Pretium telecom, even stoom afblazen hoor!
woensdag 18 juni 2008 om 17:31
Ik ben echt zo boos!
Een paar maanden geleden ben ik overgestapt van Pretium naar UPC. Keurig een briefje geschreven naar Pretium dat ik mijn abbonnement op wilde zeggen. Vervolgens kreeg ik een vage brief van Pretium dat het niet in orde gemaakt kon worden dus ik bellen. Kreeg een meneer aan de telefoon die me uitlegde dat ik een briefje moest schrijven dat ik mijn telefoonlijn wilde opzeggen en niet alleen mijn abbonnement (ik ga een telefoonnummer van UPC gebruiken). Prima, het zal wel. Dus ik een briefje schrijven waarin ik zeg mijn telefoonlijn te willen opzeggen. En ja hoor, vandaag weer een vage brief dus ik weer bellen. En wat denk je? Ik had in mijn brief niet moeten zeggen dat ik mijn telefoonnummer wil opzeggen maar wil opheffen. Dat is blijkbaar een wezelijk verschil. Uiteraard is de opzegterijm verstreken en zit ik nog 3 maanden langer aan hun vast wat inhoudt dat ik dus dubbele kosten heb de komende drie maanden: abbokosten bij Pretium aan 17eur ex btw en natuurlijk de kosten bij UPC.
Ik ben zo boos. Er zal best een wezelijk verschil zitten tussen opzeggen en opheffen maar gezien het feit dat ik al meerdere brieven heb geschreven en ook heb gebeld en van die telefoongesprekken een samenvatiing in hun computer staat, weten ze best dat ik gewoon van hun af wil. En dan toch nog zo verneukeratief doen over opheffen/opzeggen waardoor ik gewoon nog 3 maanden aan ze vast zit. Oei wat ben ik boos zeg!
Zou ik hier niets meer mee kunnen doen??
Een paar maanden geleden ben ik overgestapt van Pretium naar UPC. Keurig een briefje geschreven naar Pretium dat ik mijn abbonnement op wilde zeggen. Vervolgens kreeg ik een vage brief van Pretium dat het niet in orde gemaakt kon worden dus ik bellen. Kreeg een meneer aan de telefoon die me uitlegde dat ik een briefje moest schrijven dat ik mijn telefoonlijn wilde opzeggen en niet alleen mijn abbonnement (ik ga een telefoonnummer van UPC gebruiken). Prima, het zal wel. Dus ik een briefje schrijven waarin ik zeg mijn telefoonlijn te willen opzeggen. En ja hoor, vandaag weer een vage brief dus ik weer bellen. En wat denk je? Ik had in mijn brief niet moeten zeggen dat ik mijn telefoonnummer wil opzeggen maar wil opheffen. Dat is blijkbaar een wezelijk verschil. Uiteraard is de opzegterijm verstreken en zit ik nog 3 maanden langer aan hun vast wat inhoudt dat ik dus dubbele kosten heb de komende drie maanden: abbokosten bij Pretium aan 17eur ex btw en natuurlijk de kosten bij UPC.
Ik ben zo boos. Er zal best een wezelijk verschil zitten tussen opzeggen en opheffen maar gezien het feit dat ik al meerdere brieven heb geschreven en ook heb gebeld en van die telefoongesprekken een samenvatiing in hun computer staat, weten ze best dat ik gewoon van hun af wil. En dan toch nog zo verneukeratief doen over opheffen/opzeggen waardoor ik gewoon nog 3 maanden aan ze vast zit. Oei wat ben ik boos zeg!
Zou ik hier niets meer mee kunnen doen??

woensdag 18 juni 2008 om 17:59
ik zou niet betalen, bellen en dat dan ook mee delen.
wat een belachelijke onzin zeg! de inhoud van jouw brief veranderd niet wanneer je opheffen en op zeggen met elkaar verwisseld.
gewoon nog een brief sturen met daarin de boodschap je rechtsbijstandverzekering in te schakelen als ze niet per direct de hele boel opheffen/afsluiten/opzeggen (en elk ander woord wat je er voor verzinnen kan)
wat een belachelijke onzin zeg! de inhoud van jouw brief veranderd niet wanneer je opheffen en op zeggen met elkaar verwisseld.
gewoon nog een brief sturen met daarin de boodschap je rechtsbijstandverzekering in te schakelen als ze niet per direct de hele boel opheffen/afsluiten/opzeggen (en elk ander woord wat je er voor verzinnen kan)

woensdag 18 juni 2008 om 18:00
Nou, je hebt ze al 2 keer schriftelijk en 2 keer telefonisch verteld dat je geen gebruik meer wilt maken van hun diensten.
Dat zij dat graag in andere termen willen horen is hun probleem lijkt me. Jij hebt je plicht gedaan, dus ik zou het niet betalen.
Je hebt toch al telefoon bij UPC? Dan kunnen ze dus ook niks afsluiten.
Dat zij dat graag in andere termen willen horen is hun probleem lijkt me. Jij hebt je plicht gedaan, dus ik zou het niet betalen.
Je hebt toch al telefoon bij UPC? Dan kunnen ze dus ook niks afsluiten.
woensdag 18 juni 2008 om 18:00
op·hef·fen (overgankelijk werkwoord; hief op, heeft opgeheven; opheffer, opheffing)
1 optillen, omhoog richten
2 tenietdoen, krachteloos maken
3 (een instelling, zaak) beëindigen
op·zeg·gen (overgankelijk werkwoord; zei op, heeft opgezegd)
1 mededelen dat men de genoemde aangegane verbintenis enz. wil doen ophouden of van een recht of dienst geen gebruik meer wil maken
2 voordragen, reciteren
en dit er in zetten, dat beide woorden dus het zelfde betekenen!
1 optillen, omhoog richten
2 tenietdoen, krachteloos maken
3 (een instelling, zaak) beëindigen
op·zeg·gen (overgankelijk werkwoord; zei op, heeft opgezegd)
1 mededelen dat men de genoemde aangegane verbintenis enz. wil doen ophouden of van een recht of dienst geen gebruik meer wil maken
2 voordragen, reciteren
en dit er in zetten, dat beide woorden dus het zelfde betekenen!

woensdag 18 juni 2008 om 18:29
Ik heb werkelijk nog nooit zo'n walgelijk bedrijf meegemaakt als Pretium. Wat ze ook steeds doen is een brief sturen waarin staat dat ze de factuur niet automatisch hebben kunnen incasseren omdat er geen geld op mn rekening staat. Dit klopt helemaal niet. Vervolgens maak ik het bedrag zelf maar weer over en twee dagen later incasseren zij het ook nog een keer. En dan rekenen ze 15eur administratiekosten omdat ze niet hebben kunnen incasseren! Hoevaak ik hier niet over heb gebeld ("gaat allemaal automatisch mevrouw"). En die brieven die ze schrijven, zo denigrerend: u heeft blijkbaar geen geld op uw rekening. Terwijl dat volgens de Postbank helemaal niet wordt doorgegeven. Echt, wat een k*tbedrijf zeg!
Maar zit er juridisch ook eem verschil tussen het opzeggen/opheffen van een telefoonlijn?
En als ik niet betaal, krijg ik dan niet uiteindelijk mega strafkosten en deurwaarder gezeik??
Bedankt voor jullie berichten trouwens!
Maar zit er juridisch ook eem verschil tussen het opzeggen/opheffen van een telefoonlijn?
En als ik niet betaal, krijg ik dan niet uiteindelijk mega strafkosten en deurwaarder gezeik??
Bedankt voor jullie berichten trouwens!
woensdag 18 juni 2008 om 18:35
Volgens mij mogen ze niet eens 15 euro administratiekosten extra van je rekening afhouden omdat ze 1 keer niet kunnen incasseren, dan moeten ze je volgens mij een acceptgiro sturen. Ik zou het bedrijf laten terugstorneren door de bank.
En ik zou ook niet bang zijn voor een incasso bureau, als je ze niet betaald moet het tot een rechtzaak komen en die kunnen ze nooit winnen aangezien jij gewoon braaf betaald hebt voordat zij incasseren.
Overigens zegt een bank inderdaad niet wat de reden is dat het bedrag niet van je rekening af kon, hoewel het wel vaak zo is dat het komt omdat er niet genoeg op staat.
En ik zou ook niet bang zijn voor een incasso bureau, als je ze niet betaald moet het tot een rechtzaak komen en die kunnen ze nooit winnen aangezien jij gewoon braaf betaald hebt voordat zij incasseren.
Overigens zegt een bank inderdaad niet wat de reden is dat het bedrag niet van je rekening af kon, hoewel het wel vaak zo is dat het komt omdat er niet genoeg op staat.
woensdag 18 juni 2008 om 18:40
ik heb net zulke fijne en warme, prettige herinneringen aan pretium waarvan ik het merendeel dermate diep heb wegggeblockt dat ik je niet precies kan vertellen hoe ik uiteindelijk van ze af ben gekomen... Heb mezelf in ieder geval opgepept, ik was al woedend om iets geheel anders en heb ze toen opgebeld en ben als een viswijf gaan tieren en schreeuwen.... klaarblijkelijk werkte dit uiteindelijk want ik heb nooit meer last van ze gehad. Maar ik denk dat je verbaal precies dezelfde agressieve toon aanslaat als zij doen het wel werkt... werkte voor mij in ieder geval wel. Kassa heeft ooit een item aan pretium gewijdt en er schijnt een standaard opzegbrief op hun site te staan dat je kan helpen... en als het goed is is hun actie als je niet betaald het stopzeten van je account bij hun... van verdere acties met een deurwaarder heb ik verder geen verstand...
Heel veel succes ermee en denk aan je bloeddruk!!
woensdag 18 juni 2008 om 18:42
woensdag 18 juni 2008 om 18:46
quote:bijtje29 schreef op 18 juni 2008 @ 18:40:
ik heb net zulke fijne en warme, prettige herinneringen aan pretium waarvan ik het merendeel dermate diep heb wegggeblockt dat ik je niet precies kan vertellen hoe ik uiteindelijk van ze af ben gekomen... Heb mezelf in ieder geval opgepept, ik was al woedend om iets geheel anders en heb ze toen opgebeld en ben als een viswijf gaan tieren en schreeuwen.... klaarblijkelijk werkte dit uiteindelijk want ik heb nooit meer last van ze gehad. Maar ik denk dat je verbaal precies dezelfde agressieve toon aanslaat als zij doen het wel werkt... werkte voor mij in ieder geval wel. Kassa heeft ooit een item aan pretium gewijdt en er schijnt een standaard opzegbrief op hun site te staan dat je kan helpen... en als het goed is is hun actie als je niet betaald het stopzeten van je account bij hun... van verdere acties met een deurwaarder heb ik verder geen verstand...
Oh fijn, een ervaringsdeskundige
Ik heb flink getierd tegen ze vanmiddag maar het haalde niets uit.
Het erge is ook dat je een standaard brief krijgt waarin ook helemaal niet precies staat wat er niet goed is gegaan maar waar ze het gewoon standaard bij je nieuwe provider leggen (zij moeten het opzeggen) terwijl dat helemaal niet aan de orde is. Pas wanneer je gaat bellen krijg je uitleg. (ja, beetje vaag hoe ik het hier neerzet maar ben zoooo boos).
Overigens heb ik ze gebeld destijds om te vragen hoe ik moest opzeggen en toen is er niets gezegd over een brief op hun site. En waarom toen al niet even gezegd dat ik zowel mijn telefoonlijn als abbo moest opzeggen. Ga es even op hun site kijken.
Oh fijn, een ervaringsdeskundige

Ik heb flink getierd tegen ze vanmiddag maar het haalde niets uit.
Het erge is ook dat je een standaard brief krijgt waarin ook helemaal niet precies staat wat er niet goed is gegaan maar waar ze het gewoon standaard bij je nieuwe provider leggen (zij moeten het opzeggen) terwijl dat helemaal niet aan de orde is. Pas wanneer je gaat bellen krijg je uitleg. (ja, beetje vaag hoe ik het hier neerzet maar ben zoooo boos).
Overigens heb ik ze gebeld destijds om te vragen hoe ik moest opzeggen en toen is er niets gezegd over een brief op hun site. En waarom toen al niet even gezegd dat ik zowel mijn telefoonlijn als abbo moest opzeggen. Ga es even op hun site kijken.
woensdag 18 juni 2008 om 18:51
zie mijn eerdere post met de letterlijke tekst uit de van dale...
-opheffen; teniet doen; krachteloos maken; zaak beeindigen
-opzeggen; mededelen dat men de genoemde aangegane verbintenis enz. wil doen ophouden of van een recht of dienst geen gebruik meer wil maken
beide woorden zijn nederlands correct en duidelijk wat je wil als het gaat om het beeindigen van een contract.
net als dat gedoe met je abbonnement opzeggen wat zou moeten zijn; de telefoonlijn. die telefoonlijn valt toch onder je abbonnement? dus als je die opzegd gaat die telefoonlijn automatisch mee!
uiteraard zullen ze er een deurwaarder op zetten, de vraag is dan ook, ga je ze 3x extra betalen en ben je er van af of vecht je het aan?
heb je een rechtsbijstand verzekering? je kan deze bellen en vragen hoe je die deurwaarder kan voorkomen.
-opheffen; teniet doen; krachteloos maken; zaak beeindigen
-opzeggen; mededelen dat men de genoemde aangegane verbintenis enz. wil doen ophouden of van een recht of dienst geen gebruik meer wil maken
beide woorden zijn nederlands correct en duidelijk wat je wil als het gaat om het beeindigen van een contract.
net als dat gedoe met je abbonnement opzeggen wat zou moeten zijn; de telefoonlijn. die telefoonlijn valt toch onder je abbonnement? dus als je die opzegd gaat die telefoonlijn automatisch mee!
uiteraard zullen ze er een deurwaarder op zetten, de vraag is dan ook, ga je ze 3x extra betalen en ben je er van af of vecht je het aan?
heb je een rechtsbijstand verzekering? je kan deze bellen en vragen hoe je die deurwaarder kan voorkomen.
woensdag 18 juni 2008 om 19:24
quote:misschicken schreef op 18 juni 2008 @ 18:04:
Ik zou even een woordenboek erbij pakken en zoveel mogelijk woorden zoeken voor opheffen. En dan even een heel boos telefoontje plegen.
Synoniem van opheffen: afbreken (werkwoord)
Synoniem van opheffen: afwikkelen (werkwoord)
Synoniem van opheffen: baken (werkwoord)
Synoniem van opheffen: beëindigen (zelfst. naamw.)
Synoniem van opheffen: forceren (werkwoord)
Synoniem van opheffen: heffen (werkwoord)
Synoniem van opheffen: herroepen (zelfst. naamw.)
Synoniem van opheffen: hijsen (werkwoord)
Synoniem van opheffen: inbakeren (werkwoord)
Synoniem van opheffen: intrekken (werkwoord)
Synoniem van opheffen: inzwachtelen (werkwoord)
Synoniem van opheffen: lichten (werkwoord)
Synoniem van opheffen: liquideren (werkwoord)
Synoniem van opheffen: nullificeren (werkwoord)
Synoniem van opheffen: omhoogheffen (werkwoord)
Synoniem van opheffen: omwikkelen (werkwoord)
Synoniem van opheffen: ondervangen (werkwoord)
Synoniem van opheffen: ontbinden (werkwoord)
Synoniem van opheffen: ontkrachten (werkwoord)
Synoniem van opheffen: opdoeken (werkwoord)
Synoniem van opheffen: opheffing (werkwoord)
Synoniem van opheffen: oprollen (werkwoord)
Synoniem van opheffen: optillen (werkwoord)
Synoniem van opheffen: opwinden (werkwoord)
Synoniem van opheffen: solveren (werkwoord)
Synoniem van opheffen: stukmaken (werkwoord)
Synoniem van opheffen: terugdraaien (werkwoord)
Synoniem van opheffen: terugnemen (werkwoord)
Synoniem van opheffen: tillen (werkwoord)
Synoniem van opheffen: uitroeien (werkwoord)
Synoniem van opheffen: verbreken (werkwoord)
Synoniem van opheffen: verbrijzelen (werkwoord)
Synoniem van opheffen: verdelgen (werkwoord)
Synoniem van opheffen: verijdelen (werkwoord)
Synoniem van opheffen: vernietigen (werkwoord)
--------------------------------------------------------------------------------
Het puzzelwoordenboek kent de volgende omschrijvingen:
opheffen: aboleren
opheffen: afbreken
opheffen: afwikkelen
opheffen: annuleren
opheffen: baken
opheffen: beëindigen
opheffen: forceren
opheffen: heffen
opheffen: herroepen
opheffen: herstellen
opheffen: hijsen
opheffen: inbakeren
opheffen: intrekken
opheffen: inzwachtelen
opheffen: kwijtschelden
opheffen: lichten
opheffen: liquideren
opheffen: Nederlands werkwoord
opheffen: nullificeren
opheffen: omhoogbeuren
opheffen: omhoogheffen
opheffen: omhoogtrekken
opheffen: omwikkelen
opheffen: ondervangen
opheffen: ontkrachten
opheffen: opbeuren
opheffen: opdoeken
opheffen: opheffing
opheffen: oplichten
opheffen: opnemen
opheffen: oprichten
opheffen: oprollen
opheffen: opsteken
opheffen: optillen
opheffen: opwinden
opheffen: schorsen
opheffen: solveren
opheffen: stukmaken
opheffen: teniet doen
opheffen: terugdraaien
opheffen: terugnemen
opheffen: tillen
opheffen: uitroeien
opheffen: verbreken
opheffen: verbrijzelen
opheffen: verdelgen
opheffen: verheffen
opheffen: verijdelen
opheffen: vernietigen
opheffen: vijzelen
opheffen: wegnemen
opheffen: ontbolsteren
opheffen: ontbinden
opheffen: omhoog halen
opheffen: nietig verklaren
opheffen: neutraliseren
opheffen: eleveren
opheffen: deblokkeren
opheffen: beuren
opheffen: afschaffen
opheffen: abrogeren
Keuze zat, succes!
Ik zou even een woordenboek erbij pakken en zoveel mogelijk woorden zoeken voor opheffen. En dan even een heel boos telefoontje plegen.
Synoniem van opheffen: afbreken (werkwoord)
Synoniem van opheffen: afwikkelen (werkwoord)
Synoniem van opheffen: baken (werkwoord)
Synoniem van opheffen: beëindigen (zelfst. naamw.)
Synoniem van opheffen: forceren (werkwoord)
Synoniem van opheffen: heffen (werkwoord)
Synoniem van opheffen: herroepen (zelfst. naamw.)
Synoniem van opheffen: hijsen (werkwoord)
Synoniem van opheffen: inbakeren (werkwoord)
Synoniem van opheffen: intrekken (werkwoord)
Synoniem van opheffen: inzwachtelen (werkwoord)
Synoniem van opheffen: lichten (werkwoord)
Synoniem van opheffen: liquideren (werkwoord)
Synoniem van opheffen: nullificeren (werkwoord)
Synoniem van opheffen: omhoogheffen (werkwoord)
Synoniem van opheffen: omwikkelen (werkwoord)
Synoniem van opheffen: ondervangen (werkwoord)
Synoniem van opheffen: ontbinden (werkwoord)
Synoniem van opheffen: ontkrachten (werkwoord)
Synoniem van opheffen: opdoeken (werkwoord)
Synoniem van opheffen: opheffing (werkwoord)
Synoniem van opheffen: oprollen (werkwoord)
Synoniem van opheffen: optillen (werkwoord)
Synoniem van opheffen: opwinden (werkwoord)
Synoniem van opheffen: solveren (werkwoord)
Synoniem van opheffen: stukmaken (werkwoord)
Synoniem van opheffen: terugdraaien (werkwoord)
Synoniem van opheffen: terugnemen (werkwoord)
Synoniem van opheffen: tillen (werkwoord)
Synoniem van opheffen: uitroeien (werkwoord)
Synoniem van opheffen: verbreken (werkwoord)
Synoniem van opheffen: verbrijzelen (werkwoord)
Synoniem van opheffen: verdelgen (werkwoord)
Synoniem van opheffen: verijdelen (werkwoord)
Synoniem van opheffen: vernietigen (werkwoord)
--------------------------------------------------------------------------------
Het puzzelwoordenboek kent de volgende omschrijvingen:
opheffen: aboleren
opheffen: afbreken
opheffen: afwikkelen
opheffen: annuleren
opheffen: baken
opheffen: beëindigen
opheffen: forceren
opheffen: heffen
opheffen: herroepen
opheffen: herstellen
opheffen: hijsen