Reactie- en bugtopic nieuwe forum

29-10-2014 14:32 2766 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Zoals jullie zien is het forum in een geheel nieuw jasje gestoken. Aan de hand van jullie feedback van eerder dit jaar zijn we hard aan de slag gegaan om het forum te verbeteren.

De overzichtspagina is een stuk overzichtelijker geworden en ook nieuw is het overzicht van je persoonlijke topics, reacties en favorieten als je ingelogd bent.

We horen graag wat jullie vinden.

In dit topic kun je terecht met alles wat jullie van het vernieuwde VIVA-forum vinden.

Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!

met vriendelijke groet,

Moderatorteam Viva

edit: Zouden jullie bij bugs willen vermelden of dit geldt voor mobiel, tablet of pc/laptop en met welke browser jullie forummen? Wij kunnen dan sneller dkingen doorgeven aan de TD

Veelvoorkomende vragen of problemen:

- linkjes maken werkt niet goed >>>>> opgelost

- niet iedereen blijft ingelogd > deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- te hoge belasting/ accu bij gebruik mobiele forum deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- avatars geanonimiseerde forummers blijven online zichtbaar deels opgelost

- linkjes naar afbeeldingen werken niet altijd deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- teksten verdwijnen soms achter toetsenbord deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- bij scrollen ontstaat er soms een zwabbereffect deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- geen melding bij ontvangst pb > staat op to-do lijst

- voorkeuren instellen werkt niet goed> werkt wel op pc, nog niet op mobiel en tablet. Wordt nog aan gewerkt! >>>> opgelost

- de optie om een linkje een andere naam te geven (dus bijvoorbeeld 'klik hier' in plaats van de link) werkt niet meer. opgelost

- cursief duidelijker ten opzichte van de gewone letter

- zoekfunctie werkt niet goed

- beeld verspringt bij het laden van grote reclames

- snelkoppeling iPhone opent niet in safari, maar in een onbekende browser

- er kan geen reactie bij de blogs worden gepost

- de blokjesaanduiding grijs/zwart werkt niet optimaal

- advertenties lopen over de tekst heen

- postings van na 18 november zijn voor sommigen niet terug te vinden

- smiley-icoontje zorgt ervoor dat een post gelijk geplaatst wordt

- verschil in aantal postings/tijd tussen actieve en nieuwe topiclijst

- favorieten instellen werkt niet opgelost

- link naar posting werkt niet goed op iPad en Windowssmartphone

Layoutklachten

- advertenties met hele grote stukken wit over alle pagina's heen, waardoor de helft niet kan worden gelezen of aangeklikt.

- bij het plaatsen van een reactie de optie om je bericht eerst te bekijken voor je hem plaatst.

- bij lange topictitels vallen de laatste letters over de naam van de topicopener in de lijsten nieuwe en actieve topics > staat op to-do lijst

- roodpaarse V-tje wazig door lage resolutie > staat op to-do lijst

- OP alleen op de eerste pagina bij mobiele site > Gaan we naar kijken

- mobiele site vraagt teveel data en trekt de batterij snel leeg > Gaan we naar kijken.

- geen verschil tussen OP en reacties > Staat op to-do lijst

- op de mobiele versie is niet te zien hoeveel pagina's een topic heeft en op welke pagina je je bevindt > Staat op to-do lijst

- de mogelijkheid terug om bij heel veel pagina’s aan te kunnen geven dat je naar een bepaalde pagina kunt, dus pijl veranderen in die mogelijkheid > staat op to-do lijst

- app terug (zie ook http://www.viva.nl/app/ ) > We gaan kijken of dit mogelijk is. Zodra hier meer duidelijkheid over is laten we het weten.

- letters zijn te klein bij de link 'naar beneden'

- paginanummers boven het reactieschermpje

- graag de knop ‘mijn laatste’ terug > Deze functie staat nu op de homepage, maar we gaan kijken of we de oude vorm kunnen herstellen.

- je kunt niet gelijk door naar een andere pijler vanuit een topic, je moet eerst terug naar forum >> opgelost via pijltje achter pijler naam binnen topic

- graag de mogelijkheid om zelf topics te blocken op de overzichtspagina > fgcolor=#f01111]Is een functionaliteit die we nu niet ondersteunen, maar we gaan de mogelijkheden uitzoeken.[/fgcolor]

- in de topiclijst staat alleen de forummer die als laatste heeft gereageerd, niet de TO > verschilt bij type device, we moesten keuzen maken omdat niet alles op een klein scherm past. Nemen we echt wel mee in de evaluatie van design later dit jaar.

- graag lijst met actieve topics rechts terug > staat standaard op home, maar we gaan kijken of we deze standaard onderaan de pagina kunnen laten tonen.
Al vanaf 20.43 gisteravond geen nieuwe reactie in het normaal zo dichtbevolkte minnaarforum. Need I say more? Mis het oude topic nog steeds zo......

En zoveel fouten en bugs.... Is er helemaal niet mee getest? Is het er zo hup in gegooid? Compleet met alle fouten? Hier mag een projectmanager zich zeer diep schamen.
quote:Miffy schreef op 04 november 2014 @ 15:38:

[...]

Mag ik die knop ook? (iPhone, safari)

Ja, ik ook graag!

NB is er een bewuste keuze gemaakt dat de OPs van een topic niet meer gequote kunnen worden?
LV, ik surf met Chrome. HebIE er wel opstaan, maar gebruik hem niet standaard. zucht
Ik kan nog steeds niets met mobiel, wellicht ten overvloede weer:

User ID not found.

Bij gebrek aan smiley: wééééhhhh!!!!
Geen bijzonderheden
ik zit nu in IE maar ook dan kan ik niet quoten.
quote:Miffy schreef op 04 november 2014 @ 13:56:

Dat het forum te dataintensief is voor de trein wifi is wel uh... bijzonder. Tekst met af en toe een plaatje, dat kan toch wel wat zuiniger?

Tekst met af en toe een plaatje?

Ik heb van iedereen avatars in beeld en minstens 3 grote, al dan niet bewegende, reclames.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Op mijn mobiel krijg ik overal een scherm waar ik niet langs kom met de tekst, userdata_not active behalve thuis op mijn eigen wifi dan kom ik gelijk op het forum.
quote:- niet kunnen inloggen/username niet bekendDit is geloof ik bug nummer 28. Sinds vandaag om de haverklap deze melding, begint dus nog erger te worden ook.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Teveel scrollen opgelost? Echt niet hoor!!
Ik kan op mijn computer met safari nog steeds het forum niet openen. Eerder wel, maar hij vloog er gisteravond ineens uit.
quote:Alixane schreef op 04 november 2014 @ 17:24:quote:- niet kunnen inloggen/username niet bekendDit is geloof ik bug nummer 28. Sinds vandaag om de haverklap deze melding, begint dus nog erger te worden ook.

+1000000

Zwaar irritant. Ik word steeds uitgelogd waarna ik ook niet meer kan inloggen. Er is constant een fout opgetreden. Echt ik begin steeds meer te balen van dit forum. Jammer de app werkte prima.
Mobiel forunmen is simpelweg niet te doen, met al die errors....
668, the neighbour of the Beast
Al een aantal zaken aangepast/opgelost, mooi zo

Ik hoop echt dat het kunnen quoten ook snel kan, wat mis ik dat zeg.
Je bent zelf een theepot
Gewoon even benieuwd: waarom is het ene wolkje met reactieaantal in de startpagina zwart en het andere grijs? Wat betekent dit verschil?
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Beste forummers,

De TD is op de hoogte van de problemen met inloggen op mobiel en gaat hier morgen als eerste mee aan de slag

met vriendelijke groet,

Junior
Holy fuck, knijp je er ook een paar jaartjes tussenuit. Je kunt wel zien dat het ontwerpersteam hip, hot and happening is: wit is namelijk het nieuwe wit. Heul FonQ hoor!

Ken trouwes geen sjmilie toevoegen, maar dat stond al op de enorme to-do-lijst zag ik.

Nou, tot ooit!
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Oh ja, ik kan toch nog plaatjes plakken.

Hoi Ligeia! *insert zwaai-smiley* Ben jij echt jaren weggeweest, joh?
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Ik kan nog (steeds) niet quoten of smiley'n

Laptop met Chrome, Firefox of Safari. Niet, niente, nada.
Hey Dana! Geen idee hoe lang ik al niet meer post hier, eerlijk gezegd. Sinds dat Angel-gate-gedoe, dacht ik.

Is het nog een beetje leuk hier?
Rastan schreef :

NB is er een bewuste keuze gemaakt dat de OPs van een topic niet meer gequote kunnen worden?

----------------------------------------

Jij Kunt tenminste nog quoten
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Ligeia schreef op 04 november 2014 @ 19:12:

Hey Dana! Geen idee hoe lang ik al niet meer post hier, eerlijk gezegd. Sinds dat Angel-gate-gedoe, dacht ik.

Is het nog een beetje leuk hier?

Oh, da's inderdaad al jaren dan! Hier is t eigenlijk nog altijd soms heel erg leuk, soms helemaal niet leuk, vaak nogal mwah.... maar ik ben lichtelijk verslaafd dus ik kom toch altijd weer terug.

Hee, krijg nou wat: ik heb weer smileys.:cheer:
Ah, mobiel (android) forummen is al beter te pruimen!

Sluit me wel 100% aan bij Miffy wat betreft (karige) pagina-nummering en feit dat veel scrollen nodig blijft omdat je pas helemaal onderin topic op de Vooruit of Achteruit knop kan drukken.

Dat kan hopelijk nog verbeterd worden in de toekomst.
op de mobiele versie is niet te zien hoeveel pagina's een topic heeft en op welke pagina je je bevindt >>>>>> opgelost

Jeeeeeeeeeej
Update over mobiel:

De melding:

User ID not found is weg. Echter, ik kom niet verder dan de eerste pagina, verder geen nummers of topics.
Geen bijzonderheden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven