"Iets" met foto's voor 50e verjaardag
donderdag 24 april 2025 om 08:37
Binnenkort wordt een goede vriendin 50 jaar. Nu willen wij "iets" met foto's voor haar doen, maar zijn we nog op zoek naar een origineel idee. Het alternatief is natuurlijk gewoon een boek vol leuke foto's die vrienden en familie insturen, maar dat hebben andere vrienden van ons ook al eens gedaan. Hebben jullie een leuk idee?
donderdag 24 april 2025 om 11:24
Mighty_Macaw schreef: ↑24-04-2025 11:18
En over een poosje kan ik het altijd nog als aanmaakhout gebruiken natuurlijk![]()
Off-topic maar: nope. Die foto’s zijn bedrukt met inkt en dan verbrand je dan de lucht in. Alleen stoken met schoon en droog hout. (Ik stook ook graag en anders krijgen we straks een stookverbod, omdat mensen steeds PFAS de lucht in blijven sturen door beschilderd of bedrukt hout te verbranden.)
donderdag 24 april 2025 om 11:28
ik heb ooit een magazine voor iemand laten maken... compleet met interviews van dierbaren, anekdotes, wistjedatjes etc.
Dat magazine heeft die persoon nog steeds...
verder zou ik niet blij worden van een dienblad of iets gelijksoortigs met foto`s er op. Ik zou echt niet weten wat ik er mee moet.
verder zou ik niet blij worden van een dienblad of iets gelijksoortigs met foto`s er op. Ik zou echt niet weten wat ik er mee moet.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
donderdag 24 april 2025 om 11:30
Waar komt toch de behoefte vandaan andermans voorstellen af te kraken? Prima dat jij het niet leuk vindt maar houd je toetsenbord.
Een deken met foto's lijkt mij dan wel weer geinig. Alsof je geliefden je warm houden. Voor een digitaal fotolijstje heb ik dan weer weinig plek.
Maar TO, jij weet toch wat je vriendin leuk vindt en waar ze waarde aan hecht? En als je het echt niet weet, bespreek het dan met haar. Dan is de verrassing eraf maar dan weet je in elk geval zeker dat je niet een heleboel overhoop haalt voor een cadeau dat niet gewaardeerd wordt.
Een deken met foto's lijkt mij dan wel weer geinig. Alsof je geliefden je warm houden. Voor een digitaal fotolijstje heb ik dan weer weinig plek.
Maar TO, jij weet toch wat je vriendin leuk vindt en waar ze waarde aan hecht? En als je het echt niet weet, bespreek het dan met haar. Dan is de verrassing eraf maar dan weet je in elk geval zeker dat je niet een heleboel overhoop haalt voor een cadeau dat niet gewaardeerd wordt.
.
donderdag 24 april 2025 om 11:31
Dat lachende poppetje gaf aan dat dat een grapje was.Tavistock schreef: ↑24-04-2025 11:24Off-topic maar: nope. Die foto’s zijn bedrukt met inkt en dan verbrand je dan de lucht in. Alleen stoken met schoon en droog hout. (Ik stook ook graag en anders krijgen we straks een stookverbod, omdat mensen steeds PFAS de lucht in blijven sturen door beschilderd of bedrukt hout te verbranden.)
En verder eens met Roosss
donderdag 24 april 2025 om 11:37
Stel je voor dat TO denkt dat je als je 50 wordt hier blij van wordt. Tegengeluid mag best. Net als dat jij aangeeft wat jij leuk vindt.Rooss4.0 schreef: ↑24-04-2025 11:30Waar komt toch de behoefte vandaan andermans voorstellen af te kraken? Prima dat jij het niet leuk vindt maar houd je toetsenbord.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
donderdag 24 april 2025 om 11:40
Dat vind ik leuk!biol schreef: ↑24-04-2025 11:28ik heb ooit een magazine voor iemand laten maken... compleet met interviews van dierbaren, anekdotes, wistjedatjes etc.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
donderdag 24 april 2025 om 11:40
donderdag 24 april 2025 om 11:58
Voor een vriendin hebben wij ooit een kookboek gemaakt waarin iedereen zijn favoriete recept prijsgaf, en daar drukten we foto’s bij af van de jarige mét degene die het recept had geschreven, bij voorkeur eet- en drinkfoto’s. Heel mooi boek geworden dat ze nog vaak gebruikt.
Ik moet er wel bij zeggen dat wij allemaal erg van eten (en drinken!) houden, anders heeft zo’n kookboek weinig zin.
Ik moet er wel bij zeggen dat wij allemaal erg van eten (en drinken!) houden, anders heeft zo’n kookboek weinig zin.
donderdag 24 april 2025 om 12:06
Oh ja.
In coronatijd waren een oom en tante van mij tig jaar getrouwd en de vraag was ook of wij ons lievelingsrecept (zeg maar, liefdesrecept) wilden doorsturen met een foto en een persoonlijke noot.
Vond ik ook een leuk idee.
.
donderdag 24 april 2025 om 12:09
donderdag 24 april 2025 om 12:13
Deze is leuk!Claire45 schreef: ↑24-04-2025 11:58Voor een vriendin hebben wij ooit een kookboek gemaakt waarin iedereen zijn favoriete recept prijsgaf, en daar drukten we foto’s bij af van de jarige mét degene die het recept had geschreven, bij voorkeur eet- en drinkfoto’s. Heel mooi boek geworden dat ze nog vaak gebruikt.
donderdag 24 april 2025 om 12:21
donderdag 24 april 2025 om 12:32
Heb je gewoon aanbieders voor.Lila-Linda schreef: ↑24-04-2025 11:06ach, een kwartet kan nog onderin de kast
Maar dat lijkt me veel werk, en vrij duur om uit te laten voeren
Wij hebben die voor mijn ouders laten maken toen ze 25 jaar getrouwd waren en daarna best wel een paar keer gespeeld. Zeker de kleinkinderen pakken hem er nu regelmatig bij.
donderdag 24 april 2025 om 12:49
Dit ben ik wel met je eens. Ik heb ook liever iets waar ik met plezier doorheen blader, dan een plaid of dienblad met foto's erop. Die gebruik ik niet. Dan is een album functioneler, ook al is het al eens gegeven.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in