Postcrossing, deel 11

08-08-2015 20:04 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) zie hier deel 10

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Later is nu
Oh en Rivka:

Wellicht de VVV? Het lijkt me dat Rotterdam sowieso wel mooie "single views " moet hebben van de stad: Erasmus brug, de skyline, de haven / schepen. Dat zijn allemaal wel populaire thema's.

En in Delft kun je ongetwijfeld ook veel mooie ansichtkaarten vinden.

En Den Haag/Scheveningen: het strand/de zee is ook een zeer gewild Postcrossing thema. Het binnenhof, en die vijver daar bij het binnenhof...

Verder vind je ook vaak mooie kaarten bij musea.
Labellei, ja, medicatie geven aan een huisdier dat niet geneigd is mee te werken is altijd lastig. Hopelijk merk je nu toch binnenkort vooruitgang. Ik blijf duimen!

En bedankt voor het meedenken over adresjes voor leuke kaartjes. Bij de VVV's in de buurt ben ik inderdaad geweest. Ik zit nu ook wel aardig ruim in de kaartjes met de echt Nederlandse thema's en de stadsplaatjes.

Ik ben nu vooral op zoek naar andere mooie, grappige, vrolijke, kunstzinnige, etc. kaartjes. Die vind je denk ik inderdaad vooral bij boekhandels en musea. De pest is alleen dat veel boekhandels hier in de buurt inmiddels over de kop zijn gegaan door de concurrentie met internet. In Den Haag zat een hele grote. Ik had me er laatst helemaal op verheugd om daar naartoe te gaan. En toen bleek zelfs die weg te zijn.

En verder woon ik gewoon in een hele saaie stad. Relatief jong, met een modern winkelcentrum. Niet van die typische gezellige oude straatjes, waar je van die knusse winkeltjes vindt waar ze kaartjes zouden kunnen verkopen. En musea hebben we ook al niet. Ik zal eens googelen op musea in de regio.

Woonde ik maar in Deventer.
En weer een kaartje ontvangen dat past bij mijn profiel! Een badderende Vlaamse Gaai. Weliswaar weer met een korte standaardtekst, maar dat vind ik niet meer zo erg nu het plaatje wel klopt.

En een enthousiaste hurray uit Ierland. Kaartje had er maar 2 dagen over gedaan.

Meteen weer een nieuw adres getrokken. Mocht eigenlijk niet van mezelf, omdat ik vandaag al een kaartje geschreven heb. Maar anders wordt het pas maandag dat ik hem kan posten. En dus zondag dat ik het adres kan trekken (mag van mezelf niet eerder dan 1 dag van tevoren). En ik kon mijn nieuwsgierigheid niet meer bedwingen.

Het kaartje gaat naar Zuid-Korea. Naar iemand die me op het hart drukt om duidelijk te schrijven. Als ik niet duidelijk schrijf, zal ze het kaartje niet kunnen lezen. Niet alleen de tekst, maar ook het ID-nummer niet. Ik zal mijn best doen.
Wijzigen, niet quoten
quote:moonlightdreamer schreef op 05 februari 2016 @ 10:47:

We gaan het zien hoe lang ze het volhoudt. Rivka.. Ik kom ook uit zuid holland.. In leiden zitten 2 winkels moet je ff een paar pagina's terug lezen. Ik zag ook een dille en kamille in leiden en daar schijnen ze ook leuke kaarten te hebben.

Dit berichtje op de één of andere manier gewoon over het hoofd gezien. Sorry, Moonlightdreamer.

Even teruggebladerd en de twee adressen gevonden. Bedankt voor de tip!

Dus binnenkort op naar Leiden!
Gemeentemuseum Den Haag? Rijksmuseum, Van Gogh museum (en een kiosk daarvoor) ehm.. oh.. ik Amsterdam ben ik langs een luilekkerland aan kaartjes gekomen. Geen idee meer waar. Is ook al 1,5 jaar terug (zó lang alweer? )

Leuk een kaartje bij je profiel

Ik kreeg een kaartje uit Spanje én Italië
Later is nu
No problem Rivka.
Het kaartje uit Spanje laat eten zien, maar het ziet er voor mij niet zo appetijtelijk uit. Veel vlees. Maar het verhaal achterop gaat over dat vlees, dat ze afgelopen weekend een feest hadden, waarbij dat eten belangrijk is. Wat het héle kaartje weer heel leuk maakte
Later is nu
OH.. en ik krijg net nog 2 kaartjes uit China. Een oud gebouw voor een ondergaande (opkomende?) zon met op de achterkant de tekst dat het om een oude stad gaat. Het andere kaartjes is eten en daarop de tekst dat ze blij is dat ik van eten houd, want zij houdt ook van eten. Die laatste werd op 29 januari verzonden, de eerste op 12 november!
Later is nu
Wow wat heeft de postbode jou verwend Dreamer! En ook nog met lekker eten...

Leuk dat je nog een kaartje verstuurd zo voor het weekend Rivka.

Ik had 1 kaartje in mijn brievenbus, uit Oostenrijk. De Oostenrijkse heeft ooit 1 trimester Nederlands gestudeerd en had het kaartje in perfect Nederlands geschreven. Knap hoor! Dat doe ik haar niet na in het Duits.

Het was alleen wel een "koud" kaartje: een besneeuwd landschap in Tirol. Wel mooi hoor. (Maar toch wel koud.)
Dus..

Ik stuur een kaartje met lezende kinderen, getekend door Fiep, naar Duitsland. Een Van Gogh naar Rusland en een hunebed naar een school in Polen, waar alle mooie kaartjes tentoongesteld worden..
Later is nu
jeeeee een kaartje uit een land die ik graag wilde... Canada!! Helaas geen landschapkaart maar wel een mooie Killer Whale.. De kaartschrijfster boft maar.. Woont in een grote caravan aan het strand.. Wil ik ook wel in Canada. Ze heeft iig een lange hurray terug met mn wens om ooit in Canada te mogen komen
Wat leuk, moonlightdreamer!

Ik had heel dapper de kaartjes tijdig geschreven en heb ze net op tijd gepost. Was ze haast vergeten
Later is nu
O gelukkig dreamer..

Anders hadden ze misschien wel kou geleden. Komt de duitse misschien dinsdag al aan..
Goed gedaan Dreamer!

En een Canadese die in een caravan aan het strand woont kwam mij wel bekend voor.

Ik heb daar ooit een tijdje terug een paraplukaart naartoe gestuurd.

Dus..... moonlightdreamer, ik heb jou nu ook gevonden. Ik heb een kattenkaart van jou gefavoriet, een vintage-achtige illustratie.
Ik heb het kindje met de grote bos bloemen gefavoriet
Later is nu
Oke labellei.. Wat goed.. Hoe doen jullie dat toch dat zoeken.. Heb nog geen berichtje dat iets gefavoriet is maar ga eens kijken
Maaar.. Ik zie geen killerwhale
Later is nu
Die berichtjes komen altijd 's nachts moonlightdreamer.

Maar als je bij die kat kijkt dan kun je zien wie 'm gefavoriet heeft. En het kindje met de grote bos bloemen idem.
quote:Dreamer schreef op 05 februari 2016 @ 19:53:

Maaar.. Ik zie geen killerwhale Die is nog niet geüpload inderdaad.
Found you!! Dat poezekaartje heb ik via mp gekocht. Staan ook veel leuke kaarten te koop. Kaartje met de bloemen komt bij de hema vandaan dacht ik. Mn scanner is kapot dus kan niet meer scannen.. Maak er wel een foto van voor je dreamer
quote:labellei schreef op 05 februari 2016 @ 19:56:

[...]

Die is nog niet geüpload inderdaad.Hoe vond je haar dan? Jij jij
Later is nu
quote:moonlightdreamer schreef op 05 februari 2016 @ 19:57:

Found you!! Dat poezekaartje heb ik via mp gekocht. Staan ook veel leuke kaarten te koop. Kaartje met de bloemen komt bij de hema vandaan dacht ik. Mn scanner is kapot dus kan niet meer scannen.. Maak er wel een foto van voor je dreamerHet zit me meer in de vraag hoe Labellei je dan vond
Later is nu
Bij de Canadese gekeken. En dan niet op haar "wall", maar op de lijst van "postcards exchanged".

Ik zag ook nog op de homepage voorbijflitsen dat Cocomo een kaartje uit België heeft ontvangen. Weten we dat ook weer.

Sherlock labellei... Onthou jij dan alles haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven