Postcrossing, deel 11

08-08-2015 20:04 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) zie hier deel 10

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Later is nu
Heerlijk verhalen hier, wel gelezen, maar mijn geheugen is ..e h.. net als zo'n ding met gaatjes.. u kent het?

Mijn zwembadkaartje werd gefavoriet door iemand met best een Nederlandse naam, wonend in Frans Guyana, dus ik kijk nieuwsgierig op z'n profiel.. nou.. enigszins bijzonder; graag naakt, kama sutra, pin ups en dergelijke. Werpt een heel ander licht op ons zwembad, waarvan ik dacht dat hij er misschien herinneringen aan zou hebben

Nadat ik mijzelf gisteren ook eindelijk tegen mijzelf ziek verklaard heb, gaat het iets beter. Ik hoef niets meer van mezelf .. tenminste, gisteren. Vandaag zou ik graag wel koken en het bed stofzuigen. Ik krijg nu namelijk uitslag van m'n bed.. ik ben allergisch voor het bed `1x in de zoveel tijd stofzuig ik 'm tegen de huisstofmijt en dergelijke en dat is dus nu eigenlijk nodig. Slechte planning.

Eerst maar postzegels bestellen, zodat ik weer wat kan sturen, als ik zover ben dat ik dat weer wil

(ik zag gisteren op instagram iemand met weer leuke postzegels, toen kreeg ik díe kriebels alweer)
Later is nu
Oh beterschap meiden! Ik voel me ook niet op en top vandaag, rustig aan doen, morgen gaat zusje trouwen dus mag niet ziek zijn!

Ik kreeg alweer een andere uitnodiging voor 21 nov, maar goed, ik hoef daar niet perse op in te gaan verder, dus voorlopig blijft de meeting staan in mn agenda.

Globale planning was lunchen, kaartjes kopen, kaartjes schrijven met koffie/thee en afsluiting met escaperoom voor de liefhebbers (dat laatste kan iedereen dan zelf invullen, al moeten we op een gegeven moment wel boeken dus even bekijken wie wil!).

Hier verder nog stil met hurrays :( ik wil zo graag nog wat onderweg. Naast Duitsland en Spanje zijn het allemaal lange kaartjes. USA en Hongkong schijnen snel te gaan maar zijn ook al 55 en 22 dagen onderweg. Ik hoop dus bij de volgende hurrays even op een paar snelle Europese kaartjes!

Duitsland is nu trouwens 7 dagen onderweg, hoop dus nog steeds op een hurray bij de oosterburen.
Goed fruit eten dan HappyOwl!

En rust nemen

Haha, nu doe ik hetzelfde als gisteren iemand bij mij deed. Ik vertelde dat ik niet lekker was, en kreeg gelijk te horen wat ik dan allemaal moest nemen om mijn weerstand te verbeteren. Zelfs vertellen dat ik voor het eerst in jaren griep heb, hielp niets. Volgens mij helpt, als je eenmaal ziek bent, uitzieken het best. De rest is om te voorkomen en dan vertrouw ik nog steeds het meeste op fruit en rust. Rust kreeg ik trouwens vorige week te weinig en wijs ik aan als schuldige

Goed. postzegels zijn besteld. Op die manier is het (te) goed bijhouden hoeveel ik verstuur.. echt rustig(er) aandoen vanaf nu!
Later is nu
Ja gelukkig geen griep hier, dan lig ik meteen 2 weken plat. En helaas, daar is niets aan te doen, gewoon uitzieken.

Nu is het bij mij denk ik gewoon die injecties waar ik zo moe van word. Is wel een week geleden, deze week maar niet omdat ik dan 2 dagen last heb en er een week tussen moet zitten. Dan moest het vandaag met het risico dat ik morgen plat moet. Niet handig. Had het wel aangegeven, schijnt normaal te zijn dat je er heel moe van wordt, je spieren krijgen toch een opdonder. Is wel goed, betekent dat het werkt, maar toch, niet fijn. Nu loopt iedereen te kuchen en hoesten en heerst er van alles, dus snap wel dat ik me in combi met die vermoeidheid niet zo best voel. Ga vandaag ook maar niet naar t werk, dan maar een week niet. Straks alleen even naar de stad voor oorbellen, heb nog niets bij mn jurkje bedacht ik net. Ach, is ook geen ramp, zit van alles hier 5 min vandaan en als het niet lukt ben ik zo weer thuis. Dan maar even goed de kast nakijken of er niet nog wat ligt.

Ik moet ook echt op de financiën letten, mijn fysio wordt niet meer vergoed en ga zoveel met de bus nu. En heb minder inkomen, krijg mijn contracturen wel uitbetaald maar werk normaal wel wat meer, en pas ook vaak in de avonduren op. Dat valt allemaal weg en kom continu niet meer rond,... Grrrrr. Gelukkig nog kaartjes voor een jaar postcrossen op voorraad en met de postzegels moet ik deze maand ook nog wel doorkomen, dat is dan weer het voordeel van de beperkte hoeveelheid hurrays.
Beterschap voor de zieken! Ik doe er ook even een en een en bij.

Gelukkig heb ik zelden tot nooit griep (dit klop ik nu heel snel af) maar als ik het krijg dan is het 10 van de 10 keer wanneer ik te weinig slaap heb gehad en wanneer ik mijn multivitaminebruistablet 1 of 2 dagen niet heb genomen.

Ik heb vanochtend nog een adres getrokken: een jong stel uit Duitsland. Zijn nog niet zo heel lang geleden begonnen: hebben 12 kaarten verstuurd en 4 ontvangen. Ze zijn nu al 12 dagen niet online geweest. Ik hoop dat ze niet zijn gestopt en dat ze nu een (korte!) vakantie hebben. Ik heb inmiddels een cityview klaarliggen voor ze. (Dat is wat ze willen. ) Ik zat wel weer behoorlijk te klungelen in het Duits, want het stadhuis staat erop en je ziet ook nog een paar parasols van de poffertjeskraam. En dat wilde ik dus ook opschrijven. Alleen wat is een poffertjeskraam in het Duits? Kon ik nergens vinden.... zelfs "poffertjes" kon ik niet vinden. Nu heb ik het maar zo goed en zo kwaad als het kon proberen te omschrijven. Ik hoop dat ze er íets van snappen.

Qua Hurrays verwacht ik niet veel. Alleen Slovenië eigenlijk. Mijn kaart naar de States heb ik nu even "losgelaten", ik hoop nu al tevergeefs voor ruim een week dat die aankomt. Heb het nu even gehad met hopen, haha.

Later meer. Ik moet nog van alles doen, ik heb nu eigenlijk helemaal geen tijd om te forummen.
Jummie, poffertjes! Hier in de regio vind je wel Nederlandse poffertjeskramen op de kerstmarkt/kermis/wat-dan-ook-voor-festijn-markt, dus hier weten ze wel wat poffertjes zijn Of dat verderop in Dld ook nog bekend is weet ik niet. Kraam = Stand. En als je er teveel van eet wordt je niet voll maar satt. Als je voll bent (en dus niet zat) dan heb je ergens anders teveel van op Blijft leuk die valse vrienden
En beterschap voor alle zieken hier!
Terwijl ik mijn vorige verhaal aan het typen was kwam de blije Hurray uit Slovenië nét binnen. Hij was blij met de viool uit de kringloopwinkel en ik zag zojuist dat de kaart ook al 3X gefavoriet was, o.a. door RubyJanne! Leuk!

En ik had vanmiddag weer een kaartje. Ik hoorde wat gerommel en lawaai in mijn brievenbus en daar bleken 2 spelende kittens uit Duitsland in te zitten.

Ja Snorhaar, het woord Stand had ik al gevonden. En heb ik ook gebruikt. Maar wat vragen de Duitsers dan als ze bij zo'n kraam op een Duitse braderie/kermis poffertjes willen hebben? "Einmal Poffertjes bitte?" Ik krijg er nu ook acuut zin in trouwens.... kwijl... Ik zou me er helemaal voll/sat van kunnen eten.

Ik vind het trouwens wel leuk hoor, om zo steeds wat Duits bij te leren. Ik wil eigenlijk nog een schriftje aanschaffen om wat veelgebruikte Duitse woorden en zinnen in op te schrijven. Ook voor de Duitstalige Hurrays. Bij kaartjes in het Engels hoef ik niet tot nauwelijks na te denken. Frans gaat ook prima. Maar in het Duits twijfel ik bij bijna ieder woord en anders wel over het geslacht der/die/das of over de naamval of over de meervoudsvorm. Maar al doende leert men en ik heb er wel lol in. (Al doe ik over een kaartje in het Duits dus wel wat langer.)

Nou ik ga voor de rest van de avond maar even op mijn handen zitten. Ik mág namelijk weer een nieuw adres aanvragen, maar ik wil dat eigenlijk ook zo lang mogelijk uitstellen.

Qua Hurrays hoop ik dat morgen of in ieder geval dit weekend een Hurray uit Canada krijg (schilderij van roodborstje) en uit Duitsland van Lothar (cacti-kaart). Als die laatste een lege Hurray stuurt dan ga ik op mijn hoofd staan. Dus ik hoop op een blije cacti-Hurray.

Oh en nu zal ik nog even de kale engel van Rosekapje bekijken. Ik ben benieuwd.
Naar welke kringloop ga jij eigenlijk, Labellei? Als je het zo zegt zie ik toch weer zo'n echte viool in de bus

Ik kocht qua muziek een zwart-wit kaartje met fietsende muzikanten, die met muziekinstrumenten op hun rug fietsen door een oud dorpje.
Later is nu
Aha die kaart met die fietsende muzikanten heb ik ook wel eens verstuurd. Dat is inderdaad een leuke muzikale kaart.

Qua kringloop ga ik meestal naar een Mamamini. Één van de drie vestigingen. Die op het Damsterdiep had vorige week nauwelijks nog kaartjes. En die er nog wél lagen heb ik toen gekocht. Bij de Mamamini in Helpman heb ik vorige week nog 10 gekocht. Maar de ansichtkaarten zijn daar nu ook zo goed als op. Ik heb ook wel eens wat kaarten gekocht bij de Mmi winkel aan het plantsoen, maar daar ben ik inmiddels al heel lang niet geweest.

En ooit heb ik ook wel kaarten gekocht bij de kringloopwinkel richting jouw wijk, vlakbij de Korrewegbrug (die heeft ook best veel boeken... kwijl). Maar daar ben ik ook al heel lang niet meer geweest.
Een kringloopwinkel vlakbij de Korrewegbrug met bóeken? Dus.. ik ben geheel op de hoogte van mijn omgeving, dat blijkt wel weer (ik heb daar gewoond, bij die brug, maar toen was die winkel daar nog niet, toch?) Of bedoel je de OH kade? Bij de busbaan?

Nooit aan gedacht dat mensen dáár kaartjes heen doen, trouwens. Wat een idee!
Later is nu
Fair Back is dat Dreamer.
Okay ik wil weer een smiley plaatsen en het bericht wordt weer geplaatst.

Maar daar zit dus een behoorlijk grote kringloopwinkel. Aan die "industrie-terrein-weg".

En je wil niet weten wat mensen naar de kringloop brengen. Daar komt bijvoorbeeld ook plenty (gebruikt) ondergoed binnen. Om maar een voorbeeldje te noemen.
yeey een hurray vandaag! Mijn Duitse jongen was blij met zijn bier-kaart.

zonet ook weer twee adressen getrokken, Rusland en Japan.

De Russische had een bijna leeg profiel, lastig om een kaartje te vinden. Het is een Hello Kitty kaart geworden, daar heb ik best veel van dus dan stuur ik daar maar een van weg. Vind het ook lastig wat ik nou op de kaart moet schrijven, heb even geen inspiratie.

De Japanner wil graag treinen, had nog een kaart liggen met een Nederlandse trein, niet de geel-blauwe maar de rood-witte variant ;)

Heb dat vioolkaartje ook even opgezocht, wat leuk zeg! En zulke kaarten zijn altijd zo'n verassing als je daar tegenaan loopt in de kringloop! zoiets kan mijn dag altijd helemaal opfleuren :D Misschien in het weekend ook weer even op speurtocht ga.
Ooooh daaar .. Dat wist ik ook wel, dat er daar één zat. Ooit was dat een tochtige hal met veel duiven bovenin. Ik wist toen nog niet dat ik astma had, maar moest binnen een paar minuten naar adem happend weer naar buiten. (En was nog steeds overtuigd van het feit dat ik geen astma had) sinds die keer, zo'n 25 jaar terug, ben ik er niet meer binnen geweest, hoewel het er nu wel schoon en verbouwd uitziet

Goh, lekker in de buurt ook
Later is nu
Jeeeej een hurray Famke

Op pc gebied is er bij mij vandaag eigenlijk niets gebeurd.
Later is nu
Beterschap voor de zieken!

Ha ja, ik kwam je tegen Labellei! Ik ben gestart met vioolspelen, gaat nog niet altijd even goed Maar vind kaartjes met violen wel heel leuk. Vond deze ook mooi!

Had ik al gezegd dat ik niet bij de meeting aanwezig ben? Zaterdag is mijn vaste werkdag
Hahaha Famke, ik las vandaag iets over het Oktoberfest en moest daardoor nog even aan jouw kaartje richting Duitsland denken. Fijn dat je Duitser er blij mee was!

En ik heb daar nog nooit duiven zien vliegen Dreamer. Ik denk dat het er nu wel veilig is wat dat betreft. Het is ook een erg ruime winkel. Met dus behoorlijk wat boeken en ook best veel serviesgoed, vazen, prullaria. En achter is nog een hele grote ruimte waar de meubels staan (wel veel opa en oma stijl vond ik). Of zullen ze daar in die loods ook (onze!?) kaarten bewaren?
Over kringlopen gesproken... komende zaterdag is het nationale kringloopdag. Niet alle kringlopen doen eraan mee, hier in zeeland kon ik geen kringlopen vinden die meedoen helaas. Maar de kringloop in mijn oude woonplaats doet wel elk jaar mee, daar hield het in dat je die dag ook tussen de spullen in het magazijn mocht rommelen en kopen uiteraard. Heb daar wel eens wat leuke spullen op de kop getikt. Wie weet hebben ze er ook kaarten! Dus het is maar even een tip voor alle kringloop-lopers hier!
Ik kom dus eigenlijk nooit in een kringloop, mede omdat ik zo allergisch ben voor stof. En ik ben niet zo van t opknappen van dingen (meer)

Bedenk me nu wel dat ik daar mijn stapel boeken heen kan brengen, die geschikt zouden zijn om boekenkunst mee te maken.mben ik daar ook eindelijk af (weggooien is zonde, nu staan ze in de weg)
Later is nu
Niet alle kringlopen zijn stoffig hoor! Die ervaring heb ik tenminste niet. De kringlopen die ik bezoek zijn altijd erg schoon en leuk ingericht! En vaak zijn er leuke kaartjes!
En jahoor, weer reactie weg. Dreamer, ik had een gratis Harry Potter kaarten boekje van de kringloop, het moet wel leuk zijn! Ik ga misschien zaterdag als ik tijd heb, of anders binnenkort, krijg er door die verhalen helemaal zin in.

Op pc gebied rustig gisteren en vandaag. Naja, rustig, er is dus niets gebeurd. Na de kaartenregen van dinsdag had ik ook geen kaartjes meer verwacht. Ben zo op mijn Duitse kaartje aan het staren dat ongemerkt de rest ook alweer lang onderweg is (en helaas nog steeds 4 niet actievelingen, nu al een maand niet online geweest allemaal :()

Hoe dan ook, rond t weekend moeten er wat hurrays komen. Morgen natuurlijk de hele dag weg dus kan niet schrijven maar laten we hopen dat ik zaterdag mn kaartenverzameling weer tevoorschijn kan halen!
quote:Famke21 schreef op 01 oktober 2015 @ 21:01:

Niet alle kringlopen zijn stoffig hoor! Die ervaring heb ik tenminste niet. De kringlopen die ik bezoek zijn altijd erg schoon en leuk ingericht! En vaak zijn er leuke kaartjes!

Dat weet ik ook wel, maar ik heb er niets mee. Maar nu dus misschien wel, ga ik zaterdag boeken wegbrengen

(Die wel stoffig zijn)
Later is nu
Helaas pindakaas, geen hurrays hier vandaag. Wel wederom een kaartje in de bus, niet verwacht, want ik loop nu inmiddels vijf kaartjes vóór met ontvangen. Dus zul je zien dat ik nu drie weken niets meer ontvang. Nou ja, hopelijk in ieder geval wel hurrays dan, anders wordt het wel heel saai . Kaartje kwam uit België trouwens, dus lekker makkelijk een hurray teruggestuurd in het Nederlands.

Hadden we het laatst niet over de hobby's van de gemiddelde postcrosser? Tuinieren, borduren, lezen, iets in die richting... Daar past die Frans-Guyanaan (?) van Dreamer in ieder geval niet echt tussen met zijn Kamasutra en pin-ups, haha.

Beterschap voor Dreamer, HappyOwl en andere ziek-zwak-misselijken! Lijkt me trouwens echt naar als je allergisch bent voor je eigen bed

Ik ga vanaf morgen tot zondag een weekendje weg met vrienden. Geen bezoek aan de kringloopwinkel voor mij dus. Hoewel... het programma voor het weekend is nog niet bekend, dus wie weet... Haha, nee hoor, dat verwacht ik niet. Maar goed, ik kom zondagavond weer thuis en ik hoop dan weer wat kaartjes te kunnen schrijven... In drie dagen tijd moet er toch wel minstens één hurray binnen kunnen komen?
Ik ben een kringloopstruiner pur sang. Maar ik moet er wel de rust en tijd voor hebben.

En verder is het tegenwoordig inderdaad in de winkel zelf lang zo stoffig niet meer als "vroeger". Achter de schermen is dat toch een tikkeltje anders. Na een middag werken kan ik linea recta onder de douche.

Maar goed. Ik zat dus in dubio of ik wel/niet nog een adres zou trekken. Omdat ik ook wat voor het weekend wil bewaren. Maar ik kwam tot de conclusie dat dit weekend sowieso mijn kaart naar Taiwan zal expiren. En verder is de kans aanwezig dat er nog wel een Hurray zal komen. Dussssss toch nog een adres aangevraagd: Oostenrijk. Een kort maar leuk profiel; ze houdt van kunst en "ongebruikelijk".

Nu heb ik al heel lang een kaart van het tegelmotief van het Groninger Museum apart in een doosje liggen omdat hij te groot is voor mijn mapje en ik heb deze maar voor haar uitgezocht. Omdat het een grote kaart is kon ik weer veel kwijt. Wederom in het Duits dus, voor de tweede keer vandaag, nu niet over de poffertjeskraam maar over het Groninger Museum.

Balen dat jij er ook van die niet-actievelingen tussen hebt zitten HappyOwl234. Hopelijk komt daar toch nog wat beweging in. En komt in ieder geval Duitsland snel aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven