Ramadan vraagje

23-07-2012 16:33 234 berichten
Beste Viva dames en enkele heer,

Mijn buurman, ik woon in een protiekflat, houdt dezer dagen ramadan. Nu kwm ik afgelopen zaterdag tot een rare ontdekking. Om twee uur snachts stopt er een taxi voor de deur, voor 1 van mijn flatgenoten. Mijn ramadanhoudende buurman vond dit niet kunnen, vanwege ramadan. Hij is hier snachts bij een buurvrouw aan de deur geweest en gedreigd om de volgende keer er 'iets' aan te gaan doen. Toen zij de deur dicht deed, heeft hij hard tegen die deur lopen aanschoppen, zo hard dat mijn vloer er van trilde. Daarna een hoop gescheld en gesla met deuren.

Ik zat rechtop in bed van schrik en vind het eigenlijk heel dreigend gedrag.

Er wonen hier ook honden in het portiek en deze blaffen ook wel eens snachts. Maar dat kan je gewoon bijna niet tegenhouden. (gebeurt misschien 2 keer in de week)

Is het nou normaal dat je tijdens ramadan geen geluidsoverlast produceert? Dus ook geen taxi voor de deur? (heb het niet over feestjes ed. )

Ik kan er niets over terug vinden op internet, alhoewel mijn google kunsten niet echt mega goed zijn, maar dit verbaasd me zo.

Iemand die mij kan vertellen of dit normaal is?

Edit: Vraag m.b.t. of geluidmaken tijdens ramadan not done is; is beantwoord. Gaat hier dus verder ook niet om.
quote:purplesky schreef op 23 juli 2012 @ 18:05:

[...]

Hoe, wat, waar?

Wat is typisch en weet ik niets van?

Waarom wordt ik nou nooit ingelicht?Het is goed nieuws! Dan komen ze in opstand tegen de drugsdealers!
quote:purplesky schreef op 23 juli 2012 @ 18:04:

Heb je buurvrouw zelf gesproken hierover?

En wat vond zij ervan?

Gaat ze er wat aan doen of laat zij het op z'n beloop?

Als iemand bij mij 'snachts tegen mijn deur aan loopt te schoppen dan doe ik paar dingen:

1. ik pak een knuppel ( die heb ik niet, dus dan houd het al snel op)

2. Ik bel de politie en geef ze naam en adres van de dader

3. ik ga de volgende dag even langs en vraag: wat was er nou met je aan de hand vannacht?Buuf kan hem wel wat, maar heeft volgens mij een beetje de angst in de benen. Ze gaat er niets mee doen, en heeft tegen hem gezegd dat hij zijn beklag moet doen bij de dealer of politie.
Dus de buuf wist wel meteen dat het om de dealer ging in plaats van om de ramadan?
Alle reacties Link kopieren
quote:qwerttu schreef op 23 juli 2012 @ 18:06:

[...]

Het is goed nieuws! Dan komen ze in opstand tegen de drugsdealers! *Gaat op zoek naar haar honkbalknuppel om drugsdealers af te rossen*
Love...miss..will never forget you..
Bijna jammer dat ik geen moslim ben. Ik heb wel zin in een verzetje.
quote:EvenWatAnders schreef op 23 juli 2012 @ 18:05:

[...]

Dat vond ik dus ook.

Het enige wat ik me afvraag en waarom ik dit topic heb geopend of ik iets m.b.t. ramadan heb gemist, omdat hij dat erbij haalde. Verder niets geen bashtopic, maar sommigen lijken het zo op te vatten. Sorry als dat zo lijkt, echt niet de bedoeling!Het zal me aan m'n derrière oxideren waar iemand vandaan komt en welke folklore hij erbij haalt. Als ie 's nachts tegen m'n deur gaat schoppen en m'n familie de stuipen op het lijf jaagt is er een behoorlijke steek los. Dan bel ik dus 112 en mag de politie er hem eens goed over doorvragen.
Nee, hij zei tegen buuf: Er staat een taxi, die is van jou en dat kan niet want het is na 00.00 en dan moet het stil zijn met ramadan en je hond moet ook stil zijn.

Buuf antwoord: Taxi is niet voor mij; maar van de klant van de buurman. En mijn hond blaft soms, sorry.

*woordenwisseling* (was ik niet bij)

Deur dicht: schoppen geblazen.
EWA, ik probeer met je mee te denken maar vind het echt een vaag verhaal.

Waar is de buurvrouw dan bang voor? Voor de dealer of voor de buurman?
quote:Twinkle1001 schreef op 23 juli 2012 @ 18:10:

[...]

Het zal me aan m'n derrière oxideren waar iemand vandaan komt en welke folklore hij erbij haalt. Als ie 's nachts tegen m'n deur gaat schoppen en m'n familie de stuipen op het lijf jaagt is er een behoorlijke steek los. Dan bel ik dus 112 en mag de politie er hem eens goed over doorvragen.

Nogmaals: met drugsdealen vanuit jouw portiek heb je geen probleem? Als je daar met je kinderen woont?

Want dit is niet meer dan het gevolg van de acties van de drugsdealer. Jij jaagt je rechtgeaarde buurman weg omdat hij het gore lef heeft om boos te worden op een drugsdealer. Dan blijf je daarna dus nog met de drugsdealer zitten...
quote:qwerttu schreef op 23 juli 2012 @ 18:10:

Bijna jammer dat ik geen moslim ben. Ik heb wel zin in een verzetje.

Doe je gewoon alsof.

Ik snap er ook steeds minder van. Behalve dat ik begrijp dat drugs dealen geen probleem is, maar daar boos om worden wel.
quote:purplesky schreef op 23 juli 2012 @ 18:11:

EWA, ik probeer met je mee te denken maar vind het echt een vaag verhaal.

Waar is de buurvrouw dan bang voor? Voor de dealer of voor de buurman?Buurman.
quote:purplesky schreef op 23 juli 2012 @ 18:12:

[...]

Doe je gewoon alsof.

Ik heb geen hoofddoek en ik ben héél slecht in accenten. En nog slechter in koranversen. Heb ik weer.
Ik ga mijn kinderen eten geven anders klagen ze mij aan voor het ontzeggen van voedsel.
quote:EvenWatAnders schreef op 23 juli 2012 @ 18:10:

*woordenwisseling* (was ik niet bij)

Deur dicht: schoppen geblazen.Mafkees. Ja, ik had dus 112 gebeld.
Probeer echt zo duidelijk mogelijk te zijn, maar hoe langer ik typ, hoe vager het wordt. Woon echt in een rare buurt denk ik, heb namelijk nog een dealnde buur, maar die woont niet in de flat, maar achter de flat. Daar heb ik wel overlast van.

Ik moet echt maar verhuizen denk ik.
quote:EvenWatAnders schreef op 23 juli 2012 @ 18:13:

[...]

Buurman.

Dan moet ze naar de politie gaan, aangifte doen. Die weten er wel raad mee.

Melden bij de woningbouwcorporatie.

Melden bij de wijkagent.
quote:qwerttu schreef op 23 juli 2012 @ 18:13:

Ik snap er ook steeds minder van. Behalve dat ik begrijp dat drugs dealen geen probleem is, maar daar boos om worden wel. Maar daar werd hij niet boos om,. hij werd boos op lawaai tijdens ramadan. Dat is wat hij zei. Maar ik ga morgen even bij hem langs om te vragen hoe of wat.
quote:EvenWatAnders schreef op 23 juli 2012 @ 18:13:

[...]

Buurman.

Dus jullie zitten in een portiek waar niemand een probleem heeft met een drugsdealer, op één buurman na? En die éne buurman is nu de kwaaie pier omdat hij daar boos om geworden is? Of alleen omdat hij moslim is? Of mocht hij gewoon niet boos worden tijdens de Ramadan?

Ik ben het echt helemaal kwijt hoor. Ik leef in een wereld waarin drugsdealen slecht is en daar boos om worden goed. Maar dat zal wel weer volledig achterhaald zijn. Zit ik dan, met mijn normen en waarden...
quote:qwerttu schreef op 23 juli 2012 @ 18:14:

[...]

Ik heb geen hoofddoek en ik ben héél slecht in accenten. En nog slechter in koranversen. Heb ik weer.

Shoot, moet je dat allemaal kunnen?

Dan heb ik nog een lange weg te gaan.

quote:purplesky schreef op 23 juli 2012 @ 18:15:

[...]

Dan moet ze naar de politie gaan, aangifte doen. Die weten er wel raad mee.

Melden bij de woningbouwcorporatie.

Melden bij de wijkagent.Dat heb ik haar ook verteld vanmiddag, maar dat wilde ze niet. Geen idee waarom eigelijk.
quote:qwerttu schreef op 23 juli 2012 @ 18:12:

[...]

Nogmaals: met drugsdealen vanuit jouw portiek heb je geen probleem? Als je daar met je kinderen woont?

Want dit is niet meer dan het gevolg van de acties van de drugsdealer. Jij jaagt je rechtgeaarde buurman weg omdat hij het gore lef heeft om boos te worden op een drugsdealer. Dan blijf je daarna dus nog met de drugsdealer zitten...Die drugsdealer had ik dus alláng aangegeven. En dat had die schoppende mafkees ook kunnen doen, i.p.v. laf op een willekeurige deur in te trappen. Zo 'rechtgeaard' vind ik deze gang van zaken niet.
quote:qwerttu schreef op 23 juli 2012 @ 18:16:

[...]

Dus jullie zitten in een portiek waar niemand een probleem heeft met een drugsdealer, op één buurman na? En die éne buurman is nu de kwaaie pier omdat hij daar boos om geworden is? Of alleen omdat hij moslim is? Of mocht hij gewoon niet boos worden tijdens de Ramadan?

Ik ben het echt helemaal kwijt hoor. Ik leef in een wereld waarin drugsdealen slecht is en daar boos om worden goed. Maar dat zal wel weer volledig achterhaald zijn. Zit ik dan, met mijn normen en waarden...

Ik weet niet of hij last van de dealer heeft.

Hij zegt zelf dat we stil moeten zijn vanwege ramadan.

Toen buuf zei dat ze geen tot nauwelijks geluid maakte en de deur dicht deed, begon hij te schreeuwen en schoppen.
Je hebt een rare buurman?

Niks met ramadan te maken!
quote:yagmur schreef op 23 juli 2012 @ 18:18:

Je hebt een rare buurman?

Niks met ramadan te maken!

ik heb zelfs twee rare buurmannnen.

En ik was inderdaad onderhand tot de conclusie gekomen dat je best geluid mag maken tijdens ramadan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven