"wraakgedachten"

11-02-2010 11:17 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ken je dat, van die wraakgedachten die je eigenlijk niet mag hebben, maar je hebt ze wel!

Een paar jaar terug was ik vriendinnen met K. Allebei hadden we op dat moment een dochter en waren we fulltime thuis.

Haar dochter L, was een half jaar jonger dan mijn dochter M.

K. vertelde altijd aan mij, maar ook aan anderen dat M. echt zo'n dromertje was die op school de uitleg zou missen en waarschijnlijk wat "later zou bloeien". Ze vertelde het altijd wel liefkozend, maar het had altijd een nare bijsmaak. Mijn dochter was in haar ogen altijd wat langzamer, minder goed in sport. Uiteindelijk ging M. naar de basisschool waar ik haar naar een paar maanden echt naar toe moest slepen! Ze vond het niks aan en natuurlijk kwam dat. aldus K., doordat het nog zo'n dromertje was. Na anderhalf jaar zijn wij verhuisd naar een andere plaats en heeft mijn dochter een kleuterklas overgeslagen. Het contact verwaterde en liep dood.

Inmiddels zit mijn dochter van 10 in groep 7 en gaat ze volgend jaar naar het VO. Niet omdat wij dat zo graag willen, maar ze is al een half jaar klaar met de basisstof.

Ik was gisteren even aan het googlen en haar dochter is nu 9 en zit in groep 5, ze heeft twee jaar groep 2 gedaan (dat wist ik al ) en is daarna blijkbaar nog een keer blijven zitten.

Tja, toen dacht ik even: NET GOED! Wat nou, mijn dochter is een dromer en daar komt niets uit!! Kijk naar je eigen kind.

Zo die wraakgedachte moest er even uit!
Ik ben het helemaal met je eens!!

Wij kennen ook mensen die kritiek of commentaar op ons hebben. En ja, als het dan bij hun even tegenzit denk ik ook, net goed!!

Ik zal het niet uitspreken of ze erge dingen toewensen, maar soms komen vervelende dingen op hun pad en lach ik uiteindelijk het hardst!!
Ik ga even koffie halen en de reacties afwachten.
Ja dat soort wraakegdachten heb ik ook wel hoor.
Zoooo, jij laat je effe meeslepen zeg!
"Ik was gisteren even aan het googlen en haar dochter is nu 9 en zit in groep 5, ze heeft twee jaar groep 2 gedaan (dat wist ik al ) en is daarna blijkbaar nog een keer blijven zitten.

Tja, toen dacht ik even: NET GOED! Wat nou, mijn dochter is een dromer en daar komt niets uit!! Kijk naar je eigen kind."

Triest om zo over je vriendin en over je kind te spreken. Wat had je nu gedaan als je eigen dochter een jaar was blijven zitten? Hangt jouw gevoel van eigenwaarde echt af van de schoolresultaten van je dochter? Ben jij echt blij dat dat andere meisje is blijven zitten? Ik kan me hier echt niets bij voorstellen.
karma is a bitch.. ik hou van de werking van karma...

ik word ook altijd blij van dit soort dingen... en echt wraakgedachtes zijn het niet maar meer een gevoel van genoegen ( ?? ) ofzo...
Wie heeft ze niet.

Ik had echt een tering baas en later hoorde ik dat hij een hersenbloeding heeft gehad.

Jammer voor zijn familie, die houden waarschijnlijk van hem. Maar voor hem vind ik het prima.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
quote:wuiles schreef op 11 februari 2010 @ 11:22:

"Ik was gisteren even aan het googlen en haar dochter is nu 9 en zit in groep 5, ze heeft twee jaar groep 2 gedaan (dat wist ik al ) en is daarna blijkbaar nog een keer blijven zitten.

Tja, toen dacht ik even: NET GOED! Wat nou, mijn dochter is een dromer en daar komt niets uit!! Kijk naar je eigen kind."

Triest om zo over je vriendin en over je kind te spreken. Wat had je nu gedaan als je eigen dochter een jaar was blijven zitten? Hangt jouw gevoel van eigenwaarde echt af van de schoolresultaten van je dochter? Ben jij echt blij dat dat andere meisje is blijven zitten? Ik kan me hier echt niets bij voorstellen.nou nounou.. zo hard hoeft nu ook weer niet, natuurlijk is ze niet blij dat dat meisje is blijven zitten, maar wel dat die moeder omdat ze zo neerbuigend deed over M nu ongelijk heeft gekregen. M.i. staat dochter L. hier buiten. ( toch TO ? )
ik kan inmiddels een boek schrijven over de karma in mijn leven , en ik ben niet eens spiritueel ingesteld maar in karma geloof ik dan weer wel..
quote:Ainne schreef op 11 februari 2010 @ 11:20:

Ik ga even koffie halen en de reacties afwachten.
Beetje typisch. Het soort wat ook zeikt over resultaten van baby's. De mijne loopt al, de jouwe nog nieieieieieiet???

Mijn eigenwaarde en dat van mijn kinderen hangt niet samen met de meningen van anderen. Er is niets mis met de constatering dat een kind een dromertje is, wellicht bedoelde ze het goed om jou gerust te stellen.

Bleh, bah..

Ben toch maar weer blij dat ik zoveel mogelijk dat schoolplein kan vermijden.
Maar hoe erg is het nou als iemand suggereert dat je kind misschien een beetje een dromer is en dat het later wel goed komt?

Kennelijk heb jij je zorgen over je dochter (mbt dat naar school slepen enzo) geuit tegen haar. En zij reageert dan toch heel normaal en helemaal niet lullig ofzo?

Die competitie die jij voelt, is die er ook werkelijk? Of maak je jezelf dat wijs? Zelfs als die vroegere vriendin een gevoel van competitie voedde dan is het nog aan jou wat je daarmee doet.

Ikzelf zou het vooral vervelend vinden voor die vroegere vriendin, dikke kans dat ze zich veel zorgen heeft gemaakt om haar dochter.

Karma is a bitch, wraakgevoelens tov een ander krijg je dan ook terug. Als je in karma gelooft, dan kun je jezelf ook beter vrij maken van dat soort gevoelens.
quote:nieuweauto schreef op 11 februari 2010 @ 11:24:

[...]

nou nounou.. zo hard hoeft nu ook weer niet, natuurlijk is ze niet blij dat dat meisje is blijven zitten, maar wel dat die moeder omdat ze zo neerbuigend deed over M nu ongelijk heeft gekregen. M.i. staat dochter L. hier buiten. ( toch TO ? )

Klopt, voor het meisje is het natuurlijk niet leuk! En het is al jaren mijn vriendin niet meer, juist doordat er steeds van deze steken onder water waren.

En zoals ik al zei, het zijn van die gedachten die je eigenlijk niet mag hebben, omdat ik ook heus wel begrijp dat het moeilijk is voor het kind en de ouders als je niet mee kan komen met de eisen die de maatschappij stelt. Ik werk in het speciaal onderwijs ik zie dat elke dag. Daarnaast merk ik zelf ook de andere kant van de spiegel, ik heb een kind dat qua IQ "afwijkt" naar de andere kant van de schaal en dat is net zo moeilijk.

Het gaat alleen om de gedachte die ik nooit zal uiten tegen mensen die het aangaat, omdat ik weet dat het niet kan.
Ik denk dat het heel weinig met de schoolprestaties van beide kinderen te maken heeft.

Meer om het feit dat je blij bent dat het een ander soms tegenzit.
Maar heb je zelf geen last van dat soort gedachten dan? Het is toch veel fijner om deze gedachten niet te hebben?
Nee, ik vind het heerlijk!!!
quote:Vl43inder schreef op 11 februari 2010 @ 11:29:

Maar hoe erg is het nou als iemand suggereert dat je kind misschien een beetje een dromer is en dat het later wel goed komt?

Kennelijk heb jij je zorgen over je dochter (mbt dat naar school slepen enzo) geuit tegen haar. En zij reageert dan toch heel normaal en helemaal niet lullig ofzo?

Die competitie die jij voelt, is die er ook werkelijk? Of maak je jezelf dat wijs? Zelfs als die vroegere vriendin een gevoel van competitie voedde dan is het nog aan jou wat je daarmee doet.

Ikzelf zou het vooral vervelend vinden voor die vroegere vriendin, dikke kans dat ze zich veel zorgen heeft gemaakt om haar dochter.

Karma is a bitch, wraakgevoelens tov een ander krijg je dan ook terug. Als je in karma gelooft, dan kun je jezelf ook beter vrij maken van dat soort gevoelens.

Ik heb natuurlijk niet alle voorbeelden genoemd.

Die wraakgevoelens zal iemand (misschien wel meerdere mensen) ook vast over mij hebben. Die mogen ze dan ook hier posten, dan zijn deze mensen het ook kwijt.
quote:nieuweauto schreef op 11 februari 2010 @ 11:24:

[...]

nou nounou.. zo hard hoeft nu ook weer niet, natuurlijk is ze niet blij dat dat meisje is blijven zitten, maar wel dat die moeder omdat ze zo neerbuigend deed over M nu ongelijk heeft gekregen. M.i. staat dochter L. hier buiten. ( toch TO ? )

Als een kind van negen jaar twee keer is blijven zitten dan is er iets serieus aan de hand. Ik vind nogal primair om vervolgens te denken "en mijn dochter lekker niet".

Als TO zich zo stoorde aan de opmerkingen deze vriendin (!) dan had het voor de hand gelegen om dat toen en daar met deze vriendin te bespreken. Deze wraakgevoelens zeggen wat mij betreft meer over TO dan over de vriendin.
quote:woezelenpip schreef op 11 februari 2010 @ 11:33:

Ik denk dat het heel weinig met de schoolprestaties van beide kinderen te maken heeft.

Meer om het feit dat je blij bent dat het een ander soms tegenzit.
quote:wuiles schreef op 11 februari 2010 @ 11:35:

[...]

Als een kind van negen jaar twee keer is blijven zitten dan is er iets serieus aan de hand. Ik vind nogal primair om vervolgens te denken "en mijn dochter lekker niet".

Als TO zich zo stoorde aan de opmerkingen deze vriendin (!) dan had het voor de hand gelegen om dat toen en daar met deze vriendin te bespreken. Deze wraakgevoelens zeggen wat mij betreft meer over TO dan over de vriendin.Natuurlijk, heb ik wat anders beweerd dan?
Jij bent oprecht blij dat het een ander soms tegenzit? Waarom in vredesnaam? Voel jij jezelf dan beter?
Ik moet helaas bekennen dat ik ook wraakgevoelens heb gehad. Ik werkte op mijn vijftiende bij de plaatselijke bakkerij. Dat gebeurde zwart, en ik werkte van 7 uur 's ochtends tot half 6 's avonds. Daarvoor kreeg ik 10 uur betaald, want pauze was natuurlijk eigen tijd. Ik kreeg 25 gulden voor de hele dag, dus 2,50 per uur. Wat echt schandalig weinig was. Maar er was nauwelijks werk te vinden daar, dus kon hij het vragen. De hele dag zwoegen, en werken met levensgevaarlijke machines, zonder verzekerd te zijn als er wat mis zou gaan. Als er eens wat over was (gebak of zo) moest dat worden weggegooid, want als we het mee naar huis namen of zelfs maar daar 1 gebakje zouden eten, zouden we die gebakjes niet meer kopen, dus dan verpestte hij zijn markt.

Wat een lul.

Toen ik jaren later hoorde dat hij een blessure had gekregen waardoor hij zijn zaak moest opgeven, heb ik gegniffeld. Niet aardig van mij, maar ik vind het nog steeds terecht voor hem.
quote:wuiles schreef op 11 februari 2010 @ 11:38:

Jij bent oprecht blij dat het een ander soms tegenzit? Waarom in vredesnaam? Voel jij jezelf dan beter?

Tja, oprecht vind ik hier niet echt passen, jij wel?

Maare Wuiles, ik denk dat jij de insteek van dit topic niet snapt.

Fijne dag nog (deze was oprecht )
quote:vliegendehollander schreef op 11 februari 2010 @ 11:39:

[...]

Tja, oprecht vind ik hier niet echt passen, jij wel?

Maare Wuiles, ik denk dat jij de insteek van dit topic niet snapt.

Fijne dag nog (deze was oprecht )Is het antwoord op mijn vraag zo moeilijk? Voel jij je beter als het een ander tegenzit?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven