Postcrossing deel 12

16-02-2016 09:41 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 11

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
Later is nu
Misschien stond mijn kaartje wel in de gallery, dan zien meer mensen hem.

Van mijn zorgtoeslag nieuwe zegels besteld, kan niet langer wachten! Hopelijk krijg ik ze morgen binnen zodat ik deze week nog lekker kan versturen. Heb nog maar 5 kaartjes onderweg die qua reistijd allemaal deze week wel aan zullen komen......

Ik ben benieuwd of je een record gaat halen Neliba! Bij mij deed mijn kaartje naar Australië er geloof ik 14 dagen over dus dat is niet heel erg lang.
Wat t zijn jullie fanatiek allemaal! Ook om met de laatste centen bij wijze vam postzegels te kopen. Wel leuk om te lezen. Ik blijf vasthouden aan 3 adressen per keer. Mijn Rusland en Portugal kaarten (16 dagen) zijn helaas nog steeds niet geregistreerd :(

China en de USA (12 dagen) zullen nog wel even duren. Wie weet wat deze week brengt.

Nu ben ik ook wel erg benieuwd naar de boekenkast kaart!
Ik heb nog maar 3 kaartjes onderweg!

Moet deze week dus echt gaan sturen!

Fijn dat je postzegels kon bestellen, HappyOwl!
Later is nu
De Populaire Boekenkast:

Die is inderdaad prachtig!
Wat fijn dat er weer postzegels onderweg zijn HappyOwl234.

Dreamer, nog maar 3 kaartjes onderweg?! Dat is voor jouw doen wel heel erg weinig.

Jammer dat je geen Hurray hebt gehad yogayup. Portugal was zeker al mogelijk geweest. En de USA zou één dezer dagen ook best wel eens kunnen aankomen.

Neliba: ik heb een kaartje van jou gefavoriet: van een kat die op de vensterbank zit. Je hebt morgenochtend dus in ieder geval 1 Postcrossing mailtje.

Ik heb 2 nieuwe adressen aangevraagd:

Duitsland: wil o.a. zwart/wit en dieren. Ze krijgt van mij een zwartwit foto van 2 gorilla's die ik al heel lang in mijn "collectie" heb.

Belarus: een meisje van 14. Alle kaarten zijn welkom. Heb echt geen idee welk kaartje ik zal sturen. Nou ja, ik denk dat ik voor een dier ga. Wordt vervolgd dus.
Ik ken het gevoel dat je gewoon de energie niet meer hebt om kaartjes te registreren Dreamer, ook al is het zo gedaan. Maar als ze dan 2 dagen liggen voel ik me toch wat schuldig en denk ik aan de mensen die zo hard op hurrays hopen. Ik probeer het echt wel de dag zelf maar het schiet er wel eens bij in. Ik hoop dat je snel weer wat meer kaartjes onderweg hebt!

Leuk dat je weer 2 nieuwe adressen hebt getrokken Labellei.

Mijn postzegels waren er al vroeg vanmorgen en aangezien ik zo moet werken kon ik nog mooi even voor ik weg moet wat adressen trekken. Het zijn er 3 geworden:

Naar Finland gaat een getekend kaartje uit Deventer

Naar Duitsland gaat een kaartje met engelen

Naar Taiwan gaat een kaartje met muzieknoten

Ik ben blij dat ik nog wat kon schrijven want had er nog maar 5 onderweg en verwacht van alle 5 deze week wel een hurray. Met 8 reizende kaartjes blijf ik mooi wat onderweg houden. Ik hoop dat ik later deze week nog wat tijd heb om er nog een 3 te sturen!

Had ook 3 kaartjes bij de post, en liep al een kaartje voor met verzenden. Moet dus weer wat inhalen op deze manier. Maar goed, het waren 3 leuke kaartjes dus ik ben weer tevreden!
Ik had vandaag een jonge knul/fotomodel ofzo in mijn brievenbus.

Ik zal hem zo even registreren. Wanneer ik mijn tranen van het lachen heb gedroogd.

Tot later!

(Wat moet ik in vredesnaam nu met zo'n knul?)
Neliba, ik heb de Sagrada Familia gefavoriet (via Labellei bij je gekomen ) dus dat ben ik. Onthouden nu he! (jaja, ik was jou dus ook een beetje kwijt, sorry )
Later is nu
Ik heb de kaartjes gisteren nog wel geregistreerd en ga ze nu scannen. Nu ik een laptop heb, zit ik gewoon minder aan de pc en die heb ik nog steeds nodig met scannen.
Later is nu
Fijn dat je nu weer wat meer kaarten onderweg hebt HappyOwl234!

En ga jij binnenkort ook weer "los" Dreamer?

Ik had vandaag 3 kaarten in mijn brievenbus. Het Duitse model (of acteur ofzo) dus. Ik vind het een stom kaartje; wat moet ik met zo'n knul? Ik ga hem echt niet boven mijn bed hangen. Het voordeel was wel weer dat ik er erg om moest lachen.

Het kaartje is van Postcrossing.com project en de verzender verstuurt erg veel van dit soort mannen kaarten. Op de achterkant staat een voorgedrukt verhaaltje van "le petit prince" dat dus helemaal niets met de afbeelding te maken heeft. De verzender zelf heeft er nog 1 zinnetje 2 zinnen bijgeschreven.

Verder had ik ook nog 2 hele mooie kattenkaarten uit Rusland en Estland. Beide ook met erg mooie postzegels.

Heb zojuist ook mijn 2 kaartjes geschreven en op de bus gedaan. Duitsland krijgt 2 gorilla's en Belarus krijgt 2 lammetjes.
Labellei en Dreamer, ik heb jullie weer teruggevonden, thanks! Zal jullie nu niet meer vergeten!

Hier verder geen PC-activiteiten vandaag.
Ik heb vanochtend vroeg een alweer een adres getrokken: een leuk profiel in de Filippijnen! Ik heb wel vaker kaartjes ontvangen uit de Filippijnen, maar dit wordt mijn eerste naar de Filippijnen.

Ze wil o.a. graag honden en puppy's en ze vertelt in haar profiel dat ze 6 mopshondjes heeft. En ik wist dat ik ergens in mijn ladenkast nog een kaart had met een mopshondje die ik niet bij mijn Postcrossing kaarten bewaarde omdat ik 'm ooit voor een andere gelegenheid had gekocht, dus ik heb vanochtend alweer mijn rommellades uitgegraven en ik heb 'm gelukkig gevonden. Er staat wel een Nederlandse tekst op (op de voorkant) maar de Filippijnse leert graag nieuwe talen, dus dat komt dan goed uit.
Hallo dames,

Mag ik als meelezer even inbreken in jullie topic?

Ik zie dat jullie naar verschillende landen verzenden. Heeft iemand het knopje aanstaan dat je het niet erg vindt om meerdere kaarten naar hetzelfde land te sturen? Ik heb die al een paar jaar aanstaan, aangezien postcrossing dit eigenlijk nodig heeft om de landen met veel gebruikers uit te balanceren. Maar ik begin er inmiddels een beetje moe van te worden. Sinds begin 2015, dus ruim een jaar, heb ik op drie na al mijn kaartjes naar Rusland moeten sturen. Hoewel ik het helemaal niet erg vind om méér naar Rusland te sturen dan naar andere landen vind ik dit wel erg uit proportie raken. Ik mag er 16 tegelijk onderweg hebben, en dat zijn er dus eigenlijk altijd 16 naar Rusland. Ik weet als ik adressen aanvraag eigenlijk bij voorbaat al dat ze allemaal naar Rusland gaan...

Hebben meer postcrossers dit knopje aan staan? Gaat bij jullie ook werkelijk alles naar Rusland? En hoe is die verhouding bij degenen die het knopje uit hebben staan?

Ik wil postcrossing best helpen de boel wat uit te balanceren maar zit er nu toch sterk over te denken het vinkje maar uit te zetten..
Hoi Appeltjesgroen, ik heb dat zelf uit staan. Om te voorkomen wat er bij jou gebeurt. Maar ook nu gebeurt het regelmatig dat ik 2 adressen naar Rusland trek. Eigenlijk heb ik altijd twee kaarten naar Rusland onderweg. Komt er 1 aan, trek ik weer een nieuw Russisch adres.
It ain't me
Twee tegelijk naar hetzelfde land vind ik ook geen probleem. Maar 16 van de 16 naar hetzelfde land, keer op keer op keer, gaat wel een beetje vervelen.

Misschien moet ik het knopje dan ook maar gewoon uitzetten.
Ik denk dat je het knopje gewoon uit moeten zetten. Ik vind het eerlijk gezegd al heel dapper dat je het zo lang hebt volgehouden. Zo is het toch helemaal niet leuk?
It ain't me
Hoi appeltjesgroen, wees welkom!

Ik zou het knopje ook maar gewoon uitzetten. En dat kan ook tijdelijk zijn toch? Desnoods doe je het af en aan.

Ik zat er eigenlijk ook weer aan te denken om 'm tijdelijk aan te zetten. Ik heb het ooit wel een gedaan, maar dat is inmiddels al weer een behoorlijke tijd geleden. Was inderdaad toen veel naar Rusland, maar volgens mij had ik toen ook wel kaarten onderweg naar Duitsland en Belarus, maar mijn geheugen laat me regelmatig in de steek, dus ik kan het mis hebben.

En op zich vind ik meerdere kaarten onderweg naar Rusland helemaal prima. Maar 16 tegelijk zou ik ook echt niet willen.

Ik ben het verder met Cocomo eens: ik vind het dapper dat je het zo lang hebt volgehouden!

En als ik jou was zou ik me gewoon eens op wat andere landen trakteren.
Eindelijk een hurray uit Rusland. Portugal nog steeds niet. En mijn vriendin in the USA heeft haar kaart (verstuurd op dezelfde dag als de postcrossingskaart naar de USA) gisteren al ontvangen.

Ik denk dat ik vandaag of morgen weer wat adressen ga trekken. Ben benieuwd wat nu de landen worden. Hierboven te lezen maakt Rusland dus veel kans...
Labellei, wat was je vanochtend al vroeg actief op postcrossgebied. Toch een beetje onrustig geslapen door het kaartje van gisteren?

Appeltjesgroen, ik vind het ook knap dat je het zo lang hebt volgehouden. Kan me goed voorstellen dat je nu overweegt om het vinkje uit te zetten. Wel een beetje vreemd trouwens dat het door Postcrossing dan niet wat meer verdeeld wordt over andere grootverbruikers zoals Taiwan, China, USA, Duitsland, etc. Dat zou het toch alweer wat minder eentonig maken.

Leuk, een hurray uit Rusland, Yogayup. USA kan onderling wel verschillen met al die verschillende staten. Wel vreemd dat Portugal nog niet aangekomen is.

En hier even wat minder activiteit op postcrossgebied. De binnenkomende kaartjes registreer ik braaf en hurray's worden blij ontvangen, maar van schrijven komt het even niet. Van de 9 kaartjes die ik nu onderweg mag hebben zijn er nog maar 5 onderweg. Vandaag meer tijd, maar vanwege de RSI kan ik beter niet 4 kaartjes in één keer schrijven. Eens kijken hoe verstandig ik ben.
Hurray!!! Ik had vannacht een hurray uit China!! Het kaartje was 54 dagen onderweg en de ontvanger al ruim een maand niet online geweest, dus ik had mij er al op voorbereid dat dit kaartje zou gaan expiren. Niet dus, fijn!! Vanavond of morgen maar weer een nieuw adres trekken.

@Appeltjesgroen: bewonderenswaardig dat jij het zo lang volhoudt om alleen maar kaarten naar Rusland te sturen! Ik sluit mij aan bij wat de andere hierboven zeggen: lekker uitzetten (of juist aanzetten?!) dat vinkje!
Nou, jullie hebben me overtuigd. Ik heb het vinkje uitgezet en mezelf meteen maar getrakteerd op 4 nieuwe addressen: Duitsland, Frankrijk, Oekraïne en China. Jippie!

(Ik had ergens in mijn hoofd zitten dat "echte postcros-fans" dat vinkje allemaal aan hebben. Fijn te weten dat dat niet zo is en het echt niet aso of not-done is om het vinkje uit te zetten!)
Hurray Neliba, voor je hurary uit China! Fijn als een zorgenkindje toch nog aankomt.

En je hebt groot gelijk, Appeltjesgroen. Leuk dat je nu naar 4 andere landen kunt sturen. Weer eens wat anders. En levert je ook nog eens snellere hurray's op.

Ik heb nu eens aangevinkt dat ik ook kaartjes binnen Nederland wil sturen en ontvangen. Lijkt me wel eens leuk om ook in mijn eigen taal te schrijven. Daar kan ik toch net iets beter mee uit de voeten. Eens kijken hoe het bevalt. En zo niet, dan zet ik het gewoon weer uit.
Nou, ik begon heel verstandig met het trekken van 2 i.p.v. 4 adressen. Wat ik daarna deed was iets minder verstandig.

Op beide kaartjes postzegels geplakt, adressen geschreven en ID-nummers geschreven. Alleen het verhaal moest er bij beide nog op. En dat heb ik dus per ongeluk omgewisseld. Dus de stoere Wit-Rus Aliaksandr word door mij aangesproken met "Hi Carmen". En ik zeg te hopen dat het kaartje met Mick Jagger erop in de smaak valt. Terwijl er op de andere kant een uil staat.

Gelukkig kwam ik erachter voordat ik ook het kaartje aan de echte Carmen ging schrijven, dus die heeft wel het juiste verhaal gekregen. Dat kon ik toen letterlijk overschrijven van het andere kaartje.

Nu zit ik dus met een kaartje met het juiste adres en ID-nummer, maar het verkeerde verhaal erbij. Eens kijken hoe ik dat ga oplossen.
Joh Appeltjesgroen, je bent geen filantropische instelling. Leuk dat je postcrossing wilt helpen met uitbalanceren, maar je doet het uiteindelijk voor jouw lol en ook daar help je postcrossing mee. Leuk dat je nu wel andere landen hebt! Kon je Rusland maar even uitvinken he
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven