Ramadan vraagje

23-07-2012 16:33 234 berichten
Beste Viva dames en enkele heer,

Mijn buurman, ik woon in een protiekflat, houdt dezer dagen ramadan. Nu kwm ik afgelopen zaterdag tot een rare ontdekking. Om twee uur snachts stopt er een taxi voor de deur, voor 1 van mijn flatgenoten. Mijn ramadanhoudende buurman vond dit niet kunnen, vanwege ramadan. Hij is hier snachts bij een buurvrouw aan de deur geweest en gedreigd om de volgende keer er 'iets' aan te gaan doen. Toen zij de deur dicht deed, heeft hij hard tegen die deur lopen aanschoppen, zo hard dat mijn vloer er van trilde. Daarna een hoop gescheld en gesla met deuren.

Ik zat rechtop in bed van schrik en vind het eigenlijk heel dreigend gedrag.

Er wonen hier ook honden in het portiek en deze blaffen ook wel eens snachts. Maar dat kan je gewoon bijna niet tegenhouden. (gebeurt misschien 2 keer in de week)

Is het nou normaal dat je tijdens ramadan geen geluidsoverlast produceert? Dus ook geen taxi voor de deur? (heb het niet over feestjes ed. )

Ik kan er niets over terug vinden op internet, alhoewel mijn google kunsten niet echt mega goed zijn, maar dit verbaasd me zo.

Iemand die mij kan vertellen of dit normaal is?

Edit: Vraag m.b.t. of geluidmaken tijdens ramadan not done is; is beantwoord. Gaat hier dus verder ook niet om.
quote:purplesky schreef op 23 juli 2012 @ 18:14:

Ik ga mijn kinderen eten geven anders klagen ze mij aan voor het ontzeggen van voedsel.Eet smakeijk, en bedankt voor je reacties!
Alle reacties Link kopieren
Ok, ik begrijp dat jullie/jij dus meer overlast hebt van de deurschoppende ramadan buurman en niet zozeer van de dealende buurman(nen)?

Ja, iemand die tegen je deur aanschopt is intimiderend en zou ik zeker wat mee gedaan hebben. Afhankelijk van de situatie: praten of aangifte.

Maar dealende buren zou ik zeker niet blij mee zijn en zou ik zeker bij de politie aangeven.

Je hebt misschien niet direct overlast van hen/hem doordat zulke figuren zich vaak op de achtergrond houden.

Maar ik zou no way dat wereldje om mij heen willen hebben.

Heb jaren in zo'n buurt gewoond en ben er letterlijk weggevlucht.

Begin dit jaar is mijn ex buurman ( ook zo'n stille figuur) in zijn portiek doodgeschoten.
Love...miss..will never forget you..
quote:EvenWatAnders schreef op 23 juli 2012 @ 18:23:

[...]

Eet smakeijk, en bedankt voor je reacties!

Ik mag nog niet eten

Papa is zo lief om ze nu eten te geven, dus kan ik nog even forummen.
In de ramadan gaat het vasten niet alleen om niet eten en drinken, maar moet je je ook beheersen in je andere driften waaronder lust en woede. Dit gedrag is dus niet bepaald vanuit de ramadan te verklaren.Oftewel je buurman is gewoon raar.

Mocht dit een eenmalig incidentje zijn geweest met deze buurman, zou ik mijn energie toch meer focussen op de dealende buurman.
quote:purplesky schreef op 23 juli 2012 @ 18:24:

Ok, ik begrijp dat jullie/jij dus meer overlast hebt van de deurschoppende ramadan buurman en niet zozeer van de dealende buurman(nen)?

Ja, iemand die tegen je deur aanschopt is intimiderend en zou ik zeker wat mee gedaan hebben. Afhankelijk van de situatie: praten of aangifte.

Maar dealende buren zou ik zeker niet blij mee zijn en zou ik zeker bij de politie aangeven.

Je hebt misschien niet direct overlast van hen/hem doordat zulke figuren zich vaak op de achtergrond houden.

Maar ik zou no way dat wereldje om mij heen willen hebben.

Heb jaren in zo'n buurt gewoond en ben er letterlijk weggevlucht.

Begin dit jaar is mijn ex buurman ( ook zo'n stille figuur) in zijn portiek doodgeschoten.

Het probleem met echt aangifte doen tegen de dealer, is dat het dan ook duidelijk wordt dat ik (of een van de buren) aangifte heeft gedaan. En dan woon ik hier niet lekker meer. Wat dat betreft heb ik de keuze voor mezelf gemaakt: die man doet maar, zo lang ik geen overlast van junks heb of er kinderen binnen lopen.

Ik ga met schoppende buurman in gesprek en zal hem vragen wat er nu precies in zijn optiek allemaal gebeurt is. Maar intimiderend was het wel, en voelde me echt niet veilig snachts.

Ik ben op zoek naar een nieuwe woning. Heb gelukkig werk gevonden dus kan hier (hopelijk) snel weg.
quote:EvenWatAnders schreef op 23 juli 2012 @ 18:14:

Probeer echt zo duidelijk mogelijk te zijn, maar hoe langer ik typ, hoe vager het wordt. Woon echt in een rare buurt denk ik, heb namelijk nog een dealnde buur, maar die woont niet in de flat, maar achter de flat. Daar heb ik wel overlast van.

Ik moet echt maar verhuizen denk ik.

Ik woon ook in zo'n buurt. Wij hebben ook met buren actie ondernomen om een drugsdealer (die op een gegeven moment ruzie kreeg met klanten waarbij er in een straat vol met kinderen met doorgeladen pistolen met scherp geschoten werd) zijn woning uit te krijgen. Dat is gelukt. Achteraf spijt dat we eerst hebben gewacht op zo'n escalatie, er hadden dooien kunnen vallen.

Ik zou zeggen, overweeg met die 'boze' buurman of jullie gezamenlijk de drugsdealer gaan aangeven.
dubbel
quote:purplesky schreef op 23 juli 2012 @ 18:25:

[...]

Ik mag nog niet eten

Papa is zo lief om ze nu eten te geven, dus kan ik nog even forummen.Hahahaaaa.... man man man... suffe trut dat ik er ben. We hebben het nota bene over ramadan en ik vergeet het nu al weer.. Pffff
Wat Twinkle dus zegt.

En is het niet zo dat iedereen anoniem melding kan doen?

Dat moet de politie je kunnen vertellen.
quote:Twinkle1001 schreef op 23 juli 2012 @ 18:28:

[...]

Ik woon ook in zo'n buurt. Wij hebben ook met buren actie ondernomen om een drugsdealer (die op een gegeven moment ruzie kreeg met klanten waarbij er in een straat vol met kinderen met doorgeladen pistolen met scherp geschoten werd) zijn woning uit te krijgen. Dat is gelukt. Achteraf spijt dat we eerst hebben gewacht op zo'n escalatie, er hadden dooien kunnen vallen.

Ik zou zeggen, overweeg met die 'boze' buurman of jullie gezamenlijk de drugsdealer gaan aangeven.

slik..

Misschien ben ik een beetje naief. Die klanten van hem, zeker sochtends, zijn allemaal nette mensen. Gedurende de dag wordt het steeds 'minder' zeg maar.
quote:EvenWatAnders schreef op 23 juli 2012 @ 18:29:

[...]

Hahahaaaa.... man man man... suffe trut dat ik er ben. We hebben het nota bene over ramadan en ik vergeet het nu al weer.. Pffff

No problemo

Als je zelf niet vast is het niet iets waar je direct aan denkt.
quote:purplesky schreef op 23 juli 2012 @ 18:30:

Wat Twinkle dus zegt.

En is het niet zo dat iedereen anoniem melding kan doen?

Dat moet de politie je kunnen vertellen.Nee, anoniem tot: buren hebben aangifte gedaan. Nou, dan weet hij het wel. Vriend van mij heeft het zelfde aan de hand, 1 wijkje verderop en daar doet men ook niets. Zelfs niet als hij belt op het moment dat het gebeurt. En hij wil ook geen aangifte doen omdat zijn naam uiteindelijk bekent wordt. (zeiden ze bij politie)
quote:purplesky schreef op 23 juli 2012 @ 18:32:

[...]

No problemo

Als je zelf niet vast is het niet iets waar je direct aan denkt.Ik dacht al; kinderen wel en ...jij vast ook.
quote:lorikamin schreef op 23 juli 2012 @ 18:28:

In de ramadan gaat het vasten niet alleen om niet eten en drinken, maar moet je je ook beheersen in je andere driften waaronder lust en woede. Dit gedrag is dus niet bepaald vanuit de ramadan te verklaren.Oftewel je buurman is gewoon raar.

Mocht dit een eenmalig incidentje zijn geweest met deze buurman, zou ik mijn energie toch meer focussen op de dealende buurman.Daar hoop ik ook maar op.
Succes en laat even weten hoe het is afgelopen.
Doe ik!

Weetje, ik had nooit aan die dealende buurman gedacht. Het zou echt goed kunnen dat hij daarom door het lint ging. Of hij stoort zich wel enorm aan die hond. Druppel te veel oid.
quote:EvenWatAnders schreef op 23 juli 2012 @ 18:31:

[...]

slik..

Misschien ben ik een beetje naief.

Dat idee kreeg ik al.

Twee (!) drugsdealende buurmannen in je portiek hebben is in ieder geval een groter probleem dan een buurman die van de overlast daarvan uit z'n plaat gaat. Ik zou inderdaad eens rustig met de schoppende buurman gaan praten wat er nu precies aan de hand is. En misschien toch proberen om samen met andere buren actie te ondernemen, hetzij via de politie, hetzij via de woningbouw. Verwacht niet dat ze meteen na je eerste telefoontje je buurmannen aanpakken (de drugsdealende buurmannen dus), maar de aanhouder wint.
quote:EvenWatAnders schreef op 23 juli 2012 @ 18:31:

[...]

slik..

Misschien ben ik een beetje naief. Die klanten van hem, zeker sochtends, zijn allemaal nette mensen. Gedurende de dag wordt het steeds 'minder' zeg maar.

Aan de buitenkant kun je niet zien wie 'net' is en wie niet. Wie er een pistool bij zich heeft of niet. Ga er sowieso maar vanuit dat 'jullie' drugsdealers een of meerdere wapens in huis hebben liggen.

Drugsdealers vormen (naast de overlast die ze -vooral 's nachts- geven) een reëel gevaar voor de buurt. Daarom zijn er protocollen om dergelijke types uit hun huis en uit je buurt te krijgen.

Voor de woningbouw hebben wij destijds handtekeningen verzameld, en o.a. dat heeft er uiteindelijk toe geleid dat de dealer (hij woonde er al meer dan 30 jaar met zijn familie) het huurcontract werd opgezegd.

Je kunt ook bij de politie informatie inwinnen hierover. Ook over het anoniem aangifte doen, of desnoods met een groep mensen.

Je kunt ook overwegen om het gratis nummer 'M' te bellen: Meld Misdaad Anoniem 0800-7000
quote:qwerttu schreef op 23 juli 2012 @ 18:44:

[...]

Dat idee kreeg ik al.

Twee (!) drugsdealende buurmannen in je portiek hebben is in ieder geval een groter probleem dan een buurman die van de overlast daarvan uit z'n plaat gaat. Ik zou inderdaad eens rustig met de schoppende buurman gaan praten wat er nu precies aan de hand is. En misschien toch proberen om samen met andere buren actie te ondernemen, hetzij via de politie, hetzij via de woningbouw. Verwacht niet dat ze meteen na je eerste telefoontje je buurmannen aanpakken (de drugsdealende buurmannen dus), maar de aanhouder wint.

En bedankt 1 woont in het portiek, de ander heb ik uitzicht op vanaf het balkon en zie dus goed wat daar gebeurt.

Morgen eerst maar eens met buurman praten waar hij nu echt last van had, en als dat inderdaad de dealende man is, wat we daar aan kunnen doen.
quote:Twinkle1001 schreef op 23 juli 2012 @ 18:47:

[...]

Aan de buitenkant kun je niet zien wie 'net' is en wie niet. Wie er een pistool bij zich heeft of niet. Ga er sowieso maar vanuit dat 'jullie' drugsdealer een of meerdere wapens in huis heeft liggen.

Drugsdealers vormen (naast de overlast die ze -vooral 's nachts- geven) een reëel gevaar voor de buurt. Daarom zijn er protocollen om dergelijke types uit hun huis en uit je buurt te krijgen.

Voor de woningbouw zijn er destijds handtekeningen verzameld, en o.a. dat heeft er uiteindelijk toe geleid dat de dealer (hij woonde er al meer dan 30 jaar met zijn familie) het huurcontract werd opgezegd.

Je kunt ook bij de politie informatie inwinnen hierover. Ook over het anoniem aangifte doen, of desnoods met een groep mensen.

Je kunt ook overwegen om het gratis nummer 'M' te bellen: Meld Misdaad Anoniem 0800-7000

Eigenlijk denk ik alleen maar: IK WIL VERHUIZEN!

Ik ben toch bang dat ze erachter komen dat ik achter die aangifte/melding zit. ....

Hmmm, dit hele topic zet me aardig aan het denken over mijn aandeel dat die man zijn gang kan gaan.

Over Misdaad anoniem hoorde ik wel dat niet altijd je anonimiteit bewaard kan blijven.
quote:EvenWatAnders schreef op 23 juli 2012 @ 18:50:

[...]

Eigenlijk denk ik alleen maar: IK WIL VERHUIZEN!

Ik ben toch bang dat ze erachter ko0men dat ik achter die aangifte/melding zit. ....

Hmmm, dit hele topic zet me aardig aan het denken over mijn aandeel dat die man zijn gang kan gaan.

Nou, het is natuurlijk ook een eng idee dat je niet anoniem zou zijn. Ik had dat toen ook, maar omdat alle mensen uit de straat op de handtekeningenlijst (woningbouw) stonden, maakte dat het voor ons idee weer veilig, snap je? De dealer heeft die lijst trouwens helemaal niet gezien, was puur voor de woningbouw zelf.

En door die levensgevaarlijke schietpartij hoefde er geen aangifte gedaan te worden. De politie ging er zelf meteen mee aan de slag.

In jouw geval zou ik me goed laten informeren door de politie. De meeste mensen zijn nogal passief en afwachtend in dit soort zaken en willen liever dat anderen het opknappen, maar denk daarom niet: nou, dan doe ik er ook maar niks aan.

En peil die boze buurman eens over een gezamenlijke actie of aangifte, of het gezamenlijk inwinnen van informatie bij woningbouw en/of politie.
quote:Twinkle1001 schreef op 23 juli 2012 @ 19:01:

[...]

Nou, het is natuurlijk ook een eng idee dat je niet anoniem zou zijn. Ik had dat toen ook, maar omdat alle mensen uit de straat op de handtekeningenlijst (woningbouw) stonden, maakte dat het voor ons idee weer veilig, snap je? De dealer heeft die lijst trouwens helemaal niet gezien, was puur voor de woningbouw zelf.

En door die levensgevaarlijke schietpartij hoefde er geen aangifte gedaan te worden. De politie ging er zelf meteen mee aan de slag.

In jouw geval zou ik me goed laten informeren door de politie. De meeste mensen zijn nogal passief en afwachtend in dit soort zaken en willen liever dat anderen het opknappen, maar denk daarom niet: nou, dan doe ik er ook maar niks aan.

En peil die boze buurman eens over een gezamenlijke actie of aangifte, of het gezamenlijk inwinnen van informatie bij woningbouw en/of politie.Ik ben dus eigenlijk ook zo een. Ben nu ook aan het lezen op de site die je gaf.
quote:EvenWatAnders schreef op 23 juli 2012 @ 19:08:

[...]

Ik ben dus eigenlijk ook zo een. Ben nu ook aan het lezen op de site die je gaf.

Nou, wie weet kunnen zij je informeren.

Ik weet niet of je kinderen hebt? Ik dus wel en dat maakt wat dit soort dingen betreft echt de beest in je los.

Ik weet nog goed wat er destijds aan de schietpartij vooraf ging. Er kwam opeens een van onder tot boven bebloede man uit een van de boxen (bergruimtes) onder ons huis stormen. Daar hadden ze kennelijk 'zaken' zitten doen. Die man was zwaar gewond en zat van onder tot boven onder het bloed. Het gutste overal uit.

Ik stond toevallig op het balkon. De straat was VOL met kinderen, waaronder de mijne. Die gewonde man (die ik niet kende) riep naar mij: "Bel politie, bel politie!"

Ik dacht: "Je kan me wat! De kinderen! De kinderen moeten zo snel mogelijk van straat!"

Ik wist niet wat er aan de hand was, maar voelde dat er iets ergs ging gebeuren.

Dus i.p.v. de politie te bellen voor die gewonde man gilde ik van het balkon dat alle kinderen bij mij of anderen in huis moesten vluchten. Tegen drie buurmannen op straat riep ik dat ze eerst de kinderen moesten weghalen. Twee buurmannen wilden echter liever achter 'de boeven' aan, die inmiddels ook de boxen uitgekomen waren. Maar gelukkig bedacht er één zich en stortte zich op de kinderen. Sommigen werden hardhandig aan hun haren de portieken ingesleurd. Mijn huis was binnen een fractie van een seconde VOL met kinderen die uit angst en instinctief allemaal plat op hun buik gingen liggen... Alsof ze voelden wat er ging komen...

En ja hoor, toen gebeurde het. Er werd zo'n 5 tot 6x met scherp geschoten, dwars door een lege straat, die net nog vol met kinderen was.

Toen pas heb ik de politie gebeld.

Moet er niet aan denken wat er gebeurd was als ik die kinderen niet eerst in veiligheid gebracht had.
quote:Twinkle1001 schreef op 23 juli 2012 @ 19:26:

[...]

Nou, wie weet kunnen zij je informeren.

Ik weet niet of je kinderen hebt? Ik dus wel en dat maakt wat dit soort dingen betreft echt de beest in je los.

Ik weet nog goed wat er destijds aan de schietpartij vooraf ging. Er kwam opeens een van onder tot boven bebloede man uit een van de boksen (bergruimtes) onder ons huis stormen. Daar hadden ze kennelijk 'zaken' zitten doen. Die man was zwaar gewond en zat onder het bloed. Ik stond toevallig op het balkon. De straat was VOL met kinderen, waaronder de mijne. Die gewonde man (die ik niet kende) riep naar mij: "Bel politie, bel politie!"

Ik dacht: "Je kan me wat! De kinderen! De kinderen moeten zo snel mogelijk van straat!"

Ik wist niet wat er aan de hand was, maar voelde dat er iets ergs ging gebeuren.

Dus i.p.v. de politie te bellen voor die gewonde man gilde ik van het balkon dat alle kinderen bij mij of anderen in huis moesten vluchten. Tegen de volwassenen op straat riep ik dat ze die kinderen moesten weghalen. Sommigen werden hardhandig aan hun haren de portieken ingesleurd. Mijn huis was VOL met kinderen die uit angst en instinctief allemaal plat op hun buik gingen liggen... Alsof ze voelden wat er ging komen...

En ja hoor, toen gebeurde het. Er werd zo'n 5 tot 6x met scherp geschoten, dwars door de (net nog overvolle) straat, die in een fractie van een seconde volledig uitgestorven was.

Toen pas heb ik de politie gebeld.

Moet er niet aan denken wat er gebeurd was als ik die kinderen niet eerst in veiligheid gebracht had.

. . .

Nee, ik heb geen kinderen. Ik woon alleen hier. In het portiek zelf wonen gelukkig geen kinderen, maar een aantal verderop wel.

Dat je dat voelde aankomen. Wat eng zeg. En dat iedereen ook luisterde naar je, dan moet de angst in je stem hebben geklonken.

Ik weet wel dat een aantal van zijn klanten hier in de straat wonen. Zelf woont hij er ook nog niet zo lang.

Die nacht dacht ik in eerste instantie ook dat het om een boze klant ging en dat hij bij de dealer aan de deur stond, totdat ik het verhaal van buuf hoorde.
Jeetje Twinkle, wat heftig zeg!

Toen ik laatst hoorde van de ex buurman ( die dus ook drugsdealer was) die doodgeschoten was , was ik nog eens extra blij met mijn saaie rijtjeswoning in een saaie straat met allemaal saaie mensen.

In mijn vorige woning heb ik ook een keer de buurvrouw en haar kind opgevangen nadat ze achternagezeten werd door haar vriend. Die riep: ik ga je vermoorden en je dochter verkrachten!!

Arm kind was 10 jaar en de doodsangst stond in haar ogen. Toen ik de deur opendeed toen er aangeklopt werd rende ze mijn huis binnen en verstopte zich in mijn slaapkamer.

Ik heb hem buiten de deur gehouden en direct de politie gebeld en haar zoveel mogelijk gesteund door een verklaring af te leggen.

Hij schreeuwde nog iets naar mij, maar ik was eigenlijk geen moment bang geweest.

Paar weken later woonde hij weer bij haar en een ja hoor na een nacht was het weer zover: gegil en geschreeuw, ze werd het hele huis door geslagen.

Heb maar toen weer de politie gebeld.

Djezus, dat ik daar toen woonde....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven