Postcrossing, deel 11

08-08-2015 20:04 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) zie hier deel 10

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Later is nu
Nou Deborah had ik gelukkig ook zo gevonden. Gelukkig kon ik de poststempel nog aflezen waar TX en Antonio op stond. Dus kon ik snel een Deborah aanklikken in San Antonio, Texas.

Nu wachten op antwoord.

Had tussen het gespeur door nog een leuke en gezellige Hurray uit Oostenrijk. Kaartje met tegeldessin van het Groninger Museum was aangekomen.
Jij ook al op zoek dus, Labellei. Ik had Olga ook snel gevonden, maar postcrossing was eerder met het ID dan Olga.
Later is nu
@kookwekkertje: haha het lukt mij ook niet altijd om alles hier bij te houden!

@labellei: oeh dat klinkt wel zwaar geobserdeerd die familie! Alsof ze een onderlinge competitie hebben wie het meeste stuurt!

Ik kreeg vandaag een Hurray uit Duitsland. De ondervanger was blij met de kaart en wenste mij en mn familie het beste. Toch een beetje awkward om te lezen als je alleen woont. :P Nouja het kan natuurlijk ook slaan op familie als in ouders/broer/zus.

Nu zijn er nog 2 kaartjes van mij onderweg: eentje naar Rusland en eentje naar Taiwan dus dat zal nog wel even duren voordat ik daar een hurray van krijg.
People throw rocks at things that shine
Leuk een Hurray cloudalistic!

Rusland en Taiwan kan inderdaad vrij lang duren. Maar wie weet valt het ook wel mee. Het kan alle kanten op.

Fijn dat jouw Olga gevonden is Dreamer. Mijn Deborah reageerde direct op mijn berichtje en ik kon haar dus al heel snel een Hurray toesturen. Ze had mij een heel grappig kattenkaartje gestuurd met zowel de afbeeldingen als de tekst aan beide kanten. (Daarom kan ik 'm ook niet uploaden. )

De Duitse familie heeft nog niet gereageerd op mijn ID verzoek. Die zijn nu waarschijnlijk aan het uitzoeken van welk profiel dit kaartje afkomstig is. Wie van de 5.

Volgens mij wilde ik nog veel meer typen maar het lijkt alsof ik alleen nog maar watten in mijn hoofd heb ipv hersenen dus ik hou het hier maar even bij.
Ik kreeg gisterenavond en vanmorgen nog een leuke hurray. Turkije en Tsjechie zijn blij. Mooi zo
Later is nu
Okee, nu is het officieel dat zelfs mensen in Rusland mijn naam verkeerd schrijven, terwijl ze het gewoon kunnen overschrijven van de website...

Mijn naam is Nicolle, maar iedereen schrijft Nicole.. Zucht, moeder, waarom moest je deze naam kiezen?!

Het kaartje was trouwens maar 6 dagen onderweg, verzonden op 2.10.2015
En weer een hurraaayyy uit Rusland. Ik ga lekker

Oeh, dat is balen Mepi, dat ze je naam steeds fout schrijven. Bij mij ligt het, bij het antwoord, waarschijnlijk aan mijn schrijfstijl. Mijn naam begint met een R, maar die schrijf ik soms te zwierig en dan staat in de hurray mijn naam met een P. Achja..
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 08 oktober 2015 @ 15:02:

Oeh, dat is balen Mepi, dat ze je naam steeds fout schrijven. Bij mij ligt het, bij het antwoord, waarschijnlijk aan mijn schrijfstijl. Mijn naam begint met een R, maar die schrijf ik soms te zwierig en dan staat in de hurray mijn naam met een P. Achja..

Hahaha ik had vanmiddag toevallig een kaartje uit Finland en toen ik de afzender las dacht ik "das grappig die heet hetzelfde als Dreamer" (voor een Finse niet een standaard naam). Maar een paar seconden later las ik toch een P ipv een R. En die naam komt natuurlijk wel vaak voor in Finland.

Ik had dus 3 kaartjes in de brievenbus. Allemaal katten! Uit Duitsland, Rusland en Finland. Leuk!
Grappig Labellei.

Ja, met kleine verschillen komt mijn naam best veel voor.

Ik zit met smart te wachten op een mail van de hema, dat m'n kaartjes klaar zijn. Ik hoop echt morgen voor 3 uur, dan kan ik ze nog even ophalen en er één versturen. Maar ik ben natuurlijk veel te ongeduldig. 4 werkdagen staat ervoor, maar dan wel thuisbezorgd (dus het kan best)
Later is nu
Wie weet is de Hema nu heel snel Dreamer.

Ik zit te wachten op Hurrays. Heb een aantal langreizende kaarten onderweg die al aangekomen hadden kunnen zijn. USA, Duitsland, Canada, Australië : die liggen waarschijnlijk in een loods... de Postcrossers zijn dagelijks wel online.

Belarus is al 4 weken niet online geweest. Dus waarschijnlijk ligt mijn kaartje daar nu op de deurmat te wachten op terugkomst van vakantie de Belarussische...

Verder zijn er nog kaarten onderweg naar Verweggistan die nog láng niet zullen aankomen.

Saai hoor: wachten....
Woohoo ik kom net thuis en tref maar liefst 4 nieuwe kaarten in mijn brievenbus. Twee Duitse, een Russische en een Chinees. En ze zijn ook nog eens allemaal leuk! Ik ga ze vanavond even op mijn gemak een Hurray sturen.
Wow Mitsig: 4 leuke kaarten. Dat is prettig thuiskomen!

En ik had 2 Hurrays! Canada had het roodborstje ontvangen (21 dagen), en reageerde enthousiast. Polen had het stadhuis gekregen (3 dagen) en had ook een enthousiaste Hurray. Hij schreef ook iets in de geest van "I can also get married there".

En hoe is ie bij HappyOwl234? Hopelijk gaat het vandaag wat beter én ben je verblijd met een Hurray....
Ah, ik wilde net gaan typen. Helaas geen hurrays hier, ik weet niet hoe mijn kaarten reizen maar dat ze het allemaal met een enorme omweg doen is wel duidelijk.

Lig helaas nog op bed, moest vanmorgen weer naar de bedrijfsarts. Had weer een andere, heb al twee banen en dus twee artsen en nu dus ook een andere weer. Nou ja, ze had er maar weinig verstand van, dus verder maakt niet uit. Nadat ze de conclusie had getrokken dat het niet handig is om te werken als je niet goed kan staan en je werk daaruit bestaat kon ik weer gaan. Dacht dat het redelijk ging, beetje huishouden gedaan, maar zo moe en in slaap gevallen. Morgen maar weer even 2 uurtjes proberen te werken! Thuisblijven voor hurrays hoeft ook niet :(

Leuk dat jullie allemaal hurrays hebben! Ik had wel een leuk kaartje uit Rusland. Helaas met weinig tekst. Bij het hurrayen zag ik dat ze zelf nog geen kaartjes ontvangen had dus misschien als ze wat meer kaartjes krijgt en ziet dat mensen er wat meer opzetten dat ze dit vanzelf doet. Vond het wel een leuk plaatje, zal hem binnenkort even inscannen (maar wacht wel tot ik zelf weer wat verstuur, dan kan t mooi in een keer)
Ik doe even met HappyOwl en RubyJanne mee in de 'ik ben zielig modus': sinds afgelopen weekend geen enkele actie op PC-gebied... Dat de brievenbus leeg blijft deze week had ik wel verwacht, aangezien ik nog steeds zes kaarten voor sta met ontvangen. Maar ik hoopte toch wel op wat hurrays, maar ook aan die kant blijft het angstvallig stil... Zou ik ook ten prooi zijn gevallen aan kaarten die expired gaat raken? Nou ja, wellicht nog wat vroeg om die conclusie te trekken, al zijn 39 dagen naar Rusland en 27 dagen naar de USA toch beiden best lang. En mijn Taiwanese is al 21 dagen niet meer online geweest (maar die kaart is pas 9 dagen onderweg, dus daarvan valt sowieso nog geen hurray te verwachten). Laten we er nog maar een hurray-dansje tegenaan gooien dan:

@cloudalistic: wat vaag, zes onbeschreven kaartjes in een envelop... wat zou daar nou weer de bedoeling van zijn? Misschien wil hij / zij daarmee mensen stimuleren om vooral door te gaan met postcrossing; nu heb je in ieder geval alvast wat kaartjes waar je mee aan de slag kunt

Zelf heb ik trouwens nog niet meegemaakt dat ontvangers vragen om lege kaarten in een envelop. Aan de ene kant lijkt het inderdaad wel wat ondankbaar als jouw kaartje weer 'hergebruikt' wordt door de ontvanger. Aan de andere kant is het ook wel leuk: dan maakt je kaart gewoon nog een extra reis. Met een beschreven kaart weet je ook niet wat er gebeurt; voor hetzelfde geld ligt de helft van mijn verstuurde kaarten al in de papierbak...

@kookwekkertje: welkom terug! Het is hier nu niet zo heel druk, dus blijft het forum redelijk goed te volgen vind ik. Het is inderdaad erg leuk! (zowel het postcrossen als het geklets erover hier op het forum )

@Dreamer & HappyOwl: haha, de olifantenfoto van jezelf, leuke spraakverwarring Die bovenste foto vind ik trouwens erg mooi, daar zou ik best een kaartje van willen hebben!

@Labellei: wow, dat Duitse gezin... dat is wel een beetje over the top hoor! Best leuk als je je hobby met je familieleden kunt delen, maar dit is wel een beetje vaag.
Toch blij met jullie enthousiaste reacties op mijn foto

Ik hoop dat er voor jullie snel weer activiteiten zijn

Later is nu
Vandaag weer twee kaartjes in de bus. 1 uit China en 1 uit Hongarije. Beide niet heel mooi, die uit Hongarije wel mooier. Maar deed me aan kerstmis denken haha. die uit China is een oude oldtimer auto. Hopelijk komt er bij jullie ook weer wat meer actie!
quote:Dreamer schreef op 08 oktober 2015 @ 15:02:

..

+1

Joeri uit Moskou heeft na 17 dagen zijn kaartje ontvangen.

Ik probeer ook weer even een dansje voor jullie

En voor wat Duitse Hurrays (ook voor mezelf want mijn cacti kaart is nog niet aangekomen)

Hurray, mijn 3e kaartje kwam uit Taiwan, lag in 4 dagen in onze brievenbus. Echt snel!

Het was er eentje met hele mooie postzegels. Ikzelf ben geen verzamelaar maar mijn getrokken adressen soms wel. Waar vind ik in Nederland van die mooie postzegels?

Inmiddels nog een aantal kaartjes onderweg. Toptravellers zijn St Petersburg (32d) en Polen (21d). Afgelopen weekend 3 hurray's dus de rest is nog niet zo lang onderweg. Maar wie weet Duitsland nog (5d) in de komende dagen.

Die olifantenfoto was echt leuk!
Wow, 4 dagen vanuit Taiwan is wel heel snel. Andersom gaat dat nooit he.

Ik, en velen hier met mij, bestel mijn postzegels bij postzegels met korting. Je krijgt dan setjes met verschillende postzegels en je moet er dan 3 op een kaart plakken. Elke keer krijg je weer verschillende combinaties, erg leuk en spannend wat je krijgt. Ik krijg vaak enthousiaste reacties op de zegels.

Helaas verder nog geen hurrays. Heb wel een stuk of 5 kaarten die er echt al wel kunnen zijn, dus ik hoop dat er voor het weekend nog wat digitale post in de vorm van hurrays komt. Het gedans van Labellei helpt er vast bij maar voor de zekerheid knal ik er ook nog even een hurraydansje in, aangezien we met zovelen aan het wachten zijn kan dat vast geen kwaad.

Wat een leuke tip, dankje!

Zeven dagen zonder hurrays, terwijl zes kaarten er echt al kunnen zijn. Mijn kaart naar Finland is ook al bijna twee weken onderweg. Jij hebt trouwens een kaart van haat ontvangen, labellei! Ze is volgens mij nr 2 van Finland. De rest is al dagen niey meer gezien.
Blijdschap en balen, het is hier net het echte leven.

Vandaag is wereldpostdag. Ja, hoe verzinnen ze het? In elk geval heeft de Tinstarcompagny korting op kaartjes vandaag. Ik ben gék op Ruud van Empel, heb z'n werk zien hangen in ons museum, heb gelijk een paar kaartjes besteld. Weet eigenlijk niet of ik ze wel wil versturen..

En weer een setje met filmposters, die worden toch vaak best goed ontvangen.
Later is nu
Oh RubyJanne dat is echt balen!

En die Finse moet gewoon eens die sauna uit!

Ik huil even met je mee ,

en dan doe ik speciaal voor jou
Labellei, jouw laatst verzonden kaartje (op de 'wall') lijkt heel erg op mijn laatst verzonden kaartje. Ze zijn beide gefavoriet door dezelfde Nederlandse

Mooie katten heb je weer ontvangen! Chococat en 'Old King Cole'
Later is nu
(tssk.. ze had die van jou ook nog gewoon bij mij kunnen favorieten, want is mijn op 2 na laatst verzonden kaartje )
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven