Rokende buren

25-08-2013 12:49 408 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon naast rokers die besloten hebben alleen nog maar buiten te roken. Als ik nu mijn tuindeur, slaapkamerraam (of zelfs alleen de ventilatieroosters daarvan) open heb staan, ruikt het bij mij in huis behoorlijk naar rook. Iemand een idee hoe ik dit tegen kan gaan?
quote:mriek83 schreef op 25 augustus 2013 @ 17:39:

[...]

Omdat je behoorlijk sneu en gefrustreerd overkomt met dat constante afbekken van je. Misschien moet je iets gaan doen waarmee je anderen niet lastig valt en waarvan je wat meer zelfvertrouwen krijgt.In de tuin roken bijvoorbeeld
quote:Aminah schreef op zondag 25 augustus 2013 18:00 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="mriek83 in "Rokende buren"" class="messagelink">mriek83 schreef op 25 augustus 2013 @ 17:39</a>:</b>

[...]

Omdat je behoorlijk sneu en gefrustreerd overkomt met dat constante afbekken van je. Misschien moet je iets gaan doen waarmee je anderen niet lastig valt en waarvan je wat meer zelfvertrouwen krijgt.</div></blockquote>In de tuin roken bijvoorbeeld

Vraag me af of ze daar meer zelfvertrouwen door krijgt ;) Maar sommige mensen denken dat roken heel stoer staat, dus wie weet!
Pff wat een discussie weer.

Ga naar de buurvrouw en vraag of ze ergens achterin de tuin wil roken, of bij de voordeur.

Een roker dat het slecht is, en ja je KAN er kanker van krijgen.

Maar wat me opvalt is weer dat de mensen die nooit hebben gerookt het minste zeuren erover.

Elvis zong het in the 60s al : if i can dream......
quote:mriek83 schreef op 25 augustus 2013 @ 18:05:

[...]

Vraag me af of ze daar meer zelfvertrouwen door krijgt ;) Maar sommige mensen denken dat roken heel stoer staat, dus wie weet!
quote:lambo schreef op 25 augustus 2013 @ 18:07:

Pff wat een discussie weer.

Ga naar de buurvrouw en vraag of ze ergens achterin de tuin wil roken, of bij de voordeur.

Een roker dat het slecht is, en ja je KAN er kanker van krijgen.

Maar wat me opvalt is weer dat de mensen die nooit hebben gerookt het minste zeuren erover.

Elvis zong het in the 60s al : if i can dream......

Idd degenen die als een schoorsteen gerookt hebben zijn vaak het ergst.

En maar klagen dat sinds ze niet meer roken ze kilo's aankomen..

Zoals Harrie Jekkers in zijn stukje al heel mooi zegt: plak die nicotine pleister op je bek,2 vliegen in 1 klap..
Hahahaha

Het gekke is als je nu in een bar zit en je gaat even roken dat de niet rokers meegaan, want anders is het zo ongezellig.
Niks: hun huis, hun tuin, hun terrein, hun regels.

Niet jouw zaken, als je het mij vraagt...
quote:lambo schreef op zondag 25 augustus 2013 18:19 Hahahaha

Het gekke is als je nu in een bar zit en je gaat even roken dat de niet rokers meegaan, want anders is het zo ongezellig. Inderdaad.. En wel klagen over dat het stinkt of dat er rook in hun gezicht komt.
quote:mriek83 schreef op 25 augustus 2013 @ 17:30:

[...]

Heb jij niks beters te doen dan lullige reacties te geven?Niet om 't een of ander, maar wat is jouw inhoudelijke bijdrage tot nu toe?
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:Miss.Innuendo schreef op zondag 25 augustus 2013 18:29 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="mriek83 in "Rokende buren"" class="messagelink">mriek83 schreef op 25 augustus 2013 @ 17:30</a>:</b>

[...]

Heb jij niks beters te doen dan lullige reacties te geven?</div></blockquote>Niet om 't een of ander, maar wat is jouw inhoudelijke bijdrage tot nu toe? Ik lees mee en dit viel me op. Mag het?
quote:noell schreef op 25 augustus 2013 @ 17:53:

[...]

Mooi toch, stuk goedkoper ook!Sympathieke reactie.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Aminah schreef op 25 augustus 2013 @ 18:00:

[...]

In de tuin roken bijvoorbeeld
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:mriek83 schreef op 25 augustus 2013 @ 18:36:

[...]

Ik lees mee en dit viel me op. Mag het?

In je posting bek je iemand af waarvan je vindt dat ze alleen maar aan het afbekken is.

Bijzonder.

Ik dacht, ik hou je even een spiegel voor.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Ik vind dat ook zó ranzig! Echt 2x per uur stonden mijn oude buren buiten te roken. Als niet roker ruik je dat meteen, sterker nog heel je huis stinkt er naar!

Stond ik om 6.30 onder de douche met het badkamerraam open, kwam die stank me al tegemoed.

De buren vonden dat normaal. Een gesprek hielp niet, want de rook was buiten en zo verdunt door de lucht dat je 't niet binnen kon ruiken.. En bovendien was het in hun tuin..

Wat had ik graag de lucht van rotte eieren bij hun naar binnen geblazen!

Roken mag wat mij betreft verboden worden.
Totaal niet onder de indruk van de anti-rook brigade. Wel hou ik rekening waar ik rook etc. (roken in de lift is gewoon asoicaal).

Als mijn buren dag in dag uit last hebben van mijn roken en daarover een klacht hebben, dan zal ik zeker kijken of we dat samen kunnen oplossen. Op een terras vraag ik het aan de mensen naast me. Laatst kreeg ik meteen een donder preek toen ik het vroeg. Nou als jij wil dat jij en anderen dood moeten, dan moet je het vooral doen!

Oh, nou dank je voor je tolerantie, je hebt zeker geen aansteker bij je?
quote:flakes schreef op 25 augustus 2013 @ 18:48:

Oh, nou dank je voor je tolerantie, je hebt zeker geen aansteker bij je? Daar ging de koffie

Totaal niet onder de indruk van de anti-rook brigade. Wel hou ik rekening waar ik rook etc. (roken in de lift is gewoon asoicaal).

Als mijn buren dag in dag uit last hebben van mijn roken en daarover een klacht hebben, dan zal ik zeker kijken of we dat samen kunnen oplossen. Op een terras vraag ik het aan de mensen naast me. Laatst kreeg ik meteen een donder preek toen ik het vroeg. Nou als jij wil dat jij en anderen dood moeten, dan moet je het vooral doen!

Heb nog geen reacties gelezen, stuitte door de titel op dit topic.

Hier hetzelfde, vind het zo ranzig!

Zit ik bijvoorbeeld binnen op de bank mijn pasgeboren baby te voeden, met de schuifpui open, komt weer die sigarettenwalm binnen waaien van de buurman. Die om zijn vrouw en kind te ontzien alleen nog in hun tuin rookt.

Ook in onze slaapkamer ruik ik regelmatig zijn rook. Vies!

Geen tips, want vind het zelf ook ergens heel unfair om hem aan te spreken op iets wat hij in zijn eigen tuin doet...

Zij zullen ook wel eens hinder van ons ondervinden...
quote:slekire schreef op 25 augustus 2013 @ 14:43:

Wat denken jullie allemaal moeilijk zeg, er is een hele gemakkelijke oplossing: ga in een fijn vrijstaand huis wonen in een landelijk gebied, heerlijke frisse lucht, je kunt zelf nog kiezen of je tussen de naaldbomen, loofbomen, heide of misschien liever zeelucht wilt hebben.

Tjongejonge, zeven pagina's en niemand die hier op komt, zeker beetje last van de rook in het hoofd.

wauww echt waar? hier was ik nou nooit opgekomen! Makkelijke oplossing is het zeker, betaal jij dan ook even dat vrijstaande huis?

@ TO, vind het erg vervelend voor je. Als het op een nette manier vragen niet helpt, is het enige snel je raam dichtdoen en hou verder ook rekening met (schone) kleding uit de kast, als je dat soort dingen in een afgesloten kast laat gaan deze tenminste niet naar dat vieze rook ruiken. Sterkte!

"Oh, nou dank je voor je tolerantie, je hebt zeker geen aansteker bij je?"

Als je het echt gezegd hebt vind ik 'em wel goed
Ja, Mila. Kwam omdat ik nogal verbouwereerd was. Normaal ben ik reuze vredelievend.
quote:Miss.Innuendo schreef op zondag 25 augustus 2013 18:41 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="mriek83 in "Rokende buren"" class="messagelink">mriek83 schreef op 25 augustus 2013 @ 18:36</a>:</b>

[...]

Ik lees mee en dit viel me op. Mag het?</div></blockquote>

In je posting bek je iemand af waarvan je vindt dat ze alleen maar aan het afbekken is.

Bijzonder.

Ik dacht, ik hou je even een spiegel voor. Bijzonder he? Het is maar wat je afbekken vindt!
quote:Nouschi schreef op 25 augustus 2013 @ 18:39:

[...]

Sympathieke reactie.Ja hè, het is een keuze om je kapot te roken.
quote:noell schreef op 25 augustus 2013 @ 19:33:

[...]

Ja hè, het is een keuze om je kapot te roken.
Even on topic, de meeste rokers zijn geen asociale egoïsten en ik denk dat de buren van TO dat niet zullen zijn. Gewoon een vriendelijk gesprekje dus, wat ze al aangaf te doen.

TO, laat je weten hoe het gegaan is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven