurd?

Moonlightdreamer, leuk dat je dochter nu ook een account heeft. Ik zou het heel leuk vinden om naar een 8-jarig kind een kaartje te sturen.

Labellei, hoe gaat het nu met je katertje?
Leuk dat je dochter nu ook een account heeft, Moonlightdreamer Mijn zoon heeft het ook een tijdje gedaan, maar helaas ging de lol er na een half jaar af.

hier ook een hurray uit Brazilië

Verder niet veel te vertellen. Hoop dat het katertje zich wat beter voelt, Labellei?
Later is nu
We gaan het zien hoe lang ze het volhoudt. Rivka.. Ik kom ook uit zuid holland.. In leiden zitten 2 winkels moet je ff een paar pagina's terug lezen. Ik zag ook een dille en kamille in leiden en daar schijnen ze ook leuke kaarten te hebben.
Hé hoi!

Ik had gisteravond laat nog een Hurray uit Duitsland (niet de langreizende) van mijn panda-illustratie.

Met mijn katermans gaat het nog een beetje hetzelfde eigenlijk. Ik vind het ook wel lastig om zijn medicatie erin te krijgen, en dat is natuurlijk wel belangrijk. Blijft afwachten dus.

Mijn ontvangen kaartjes heb ik nu nog per onderwerp gesorteerd. Ik wil ze uiteindelijk wel ophangen, per thema, en dan alleen de allermooiste. Ik wil nu nog meer "allermooiste" kaartjes verzamelen.

@Rivka: zijn er in jouw stad geen andere, kleinere of grote, boekhandels? En anders waarschijnlijk wel in Den Haag of Rotterdam?

@Neliba: wat mooi dat je toch regelmatig weer aanvullingen krijgt voor jouw aankomende nieuwe muren.

@moonlightdreamer: aah wat leuk dat je dochter ook al aan Postcrossing doet. En zo kun jij natuurlijk ook wat meegenieten.

@Roosje: het is inderdaad altijd leuk wanneer de kaartenschrijvers zo attent zijn en rekening houden met je profiel.

Tot later!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven