Postcrossing, deel 11

08-08-2015 20:04 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) zie hier deel 10

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Later is nu
Ik had een tijd terug een kaart van een Zweed en die had op zijn profiel staan dat je hem na 20 dagen al een berichtje kon sturen als je kaartje nog niet beHurrayd was. Dat is die Zweed die vooral benadrukt wat hij niet wil ontvangen....

Ik citeer 'm even:

If you have sent me a card, and it has been traveling for over 20 days ? ? ?

Please message me because it shouldn't take that long. Not even from Russia or USA.

Do not hesitate to contact me ......

Just give me the ID - Then I can Register the card

You do not have to wait 60 days, to get a new adress.

Ik schat zo in dat hij dit zelf ook doet. Dus dat na 20 dagen overal al berichtjes achteraan stuurt. Dat is toch niet leuk meer? Soms vaak duurt het gewoon langer dan 20 dagen. Maar dat is juist het spannende aan Postcrossing. (En okay, je geduld wordt soms wel erg op de proef gesteld, zoals vandaag .)

Ik heb zelf nog nooit zo'n berichtje gehad en ook nog nooit geschreven. En ik voel die behoefte ook niet. Daarbij lijkt het me ook verwarrend: krijg je na 23 dagen een kaartje en dan staat ie al geregistreerd.... Dan moet je dus een berichtje sturen om de verstuurder te bedanken (een officiële Hurray kan dan dus niet meer) voor een kaartje waarvan je waarschijnlijk al wist hoe die eruit zou zijn....

Bedankt voor de Hurrayendans en de Postbodedans HappyOwl234. Ziet er weer goed uit vwb de choreografie!

Tot later!

(Nog steeds geen Hurrays hier dus.... ).
@ labellei: Ik heb zelf net toevallig mijn Servische mevrouw gespamd. De kaart expired over een week en dat is net genoeg om een nieuwe te sturen. Ik zag dat ze een maand niet online was en nu dan gisteren ineens wel, dus ik hoop daarmee te bereiken dat ze hem alsnog registreert als ze hem heeft gehad.

Maar na 20 dagen al spammen lijkt me wat teveel van het goede. Ik zie ook af en toe van die boze profielen met een hele lijst van kaarten die nog niet zijn aangekomen. Dat lijkt me al helemaal zinloos, want dat expiren komt meestal doordat iemand met het Postcrossen stopt of doordat de kaart gewoon (nog) niet is aangekomen.
Ik heb alleen bij mijn USA kaartje zoiets van zal ik wat sturen..... Omdat zij rondreist dus. Maar dan denk ik daarna weer, ach laat maar. Ik heb ook nog nooit zo'n berichtje gehad, hopelijk gaan mensen dat niet doen. Als een kaartje er 129 dagen over moet doen dan is dat maar zo. Ik ga ervan uit dat iemand het kaartje wel registreert als die aankomt (behalve bij mijn Taiwanees, die doet dat niet) dus wacht maar gewoon af. En voor USA mag ik over 6 dagen toch een nieuw kaartje sturen want dan is die expired, nieuw kaartje, nieuwe kansen.

Mijn postbode was heel blij met mijn dans. Ik had maar liefst 6 kaartjes! Ok, bij het laatste kaartje kwam ik erachter dat die van mn oom en tante was, herkende het al als Hema kaartje en heb nl uitstaan. Dacht dus eerst België, toen zag ik geen code en toen zag ik dat het gewoon bekenden waren

Dit is de score:

Uit Japan een kaartje van een tuin met een leuk verhaaltje achterop.

Uit Duitsland een kaartje met specerijen en flink opgepimpte achterkant, en flink volgeschreven, maar vind het handschrift een beetje lastig dus ga nog even ontcijferen.

Uit Finland een Old Ladies kaartje, kaartje leuk, achterkant nagenoeg wit, had wel wat meer tekst gewild

Uit Hongkong een mooie cityview, gelukkig wel met tekst

En uit Taiwan een soortgelijke cityview, ook met tekst

Al met al allemaal wel leuke kaartjes. Na vorige week, toen de kaartjes wat tegenvielen weer een positieve verandering. Alleen jammer dat de Finse me niet van wat meer tekst heeft voorzien.

Nu hoop ik dat de hurraydans ook gaat helpen, ik hoop op een Finse en Duitse hurray vandaag!

Zo maar eens even de boel gaan registreren....
Jaaa Wat een goed nieuws HappyOwl!

Hier ook leuk nieuws; een hurray uit USA! Een vrolijke maar beetje bijzondere hurray. Het profiel was ook wat apart dus vond het lastig een kaartje te sturen, gelukkig toch tevreden.

Mag eigenlijk 2 adressen trekken. Misschien doe ik dat straks.

Labellei wat jammer dat het bij jou niet lekker gaat.

Ik zal even een Zeeuwse klompendans voor je opvoeren hopelijk helpt dat wat!
Oke even een update, ik trek net een adres:

https://www.postcrossing.com/user/Ludek

Hahaha, toch het bizarste profiel wat ik tot nu toe heb getrokken.

Wat zouden jullie sturen schrijven ?

Ik ga er even over nadenken.
Hahaha, Damas, nou hij heeft 1135 favorieten, waar je uit mag kiezen, maar ik zou er één van buzz lightyear ofzo sturen. Bijzonder profiel inderdaad!

Ik kreeg een hurray uit Duitsland en een kaartje uit Rusland (37 dagen over gedaan, dus ik denk dat de zender heel blij is nu) Finland en Kazachstan! Deze laatste deed er maar 13 dagen over. Was voor ontvangen nieuw land, ik had er al wel een kaartje heen gestuurd.

Leuke verhalen erop, Kazachstan had ook versierd en mooie postzegels. Bijna jammer dat ik die niet spaar

Ik sta nu 7 voor op ontvangen, dus verwacht eerst niets meer in de brievenbus.
Later is nu
Haha, HappyOwl, ik heb laatst ook op een vakantiekaartje van een bekende de code staan zoeken .. dat ik de namen kende zei me niet eens wat
Later is nu
Mooie vangst, happyOwl! Dat zijn er echt veel in 1 keer. Zit weer wat schot in dus.

Damas, wat een geniaal profiel. Heb je al wat antwoorden voor hem? Misschien dat je een kaartje kan kiezen die past bij zijn levensvragen....

Labellei, al een hurray?!

Hier ook een russische kaart, Dreamer. Die heeft er 36 dagen over gedaan. Ze hebben vast samen gereisd

Vanochtend had ik een hurray uit Belarus, mijn nieuwe kaartje gaat naar Spanje
Damas!! Daar hebben we er weer een, een echte hark!! Misschien kun je hem vragen wat hark language inhoudt? Ik citeer even mijn adres van vorige week "I greatly admire hark language". Zouden we het raadsel op kunnen lossen? Of is er een hype gaande in het Oosten waar wij geen weet van hebben?

HappyOwl, dat had ik niet achter jou gezocht dat jij zo geduldig zou zijn En wat ben je verwend vandaag door je postbode!

Dreamer, Kazachstan, wat leuk!

Ik kreeg vandaag een leuk map kaartje uit Belarus in mijn bus.
Hahahaha, damas, wat een profiel, succes daarmee!

Alweer hurrays bij Dreamer en RubyJanne, dus mijn hurraydans heeft bij jullie wel geholpen. Hier is net nog stil in de digitale brievenbus.

Ohja, ik ben helemaal niet geduldig snorhaar, haha! Maar berichtjes erachteraan sturen doe ik dan weer niet. Leuke aan kaartjes is toch dat je het niet helemaal weet en met berichtjes is die magie eraf. Vond het juist wel heel leuk dat ik bij Rusland ineens na 85 dagen een hurray kreeg, dat verwacht je dan niet. Was voor zo iemand ook niet leuk geweest denk ik als ze al een berichtje had gehad. Heb toen alleen naar Taiwan een berichtje gestuurd maar dat was omdat het verder wel duidelijk was dat die al gestopt was. Inmiddels ruim 3 maanden niet meer online en nog steeds nooit een kaartje geregistreerd. Dus op hem ben ik wel een beetje boos, maar ja, misschien is diegene wel overleden een week nadat die zich aangemeld had, dus ben ook maar niet heel boos want misschien kan die er dus niets aan doen

Leuk dat je een kaartje uit belarus had!

Ik loop nu trouwens weer 5 kaarten voor met ontvangen.... Dat is wel weer jammer want moet zolang op hurrays wachten. Maar vond t ook wel een leuke verrassing.
Damas! You make my day!

Wat een hark type zeg.

Ik zal het verhaaltje zo nog even weer lezen, nu moest ik alleen maar ontzettend lachen.

Wow HappyOwl234: wat een boel kaarten! Super!

En Dreamer is ook al zo verwend, en die mag zelfs een kaartje naar Borat sturen.

Ik had net een Taiwanese kat in een doos in de brievenbus. Hoe die postbode dat erin gepropt heeft gekregen is mij een raadsel. Het kaartje stond zojuist ook op de homepage van Postcrossing. Leuk!

@RubyJanne: leuk een kaartje naar Spanje. Ik ben weer jaloers.

Ik zwijg over Hurrays.

Ik heb morgen een cursus Mindfulness, waar ik waarschijnlijk behoorlijk opgefokt zal binnenkomen stormen.

Ik verwacht dan ook veel van de Zeeuwse klompendans. Zet 'm op Damas!
quote:damas schreef op 29 september 2015 @ 13:48:

Oke even een update, ik trek net een adres:

https://www.postcrossing.com/user/Ludek

Hahaha, toch het bizarste profiel wat ik tot nu toe heb getrokken.

Wat zouden jullie sturen schrijven ?

Ik ga er even over nadenken.

Wat een geinig profiel. Hoe komt iemand erop?
Ho ho ho.. ik kreeg een kaartje van Borat he.. stuurde 'm niet. Ben even niet aan 't sturen, nog 17 onderweg en nog slechts postzegels voor 1 kaartje (maar nu de kriebel in m'n keel wat afneemt, begint de kriebel wat te schrijven weer op te komen)

Ik kreeg net een hele blije hurray uit Polen. Ze is vandaag jarig en kreeg vandaag mijn verjaardagskaartje! Hoe is dat voor planning? Ik maakte haar dag, dus. Was dat even fijn
Later is nu
Haha, wat een bijzonder profiel idd! Ik heb echt geen idee wat je zou kunnen sturen. Idd kijken naar zijn favorieten, en daar je keus op afstemmen. Maar een heel creatief verhaal bedenken bij een kaartje zal hij ook wel waarderen denk ik!

Hier ook weer een kaartje in de bus. Van een Amerikaanse die een kaartje stuurde van een vijver, in principe niet lelijk maar past niet zo bij mijn profiel.

zag vanochtend dat ik gisteravond nog een hurray had gehad! Enthousiast verhaaltje! (hurray was leeg, maar had een apart berichtje). Mijn zeehondenkaartje werd gewaardeerd, ze schrijft dat ze zelf eens met zeehonden heeft gespeeld . naar mijn weten zijn die beesten nogal schuw dus vind het wel apart.
Ik kwam deze net tegen https://www.postcrossing.com/postcards/GB-639060

Je mag de kaart op deze manier natuurlijk helemaal niet uploaden met het adres in beeld. Wel aardig dat diegene er na 6 maanden nog een kaartje achteraan stuurt.
Wat een leuke foto van de afzender met zijn hond Volgens mij proberen ze allebei een beetje dezelfde baard en wenkbrauwen te kweken.

Oh, Labellei, je zei nog iets over de luchtpostenveloppen. Ik had ze op het werk gevonden op de "Gabentisch", de tafel met weggeefspullen zeg maar. Kan dus best dat ze al heel lang niet meer bestaan, op die tafel landen wel vaker dingen die 30 jaar oud zijn

Famke, ik weet niet wat jou hurrayer verstaat onder spelen met zeehonden natuurlijk, maar als je ze in het water tegenkomt zijn ze wat minder schuw. Wij hadden ze in de vakantie om ons heen bij het kayaken, en ze waren regelrecht nieuwsgierig, maar wel op veilige afstand (20m denk ik). Heel leuk om te zien!
Bijzonder dat dat er ook nog staat, Labellei. Je kunt de afbeelding tenslotte wissen.
Later is nu
Yes! Mijn vierde Hurray is nu ook binnen! Die uit Rusland is na 22 dagen eindelijk aangekomen! Helaas zelf nog steeds geen kaartje gekregen.
quote:Snorhaar schreef op 29 september 2015 @ 18:13:

Wat een leuke foto van de afzender met zijn hond Volgens mij proberen ze allebei een beetje dezelfde baard en wenkbrauwen te kweken.

Oh, Labellei, je zei nog iets over de luchtpostenveloppen. Ik had ze op het werk gevonden op de "Gabentisch", de tafel met weggeefspullen zeg maar. Kan dus best dat ze al heel lang niet meer bestaan, op die tafel landen wel vaker dingen die 30 jaar oud zijn

Famke, ik weet niet wat jou hurrayer verstaat onder spelen met zeehonden natuurlijk, maar als je ze in het water tegenkomt zijn ze wat minder schuw. Wij hadden ze in de vakantie om ons heen bij het kayaken, en ze waren regelrecht nieuwsgierig, maar wel op veilige afstand (20m denk ik). Heel leuk om te zien!

Hahaha ja inderdaad! En dan ook nog in dezelfde kleurnuances!

Vwb het spelen met zeehonden (kaartje Famke): misschien heeft ze wel eens in een dierentuin of dolfinarium of in een zeehondenopvang een visje naar een zeehond mogen gooien? Of ze is in de war met Flipper natuurlijk.

Weet je al wat voor een kaartje je naar de Hark gaat sturen Damas? En wat je gaat schrijven? Ik moest vooral zo lachen om de link met de hark language liefhebber van Snorhaar. Harken is in, blijkbaar.

Maar deze Pool schrijft verderop in zijn verhaal dat cityviews ook wel okay zijn. En dat je het qua verhaal ook wel wat simpeler kan houden. Maar zoals Mitsig ook al noemde, denk ik dat hij een bijzonder en wat fantasierijker verhaal (wel over de wereldproblematiek natuurlijk) zéker zal waarderen. Maar dan moet je daar net wel wat inspiratie voor hebben. Succes ermee! Ik ben benieuwd wat het gaat worden.
Hij heeft wel veel geduld gehad, labellei. Deze kaart heeft er ook 215 dagen over gedaan. Ben benieuwd of hij gewoon kaarten was blijven sturen als het niet gelukt zou zijn

Ben inderdaad ook wel benieuwd wat voor kaart je gestuurd hebt, Damas.

Ik kreeg net nog een hurray uit tsjechie. Na 5 dagen, dus erg snel! Ik wilde eigenlijk morgen een adres aanvragen, maar kon het niet laten. Ik heb nu een adres in Frankrijk van een meisje wat net begonnen is. Ze wilde graag Gorjuss en die had ik toevallig nog. Die vind ik ook echt leuk om te sturen, dus die gaat morgen mee met de post.

Verwacht nu niet zoveel hurrays meer, ze moeten allemaal eerst wat langer reizen denk ik. Duitsland doet er bij mij altijd rond de 12 dagen over. Dit is mijn lijstje nu:

France 29/Sep/2015 0 days

Belgium 29/Sep/2015 0 days

U.S.A. 28/Sep/2015 1 day

Germany 27/Sep/2015 2 days

Finland 25/Sep/2015 4 days

Russia 18/Sep/2015 11 days

South Africa 12/Sep/2015 17 days

China 21/Aug/2015 39 days
Oh, dat is grappig, Duitsland doet er bij mij altijd 4 dagen over! Haha
Had ik in een apart programma een heel verhaal getypt, maar toen klikte ik op verwijderen ipv verzenden.

Poging 2

Hurray mijn Duitse zorgenkindje is na 12 dagen aangekomen! Ik kreeg een zeer uitgebreide en lange Hurray en ik weet het zeker: de Zeeuwse klompendans van Damas heeft geholpen. Het ging namelijk ook om een kaartje met klompen!

Meteen weer een nieuw adres aangevraagd: Estland. Een leuk profiel. Ze houdt o.a. van klassieke muziek, maar nu heb ik nét het enige klassieke muziek gerelateerde kaartje dat ik in mijn collectie had vorige week naar Slovenië gestuurd. Helaas voor haar. Gelukkig houdt ze o.a. ook van uilen, egels, zonnebloemen, bossen en wouden, eten en drinken (wijn), en nightviews. Nu heb ik meerdere kaarten in huis die prima bij haar passen. Ik twijfel tussen een hele mooie uilenfoto of een mooie foto van mango's (in mooie tinten). Maar het kan ook nog iets anders worden, ik slaap er nog maar even een nachtje over. Ze heeft in ieder geval al een prachtige verzameling kaarten. Ik ben echt onder de indruk.

@RubyJanne: de 2 kaarten van de Brit met baard met bijpassende hond hebben er gezamenlijk 215 dagen over gedaan. Hij heeft die 2e kaart onder het registratienummer van de eerste kaart verzonden.

@Mepi: heel soms doet Duitsland er bij mij 4 dagen over, maar tegenwoordig dus wel vaker wat langer. En nu dus ook weer 12 dagen. Waarschijnlijk doet het douanekantoor in het noorden van het land gewoon wat moeilijker, haha. Fijn dat je weer een Hurray had. Je eerste kaartje zal ongetwijfeld één dezer dagen op je deurmat belanden. Spannend!
Onder spelen met zeehonden versta ik toch wat interactie. Ik heb ze afgelopen zondag gezien tijdens een robbentocht met een boot. ze zijn idd erg nieuwschierig, maar spelen zou ik het niet noemen. maar ach, de precieze context weten we natuurlijk niet.

Gorjuss moest ik even opzoeken op google, RubyJanne maar ik ben blij verrast! Wat een leuke kaarten!!

En het profiel van Labellei klinkt ook al zo leuk! Helaas heb ik ook morgen geen tijd om kaartjes te sturen dus ik moet nog ff wachten.
Zo, mijn kaartje naar Taiwan is onderweg. Het is een kattenkaartje geworden, want op haar profiel stond dat ze sinds kort een hamster als huisdier heeft, maar dat ze eigenlijk liever een kat zou willen. Ze had verder geen speciale wensen voor kaarten en aangezien ik geen hamsterkaart in mijn (toch vrij ruime...) assortiment had, is het een kattenkaartje geworden.

Verder had ik vandaag twee kaartjes uit de brievenbus. Ik denk dat vorige week twee Amerikanen op vrijwel hetzelfde moment mijn adres getrokken hebben, want de kaartjes hadden postcard-ID's US-3612499 en US-3612500. Precies opeenvolgend dus en ook precies even lang onderweg geweest. Wel allebei uit een andere staat. Eén kaartje uit Virginia met allemaal tips over wat er daar in de omgeving te doen is. Laat ik daar nu net afgelopen zomer op vakantie zijn geweest (nou ja, officieel was het een studiereis, maar het voelde als vakantie ). Dus net als met de kaart van Stockholm afgelopen weekend, bracht de kaart een hoop vakantieherinneringen boven. Heb dus een uitgebreide hurray teruggeschreven met mijn bevindingen van afgelopen zomer. De andere kaart kwam uit Chicago, ook met een heel verhaal achterop. Twee leuke kaartjes dus! Loop nu wel vijf kaarten voor met ontvangen, dus ik verwacht dat de brievenbus voorlopig wel even leeg blijft.

Hopelijk wel nog wat hurrays komende week. Met een beetje mazzel moet dat wel lukken met één of meer van deze kaartjes: Rusland (30 dagen onderweg), USA (18 dagen), Puerto Rico (8 dagen), Hong Kong (6 dagen) en Duitsland (6 dagen). We gaan het zien!

@Labellei: nee, ik heb ook nog nooit berichtjes ontvangen of verstuurd over kaartjes die lang onderweg zijn. Dat is risico van het vak denk ik dan maar. Nu heb ik ook nog geen kaartje gehad die expired zijn gegaan, maar wel kaarten die langer dan gemiddeld onderweg zijn. Tja, als de ontvanger niet online komt, heeft een extra berichtje versturen ook geen zin lijkt me. En als de ontvanger wel regelmatig online is, is de kaart dus blijkbaar gewoon nog niet aangekomen.

@HappyOwl: wow, zes (of vijf ) kaartjes in de brievenbus. Leuk zeg!

@Damas: haha dat profiel, wazig zeg! In een goede bui zou ik daar wel een heel verhaal terug aan kunnen wagen (wat waarschijnlijk bij lange na niet op een kaartje past). Maar het kan ook zomaar zo zijn dat ik geen zin heb in dat flauwe gedoe en dat er gewoon een saaie 'Happy Postcrossing' heen gaat. (Nou ja... dat niet... ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om een kaart vrijwel leeg te laten...). Weet je al wat gaat sturen?

@Dreamer: Kazachstan, klinkt ook als een bijzonder land. Maar voor jou dus al de tweede keer 'contact' hiermee! Geen slechte dag voor jou met een hurray en drie ontvangen kaarten!

@Mepi: 22 dagen naar Rusland is best netjes hoor! Mijn kaartje naar Rusland is inmiddels alweer 30 dagen onderweg (en ik heb ook een kaart gehad die er meer dan 40 dagen over gedaan heeft). Duitsland is heel wisselend bij mij. Een paar keer binnen 2 dagen een hurray gehad, maar inderdaad ook wel eens aan de 12 dagen gezeten (en dan wel bij ontvanger die vaak online was, dus daar lag het niet aan). Beetje wispelturige postbodes daar?
Even kort ik heb een heel uitgebreid epistel teruggestuurd hahaha ik kan er de lol wel van inzien. Er gaat een inspirerende Loesje kaart naartoe met de tekst "Alles hebben is ook niks". Uiteraard de vertaling erbij. Ik vond het wel toepasselijk. Heb nog getwijfeld tussen deze en een waarop mensen met een boom knuffelen maar dat is er een voor een volgend gek profiel haha!

Nou Labbelei fijn dat de klompendans heeft geholpen vooralsnog hier niet...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven