Postcrossing, deel 11

08-08-2015 20:04 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) zie hier deel 10

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Later is nu
Hoera voor het Chinese kaartje van Labellei! Nu het Taiwanese caafje nog. Go, caafje, go!

En wat een leuke persoonlijke hurray, Neusaap! En ik ben nu ook wel benieuwd naar de "happy skeleton face".

Ik kreeg een nogal een onpersoonlijke hurray uit de USA. Echt zo'n knip-en-plak-verhaaltje over dat ze ooit in Amsterdam was geweest. Waarschijnlijk stuurt ze hetzelfde verhaaltje naar alle Nederlandse postcrossers. Ik had best veel moeite gedaan om een geschikt kaartje voor haar te vinden en had er een heel verhaal opgeschreven, waar ze met geen woord op inging. Ze had ook al tegen de 2000 kaartjes gestuurd en ontvangen. Misschien een beetje afgestompt? Ik neem mij in ieder geval nu voor om nooit zulke onpersoonlijke hurray's te versturen.

Mijn volgende kaartje gaat weer naar Duitsland. Iemand met best leuke wensen voor een kaartje. Maar mijn voorraad is nog niet zo groot dat ik een geschikte heb. Op internet zie ik hele leuke toepasselijke kaartjes, maar dat duurt gewoon te lang voordat ik die in huis heb. Dus krijgt ze maar eentje die ik zelf erg mooi vind. En hoop ik komende week in Deventer een flinke slag te slaan!

Ik kreeg trouwens alweer een mailtje van Postcrossing. Dit keer met de mededeling dat een kaartje van mij geliked is. En dat soort mailtjes mot ik niet. Denk steeds dat ik een hurray heb. Ik zie zelf niet zo snel hoe ik dit kan uitschakelen. Weet iemand van jullie dit toevallig?
Hier ook weer wat beweging, 2 hurrays vandaag, uit Slovenië en Roemenië. Waren toevallig beide postzegelliefhebbers dus had er leuke zegeltjes bij gezocht en daar waren ze beiden erg blij mee.

Nieuwe kaartjes doe ik morgen of maandag weer. Ik zit nu aan 93 verzonden kaartjes, nog 7 te gaan!!!

Leuk dat je naar Deventer gaat Annechina, neem maar een goed gevulde portemonnee mee en een grote (lege) weekendtas. Het is echt een postcrossingwalhalla daar.

Ik probeer ook altijd leuke hurrays te schrijven, soms is het wat algemeen maar dan heeft de verzender ook alleen happy postcrossing op een niet passende kaart geschreven. Anders ga ik echt wel even in op wat iemadn schrijft. Ik heb een keer of 3 een lege hurray gehad, wat ik echt de allergrootste domper vind....

Die mailtjes kun je uitzetten bij edit -> account. Daar staan alle mailvoorkeuren, even uitvinden dus.
Aah, dankjewel HappyOwl! Ik heb meteen een aantal dingen uitgeschakeld.

Kennen jullie trouwens deze site? Ik heb er net uitgebreid zitten kwijlen. Weliswaar een Duitse site (wel verzending naar Nederland) en wat hogere prijzen, maar wel héééél veel keus. En echt leuke kaartjes. Ik zou er zomaar een stuk of 100 kunnen kiezen.

Ik was op zoek naar boekenkaartjes en kwam o.a. deze en deze tegen. Ik vind ze leuk!

Maar ze hebben er bijvoorbeeld ook veel kattenkaartjes. Of gewoon grappige kaartjes, zoals deze.

Ik ga weer even verder kwijlen...
Goedenavond allemaal!

Ja ik was erg blij met mijn Hullay vanochtend. Die had ik écht niet verwacht. Ik was juist in een mineur stemming omdat ik al 3 dagen Hurrayloos was terwijl ik zoveel kaartjes onderweg heb. Ik dacht echt dat ik nóóit meer een Hurray zou krijgen... en toen kwam die Hullay.

Verder dus nog geen Hurrays meer gehad. Genoeg kansmakers, maar mijn geduld wordt weer behoorlijk op de proef gesteld.

Ondertussen zijn er wel 3 kaartjes bij mij aangekomen: alle 3 uit Rusland.

Donderdag een geïllustreerde kat bij een standbeeld. In het donker en in de sneeuw en tóch ben ik, winterhater pur sang, er blij mee.

Gisteren had ik een cityview uit Samara (Rusland dus) en een kattenillustratie van Victoria Kirdiy. Dat laatste kaartje kwam uit het Siberische Omsk en heeft er 79 dagen over gedaan. En dat blijkt voor deze Postcrosser redelijk normaal te zijn. Das dus ook een reden waarom ik niet overweeg naar Siberië te emigreren.

@Neusaap: wat een fijne Hurray! Vwb die priority sticker. Meestal plak ik die er bij de meeste Europese landen niet op. Wél bij Verweggistan landen als China, Rusland, etc. Ik vraag me af of het wat uitmaakt. Ik denk het eigenlijk niet. Maar ik doe alles om mijn kaartjes niet te laten expiren, en héél misschien maakt het wél uit. Bij de postagentschappen raken de medewerkers trouwens wel overstuur in paniek gestresst als er géén priority zegel op zit.

O ja, ik schrijf er soms ook wel met pen ->priority<- op. Dat doe ik dan met mijn speciale blauwe glitterpen , ik ga ervan uit dat mijn kaartje dan szowieszo prioriteit krijgt.

@Annechina: jammer van zo'n standaard Hurray inderdaad. Al kan het nóg erger, zoals alleen "thanks!" of zelfs een lege Hurray. Soms krijg je die ook als je het écht niet verwacht en je ook heel erg je best hebt gedaan.

Maar soms krijg ik bij een leeg profiel (en dus een redelijk standaard kaartje en standaard verhaaltje van mijn kant) een hele uitgebreide en enthousiaste Hurray.

Zelf probeer ik mijn Hurrays niet te standaard te maken, dat gaat de ene keer wat gemakkelijker dan de andere keer.

@HappyOwl234: bijna 100! Geef je dan een feestje? (een meeting in Deventer ofzo).

Ik kan nu weer een adres aanvragen, maar dat wil ik eigenlijk zo lang mogelijk uitstellen. Want dat zal ongetwijfeld weer China worden en dan wil ik het adres uitprinten in de bieb en ik denk dat ik daar pas dinsdag aan toekom. Maar het kriebelt zo, ik heb nu echt last van afkickverschijnselen.
Ik ga toch maar weer wat Hurrayendansjes inzetten. Het is tenslotte zaterdagavond!

Eerst voor mijn geliefde cavia

En omdat de cheerleaders niet hebben geholpen voor mijn kaartje naar de USA, dan maar wat country line dancing...

Gisteren weer een kaartje in de bus. Of eigenlijk vier kaartjes, maar dat bleek later pas. In de bus lag namelijk een Russische luchtpostenvelop, vol met stickers en washi tape. Daarin zat niet 1 kaartje, maar maar liefst vier. Verzender had op mijn profiel gelezen over mijn plan voor twee kaartenmuren in mijn nieuwe huis en dat vond ze zo leuk idee, dat ze vier kaartjes naar me heeft verstuurd: twee keer zwart-wit en twee kerstkaarten in overwegend rood. Superlief!

Verder had ik gisteren ook twee hurrays, uit Frankrijk en Duitsland. Heb nog geen nieuwe adressen getrokken, dat ga ik morgen doen denk ik. Ik vrees twee keer Duitsland...

@Neusaap: leuk, zo'n enthousiaste hurray! Ben nu wel benieuwd naar je skelet smiley

@Labellei: fijn dat je kaartje naar China op de valreep nog is aangekomen!

@HappyOwl: je bent goed op weg naar de honderd! Met een beetje mazzel moet dat dit jaar nog lukken Ik loop iets op jou achter met nu 86 verstuurde kaarten. Misschien kunnen we binnenkort samen een "hundred hurrays party" organiseren, goed idee van labellei.

@Annechina: leuk site, die Duitse. Kende ik nog niet. Kan daar inderdaad wel bij zitten kwijlen met al die leuke kaartjes. Maar niet echt goedkoop en aangezien ik er nog 200+ op voorraad heb, heb ik de site maar weer weggeklikt. Verstandig hè?
Heel verstandig inderdaad, Neliba!

En wat lief van de Russische! Onpersoonlijke of lege hurray's zijn stom, maar als er dan weer dit soort acties tegenover staan, blijft postcrossing leuk!

Labellei, ik duim dat je hurraydansjes weer gaan helpen!
Ruim een maand voor een box of chocolates van de Xenos naar Finland, lang maar de hurray is binnen. Voor de 2 open slots trok ik......... tromgeroffel.......... Duitsland en de VS. Leuke profielen waar ik wat mee kan. Maar toch had ik liever een nieuw land gehad. Misschien als een van mijn Russische kaarten aankomt. Of voor Taiwan die bijna expired.

Een zakje thee meesturen, doen jullie dat wel eens?
Wauw wat superattent van die Russische om jou 4 kaarten te sturen Neliba. Leuk!

Jusa, wat fijn dat na zo'n tijd je kaartje in Finland is aangekomen. Misschien hebben alle postmedewerkers onderweg er wat chocolaatjes uit gepakt en is ie daarom zo lang onderweg geweest (en hopelijk is de box nu niet leeg ).

En ik heb nog nooit een theezakje meegestuurd. Maar volgens mij Neliba onlangs nog wel. Of was dat HappyOwl234?

Ik kon me (uiteraard) toch niet inhouden en heb dus zojuist nog een adresje getrokken. En ik heb geen spijt, want het is gelukkig toch geen China geworden maar..... Italië (Rome)! En een heel leuk profiel! Ze heeft diverse wensen waar ik wel wat mee kan. O.a. "winter", dus ik zit er nu aan te denken om het kaartje van Deventer met winterillustratie te sturen. De decemberzegels passen daar ook goed bij. En tot mijn zeer grote vreugde houdt ze ook van versieringen: stickers, tapes, gekleurde pennen.... Héérlijk!
Goedemorgen dames.

Ik zit nog evenin Duitsland, over een paar uitjes zal ik weer naar Snorhaar zwaaien. Ondertussen kwam een kaartje uit Oekraïne na 74 dagen aan en een kaartje naar China deed er 43 dagen over

Ik wilde hier kaartjes kopen maar de winkels waren dicht ..
Later is nu
Hoihoi!

Ik laat ook weer eens wat van mij horen! Ben een poos niet actief geweest op PC gebied maar heb gisteren toch weer 3 adressen aangevraagd. 2 hebben een leuk profiel dus daar kan ik zeker wat mee, de derde krijgt een kerstkaartje.

Zijn een hoop nieuwe mensen bijgekomen als ik het zo lees, leuk!
Net twee nieuwe adressen getrokken. Zoals verwacht zat Duitsland erbij. Leuk profiel van een dame die graag olifanten of giraffen wilde. Dus.... daar gaat de olifantenkaart van Dreamer heen! (hmmm... het was toch een kaart van Dreamer?? Ik begin nu even te twijfelen... Nou ja, in ieder geval de kaart die ik bij de meeting in Deventer van één van jullie heb gekregen). Met twee olifanten- en één giraffenpostzegel. Soms kun je zomaar heel gemakkelijk aan een vraag voldoen

Het tweede kaartje gaat naar India. In eerste instantie blij, want een nieuw land voor mijn lijstje. Bij bestudering van het profiel werd ik iets minder enthousiast. Het is de nummer 4 van India en het enige wat er in zijn profiel staat is: "age 49 years. please send post cards with vehicle & stamps also same theme.if not available any card will do.I also collect car models." Nou, lekker enthousiast en zo, not. Ik heb wel wat voertuigkaarten op voorraad, dus ik heb de lelijkste kaart uit die categorie uitgezocht en die gaat nu naar India. Puh!

Over het meesturen van zakjes thee: ja, ik was inderdaad degene die dat laatst een keer gedaan heeft. Twee keer zelfs. Wanneer ontvangers een specifieke wens in hun profiel hebben staan waar ik makkelijk aan kan voldoen, dan vind ik dat wel leuk. Zo heb ik laatst ook een keer een euromuntje (van 2 cent) meegestuurd. Kleine moeite, groot plezier denk ik dan maar.
Zo, ik ben weer terug. Heb uiteraard ook nog naar Cocomo 'gezwaaid'

Leuk Neliba, die olifanten waren inderdaad van mij. Ik hoop maar op een enthousiaste hurray Jammer van dat profiel in India
Later is nu
Hoe doe je dat, Neliba, theezakjes of muntstukken meesturen? Doe je de kaart dan in een envelop of plak je het gewoon op de ansichtkaart?
Had ik het dus toch goed onthouden Dreamer! Ik hou je op de hoogte als er een hurray binnen komt van de olifanten kaart!

@Neusaap: de keren dat ik een theezakje of muntje heb meegestuurd, heb ik mijn kaart inderdaad in een envelop verstuurd. De ontvangers hadden toen ook erbij staan dat ze het geen probleem vonden om de kaart in een envelop te ontvangen. Een muntje / theekzakje / wat dan ook op een ansichtkaart plakken zonder envelop zou ik niet zo snel doen, op de een of andere manier heb ik daar toch niet zoveel vertrouwen in.
Zo, het forum doet raar.

Ik kwam erachter dat ik ook nog kaartjes ontvangen had. Een kaartje met dieren uit Rusland, een kaartje van een Duitse die Nederlands schrijft en fan is van Nederland en een kaartje, die gelijk tot mijn all time favorieten behoort: een meisje met een Deense Dog, die echt zo lacht naar die hond. Zoals kinderen dat kunnen, met hun hele wezen, zeg maar. Daar ging een hele blije hurray heen!

En het kaartje komt in mijn schrijfboekje, want ik word helemaal vrolijk als ik het zie.

Later is nu
Haha, dat is echt een heel erg leuk kaartje Dreamer! Daar word je toch spontaan vrolijk van!

Gisteren gezellig naar een soort kerstmarkt hier in de stad geweest. Waar ik mezelf toch niet heb kunnen bedwingen bij een kraampje met prachtige ansichtkaarten... Vijf nieuwe kaarten toegevoegd aan mijn toch al uitgebreide collectie, het paste er nog net bij in de opbergdoos! Gelukkig kreeg ik vannacht een hurray uit Ukraïne, dus er mag in ieder geval weer een kaartje op de post vandaag. Naar Belarus gaat een mooie getekende afbeelding van een zebra, een panda en een ekster. Vind het zelf een erg mooi kaartje, ik hoop dat de ontvanger er ook blij mee is!
Mijn 1e hurray is binnen! De ontvangster was erg blij met mijn kerstkaart, ze vond hem erg leuk. Ik had een heel verhaal over onze hond opgeschreven en de ontvangster schreef een hele hurray over die van haar
Enjoy the little things in life
Tof, ikke46. Leuk dat je ook meeschrijft.

Hier is eindelijk mijn vakantie begonnen. In het weekend en vanmorgen ben ik weer volop aan het schrijven en versturen geweest. Ik heb nu weer 10 van de 10 kaarten onderweg. Zo stuur je een paar weken (bijna) niets, zo stuur je er 10 in een week.

Ik vond een website (die hier geloof ik ook weleens genoemd wordt), waar je een heleboel leuke kaarten kunt bestellen voor ongeveer een euro per stuk. Ik ben maar een keertje losgegaan en heb een flinke stapel kaarten aangeschaft. Ik vond er ook stickers in de vorm van een postzegel met hele leuke plaatjes, die heb ik ook maar besteld.

Van de tien kaarten die onderweg zijn liggen er 5 in brievenbussen of loodsen, 3 kaarten liggen op tafel en twee ervan moet ik nog schrijven en versturen. Ik heb kaarten onderweg naar Finland, Wit-Rusland, Tjechië, Duitsland, Italië, China, Taiwan, Frankrijk, U.S.A. en Rusland. Die naar Rusland is nu 33 dagen onderweg, de rest is deze week pas aangevraagd. Ik mag me van mezelf nu even te buiten gaan, want tijdens de feestdagen heb ik daar weer geen tijd voor. Vandaag hoef ik niets. Het huis is schoon, er komt niemand op bezoek, ik heb geen schoolwerk. Voor het eerst sinds tijden is mijn dag helemaal voor mezelf. Heerlijk!

Zo, nu even bijlezen.
Zo Mitsig, jij bent ook lekker bezig! Welke website bedoel je?
Leuk, de eerste hurray! Gefeliciteerd ikke46.

Ik heb ook wel eens een theezakje, bioscoopkaartje e.d. meegestuurd. Dan verzend ik inderdaad in een envelop. Zelf vind ik dat niet leuk om te krijgen, een envelop op mijn kaartje. Ik kreeg laatst een dubbele kerstkaart in envelop, vond dat eigenlijk niet zo leuk. Heb dat verder niet gezegd hoor, maar een echt ansichtkaartje vind ik toch leuker.

Jij bent ook weer goed bezig mitsig, kaartjes besteld en weer alles onderweg.

Ik heb ook zo'n dag dat ik niets hoef, dus dacht ik ga lekker schrijven. Had alleen maar plek voor 2 kaartjes. Er blijven er nu toch een stuk of 4 steken waarvan ik had gedacht dat ze er al wel hadden moeten zijn. Met als hoogtepunt het kaartje naar tsjechie wat nog steeds niet aangekomen is! (Al verstuurd in de week voor de meeting) meisje is ineens ook nooit meer online. Krijgen we dat weer. Ik zit ook te twijfelen of ik de mensen van mijn expirede kaartjes een bericht ga doen, er is er maar 1 actief, die zal hem wel niet gekregen hebben. De rest is nooit online en registreert niets meer sinds ik mijn kaartjes heb gestuurd dus kans is best dat die gewoon aangekomen zijn. Ik hoop niet dat Tsjechie ook die kant op gaat, maar misschien is ze gewoon 3 weken op vakantie, je weet het niet......

Dus maar plek voor 2 kaartjes en was dus zo klaar met schrijven. Een kat gaat naar Polen en een Harry Potter kaartje naar Duitsland. Wel landen die er meestal wel snel over doen (al vind ik Duitsland de laatste tijd echt sloom gaan).

Hopelijk worden onze kaartjes ondanks de kerstdrukte nog snel bezorgd!
Hoi allemaal!

Ik meld me ook weer eventjes.

Heb vandaag een kaartje naar Rome op de bus gedaan met een geïllustreerd winters Deventer tafereeltje met uitleg over het Dickens festijn.

Verder had ik éindelijk weer een Hurray, een hele leuke uitgebreide van mijn mondschilderskaartje naar Tsjechië.

En wat zijn jullie allemaal goed bezig!

@Ikke: gefeliciteerd met je eerste Hurray! Top!

@Dreamer: Leuk idee om dat mooie kaartje in je opschrijf boekje te doen. Heb ik ook wel eens gedaan trouwens, toen had ik zo'n agenda met van die transparante mapjes daar deed ik o.a. mijn favo kaarten in.

@HappyOwl234: ik snap dat je bezorgd bent om je kindje kaartje naar Tsjechië. Hopelijk is de Tsjechische op vakantie... én komt ze snel weer terug.

@Mitsig: klinkt als een heerlijk relaxed Postcrossing dagje voor jou!

@Neliba: Uiteraaaaard móest jij nog weer 5 nieuwe kaarten kopen. Dat heet Postcrossing-verslaving.

Nu na mijn Tsjechische Hurray mag ik weer één adres trekken. Ik ga dat nu maar even doen denk ik. Zal ongetwijfeld China worden...
Adres getrokken: wederom géén China! Dat verbaast mij echt.

Maar het is Zwitserland geworden. De nr 1 van Zwitserland. Een leuk profiel en ze krijgt van mij een kattenkaart. (Eentje die ze hopelijk nog niet heeft....)
“What an interesting card! I've never seen a reading shelf, but it looks like a great invention.

Your stamps are special, they all are new to me.

Thank you very much for sending this card to me,

and I wish you joyful Christmas time and a happy life!

De hurray op mijn kaartje naar Finland
Later is nu
quote:neusaap schreef op 21 december 2015 @ 13:02:

Zo Mitsig, jij bent ook lekker bezig! Welke website bedoel je?HappyPostcrossing, maar zo zijn er nog een heleboel sites

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven