Reactie- en Bugtopic 3

25-11-2015 18:55 3291 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kunnen jullie de problemen die jullie ondervinden tijdens het forummen aan ons melden.

Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!

Voor de laatste updates en ontwikkelingen klik hier.

Groeten,

Community Manager VIVA

Update 13-12-2016, 11:00:

De serverupdate van vanochtend is succesvol afgerond.

Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:S-Meds schreef op 29 mei 2016 @ 11:55:

[...]

waar staat dat vinkje?

Ik krijg hem ook niet gevonden. Heb Firefox.

Jongens waar zit dat vinkje van die enkele opdringerige reclames?
Klik op je adblocker (ik heb rechtsboven in de werkbalk een icoontje daarvan staan), kies Filtervoorkeuren
quote:Marana_ schreef op 03 juni 2016 @ 10:59:

Klik op je adblocker (ik heb rechtsboven in de werkbalk een icoontje daarvan staan), kies Filtervoorkeuren

Thanks, 10 x overheen gekeken dus.

(@Meds: het zit linksonder in dat schermpje).
Ik heb last van eeen bug ik kan die smiley knop niet indrukken dan gaat die op posten drukken. Heel vervelend.
Mijn laptop heeft behoorlijk moeite met het vivaforum. Ik dacht dat het aan Chrome lag, maar ook in Explorer hapert ie aan alle kanten, laadt slecht, blijft steeds hangen. Scrollen is een eeuwigdurend gebeuren.

En uiteraard alleen op deze site, met de rest nergens last.
quote:ModeratorViva schreef op 29 mei 2016 @ 19:37:

[...]

Dank voor je melding, wij zullen het doorzetten naar de technische dienst!

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forumDe technische dienst doet er vooralsnog weinig mee want de boel blijft nog steeds constant vastlopen.!
Er staat weer iets op het forum dat een enorme vraag om geheugen doet van de flashplayer.

Zodra het forum geopend is begint de geheugen teller op te lopen tot ruim boven de 2 Gieg. De meeste PC's kunnen dit niet aan en slaan gegarandeerd vast.

Ook mijn eerdere foutmeldingen van vastgelopen scripts heb ik vandaag al weer 3x gehad. Deze scripts lopen vast door het excessieve geheugen gebruik van de Flashplayer op het forum.
Niet geschoten is altijd mis
quote:Bitje93 schreef op 05 juni 2016 @ 23:03:

Er staat weer iets op het forum dat een enorme vraag om geheugen doet van de flashplayer.

Zodra het forum geopend is begint de geheugen teller op te lopen tot ruim boven de 2 Gieg. De meeste PC's kunnen dit niet aan en slaan gegarandeerd vast.

Ook mijn eerdere foutmeldingen van vastgelopen scripts heb ik vandaag al weer 3x gehad. Deze scripts lopen vast door het excessieve geheugen gebruik van de Flashplayer op het forum.

Wat vervelend. Zou je willen kijken of er, op het moment dat dit gebeurt, een banner op de pagina staat? En zo ja van welk merk? Kun je daarnaast aangeven welke browser je gebruikt? Bedankt!

Groet,

CM VIVA
CM dat is toch totaal de omgekeerde wereld om forummers nu te laten banner speuren? Waarom maken jullie geen keiharde richtlijnen hoeveel geheugen een banner mag vreten en waarom worden die dingen blijkbaar zonder te checken op het forum gesmeten? Zelfs al vinden we hier een verband welke banner het doet dan kan morgen bedrijf X zo'n zelfde logge banner erop gooien. Dat is ook al vaak zat gebeurd met dingen die niet weg te klikken waren etcetera. Het wordt gemeld de desbetreffende banner gaat op non actief en een week later staat er weer een die dit doet maar nu niet van automerk Z maar tandpastamerk Q.
quote:Deadpool schreef op 06 juni 2016 @ 10:26:

CM dat is toch totaal de omgekeerde wereld om forummers nu te laten banner speuren? Waarom maken jullie geen keiharde richtlijnen hoeveel geheugen een banner mag vreten en waarom worden die dingen blijkbaar zonder te checken op het forum gesmeten? Zelfs al vinden we hier een verband welke banner het doet dan kan morgen bedrijf X zo'n zelfde logge banner erop gooien. Dat is ook al vaak zat gebeurd met dingen die niet weg te klikken waren etcetera. Het wordt gemeld de desbetreffende banner gaat op non actief en een week later staat er weer een die dit doet maar nu niet van automerk Z maar tandpastamerk Q.

Alle banners worden voordat deze live worden gezet uitvoerig getest, zodat deze geen problemen opleveren. Dit gebeurt door een externe afdeling, niet door VIVA zelf. Ondanks dit proces, komt het soms helaas (!) voor dat er toch een banner doorheen glipt, die voor problemen zorgt.

Ik weet niet zeker of dat in dit geval zo is, maar ik wil het in ieder geval graag uitsluiten. Daarbij is dit de enige manier. Wij hopen daarbij op het begrip van jullie, de forummers. Wij vinden dit zelf namelijk net zo vervelend en willen dit soort problemen z.s.m. oplossen. Nogmaals, helaas hebben we dit soort issues niet volledig in eigen hand.

Groet,

CM VIVA

Ik krijg ineens deze steeds op m'n Samsung galaxy so neo
quote:Bitje93 schreef op 29 mei 2016 @ 13:00:

En daar was hij weer.

Weer opnieuw opstarten om deze melding in het bugtopic te kunnen plaatsen.

[img]http://www.capady.nl/viva/viva_foiut2.bmp[/img]Gaat de TD hier nu ook eindelijk eens mee aan de slag?
quote:Pikkie22 schreef op 05 juni 2016 @ 13:15:

Mijn laptop heeft behoorlijk moeite met het vivaforum. Ik dacht dat het aan Chrome lag, maar ook in Explorer hapert ie aan alle kanten, laadt slecht, blijft steeds hangen. Scrollen is een eeuwigdurend gebeuren.

En uiteraard alleen op deze site, met de rest nergens last.

Zo, het is genezen hoor. Een adblocker in mijn Chromebrowser en ik surf weer met volle kracht over het forum.

Wanneer gaan jullie eindelijk eens iets doen aan die energievretende ads?
Het overgrote deel van de bugs die hier gemeld worden hebben met de advertenties te maken. Ik snap dat het forum een grote melkkoe is hoor, voor Viva, maar hoeveel lezers jaag je er juist mee weg?
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-06-2016 20:51
Reden: off topic
% gewijzigd
De klachten en opmerkingen worden wel degelijk opgepikt. In samenwerking met de technnische dienst doen we ons uiterste best om problemen op te lossen, we hebben dan wel voldoende informatie nodig anders wordt het lastig.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

quote:Deadpool schreef op 06 juni 2016 @ 11:58:

[afbeelding]

Vervelend dit, we zullen er morgen naar laten kijken.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

Ach, hier ook al censuur? Stom gegum altijd.
quote:Deadpool schreef op 06 juni 2016 @ 11:58:

[afbeelding]

Dit kan meerdere oorzaken hebben, waarbij ik me afvraag of dit door het forum komt, of betrekking heeft op je netwerk (aangezien er netwerkfout staat). Het kan bijvoorbeeld zijn dat je wifi weg is gevallen, maar ook doordat er teveel apps openstonden, je browser app vast liep etc. Mocht dit nou vaker voorkomen, specifiek op het forum, mail me dan even. Dan proberen we uit te zoeken waar het aan kan liggen.

Groet,

CM VIVA
quote:Pikkie22 schreef op 06 juni 2016 @ 21:52:

Ach, hier ook al censuur? Stom gegum altijd.

Als opmerkingen offtopic zijn, en serieuze bugs/klachten daardoor naar beneden zakken, komt dat de kwaliteit van reageren vanuit ons team niet ten goede. We zien zo makkelijker reacties over het hoofd. Ook jouw opmerking is in dit geval offtopic, maar ik laat het voor deze keer staan om je opmerking toe te lichten. We rekenen op je begrip hiervoor.

Groet,

CM VIVA
quote:Marana_ schreef op 06 juni 2016 @ 18:36:

Het overgrote deel van de bugs die hier gemeld worden hebben met de advertenties te maken. Ik snap dat het forum een grote melkkoe is hoor, voor Viva, maar hoeveel lezers jaag je er juist mee weg?

Het draaiende houden van een forum van deze omvang, daar komen een hoop kosten bij kijken. Het forum heeft de banners nodig om te kunnen bestaan. Wij doen ons uiterste best om de kwaliteit m.b.t. de banners streng te bewaken, en dit gaat in de meeste gevallen goed. Echter, soms kan er zoals aangegeven iets mis gaan. Dankzij dit topic kunnen we dit soort problemen vaak snel signaleren en oplossen, samen met jullie hulp.

Groet,

CM VIVA
De boosdoener van de scripts die steeds stoppen en de boel vast laten lopen is vandaag de idioot grote SBS9 banner.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-06-2016 20:39
Reden: bewust herhaaldelijk offtopic en provoceren
% gewijzigd
De banners komen de snelheid momenteel bepaald niet ten goede. Ik zie ook als de pagina al geladen is, telkens weer die advertentieservers langskomen (dus ook als je gewoon een pagina open hebt, blijft 'ie telkens opnieuw verbinden) en Flash crasht zo ongeveer elke vijf minuten. Is het nou echt nodig om Flash te blijven gebruiken? Het wordt niet voor niets uitgefaseerd.....

Dit is overigens in Chrome onder W7. De "Shockwave Flash has crashed" melding staat zo ongeveer permanent in beeld.
Oh dear, how sad, never mind.
ha, ik kwam hier ook maar eens melden dat Flash echt bijna altijd crashed op deze site en Firefox daardoor vastloopt. Nooit bij andere webpagina's.

Maar het is dus al aangekaart. Hopelijk kan dat gefixt worden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven