"Iets" met foto's voor 50e verjaardag

24-04-2025 08:37 77 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Binnenkort wordt een goede vriendin 50 jaar. Nu willen wij "iets" met foto's voor haar doen, maar zijn we nog op zoek naar een origineel idee. Het alternatief is natuurlijk gewoon een boek vol leuke foto's die vrienden en familie insturen, maar dat hebben andere vrienden van ons ook al eens gedaan. Hebben jullie een leuk idee?
Claire45 schreef:
24-04-2025 11:58
Voor een vriendin hebben wij ooit een kookboek gemaakt waarin iedereen zijn favoriete recept prijsgaf, en daar drukten we foto’s bij af van de jarige mét degene die het recept had geschreven, bij voorkeur eet- en drinkfoto’s. Heel mooi boek geworden dat ze nog vaak gebruikt.

Ik moet er wel bij zeggen dat wij allemaal erg van eten (en drinken!) houden, anders heeft zo’n kookboek weinig zin.

Supertof!!
TAFKAPML
Zo’n fotoalbum/kookboek/magazine met persoonlijke teksten erbij zou ik zelf het leukste vinden. Alles wat ik tot dusver ooit heb gekregen aan gebruiksvoorwerpen met foto’s erop, ligt ergens op zolder. Je kunt het niet wegdoen maar gebruiken zie ik ook niet zitten. Geen behoefte aan het zien van mijn eigen smoelwerk op onderzetters, dienbladen en kussenhoezen.
Toen man en ik samen ons jubileumfeest gaven heb ik wel bierviltjes met ons hoofd laten drukken.

Eenmalig gebruik zo tussen de viltjes van de kroeg.

https://www.studentendrukwerk.nl/produc ... RYQAvD_BwE
TAFKAPML
LemoosGaatDoor schreef:
24-04-2025 12:59
Zo’n fotoalbum/kookboek/magazine met persoonlijke teksten erbij zou ik zelf het leukste vinden. Alles wat ik tot dusver ooit heb gekregen aan gebruiksvoorwerpen met foto’s erop, ligt ergens op zolder. Je kunt het niet wegdoen maar gebruiken zie ik ook niet zitten. Geen behoefte aan het zien van mijn eigen smoelwerk op onderzetters, dienbladen en kussenhoezen.

Het grappige is dat zulke mokken hier wel eens bij de kringloop staan. Zelfs voor 20 cent wil ik mijn thee niet drinken uit een mok met een foto van iemand die ik niet ken.
Claire45 schreef:
Voor een vriendin hebben wij ooit een kookboek gemaakt waarin iedereen zijn favoriete recept prijsgaf, en daar drukten we foto’s bij af van de jarige mét degene die het recept had geschreven, bij voorkeur eet- en drinkfoto’s. Heel mooi boek geworden dat ze nog vaak gebruikt.

Ik moet er wel bij zeggen dat wij allemaal erg van eten (en drinken!) houden, anders heeft zo’n kookboek weinig zin.
Oh dit vind ik ook een heel leuk idee!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ik zou voor een kookboek of fotoalbum gaan, of een reisboek (als in: iedereen zijn favoriete reisadresjes/-, het liefste natuurlijk met de jarige).
Ik vind het idee van een fotoboek, magazine, kookboek, reisboek, allemaal erg leuk.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Een reisboek :love:
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
Of zoiets als: 50 plekken die je nog gezien moet hebben.
En dan dus ieders tip met foto’s.

Kan dus van het Drielandenpunt tot aan Costa rica zijn.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
Een (groot) canvas met alle foto's laten maken een idee? Link is een voorbeeld.
https://www.myposter.nl/fotocollage-met-veel-fotos
Pukkemientje schreef:
24-04-2025 14:19
Een (groot) canvas met alle foto's laten maken een idee? Link is een voorbeeld.
https://www.myposter.nl/fotocollage-met-veel-fotos
Zou jij zoiets ophangen?
Moiren schreef:
24-04-2025 14:31
Zou jij zoiets ophangen?

Die van mij liggen nu opgerold in de schuur.
Waren dan ook 3 x 2 meter oid.

Maar een toffe collage met niet alleen mijn foto's maar met de gezamenlijke vrienden en leuke uitjes samen zou bij mij wel een plek in de wc krijgen ofzo.
Iets om naar te kijken tijdens het poepen :biggrin:
purrmaid wijzigde dit bericht op 24-04-2025 14:40
45.73% gewijzigd
TAFKAPML
Purrmaid schreef:
24-04-2025 14:38
Die van mij liggen nu opgerold in de schuur.
Hang ze in de schuur op :idee:
Moiren schreef:
24-04-2025 14:39
Hang ze in de schuur op :idee:

Goed tegen de muizen :proud:
TAFKAPML
Moiren schreef:
24-04-2025 14:31
Zou jij zoiets ophangen?
Ja, maar niet prominent in de woonkamer. Denk aan slaapkamer/trappengat/toilet. :-D
Pukkemientje schreef:
24-04-2025 14:57
Ja, maar niet prominent in de woonkamer. Denk aan slaapkamer/trappengat/toilet. :-D
Doe je je ogen open ‘s ochtends, kijk je er tegen aan. Heb je seks, kijken ze op je neer.
Lijkt me verschrikkelijk.
Purrmaid schreef:
24-04-2025 14:41
Goed tegen de muizen :proud:
:lol:
Korte videoboodschap laten inspreken door vrienden en familie en dit dan in 1 filmpje monteren?

Kost relatief weinig moeite.
dianaf schreef:
24-04-2025 14:02
Ik vind het idee van een fotoboek, magazine, kookboek, reisboek, allemaal erg leuk.
Ik ook!

Afhankelijk van de hobby van de jarige zoiets verzinnen?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Moiren schreef:
24-04-2025 14:09

Deze vind ik op zich heel leuk, bij ons vieren we binnenkort de 50e van zusje en partner. Vooral omdat ze nogal reizigers zijn. (volgens ouders: "Z&P zijn op vakantie, waren of vakantie of zijn net terug van vakantie") Ben ineens zo benieuwd naar de tips.
Ik zou een hele lijn maken, douchegordijn met foto erop, kussens, mokken, zo een hoes voor de wcbril met foto, chocolade met opdruk foto, leuk man!
Moiren schreef:

Deze vind ik op zich heel leuk, bij ons vieren we binnenkort de 50e van zusje en partner. Vooral omdat ze nogal reizigers zijn. (volgens ouders: "Z&P zijn op vakantie, waren op vakantie of zijn net terug van vakantie") Ben ineens zo benieuwd naar de tips.
Moiren schreef:

Ja! Heb ik eens voor iemand gedaan. Maar dan iets breder, ook mooie/leuke plekken in Nederland bv. Met daarbij een mooi verhaal.
Was wel voor een actief iemand die houdt van ontdekken en reizen.
Ik zou heel blij zijn met de glossy Anna, maar wanneer ik fotoboeken zou krijgen met een selectie uit mijn duizelingwekkende voorraad digitale kiekjes, zou ik helemaal een gat in de lucht springen. Ik kom zelf niet verder dan goede voornemens en af en toe een fotokaart.
Ars longa, vita brevis
Claire45 schreef:

Dat is leuk ja. Een klant van mij heeft dit eens gedaan voor al hun klanten, alle vertalers een recept van een specialiteit uit hun land in laten sturen met een uitleg, foto van het gerecht en naar keuze een foto van onszelf of niet en daar een kookboekje van gemaakt, was heel leuk

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven