Raar Aangekeken worden

23-12-2019 00:17 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Mensen,

Ik merk heel vaak in de bus, gym en buiten dat mensen mij vaker op een rare manier aankijken. Dan denk ik van wat is er nou zo speciaal aan mij?

Hebben jullie dit ook? Laat het mij weten.
Cateautje schreef:
23-12-2019 01:10
Dan kan het niet megalomaan zijn toch?
Gewoon dat idee dat alles om je draait en iedereen op je let.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 23-12-2019 03:39
0.85% gewijzigd
Nitflex schreef:
23-12-2019 01:16
Gewoon dat idee dat alles om joh draait en iedereen op je let.
Is eerder onzekerheid.
Cateautje schreef:
23-12-2019 01:18
Is eerder onzekerheid.
Die twee zijn zeer nauw met elkaar verbonden in de psychologie.
Ik herken je gevoel wel, ik denk ook dat er waarheid in zit. Mensen kijken nou eenmaal om zich heen en ook naar anderen. Zelf kijk ik ook naar anderen. Soms zie je nou eenmaal dingen bij anderen. Een dikke puist, iemand met doodgeblondeerd haar, iemand die haar makeup echt perfect heeft zitten, iemand met een aantrekkelijk of juist onaantrekkelijk gezicht. Iemand die iets aan heeft wat je juist heel mooi of heel lelijk vind. Dan kijk je, bewust of onbewust. Ik zou er dus verder niet al teveel achter zoeken.
Hallo,ik denk eerlijk gezegd,dat iedereen dat wel eens heeft.Ik merk dat soms ook.Maar ik heb er geen probleem mee.Vind jij het een probleem?
anoniem_63e95ddee3dc7 wijzigde dit bericht op 24-12-2019 12:21
49.73% gewijzigd
GinnyJones schreef:
23-12-2019 02:22
Ik herken je gevoel wel, ik denk ook dat er waarheid in zit. Mensen kijken nou eenmaal om zich heen en ook naar anderen. Zelf kijk ik ook naar anderen. Soms zie je nou eenmaal dingen bij anderen. Een dikke puist, iemand met doodgeblondeerd haar, iemand die haar makeup echt perfect heeft zitten, iemand met een aantrekkelijk of juist onaantrekkelijk gezicht. Iemand die iets aan heeft wat je juist heel mooi of heel lelijk vind. Dan kijk je, bewust of onbewust. Ik zou er dus verder niet al teveel achter zoeken.
Was al verbaasd dat de meeste reacties ontkenden dat er überhaupt wordt gekeken. Ik denk dat iedereen niks anders doet op straat dan naar elkaar kijken. En inderdaad, de ene keer vanwege iets leuks en de andere keer vanwege iets minder leuks.

TO, ik merk dat soms ook. Je wórdt aangekeken, om wat voor reden dan ook. Het is nu aan jou wat je dit bij jou laat veroorzaken ;)
Ik moet bekennen dat er twee personen zijn die ik ook altijd raar aankijk.
Eentje is een volgens mij een zwaar autistische man die altijd luid grommend en kwijlend door de trein loopt en ondertussen ook af en toe een rare kreet uitslaat. Veegt standaard met z'n hand z'n mond af en drukt vervolgens op het knopje om de deur te openen waardoor er een kwijl spoor naar beneden loopt...
Hij doet verder geen vlieg kwaad maar het blijft een bijzonder gezicht.

De andere is volgens mij ook autistisch, en hij bemoeit zich overal mee, als in, ik sta niet gelijk op als de trein de eindbestemming heeft bereikt, en hij komt gelijk vertellen dat ik eruit moet omdat het de eindbestemming is.
En op de een of andere manier krijg ik spontaan jeuk als ik hem zie door dit soort opmerkingen.

En verder kijk ik naar mensen, maar dat is vooral omdat je toch ergens naar moet kijken
;-D
Dan weet ik vaak twee seconden later niet eens meer wat ik heb gezien.
Als jij ziet dat mensen jou raar aankijken, dan zal je die mensen zelf ook wel op een bepaalde manier aankijken.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik kan rustig mensen strak aankijken zonder ze te zien. Verder heb ik nooit het idee dat mensen me aanstaren maar dat kan ook zijn omdat ik niet zo aak bewust ben van mijn omgeving. Heb je misschien een geweldige bos krullen of groeit er een enorme haar uit je neus, dat wil nog wel eens afleidend werken, ook bij mij.
Ben je mooi/ knap? Dan kijken mensen ook.
jij kijkt ook anders zie je het niet. misschien denken die mensen wel hetzelfde...
Don't cry, buy a bag and move on.
Nee, dat heb ik nou nooit. Gelukkig is er niets speciaals aan mij en bovendien ben ik te druk met mezelf bezig om op te merken dat iemand mij opmerkt.
Maloochem schreef:
23-12-2019 05:06
Was al verbaasd dat de meeste reacties ontkenden dat er überhaupt wordt gekeken. Ik denk dat iedereen niks anders doet op straat dan naar elkaar kijken. En inderdaad, de ene keer vanwege iets leuks en de andere keer vanwege iets minder leuks.

TO, ik merk dat soms ook. Je wórdt aangekeken, om wat voor reden dan ook. Het is nu aan jou wat je dit bij jou laat veroorzaken ;)
Ik kijk hooguit naar mensen op straat, omdat ik niet tegen ze aan wil botsen. Echt bewust kijken is dat niet. Dan moet iemand al wel iets heel erg aparts hebben wil ik dat registreren.
Ik heb dat ook
Maar ik heb een afwijking in mijn gezicht. (geboorte defect) wat nogal opvallend is
Ergens ben ik het gewend, maar leuk is het niet. Dan heb ik het alleen over het aangestaard worden. De opmerkingen die ik van wildvreemde soms, krijg kunnen echt heel naar zijn
Fotootje?
-Simone- schreef:
23-12-2019 09:46
Ik kijk hooguit naar mensen op straat, omdat ik niet tegen ze aan wil botsen. Echt bewust kijken is dat niet. Dan moet iemand al wel iets heel erg aparts hebben wil ik dat registreren.
Ik bedoel je kijkt om je heen, en daar lopen mensen. Je bent niet bewust aan het registreren. Dat zou me ook ontzettend vermoeiend lijken. Maar het komt regelmatig voor bij mij dat ik opeens per ongeluk oogcontact heb.
Arcticfox1 schreef:
23-12-2019 09:53
Ik heb dat ook
Maar ik heb een afwijking in mijn gezicht. (geboorte defect) wat nogal opvallend is
Ergens ben ik het gewend, maar leuk is het niet. Dan heb ik het alleen over het aangestaard worden. De opmerkingen die ik van wildvreemde soms, krijg kunnen echt heel naar zijn
Echt ontzettend naar voor je hoe bepaalde figuren zich gedragen.
Maloochem schreef:
23-12-2019 10:02
Ik bedoel je kijkt om je heen, en daar lopen mensen. Je bent niet bewust aan het registreren. Dat zou me ook ontzettend vermoeiend lijken. Maar het komt regelmatig voor bij mij dat ik opeens per ongeluk oogcontact heb.
Ah op die manier. Oogcontact heb ik hooguit als er op straat 1 iemand je tegemoet komt, dan zeg ik goedemorgen/middag en wandel verder. Bij meerdere mensen zie ik ze niet echt hoor, dan heb ik geen oogcontact.
-Simone- schreef:
23-12-2019 10:07
Ah op die manier. Oogcontact heb ik hooguit als er op straat 1 iemand je tegemoet komt, dan zeg ik goedemorgen/middag en wandel verder. Bij meerdere mensen zie ik ze niet echt hoor, dan heb ik geen oogcontact.
Ah, je woont dus op een plek waar men elkaar nog groet ;)
Natuurlijk kijken mensen je aan en zien ze je. Maar wat is het rare er dan aan?
Maar TO, wat is er nu precies raar aan dat kijken? Kijken ze te lang, trekken ze er een bepaald gezicht bij?
Als je echt opvalt, door groen haar bijvoorbeeld: tip => niks van aantrekken

Als je niet opvalt, maar ze kijken toch: tip => niks van aantrekken
En stop met mensen overal aan te gaan kijken.
Maloochem schreef:
23-12-2019 10:04
Echt ontzettend naar voor je hoe bepaalde figuren zich gedragen.
Ja je hebt er echt rare aso figuren bijzitten soms
Van vragen wat er mis met mij is, tot uitschelden. Ik heb zelfs wel een een groepje pubers in de bus gehad die er foto's van wilde maken al giebelend
Het is maar net hoeveel je je het aantrekt, wat je aandacht geeft groeit. Mijn situatie is niet te vergelijken met die van Arcticfox en daarmee ook veel minder kwetsend (wat leven er toch een stel debielen op de aarde dat ze zich zo respectloos gedragen :@@: ).
Ik heb een nogal opvallend uiterlijk, waar ik zelf voor gekozen heb. Daardoor word ik wel veel aangekeken, niet dat dat mijzelf opvalt maar als ik eens met iemand door de stad loop hoor ik regelmatig ‘waarom kijkt iedereen zo naar ons?’. Prima dat mensen kijken, ik bekijk andere ook, ben alleen lang geleden gestopt met die blikken als iets afkeurends of negatiefs zien. Is het leven een stuk leuker van geworden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven