Raad de lokatie deel 2

05-08-2009 21:46 3022 berichten
Deel twee van dit fotospel! Het eerste topic hadden we al helemaal vol...

Plaats een foto van een plek, gebouw, wat dan ook, en laat de ander raden waar dit is... mocht het te lang duren, is een hintje natuurlijk wel op z'n plek!

Degene die het geraden heeft, post een nieuw plaatje. And so on and on and on...

Voor degene die niet weet hoe je plaatjes post: je pakt een leuk plaatje, kopieert dit onder een rare naam naar je bureaublad (anders kunnen we namelijk in de url zien wat het plaatje voorstelt), gaat naar www.tinypic.com , uploadt het plaatje en pakt de tweede url van boven. Knippen, plakken, klaar!
Alle reacties Link kopieren
Hihi Teigera....ik heb het maar bij de Nederlandse eilanden gehouden. Je kunt met google earth ook zoeken naar de hoogste punten van een eiland, maar niets wat er op leek...google afbeeldingen schiet al helemaal niet op..
Just a little strenght in our hearts. Enough to heal.
Lin: tja, ik dacht, de Caribbean is groter dan alleen de Antillen. Maar helaas, dan nog levert het niets op. Papua, we komen er niet uit zo!
is ook zo, maar dacht dat ze wel naar de Nederlandse antillen zou gaan....wil trouwens wel erg graag mee.
shit, volgens mij heb ik hem, totaal onverwachts. Ik heb alsmaar in het Engels gegoogled....dus ik dacht, doe ff Nederlands: hoogste punt eiland nederlandse antillen

en krijg dit plaatje:

Christoffelberg op Curacao en als ik dat dan weer google, krijg ik het plaatje van papua
Lin, haha, wat goed van je!! Ik heb ook alleen in t Engels gezocht en dat hadden we in dit geval dus niet moeten doen...
ja, was zelf stomverbaasd.....

plaats morgen wel een nieuwe, heb nu ff totaal geen inspiratie meer...
Dat is jammer Lin ... Ik kom net thuis van een dag hard werken ...

Morgenvroeg om 8:30 moet ik weer op locatie zijn ... Misschien morgenavond?

Zoek ze!
Lin, raak je hierdoor wel geïnspireerd???

Het is goed!!!

Sorry, dat ik weg was maar ik moest weer vroeg op.
Doet me denken aan het nieuwe NXP (voorheen philips) gebouw in Nijmegen, maar daar hebben ze zo'n grasmatbaan voor de deur gelegd

was trouwens een goede nieuwe geweest...

maar we gaan die van jou wel raden.....hoef ik geen nieuwe te zoeken
was te makkelijk: the School of Art, Design and Media at the Nanyang Technological University in Singapore

nieuwe

The Oxford Dome?

Edit: officieel the Radcliffe Camera Building in Oxford geheten?
Yep, goedemorgen, helemaal goed teigera
Goedemorgen .

NIeuwe (laatste uit mijn voorraadje, ik moet een nieuwe gaan aanleggen!):

nou ik heb weer van alles gegoogled, in het Engels en in het Nederlands, op zwart/wit gebouwen, geblokt, enz....kan niets vinden
Heb gezocht op illusion black white building, het zwart wit patroon is zo'n optische illusie:

The café wall illusion, sometimes also called the Münsterberg illusion (Ashton Raggatt McDougall 2006), is an optical illusion produced by a black and white rectangular tessellation when the tiles are shifted in a zigzag pattern, as illustrated above. While the pattern seems to diverge towards the upper and lower right corners in the upper figure, the gray lines are actually parallel. Interestingly, the illusion greatly diminishes if black lines are used instead of gray.

Gregory and Heard (1979) first noticed the illusion on the wall decoration of a café in Bristol, England. The café wall illusion is only one among many visual distortion effects involving parallel lines. The most famous example of this kind is Zöllner's illusion.

En over de geplaatste foto: het is a building in Melbourne, Australia designed to exhibit this illusion (C. L. Taylor, pers. comm., Aug. 5, 2006). The building, completed in 2006, is part of Melbourne's Digital Harbour Port 1010 and houses the Australian Customs Service (Ashton Raggatt McDougall 2006).
Everytime you make a typo, the errorists win.
Infojunk, heel goed! Hij was inderdaad goed te vinden op "optical illusion".
Ok! Zie nu dat er nog 2 andere zgn. math buildings in Melbourne staan, de zgn. city of math:

http://www.maa.org/editor ... s/mathgames_09_05_06.html
Wat een viezig, verlopen gebouw! Het lijkt een oud (strand)paviljoen, maar op die termen vind ik niks. Heb je een hintje, b.v. voor de functie van dit gebouw?
Het ligt niet echt echt niet in de buurt van het strand.

Hier een andere foto:

Volgens mij is deze trouwens best moeilijk, zal nog wat hints geven:

En:

- Het is er erg koud, in deze stad.

- Het blauwe gebouw heeft een specifieke functie, te zien aan de vorm.
Is t ergens in Azie?
Cum non tum age
ja, dat klopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven