Postcrossing deel 12

16-02-2016 09:41 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 11

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
Later is nu
Ik had 1 kaartje uit Duitsland vandaag. Heel verhaal, in het Duits, slecht leesbaar. Ik puzzel er nog even op
Later is nu
Frustrerend is dat he, Nurse, dat er even niets gebeurd. Maar daar kan zo weer verandering in komen. Bij mij is er al een kaartje aangekomen, dat maandag met de post ging. In Duitsland (het kan wél) De ontvanger had al heel veel kaartjes gehad en was toch blij
Later is nu
Ik kreeg zojuist een Hurray uit Rusland. Maar het was een lege Hurray! Arme Jip en Janneke, zijn ze nu voor niets helemaal naar Rusland afgereisd?

Ook had ik 3 kaartjes in mijn brievenbus. 2 leuke kattenkaarten, uit Groot-Brittanië en China. En er was een kaartje met lampionnen uit Taiwan. Ze schreef dat het haar eerste kaartje was, dus ik heb nog even extra mijn best gedaan op de Hurray.

Je hebt dus lekker geshopt Dreamer. Ach je kunt toch nooit teveel mooie kaartjes in huis hebben...?

Ik hoop dat je snel weer een Hurray krijgt nurse. Een leuke, enthousiaste Hurray. (geen lege...)
Aaah labellei een lege hurray is wel heel stom!

Misschien dat ze eerst registreert en daarna nog wat stuurt?

Ik hoop het voor jou.
Ik vrees dat ik niets meer van haar zal vernemen gele_suikerspin. In haar profiel is ze ook best kort van stof.

Ik heb maar weer een nieuw adres aangevraagd. Kaartje gaat naar Rusland, gelukkig is deze Russische niet zo kort van stof, zij heeft juist een leuk, enthousiast profiel. Ze krijgt een walvissenillustratie.

Ook kreeg ik net een Hurray uit Duitsland. Heeft er maar 2 dagen over gedaan. Deze Hurray was niet leeg, integendeel: het was een lang verhaal in het Nederlands. Hij heeft Nederlandse roots, maar ik kon niet alles begrijpen. Wel goed van hem dat hij het toch probeert. (daar kan ik nog wat van leren )
zo, even alles bij gelezen. Jullie gaan hard haha!

Ik ben niet zo goed in onthouden welk profiel bij wie van jullie hoort hoor. Dus met andere woorden, ik heb echt geen idee wie jullie zijn op de postcrossing website Ik ben ook een noob in dat soort dingen.

Gister een kaart ontvangen uit Duitsland, met een paarse hibiscus er op.

Net een hurray uit Tsjechië, hij was blij met de kaart.

De stand staat nu op 11 verstuurd, 13 ontvangen, 5 aan het reizen. Ik wacht denk ik even met nieuwe adressen aanvragen tot er meerdere kaartjes zijn aangekomen.
Hallo allemaal,

Daar ben ik weer: gebruind en wel terug in ons landje. Ik had maar zeer beperkt WiFi in macedonie, dus vandaar dat ik alleen helemaal aan het begin wat kon schrijven. Iemadn, volgens mij Labellei, vroeg nog of ik bij het meer van ohrid was, dat klopt inderdaad! Verder in Albanië en Skopje geweest en gewoon lekker gechilld aan het water. Kaartjes hadden ze er niet echt, alleen van het land zelf dus die heb ik alleen maar voor vrienden gekocht.

Ik moet hier veel bijlezen, dat hoop ik nog een keer te kunnen doen hoor! Ook ga ik snel kaartjes schrijven, er zijn er nog maar 3 onderweg en die staan alledrie op de nominatielijst om expired te raken.

Van alle andere kaartjes gelukkig hurrays gehad, met als hoogtepunt China na 13 dagen. Meeste kaartjes van mij naar China raken expired of doen er minstens heel lang over. Dit was dus een verrassing en als extraatje werd het kaartje 6 keer favorite gemaakt.

Ook heb ik wat kaartjes bij de post gehad, ben al een eind gekomen met registreren, maar nu ben ik er toch te moe voor. Vanmorgen werden we al om 8 uur bij het hotel opgehaald dus ben lang wakker en met een reisdag achter de rug voel ik dat nu wel.
Welkom thuis Happyowl!

En wat goed dat het kaartje naar China al zo snel is aangekomen. Het is inderdaad een mooi kaartje (heb even gespiekt )

Ik heb net per toeval toch nog het profiel gevonden van de Nederlandse die ook bijzondere kaarten verstuurt.

Voor de nieuwsgierigen : ik heb een door haar ontvangen kaartje gefavoriet van zwarte katten in een eend (2CV) bij de Eiffeltoren.
labellei, Ik heb jou in ieder geval wel gevonden, dankzij een kaart die je gefavoriet hebt bij mij.

En dat zijn inderdaad bijzondere kaarten... niet helemaal mijn smaak...
oké, ik ben even gaan speurneuzen en ik heb denk ik de profielen van de volgende gevonden:

Lallabei

Tamboti

Dreamer

Cocomo

Elizaar

Verder kom ik niet haha. Ik heb het maar even opgeslagen ergens.
Je had bij mij al eens een kaartje gefavoriet volgens mij, Expecto

Welkom terug HappyOwl
Later is nu
Dat zijn inderdaad aparte kaartjes die die Nederlandse verstuurt, Labellei. Volgens mij zijn het creaties die ze zelf heeft gemaakt. Ze heeft er ook een website van. Een soort reclamekaartjes dus, die ze gewoon naar iedereen stuurt. Terwijl ze in zo'n leuke stad woont, met zoveel leuke kaartjes om te versturen onder handbereik.

Expecto-Patronum, ik heb een ontvangen kaartje van een zwaan bij je gefavoriet.
quote:-Rivka- schreef op 17 augustus 2016 @ 22:58:

Dat zijn inderdaad aparte kaartjes die die Nederlandse verstuurt, Labellei. Volgens mij zijn het creaties die ze zelf heeft gemaakt. Ze heeft er ook een website van. Een soort reclamekaartjes dus, die ze gewoon naar iedereen stuurt. Terwijl ze in zo'n leuke stad woont, met zoveel leuke kaartjes om te versturen onder handbereik.

Expecto-Patronum, ik heb een ontvangen kaartje van een zwaan bij je gefavoriet.

Ja inderdaad. Onbegrijpelijk.

Ik heb trouwens vaker Postcrossers uit die stad gezien die voornamelijk multiviews en Hema-kaartjes versturen.
Welkom terug HappyOwl! Fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad. Jammer dat je vooral toeristische kaartjes kon kopen maar vrienden en familie vinden een kaartje sowieso vast erg leuk!

Ik heb vandaag een kaartje gehad uit Iran! Erg leuk, die ontvang je niet elke dag helaas ben ik het kaartje vergeten mee te nemen bij een vriendin van me dus ik kan het morgen pas registreren.

Dreamer ik bedoelde het niet stom van het volschrijven van de kaartjes. Ik begin altijd erg netjes en dan is m'n verhaal niet af en krabbel ik overal nog tussendoor m'n verhaal af. Dus t begint netjes en eindigt chaotisch

Ik weet niet meer wie het vroeg maar ik reageer soms nog wel op een hurray. Niet vaak maar soms is het een halve brief, dan vind ik het wel leuk.

Ik wilde eigenlijk geen nieuw adres meer trekken maar ik was zo lekker aan het schrijven dat ik het toch nog heb gedaan. Dom! Nieuwe kaartje moet naar de VS, een compleet leeg profiel, lid sinds 8 maanden, 3 verzonden en 1 ontvangen en voor het laatst 2 weken terug online geweest. Ik word er niet zo enthousiast van. Nouja liever een leeg profiel dan een lege hurray. Jammer hoor labellei.
Oh wat is het verslavend he? Zo leuk om jullie hier steeds te lezen.

Ik heb vanavond een boel kaartjes gefavoriet die ik leuk zou vinden om te krijgen. Ik droom van een geweldige wall in mijn werkkamer!
Wow Elizaar: Iran! Wat bijzonder!

Daarentegen zou ik ook niet erg blij worden van dat Amerikaanse profiel. Ik hoop dat diegene wel enthousiast reageert op je kaartje.

Je hebt mooie (Afrikaanse) kaarten gefavoriet Tamboti.
Rivka, dankje! Ik heb jou ook in het lijstje geschreven. Dat is de enigste manier dat ik jullie daar kan volgen haha.

Ik ga vanmiddag toch maar een adres trekken. Ik ga nu eerst werken. blehh met dit mooie weer! Ik wil in de tuin zitten, niet in een kantoorgebouw
Sterkte met werken expecto-patronum.

Ik kreeg zojuist een superblije en lange Hurray uit de USA. Daar is mijn Sint Bernardhond art card aangekomen.

Toch weer fijn na die domper van gisteren.
Eizaar snap ik hoor, over volschrijven enzo. Ik schrijf dus ook altijd vol, maar kennelijk heb ik ongeveer automatisch een bericht van bepaalde lengte, dat ik schrijf. Soms moet ook dingen weglaten hoor. Schrijf ik dan over het kaartje of over mezelf of het weer.. lastig lastig

Die Nederlandse Op zich leuk, dat je zulke creaties maakt, maar om die nou naar iedereen te sturen?

Kaartjes die ik gisteren kocht:

Wat koop je leuk veel kaartjes van Groningen, zei de verkoopster blij.
Later is nu
Bekende kaartjes Dreamer. Mooi!

Vwb het volschrijven van kaartjes, ik begin altijd heel netjes in normale grootte met normale regelafstand. Maar het wordt dan steeds kleiner en voller. Gelukkig begin ik altijd met de postzegels, het ID 2 x en het adres. Dus dat staat er dan in ieder al wel op. En voor de rest is het dus proppen.
Er zit op die oude kaartjes wel heel weinig schrijfruimte. Misschien moet ik daarvoor juist de gewone postzegels kopen.
Later is nu
Welkom terug HappyOwl

Ik had gisteren een kaart uit Rusland in de bus, een ad-kaart met een uitprint stukje tekst.

Ik heb nog niet geregistreerd, ik kon hier zo geen enthousiasme voor opbrengen. Ik vrees ook dat mijn hurray (als ik zaterdag weer thuis ben) 'Thank you' zal zijn. Zij/hij geen moeite doen, ik geen moeite doen.

O en Iran, dat lijkt mij echt super gaaf!
It ain't me
Iran is inderdaad bijzonder zeg!
Later is nu
quote:Cocomo schreef op 18 augustus 2016 @ 10:25:

Ik had gisteren een kaart uit Rusland in de bus, een ad-kaart met een uitprint stukje tekst.

Ik heb nog niet geregistreerd, ik kon hier zo geen enthousiasme voor opbrengen. Ik vrees ook dat mijn hurray (als ik zaterdag weer thuis ben) 'Thank you' zal zijn. Zij/hij geen moeite doen, ik geen moeite doen.

Zou zo'n persoon niet gewoon postzegels sparen en dan door minimale effort van zichzelf zo toch z'n collectie proberen te vergroten?

Ik zou het ook heel stom vinden en er eigenlijk op willen reageren :-)
Best kans dat die persoon juist vindt dat hij al heel erg z'n best doet en dat hij/ zij geen Engels kent en daarom uitprint (en bovendien neit snapt wat je wilt, dus maar wat stuurt) Wel erg jammer.

Ik zag gisteren ook nog een boek, die jullie misschien zal aanspreken:

Volgens mij gebaseerd op enkele theorieën hier, want de postbode in kwestie stoomt post open en leest het. Jaja.. spannend!
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven