Reactie- en bugtopic nieuwe forum

29-10-2014 14:32 2766 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Zoals jullie zien is het forum in een geheel nieuw jasje gestoken. Aan de hand van jullie feedback van eerder dit jaar zijn we hard aan de slag gegaan om het forum te verbeteren.

De overzichtspagina is een stuk overzichtelijker geworden en ook nieuw is het overzicht van je persoonlijke topics, reacties en favorieten als je ingelogd bent.

We horen graag wat jullie vinden.

In dit topic kun je terecht met alles wat jullie van het vernieuwde VIVA-forum vinden.

Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!

met vriendelijke groet,

Moderatorteam Viva

edit: Zouden jullie bij bugs willen vermelden of dit geldt voor mobiel, tablet of pc/laptop en met welke browser jullie forummen? Wij kunnen dan sneller dkingen doorgeven aan de TD

Veelvoorkomende vragen of problemen:

- linkjes maken werkt niet goed >>>>> opgelost

- niet iedereen blijft ingelogd > deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- te hoge belasting/ accu bij gebruik mobiele forum deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- avatars geanonimiseerde forummers blijven online zichtbaar deels opgelost

- linkjes naar afbeeldingen werken niet altijd deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- teksten verdwijnen soms achter toetsenbord deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- bij scrollen ontstaat er soms een zwabbereffect deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- geen melding bij ontvangst pb > staat op to-do lijst

- voorkeuren instellen werkt niet goed> werkt wel op pc, nog niet op mobiel en tablet. Wordt nog aan gewerkt! >>>> opgelost

- de optie om een linkje een andere naam te geven (dus bijvoorbeeld 'klik hier' in plaats van de link) werkt niet meer. opgelost

- cursief duidelijker ten opzichte van de gewone letter

- zoekfunctie werkt niet goed

- beeld verspringt bij het laden van grote reclames

- snelkoppeling iPhone opent niet in safari, maar in een onbekende browser

- er kan geen reactie bij de blogs worden gepost

- de blokjesaanduiding grijs/zwart werkt niet optimaal

- advertenties lopen over de tekst heen

- postings van na 18 november zijn voor sommigen niet terug te vinden

- smiley-icoontje zorgt ervoor dat een post gelijk geplaatst wordt

- verschil in aantal postings/tijd tussen actieve en nieuwe topiclijst

- favorieten instellen werkt niet opgelost

- link naar posting werkt niet goed op iPad en Windowssmartphone

Layoutklachten

- advertenties met hele grote stukken wit over alle pagina's heen, waardoor de helft niet kan worden gelezen of aangeklikt.

- bij het plaatsen van een reactie de optie om je bericht eerst te bekijken voor je hem plaatst.

- bij lange topictitels vallen de laatste letters over de naam van de topicopener in de lijsten nieuwe en actieve topics > staat op to-do lijst

- roodpaarse V-tje wazig door lage resolutie > staat op to-do lijst

- OP alleen op de eerste pagina bij mobiele site > Gaan we naar kijken

- mobiele site vraagt teveel data en trekt de batterij snel leeg > Gaan we naar kijken.

- geen verschil tussen OP en reacties > Staat op to-do lijst

- op de mobiele versie is niet te zien hoeveel pagina's een topic heeft en op welke pagina je je bevindt > Staat op to-do lijst

- de mogelijkheid terug om bij heel veel pagina’s aan te kunnen geven dat je naar een bepaalde pagina kunt, dus pijl veranderen in die mogelijkheid > staat op to-do lijst

- app terug (zie ook http://www.viva.nl/app/ ) > We gaan kijken of dit mogelijk is. Zodra hier meer duidelijkheid over is laten we het weten.

- letters zijn te klein bij de link 'naar beneden'

- paginanummers boven het reactieschermpje

- graag de knop ‘mijn laatste’ terug > Deze functie staat nu op de homepage, maar we gaan kijken of we de oude vorm kunnen herstellen.

- je kunt niet gelijk door naar een andere pijler vanuit een topic, je moet eerst terug naar forum >> opgelost via pijltje achter pijler naam binnen topic

- graag de mogelijkheid om zelf topics te blocken op de overzichtspagina > fgcolor=#f01111]Is een functionaliteit die we nu niet ondersteunen, maar we gaan de mogelijkheden uitzoeken.[/fgcolor]

- in de topiclijst staat alleen de forummer die als laatste heeft gereageerd, niet de TO > verschilt bij type device, we moesten keuzen maken omdat niet alles op een klein scherm past. Nemen we echt wel mee in de evaluatie van design later dit jaar.

- graag lijst met actieve topics rechts terug > staat standaard op home, maar we gaan kijken of we deze standaard onderaan de pagina kunnen laten tonen.
Ik dacht dat het offline was zodat al die reclame tussen de posts uit gehaald werd. Valt dat even tegen. Was toch ook een veel voorkomende klacht.
Reclames zijn echt irritant ja. Ik dacht in eerste instantie dat de pijlers maar vier onderwerpen per pagina hadden. Had niet in de gaten dat er meer onderwerpen onder de reclames stonden.
Mijn ava doet het ook!
toppie korenwolf!
quote:korenwolf schreef op 30 oktober 2014 @ 17:03:

Mijn ava doet het ook! Onee, zit ik hier ook al tegen dat psychedelische plaatje aan te kijken
Ik vind de layout gewoon mooi geworden. Bij de reacties zou ik die blanco lijn weghalen boven elke nick en de achtergrond lichtgrijs maken, maar voor de rest: houwen zo! Zo snel is het nog nooit zo goed geweest. Nog wat kleinigheidjes hier en daar, beetje tunen, maar het resultaat is best aardig.
JuniorModeratorViva BELLATRIXVANDETTA SCHREEF OP 30 OKTOBER 2014 @ 15:44:

Hoi Juun!Ik kan je even niet quoten, maar ik bedoel de paginanummers die bovenaan de OP stonden, waardoor je kon zien uit hoeveel pagina's een topic bestond en waar je was gebleven.

Quote Juun:

dat is vreemd, want die staan rechtsboven aan. De pagina waar je je bevindt, is zwart gekleurdDat is bij jou niet zichtbaar?30-10-2014, 15:50

Hoi Juun!

Nee, op de mobiel zijn die nog niet zichtbaar.

De snelheid is bij mij iig wel veel verbeterd!

Dank voor jullie geduld en vele antwoorden.

Moet voor jullie ook een hectische periode zijn zo!
Huts!
Maareh....wat is er nou allemaal gebeurd al die tijd dat het forum uit de lucht was?
Ok. Het is flink sneller. Nu die reclames en ugandese meisjes weg, "laatste reactie" en paginanummers terug en ervoor zorgen dat quoten, smileys etc werkt en dan is het voor mij goed.
Geen kleur kunnen kiezen, dan komt er bij verzenden een foutmelding.
verba volant, scripta manent.
Ik zit een beetje rond te klikken (nu dat kan), en eigenlijk vind ik het een dijk van een ontwerp.

Het enige wat echt vervelend is, is al dat wit door die joekels van avatars. Kleinere avatars is ook niks, dus ik heb voor mezelf al de oplossing: ik zet mijn scherm op telefoonbreedte. Dan is het ineens wel overzichtelijk.
Misschien nog een bugje rapporteren?

Ik heb wat dingetjes (pijlers) op "ongewenst" gezet, waaronder "Zwanger" en alles onderaan (Tips en zo), maar die willen niet weg hoor! Kinderen, Bjoetie en Lijf&Lijn ook aangevinkt en die blijven wel netjes weg.
Alleen die Oegandese meisjes die alsmaar ongesteld blijven, die ben ik wel een beetje zat nu.
quote:matroesjka_ schreef op 30 oktober 2014 @ 17:09:

Maareh....wat is er nou allemaal gebeurd al die tijd dat het forum uit de lucht was?Hier niks. Ik heb heel stilletjes op een stoel zitten wachten tot het klaar was.
Oh nou kan ik weer niet quoten en de smileys mag ik ook nog niet gebruiken....
Op de ipad kan ik niet quoten.

Is het een idee om de reeds genoemde bugs te vermelden, bijv in deze OP?
Je bent zelf een theepot
Ik ben naamloos! Of niet?
Ik vind het niet zo handig om zo veel te moeten scrollen om een hele pagina door te komen.

De overzichtspagina vind ik er niet overzichtelijker op geworden.

Die reclame in een topic is ook irritant. Waarom niet bij de onderste post?

Verder vind ik het er wel mooi strak uit zien. Wel even wennen.
Die zijn vermeld in de OP, SuzanneSuus.

Ik kan ook niet quoten trouwens. De quote staat er wel, maar kan er niets bij typen.
Oh nee, nu niet. Ja, quoten, hoe moet dat met een Ipad?
Op de tabbladen staat nu eerst de pijler en dan pas de titel van het topic. Mag dat weer andersom, zoals vroegah?

Wel handig als je meerdere topics open hebt staan.
quote:Phoolan schreef op 30 oktober 2014 @ 17:22:

Ik ben naamloos! Of niet?
Ik vind het ook veel te wit en te veel schollen. Vooralsnog voor mij geen verbetering in elk geval.
DE ZOEKFUNCTIE DOET HET!
Veel te veel wit. Sommige elementen (buttons, headers, sommige teksten) zijn veel te groot. Ik word ook een dagje ouder en heb een leesbril nodig maar dit is echt overdreven.

Ook veel te veel witruimte tussen de reacties. Doe die avatars een slag kleiner en er kunnen veel meer reacties op 1 pagina.

Verder wel heel erg zwart wit. Beetje te steriel.

Vind het ook niet prettig dat de breedte geen maximum heeft. Het schaalt volledig uit en als je een grote monitor hebt moet je dus je browser window een stuk smaller zetten om leesbare regels te hebben.

Oh en waarom zo ontzettend veel witruimte tussen de 'paragraphs' (<p>)?

Ah, even in code gekeken: er worden 2 <br> neergezet. Dat hoeft er maar 1 te zijn!!!

Beetje minder regelhoogte zou ook prettig zijn.

Ik mis de dropdown waarmee je snel van een pijler naar een andere kon komen. Nu moet ik terug naar het hoofdscherm en dan weer klikken.

Kan ook niet meer van iedere pagina direct naar mijn eigen laatste reacties. Moet weer terug naar dat hoofdscherm.

En dankzij het nieuwe forum nu eindelijk een Adblock geinstalleerd (lijkt ook de frequente crashes op te lossen). Lijkt me leuk voor jullie adverteerders: het forum is volgepompt met reclame maar vrijwel niemand ziet het omdat je wel een Adblocker moet installeren om nog enigszins fatsoenlijk te kunnen lezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven