Postcrossing deel 14

11-03-2019 09:35 3281 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes! :mail:

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 13 overig/postcrossing-deel-13/list_messag ... start=3000

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.


Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Voor wie verschillende zegels wil plakken en de tarieven (2022)
waarde 1 = 0,96 bijplakken + 0,59 = 1,55 euro
waarde 1 = 0,96 bijplakken + 0,54 + 0,05 = 1,55 euro
waarde 1 = 0,96 bijplakken met 0,44 en 0,10 + 0,05 = 1,55

Het kan nog gekker met oudere euro zegels
4x 0,39 = 1,56 euro
0,59 + 0,54 + 0,39 + 0,03 = 1,55 euro
0,61 + 0,54 + 0,39 + 0,02 = 1,56 euro
0,77 + 0,75 + 0,02 = 1,55 euro

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"



Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 08-02-2022 11:41
7.94% gewijzigd
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
@Oplader, helaas zijn er echt veel mensen die zo denken. Ook over veel andere zaken hoor. Veel mensen zijn nogal slecht in het nuanceren of om te bedenken dat het volk niet altijd even veel inspraak heeft in wat de overheid doet.

Ik heb even de totale jaardata 2022 zitten lezen. Bijna 5 miljoen kaarten verstuurd in één jaar! Dat is echt... veeeeel!! o_o

Echt bijzonder, nummer één met de meest verstuurde kaarten, Duitsland met 1,2 miljoen kaarten. Dus meer dan 20% van de kaarten komt uit Duitsland.
Wij staan op plaats 4 met slechts 250.000 kaarten...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Leuk, die getalletjes. En Duitsland weer bovenaan... nu zijn de posttarieven daar lager dan hier, maar of dat de enige reden is?
Ik vind de vierde plaats voor een klein land als NL helemaal niet slecht. :)
Alle reacties Link kopieren
Ja tof hè. Nee, Nederland doet het erg goed, want ook in het aantal kaarten per 1000 inwoners doen wij het heel goed en Duitsland staat volgens mij niet eens in die lijst. Dus in Duitsland is het misschien een geval van de grotere getallen en natuurlijk een heel goed postsysteem.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
23-01-2023 17:20
@Oplader, helaas zijn er echt veel mensen die zo denken. Ook over veel andere zaken hoor. Veel mensen zijn nogal slecht in het nuanceren of om te bedenken dat het volk niet altijd even veel inspraak heeft in wat de overheid doet.

Ik heb even de totale jaardata 2022 zitten lezen. Bijna 5 miljoen kaarten verstuurd in één jaar! Dat is echt... veeeeel!! o_o

Echt bijzonder, nummer één met de meest verstuurde kaarten, Duitsland met 1,2 miljoen kaarten. Dus meer dan 20% van de kaarten komt uit Duitsland.
Wij staan op plaats 4 met slechts 250.000 kaarten...
Ik denk altijd dat bij Postcrossing alleen maar lieve mensen zitten, maar het is natuurlijk net de echte wereld 😐

Leuk dat we het als Nederland best goed doen, op de wereldranglijst. Ik doe mn best :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Zoals jullie merken, wordt het forum wat trager en daarom gaan we weer wat meer letten op de grootte van topics. Dit topic is de 3000 postings voorbij, dus ik wil jullie verzoeken om een nieuwe te openen.

Met vriendelijke groet,

Moderator Vivaforum.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Gedaan!

overig/postcrossing-deel-15/list_messages/496207
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven