Postcrossing deel 14

11-03-2019 09:35 3281 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes! :mail:

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 13 overig/postcrossing-deel-13/list_messag ... start=3000

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.


Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Voor wie verschillende zegels wil plakken en de tarieven (2022)
waarde 1 = 0,96 bijplakken + 0,59 = 1,55 euro
waarde 1 = 0,96 bijplakken + 0,54 + 0,05 = 1,55 euro
waarde 1 = 0,96 bijplakken met 0,44 en 0,10 + 0,05 = 1,55

Het kan nog gekker met oudere euro zegels
4x 0,39 = 1,56 euro
0,59 + 0,54 + 0,39 + 0,03 = 1,55 euro
0,61 + 0,54 + 0,39 + 0,02 = 1,56 euro
0,77 + 0,75 + 0,02 = 1,55 euro

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"



Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 08-02-2022 11:41
7.94% gewijzigd
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Mooie oogst op die rommelmarkt, Zijdehoentje! Ik ben benieuwd naar de reactie van je moeder.
Leuk dat het afgelopen week zo vlot is gegaan met de kaartjes. Ik heb trouwens ook een keer 3 kaarten tegelijk gehad, ik heb ze toen bij elkaar gelegd, een foto van het geheel gemaakt en deze geupload.

Vandaag heb ik een hele stapel kerstkaarten geschreven. Paar voor Postcrossing, de rest voor vrienden en familie. Ik moest er echt even bij nadenken: geen ID en geen scan nodig... :rolling:
Alle reacties Link kopieren
Zijdehoentje schreef:
02-12-2019 19:23

Heb uit Taiwan drie leuke kaartjes (van één profiel, in een envelop) gekregen, heel leuk!
Haha, net even gespiekt. Ik heb dus kaartjes gehad van dezelfde persoon. :-) De oude man die een doos vol kaarten heeft en er steeds 3 van in een envelop doet.

Dreamer, vervelend dat die afbeelding weer is weg gehaald. Dochter had dat laatst. De afbeelding weggehaald, een dag later terug: een tamelijk lelijke foto van de kaart zoals deze was aangekomen. Wel als favourite, dat dan weer wel...
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik ben ook benieuwd. Ik vind het leuk om - naast postcrossing - een kaartje naar iemand te sturen. En één van de kaartjes vond ik wel toepasselijk voor mijn moeder.

Soms kijk ik naar iemands profiel als ik een kaartje krijg. Bij het profiel waarvan ik 3 kaarten kreeg had ik dat (nog) niet gedaan. Ik vind die man op de een of andere manier zo schattig klinken: ondanks z'n leeftijd en 'gebrekkige' handen doet ie nog mee aan pc; gezien de hoeveelheid kaarten die hij inderdaad heeft, stuurt hij ieder getrokken adres 3 kaarten met een eenvoudige groet.
(Ok, het staat er anders, maar geen idee of je van iemand profiel hier letterlijk mag quoten.)
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
Zijdehoentje, is je kaart naar Finland al geregistreerd? Dochter kreeg vandaag een Finse Hurray na 24 dagen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg net een Hurray die ik eigenlijk niet had verwacht. Van die ene dame uit Italie die maar eens per zoveel maanden registreert... Ze is blij met de kaart. :cheer:

In Noorwegen is er ook een kaart aangekomen. De Hurray was leuk: als ik eens naar Oslo ga, moet ik het maar laten weten. Dan zal er een Postcrossing meeting worden georganiseerd voor mij. :-D

Hier maar liefst 4 kaarten ontvangen en eigenlijk allemaal leuk/ mooi. Een 'Alice' kaart uit Duitsland, vossen uit Polen, een kerstkat uit Rusland, een santa met rendieren uit Amerika.
Leuke kaarten morwenstow!
Fijn dat Italië is aangekomen. Ik heb ook iets onderweg naar Finland, nog geen hurray gehad. Bedankt nog voor de tip want ik wist niet dat er een staking was.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb m'n post van kinderpostzegels binnen :cheer:

En kan mezelf er niet toe zetten om te gaan schrijven. Moet ook nog kerstkaarten kopen. En zegels, natuurlijk, want die kunnen ook nog leuk voor postcrossing gebruikt worden :)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn, Dreamer!

Ik heb een reactie gehad van Kinderpostzegels inmiddels: door een foutje in hun systeem is de tweede bestelling naar een ander adres gestuurd. :-?
Ze gaan dus opnieuw sturen.

Verder had ik nog die aparte kinderpostzegelsets besteld en die zijn binnen gekomen via CollectClub van PostNL. Tot mijn grote verrassing hadden ze er een kadootje aan toegevoegd: een setje van 3 bomenkaarten en 3 bijpassende postzegels. Hoe leuk is dat voor een verslaafde Postcrosser? :yes:
Alle reacties Link kopieren
Sommige profielen... :facepalm: Zo had ik gisteren iemand die geen dubbele kaarten wenste te ontvangen, dus of je maar even zijn wall wilde controleren om dat te voorkomen. Meneer heeft meer dan 9000 kaarten ontvangen... Ook was zijn lijst van voorkeuren tamelijk beperkt, dus het risico op een 'dubbele' kaart is daarmee nog groter. Nou ja, ik ben er wel uitgekomen en mocht hij de kaart toch hebben... jammer dan.

Verder gisteren alweer 3 kaarten uit Duitsland mogen ontvangen en een Hurray gehad uit Japan, ze was heel blij met Frans Hals.

Deze tijd van het jaar is het natuurlijk wel een kwestie van geduld oefenen. Hier in NL mag de post er nu 72 uur over doen, dat zal in veel andere landen hetzelfde zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wel drie Hurray's gekregen. Vanuit India al na 11 dagen! Ontvangers zeiden blij te zijn met hun kaarten, dus dat is dan wel weer mooi. Ook de man die al zoveel kaarten heeft ontvangen en toch geen dubbele wenste te ontvangen. De Collse watermolen had hij nog niet in zijn collectie namelijk.

Alweer een paar dagen geen post gehad. Deze wijk wordt gewoon niet besteld. Het is dan ook extreem druk momenteel bij PostNL en in deze regio kampen we sowieso al met een ernstige onderbezetting. Ik heb medelijden met de zaterdagbezorger straks die dus de post voor meerdere dagen mag gaan rondbrengen.

Ik vind trouwens de kerstzegels van dit jaar wel heel leuk, lekker vrolijk. Die superkleine kerstkaartjes daarentegen... Maar dat is vanuit bezorgingsoogpunt. Die krengen glippen overal tussendoor, vallen uit de bundel. Maar ze zijn natuurlijk wel schattig om te krijgen.
Volgens mij is iedereen druk met kerst, rustig hier.

Morwenstow, fijn dat er al weer wat kaartjes zijn aangekomen. En dat ze er blij mee zijn.
Ja ik vind de postzegels ook leuk. Heb er ook een paar met postcrossing verstuurd.

Ik had vandeweek weer 3 kaarten verstuurd. USA, Oostenrijk en wit-Rusland. Leuke profielen. Ik sta nog net een paar achter met verzenden dus verwacht deze week ook nog niet zoveel.

Finland is ook aangekomen, 34 dagen. Hij was er blij mee, maar wel Mn foto verwijderd. Hij heeft bijna niks op zijn wall staan, dus had het wel verwacht maar toch jammer. Ik hou niet van gaten. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Jammer Vlinder, van die verwijderde foto. Klinkt toch wel als een control freak. Ik hou ook niet van gaten, maar moet nog steeds een kaart inscannen die ik uit Indonesie heb gehad. Was een kaart in envelop, een oude, vergeelde, slappe... ehm... kerstkaart? Op de achterkant staan kerstwensen gedrukt, maar de afbeelding is totaal niet kerstig. Een bouwmodel van een zeilschip, een pijp en wat boeken op een tafel.
De verzendster zag deze kaart als oud-dus-vintage. Tja...

Vandaag een hele mooie kaart uit Rusland gekregen. Ik heb hem in mijn favourites staan en naar aanleiding daarvan heeft de verzendster voor deze kaart gekozen. Geweldig dat iemand de moeite neemt om even naar die wall te kijken!

Het is hier heel rustig in Postcrossing opzicht. Nauwelijks Hurrays gehad. Binnenkort expired er een kaartje naar China, dat is dan al de tweede naar dat land. Ik weet niet zeker of het kaartje niet is aangekomen of dat de ontvangster is gestopt met postcrossing. Is al lang niet meer online geweest namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Hellleeuuu

Ik was hier ook niet een tijdje. Kreeg eergisteren wel een leuk postcrossingskaartje, dat ik nog moet registreren. Ik ben nog niet eens klaar met m'n kerstkaarten, want m'n vader kwam in het ziekenhuis te liggen en overleed, dus was even met wat anders bezig, zeg maar. Nu zit ik erover te denken om gewoon adressen te trekken en m'n kerstkaarten op te maken met postcrossing. Lekker simpel, zeg maar. Maarja, wat als deze mensen geen kerstkaarten willen?
Bovendien dus eerst de reguliere kerstkaarten nog afmaken :)

Wat raar toch dat ineens allerlei ontvangers die kaarten weer verwijderen :O
Later is nu
Gecondoleerd en sterkte met het verlies van je vader! :redrose: Ik snap dat je ff offline was. Geen leuke dagen en dat vlak voor kerst. Sterkte ermee!
Alle reacties Link kopieren
Dat is naar nieuws Dreamer. Gecondoleerd en een dikke :hug: .

Ik zou alleen mijn kerstkaarten gebruiken voor postcrossing als het ansichtkaarten zijn. Dubbele kaarten worden toch vaak niet zo positief ontvangen.

Ik ben weer terug uit Nieuw Zeeland! Het was gaaf! Maar geen tijd gehad voor de traveloptie. Wel gewone kaarten verstuurd en gekocht voor het fotoalbum. Ze hebben een heel mooi kaartenmerk Pikitia (https://www.pikitia.co.nz/postcards). Gave foto's en matte afwerking. :heart:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ooh, die zijn mooi, Dianaf

Goh.. een vriendin van mij komt ook vandaag terug uit Nieuw Zeeland. Ik heb even gekeken of jij dat écht niet bent. :hihi:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
22-12-2019 16:32
Ooh, die zijn mooi, Dianaf

Goh.. een vriendin van mij komt ook vandaag terug uit Nieuw Zeeland. Ik heb even gekeken of jij dat écht niet bent. :hihi:
:rofl:

Kan misschien wel iemand uit mijn groep zijn... :sherlock:
Ik ben vanmorgen om half 7 op Schiphol geland. Was als eerste bij de bagageband, mijn tas was laat. De meeste koffers bleven maar op de band omdat de eigenaren nog bij de immigratie stonden. En op een gegeven moment is die band vol... :O

Nou ja, nu lekker thuis. De eerste was zit er in. Boodschappen gedaan. Nu kaarten aan het inscannen voor het fotoalbum.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Och Dreamer, wat verdrietig. Gecondoleerd. :hug: Zoveel dat dan op je afkomt. Natuurlijk het gemis, maar ook alle zaken daar omheen.

Kerstkaarten opmaken voor Postcrossing is wel een idee. Ik heb gezien dat toch wel redelijk wat mensen kerstkaarten willen. Maar, wat dianaf al zegt, sommige mensen willen absoluut geen dubbele kaarten.

Dianaf, welkom terug! Die kaarten zijn mooi!

Vandaag een adres getrokken van iemand die vorige maand is begonnen. Heeft nu 1 kaart verstuurd en 0 ontvangen. Ze heeft wel wat profiel, ziet Postcrossing als een manier van reizen, maar ik heb geen flauw idee wat ze nu echt leuke kaarten vindt. Geen favorieten nog. Ik denk dat daar maar een typisch molenplaatje van
Nederland heen gaat.
Het andere adres is van iemand die heel graag het hele jaar door kerstkaarten krijgt. Dat is dus gemakkelijk. :lol:
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij maken ze qua dubbele kaarten bij kerstkaarten graag een uitzondering hoor. Heb daar nog nooit klachten over gehad, en heb ze altijd dubbel.

Jeetje, dat jouw bagage dan weer zo lang duurde, Dianaf
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Via RR's heb ik een en ander aan kerstkaarten ontvangen en inderdaad ook een aantal dubbele. Zelf vind ik dat geen probleem. In veel landen is het nu eenmaal erg lastig om aan kerst-ansichtkaarten te komen. En als je er nooit klachten over hebt gehad: gewoon doen!
Alle reacties Link kopieren
Dubbele kaarten zijn sowieso een nono, ik zou niet weten waarom het met kerstkaarten anders zou zijn. En de meeste mensen klagen niet zo snel in de Hurray zelf.

Als ik jou was zou ik de kerstkaarten gewoon bewaren voor volgend jaar. Ze gaan immers niet over de datum. ;-) En mocht je ze toch naar PC-ers willen sturen, zou ik het alleen doen naar mensen die aangeven of kerstkaarten te willen of geen problemen hebben met dubbele kaarten.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Heb je nog kerstkaarten verstuurd, Dreamer?

Hier zijn vijf kaarten vertrokken naar bestemmingen in Duitsland, USA, Nederland, Finland en Rusland. Twee daarvan kerst/ nieuwjaarskaarten omdat de ontvangers op hun profiel zeiden dat leuk te vinden.

Ik sta nu op 93 verstuurd en 93 ontvangen. Gaat gelijk op dus. Helaas zijn er inmiddels 3 kaarten expired. Nou ja, zo gaat het nu eenmaal. Bij twee van de profielen vraag ik me echter af of ze nu werkelijk de kaarten niet hebben gehad of gewoon niet registreren gezien hun Postcrossing (in)activiteit.
goed bezig morwenstow! 2 expired valt best mee, blijft jammer. Ik heb er ook 2 in mijn lijstje staan.

Vandaag adres naar Rusland getrokken. Helemaal geen profiel ingevuld, dat maak ik niet vaak mee. Heb ik het makkelijk. Gaat iig niet de mooiste kaart heen.
Ik had in december postzegels besteld bij PMK. Tuurlijk weet ik het wel maar nooit stilgestaan bij de nieuwe tarieven in januari. Toch nog maar wat bijplakzegels besteld. :facepalm:

Heb je een leuke vakantie gehad dianaf?
Alle reacties Link kopieren
Irritant het Vlinder. Ik heb voor mijn vakantie ook nog buitenland zegels met een 1 gekocht. Eigenlijk zijn deze voor kaarten waar je eigenlijk geen 4 postzegels op kwijt kunt. Maar ze zijn ook nog eens toekomstbestendig.

De vakantie was echt super! Echt veel leuke dingen gedaan, veel gewandeld, gezeekayakt, gedoken (oa naar het wrak van de Rainbow Warrior en de HMS Canterbury), gezwommen met dolfijnen :flirting:, een paar mooie musea. Nieuw-Zeeland is een gaaf land, maar je moet wel een beetje van outdooractiviteiten houden en flexibel zijn, want het weer is onvoorspelbaar af en toe!

Vandaag weer wat adressen getrokken. Naast Duitsland, Rusland, USA ook Ecuador! Slovenië is volgens mij ook best bijzonder. Ik ga ze morgen even bij het postpunt op de post doen, want het voelt niet lekker om ze met dat vuurwerk in de bussen buiten te doen. Daarnaast zitten die bussen ook echt vaak vol in het weekend...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer, gecondoleerd en sterkte

Dianaf, wat gaaf!

Ik ga komend jaar naar ijsland op vakantie, lijkt mij leuk om vanaf daar kaarten te sturen. Doen jullie dat wel eens op vakantie? Of koop je alleen ansichtkaarten en stuur je die later op?


Ik heb 1 kaart die niet is ontvangen. Nu twijfel ik om er nog een kaart naartoe te sturen. Ik kreeg laatst nl een kaart van iemand uit China, daar stond op dat het de 2e kaart was, omdat ik de eerste blijkbaar niet ontvangen had. Toen ik registreerde was hij inderdaad 130 dagen onderweg.
Hoe doen jullie dat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven