Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*



Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem



Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!



Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12







Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.



Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.



Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"



Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
Oh wat leuk dat ik dit topic zie! Ik heb meteen mijn account bij postcrossing weer op actief gezet, de laatste kaart die ik heb verstuurd was in 2014...

Ik ga meteen op zoek naar leuke kaarten om te versturen.
anoniem_382003 wijzigde dit bericht op 05-03-2019 16:28
Reden: 2 jaar later
0.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Leuk Frekkel!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
05-03-2019 16:28
Leuk Frekkel!
Ja, ik heb er helemaal weer zin in, zometeen gelijk even wat kaarten en postzegels scoren, de eerste twee adressen zijn al binnen.
Alle reacties Link kopieren
Frekkel schreef:
05-03-2019 16:37
Ja, ik heb er helemaal weer zin in, zometeen gelijk even wat kaarten en postzegels scoren, de eerste twee adressen zijn al binnen.

En waar mogen de kaarten heen?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Oh leuk Frekkel!

En Melon al lekker een hurray binnen :rolling:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Haha ja Duitsland, lekker snel!
dianaf schreef:
05-03-2019 16:49
En waar mogen de kaarten heen?
Duitsland, 2x Rusland, Thailand en naar Amerika. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik per keer 5 adressen doe, wacht tot ik er 5 terug heb en dan weer 5 nieuwe enzovoort. Toen ik een paar jaar terug nog actief was op postcrossing stuurde ik echt heel veel kaartjes.
Alle reacties Link kopieren
Frekkel schreef:
05-03-2019 20:02
Duitsland, 2x Rusland, Thailand en naar Amerika. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik per keer 5 adressen doe, wacht tot ik er 5 terug heb en dan weer 5 nieuwe enzovoort. Toen ik een paar jaar terug nog actief was op postcrossing stuurde ik echt heel veel kaartjes.
Verstandig hoor! Blijft het overzichtelijk.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik ben nieuw hier! Wat een gezellig forum. Ik ben ook na een lange stop (5,5 jaar)weer begonnen met postcrossing. Vind het gelijk weer helemaal leuk, het wachten op de eerste hurray duurt wel lang... geduld.
Mijn kaarten gaan naar USA, China, Taiwan en Rusland. Ik doe het ook rustig aan moet er weer even inkomen.
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Welkom terug Vlinder ;-)

Ik heb vandaag een kaartje gekregen uit Macedonië! M'n eerste en de code is echt <8000 :)
Alle reacties Link kopieren
Wist niet dat er hier ook een draadje over Postcrossing was, super leuk. Ik ben al zo'n jaar of vier, vijf een Postcrosser, heb altijd 4 kaarten onderweg. Als die binnen zijn verstuur ik weer nieuwe zo blijven de kosten binnen de perken.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Leuk! 4 is ook wel een mooi getal. Ik heb nu even heel veel onderweg want ik liep achter met verzonden kaarten.
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van jullie reacties allemaal heb ik me ook opgegeven voor postcrossing. Ik heb 3 kaarten verstuurd, 1x Duitsland, 1x Rusland en 1x USA.

In het begin was het wel even puzzelen hoe je het doet. Ik had bijvoorbeeld al kaartjes verkocht om te versturen, en daarna pas kaarten opgevraagd. Die kaartjes die ik al gekocht had bewaar ik voor iemand anders. Deze mensen wilden graag andere kaarten, dus ben ik op zoek gegaan naar wat zij leuk vonden.

Het kaartje uit Duitsland is al ontvangen, die is goed gegaan.

Het valt mij tegen waar je nog ansichtkaarten kunt kopen. Ik dacht ik ga even naar het winkeltje bij ons in het winkelcentrum, maar zij hebben alleen dubbele kaarten.

Het lijkt mij erg leuk om post te ontvangen...
Alle reacties Link kopieren
ChantalZr7 schreef:
08-03-2019 09:18
Naar aanleiding van jullie reacties allemaal heb ik me ook opgegeven voor postcrossing. Ik heb 3 kaarten verstuurd, 1x Duitsland, 1x Rusland en 1x USA.

In het begin was het wel even puzzelen hoe je het doet. Ik had bijvoorbeeld al kaartjes verkocht om te versturen, en daarna pas kaarten opgevraagd. Die kaartjes die ik al gekocht had bewaar ik voor iemand anders. Deze mensen wilden graag andere kaarten, dus ben ik op zoek gegaan naar wat zij leuk vonden.

Het kaartje uit Duitsland is al ontvangen, die is goed gegaan.

Het valt mij tegen waar je nog ansichtkaarten kunt kopen. Ik dacht ik ga even naar het winkeltje bij ons in het winkelcentrum, maar zij hebben alleen dubbele kaarten.

Het lijkt mij erg leuk om post te ontvangen...
Ja klopt, dat had ik ook toen ik begon. Maar ik bestel nu al mijn kaarten online, veel meer keus, wat Postcrossers vragen, en ook nog eens veel en veel goedkoper. Ik zelf koop meestal bij het postcrosscollectief, google maar eens.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
hee, wat leuk, allemaal nieuwe mensen!

Je kunt veel kaarten online kopen, maar je vindt ook vanzelf winkels, waar je wél goede kaartjes kunt kopen. VVV-kantoren vaak. Expo (geen idee hoe breed die in Nederland is) en verder.

Ik wilde ooit gewoon elke week 5 kaarten sturen, maar ik kom er niet elke week aan toe en andere keren ben ik zo lekker bezig, dat ik gewoon tot het maximale aantal ga. Dat is nu 30 bij mij.
Later is nu
@torrey, leuk Macedonië! Zelf vind ik het ook altijd leuk om naar bijzondere landen kaartjes te sturen of te krijgen. Ik heb 1x iets ontvangen uit de Bahama’s ook erg bijzonder.

Leuk Chantal dat je je hebt aangemeld. Wachten kan soms wel lang duren.

Mijn kaartje uit de USA is binnen na 10 dagen. Had nog 1 postzegel dus toch nog maar 1 aangevraagd en dat was Duitsland. Dan is ie vast lekker snel binnen. Was wel naar iemand met meer dan 10.000 kaarten 😮
Alle reacties Link kopieren
Oh wow, wat veel Vlinder! Kon je nog een kaartje vinden?
Later is nu
Ja heb iets kunnen vinden dreamer, maar 100% zeker weet ik het niet of hij de kaart al had. Iets handiger door de kaarten heenscrollen per land dat mogen ze nog weleens toevoegen. Maarja zovaak heb ik niet iemand met meer dan 10.000 kaarten.

Postcrosscollectief die ga ik f onthouden, leuke site. Natuurlijke foto vind ik ook wel leuk maar soms best wel prijzig.
Alle reacties Link kopieren
Vlinder237 schreef:
09-03-2019 07:38
Ja heb iets kunnen vinden dreamer, maar 100% zeker weet ik het niet of hij de kaart al had. Iets handiger door de kaarten heenscrollen per land dat mogen ze nog weleens toevoegen. Maarja zovaak heb ik niet iemand met meer dan 10.000 kaarten.

Postcrosscollectief die ga ik f onthouden, leuke site. Natuurlijke foto vind ik ook wel leuk maar soms best wel prijzig.

Dit kan wel hoor. Moet je naar hun wall gaan, op received gaan staan, dan bovenin het land aanvinken.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Dankje lunchlover, stom dat ik dat nog niet wist nouja weer wat geleerd. Gelijk Ff gecheckt en nee de kaart die ik gestuurd heb had ie nog niet.
Mijn eerste hurray is binnen! Het kaartje naar Duitsland is zoals ik al verwachtte als eerste aangekomen. Leuk weer!
Alle reacties Link kopieren
Oh wat fijn, Frekkel. Was hij/zij blij? Dat vind ik altijd zo'n cadeautje :-]
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
WE zijn bijna vol, zie ik, qua topic. Wil wel een nieuwe maken, maar dan zijn we definitief onze oudgedienden kwijt :(
Ik mis een aantal toch wel.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Nieuw toppik

overig/postcrossing-deel-14/list_messages/438870
Later is nu
Dreamer schreef:
11-03-2019 09:31
Oh wat fijn, Frekkel. Was hij/zij blij? Dat vind ik altijd zo'n cadeautje :-]
Ja, hij had helemaal een stukje geschreven, dus erg leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven