"meest droog"??

31-01-2010 20:19 19 berichten
Ik vind dat toch zo'n rare manier aanduiding van een periode met voornamelijk droog weer. Nu ook weer op de website van KNMI: "Tot halverwege de week nog winterse neerslag, daarna meest droog. Gedurende de nacht meest lichte vorst.

Is dat nou speciaal weerbericht-jargon? Of zeggen jullie ook weleens meest? (zonder daarbij een lidwoord te gebruiken dus)

Interessante kwestie he
meest niet
Alle reacties Link kopieren
Meest wel.

Ja, dat snap ik nou ook niet, dat ge-meest. Als het "meest droog" is, zeg dan gewoon het wordt droog weer met een kleine kans op een buitje...

Maar ik zeg nooit meest maar meeste, met het ervoor...

En ik ben blij dat het de komende week meest droog is want de sneeuw/natte sneeuw/hagel/regen mag van mij wel ruimte maken voor het voorjaar!

*'t is ook noooooit goed dat weer*
Ik word schijtziek van de "winterse buien", die Peter op RTL zegt dat 30x per minuut ongeveer.
Winterse buien ook irritant ja,

En kwakkelweer. Dat staat ook in serieuze zinnen als "ook op middellange termijn wordt aanhoudend kwakkelweer verwacht".
Mijn grote ergernis is "een klap onweer". Sinds 2009 plotseling héél populair. Met name op de radio.
Ik ben dól op weerberichten!
Ik wil zooooon

Ben het zo zat, ik durf niet eens meer naar buiten omdat ik bang ben dat ik uitglijd met m'n dikke buik.....
Ja, dat vind ik echt.
quote:Mamasaar schreef op 31 januari 2010 @ 21:06:

Ik wil zooooon

Ben het zo zat, ik durf niet eens meer naar buiten omdat ik bang ben dat ik uitglijd met m'n dikke buik.....een zoon? je kreeg toch 2 dochters?
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Whehehehe, heb ik me nou verlult???

Het was natuurlijk een "dramatische" zon, wijsneus
Ja, dat vind ik echt.
Pas hoorde ik een weermeneer op de radio in 1 weerbericht wel 5 keer 'motsneeuw' zeggen. Nooit van gehoord. Ik vind het ook een stom woord, motsneeuw.
He, en 'jaagwind' ! Die hoorde ik deze winter voor t eerst. Of was t jachtsneeuw. Zoiets he.
Ja, jachtsneeuw! Voor deze winter nog nooit van gehoord...

Een spatje regen..

Erwin Krol begon er mee. (de gek)
Op de meeste plaatsen in het aangeduide gebied en binnen de aangeduide tijd. Dat zou toch nog gemiddeld 11 uur plenzen kunnen betekenen.

Mijn locale weersvoorspelling heeft ongelijk want het plenst en ik moet dringend weg. Zit hier op hete kolen de tijd te doden maar ik moet er toch aan geloven.
Ik wil lente, kan geen sneeuw meer zien!!! En meest droog klopt ook niet, het is meest nat!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Mag het nu asjeblieft warm water regenen? Zo'n 20 graden graag. Dan is die ijsbaan buiten eindelijk weg!
Oh, ik dacht eindelijk iemand gevonden te hebben die zich net als ik ergert aan het gebruik van meest in de overtreffende trap. Meest spannend, meest mooi: jongens, het is gewoon spannendst en mooist in het Nederlands. En droogst, dus, maar dat bedoelde je niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven