Postcrossing deel 12

16-02-2016 09:41 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 11

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
Later is nu
Eerst een weekje Zuid Spanje en dan 3 weken Midden Portugal

Volgende week is het op de genoemde plekken al 29 graden! (de week erna helaas niet, maar het begin is er, zullen we maar zeggen )

Ik zal de kinderen vragen om ontvangen kaartjes te fotograferen en te whatsappen met ID, hoef ik mezelf ook niet op afwezig te zetten Zoon heeft zelf een tijdje postcrossing gedaan (3 jaar terug) en zou zelfs kunnen registreren, maar dat doe ik liever zelf
Later is nu
Ik heb vorig jaar trouwens kaartjes in Portugal gekocht, die ik nooit verstuurd heb omdat ik ze zelf te leuk vond.. daar zal ik nu meer van kopen, want een aantal keren had ik wel een bijpassend profiel getrokken (bijvoorbeeld kat in venster, die jij ook al eens kreeg, Labellei?) Ik ben benieuwd wat ik in Zuid Spanje aantref..
Later is nu
Dank jullie. Het gaat wel redelijk hoor Dreamer, werk niet volledig maar wel voor een groot deel. Spieren blijven slecht en fysio is niet heel erg tevreden. Mijn bloeddruk is ook echt veel te hoog, was die al jaren maar nu vaak 200+ wat gewoon gevaarlijk is, en mijn bloedwaardes zijn met regelmaat niet goed, allerlei tekorten enzo. Dus vanaf volgende week wordt ik in Utrecht behandeld en gaan ze uitzoeken wat er nu echt aan de hand is, want tot nu toe was het een beetje bestrijden van symptomen, maar dat schiet niet zo op.

Gelukkig doet mn rechterarm t wel en ben ik rechts, dus kaartjes schrijven lukt wel. Heb gisteravond alles weer geschreven om 12 onderweg te hebben. Van de 6 die nog onderweg waren hoop ik on elk geval snel op 3 hurrays (China 45 dagen, Duitsland 31 dagen, australie 17 dagen). Die Duitsland is trouwens wel echt lang onderweg, hopelijk niet weer expired..... We zullen zien!

Ik ben ook wel heel erg benieuwd naar jouw zonnige bestemming Dreamer! Ook alweer lekker snel nu! Ik heb deze week nog maar 2 dagen gewerkt en alweer zin weg te gaan. Net in mijn droom ging ik naar Parijs maar toen ik er bijna was werd ik wakker....

Ik ben ook nog niet verhuisd in mijn postcrosscarrière, dus geen tips. Zodra je een nieuw adres hebt waar je post kan ontvangen zou ik dat gewoon doen, ik krijg wel eens kaartjes na 45 dagen bijv. Als je toch een tijd lang 2 adressen hebt dan is dat denk ik geen probleem, begrijp dat je dat ruim 2 maanden hebt. Tja er kan altijd nog een verdwaald kaartje aankomen dat er langer dan 2 maanden over doet maar dat zijn er niet veel. Dus ik zou zodra je de sleutels hebt je adres wijzigen denk ik.
mn tjechie kaart is geregistreerd dus ook aangekomen! in 7 dagen al. maar waar vind ik dan een hurray? zie alleen staan sent postcards 1 en travelling 4.

zoek me een ongeluk maar kan nergens een inbox vinden of een hurray.
Dat is raar, Senna. Ik krijg altijd een hurray in de mail. Kan hij bij de spam zitten?
Later is nu
Het kaartje naar Duitsland is definitief expired nu... toch een beetje zuur. De tweede op rij die niet aankomt:( Nu maar duimen dat het kaartje van vorige week naar Rusland wel arriveert

En heb een nieuw adres aangevraagd! Zat meteen te duimen dat het een keertje geen Rusland zou zijn, en het is Duitsland geworden! Dus nieuwe ronde nieuwe kansen. Straks even een leuk kaartje zoeken:)

Ik wil na al jullie enthousiaste verhalen echt een keer naar Deventer. Het klinkt als de place-to-be voor kaartjes. Afgelopen weekend liep ik hier door de stad langs een hip design winkeltje met allemaal leuke vintage achtige kaartjes. Weer eens wat anders dan de standaard kaartjes van het VVV;) dus ik ga daar snel eens mijn collectie aanvullen!

Daisy, wat leuk dat je eerste kaart is aangekomen en naar maleisie sturen lijkt me leuk! Ik heb tot nu toe alleen duitsland, rusland en amerika, haha

Dreamer wat een goed nieuws! En sterkte met je arm Happyowl

En wat zijn jullie creatief met kleurtjes. Ik schrijf altijd met een gewone pen maar de kaart wel altijd helemaal vol, vind ik zelf ook het leukste om te krijgen

Iertje gefeliciteerd met je eerste kaartje
Och wat jammer van je expired kaartje(s) sofie. Zonde!

@Senna: je Hurray zou inderdaad in je spam-mail-inbox kunnen staan. Heb ik vaker gehoord en zelf ook 1x gehad. Je hebt verder geen inbox op de Postcrossing website. Ik hoop wel dat ie boven water komt!

Hier verder geen nieuws. Ik ga zo mijn geschreven kaartjes maar even posten. En wie weet komt de postbode nog vanmiddag. Ik reken daar niet direct op, want ik sta nu 1 voor met ontvangen, maar je weet het maar nooit...
Dreamer, ik lees nu pas je berichtje, maar je gaat dus 3 weken weg? Wow! Wat gaaf! Waar ga je naartoe in Zuid-Spanje? Je kunt daar in ieder geval Flamenco kaartjes kopen en versturen.

En zo'n Portugese raamkat vind ik geweldig. Ik heb er nog nooit één ontvangen (maar wel vele gefavoriet ).
Twee kaartjes gekregen vandaag! Een uit Finland van een schoolklas uit begin vorige eeuw, kwam uit een doos van haar grootvader En een uit USA waar niks op stond, was ook geen ruimte want het was zo'n reclame kaartje van een of ander boek..stom. Ik heb als ontvangstbericht alleen Thank you gezegd.

Maar goed, twee hele kaarten! Woohoo
aan het typen...
Yes weer een hurray gekregen. En een dank je wel erin. Meer niet.

Gelijk kaartje getrokken Duitsland. Vraag voor kaartje maps en multiview, dieren waar nl bekend om staat.

Dat word dus weer langs Rotterdam... hopelijk dat ik daar snel wat kan vinden...
Rozea wat jammer van dat stomme ad-kaartje! Maar wel super dat je ook een bijzonder kaartje hebt gekregen.

Zomerelfje, leuk dat je weer een Hurray had. Succes met het uitzoeken van een nieuw kaartje.

Bij mij is de postbode tóch langsgeweest. Gelukkig was er geen sprake van een tsunami; ik had keurig 1 kaartje in de brievenbus. Een kat uit Australië, verstuurd door een grootverzendster, met veel tekst. En dat is altijd leuk.
Krijgen jullie vaak ad-kaartjes?
aan het typen...
Wat leuk de hurrays en kaartjes! Jammer van het ad-kaartje rozea.. Misschien kun je in je profiel aangeven dat je ze liever niet ontvangt?

Leuk labellei dat je toch een kaartje hebt! Ik hou ook altijd van veel tekst. Ik probeer dat zelf ook te doen. Misschien ga ik toch een keertje op zoek naar een penpal.. zodat ik echt veel tekst kan schrijven haha!

Ik heb ook 2 kaartjes ontvangen!

Een uit Polen. Standaard tekst/kaartje, maar wel mooi!

En eentje uit Finland van een russische dame. Kaart sluit heel goed aan bij mijn profiel, dus ik ben heel blij dat ze mij dit kaartje gestuurd heeft. Ook heeft de kaart de mooiste postzegel die ik ooit gezien heb! Ik ben dus blij!
Ik krijg zelden tot nooit ad-kaartjes. Is misschien 1 à 2 x gebeurd en ik heb nu 455 kaartjes ontvangen.

Ik heb er trouwens niets over in mijn profiel staan.
Leuke kaarten en hurrays weer voor vele.

Net als Rozea een ad-kaart(boomerang) gekregen met een wazige vlaamse tekst en een uit een tijdschrift geknipt plaatje op een kartonnetje geplakt. deze had mooi geweest als echte kaart. Nu kwam er tekst doorheen.

Leuk dat je op vakantie gaat dreamer.

Hopelijk is alles gauw genezen happy owl.
Ad-kaart ken ik niet....staat het voor advertentiekaart?

Beterschap happy owl...

Vakantie... wil ik ook....

Heb een multivieuw kaart gekocht van mijn dorpje! Scheelt weer een dag met verzenden. Hihi.
quote:labellei schreef op 28 april 2016 @ 14:31:

Dreamer, ik lees nu pas je berichtje, maar je gaat dus 3 weken weg? Wow! Wat gaaf! Waar ga je naartoe in Zuid-Spanje? Je kunt daar in ieder geval Flamenco kaartjes kopen en versturen.

En zo'n Portugese raamkat vind ik geweldig. Ik heb er nog nooit één ontvangen (maar wel vele gefavoriet ).

En welk berichtje las je?

1 week Zuid Spanje en 3 weken midden Portugal

Dat is samen 4! En het is al over 3 weken
Later is nu
Ik heb wel eens ad-kaarten gehad, maar niet veel of storend. Heb ook wel eens boomerang kaarten verstuurd, maar alleen als ze écht bij het profiel passen en met klein beetje reclame en veel ruimte voor tekst. Beide keren zijn ze goed ontvangen, volgens mij niet eens herkend als ad-kaart.

Zeg je misschien dat je van lezen houdt in je profiel, Rozea? Misschien dat de zender daarom dacht dat je een boekkaart leuk zou vinden?
Later is nu
Ik kreeg trouwens 4 kaarten, die ik nog niet heb geregistreerd. Doe ik zo even, volgens mij wil de hond er eerst uit
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 28 april 2016 @ 17:19:

Zeg je misschien dat je van lezen houdt in je profiel, Rozea? Misschien dat de zender daarom dacht dat je een boekkaart leuk zou vinden?

Ja klopt!! Haha. Ach tis niet erg alleen vind ik het jammer dat diegene er zelf niks op heeft geschreven.

Maar wel een idee omdat in mijn profiel te zetten ..liever geen ad-kaarten.
aan het typen...
quote:Zomerelfje schreef op 28 april 2016 @ 16:17:

Ad-kaart ken ik niet....staat het voor advertentiekaart?.ja klopt Dat zijn gratis kaarten volgens mij
aan het typen...
Ik denk dat ik een kaartje bij je gefavoriet heb, Rozea
Later is nu
Overigens sta ik nu 8 voor op ontvangen kaartjes
Later is nu
Dreamer

Mocht jij dat inderdaad zijn Rozea (en daar lijkt het wel op), dan heb ik nu ook een kaartje bij je gefavoriet. Een kaartje met redelijk veel oranje.

Sorry dat ik je vakantie had ingekort tot maar 3 weekjes Dreamer.
Kaartje uit Japan gekregen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven