rot ervaring met marktplaats!

08-10-2010 06:02 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Graag zou ik wat advies willen op het volgende:

een paar dagen geleden heb ik laarzen besteld via marktplaats. Er stond bij de advertentie dat ze gedragen waren, maar er nog heel goed uitzagen. Er stonden wat foto's bij, en op de foto's zagen de laarzen er inderdaad nog heel goed uit! Aangezien deze laarzen in de winkel erg duur zijn, en ik niet erg ZOveel te besteden heb, heb ik de laarzen gekocht voor toch nog best wat geld. (60,00)

Ik vol verwachting wachten. Gisteren kreeg ik ze binnen.

Met 2 hele grote gaten aan de voorkant! Precies bij de neus voor, de foto's waren precies zo genomen dat dit niet te zien was.

(waren foto's van bovenaf, achterkant en zool etc, maar net dat dit niet te zien was blijkbaar)

Ik heb contact opgenomen met de adverteerder, en gevraagd of ik ze terug kan sturen dat zij het geld terugstort, maar die zegt deze enorme beschadiging gemaild te hebben en zegt: veel plezier ermee, en verkoop ze anders via marktplaats.

Kan iemand mij tips geven over wat ik verder nog hiermee kan doen?

En a.u.b niet teveel reacties over hoe stom ik ben geweest, dat weet ik zelf nu ook.
Ik ga nu ook een risicootje nemen op MP dus ik heb gevraagd of ik het artikel op kan halen (ik weet al dat ik het verzonden wil hebben). Mocht de persoon hierover moeilijk gaan doen, dan kan het dus zo zijn dat er iets niet klopt. In dit geval was het dus geen enkel probleem. Ik vertrouw het dus nu wel.

Ik heb daarna een mail gestuurd dat het toch niet zo goed uit komt i.v.m. tijdgebrek en dat ik het alsnog graag opgestuurd wil hebben.
Hoe is het afgelopen?
quote:Sunny81 schreef op 08 oktober 2010 @ 10:04:

Het enige wat je kan doen is een klacht indienen bij MP met desnoods de mailtjes als "bewijs".

Wat ik altijd doe is het volgende (als de verkoper ver weg woont en het product kan opgestuurd worden): Ik koop iets via MP en ik maak de helft van het geld over. Als ik het binnen heb en het product is goed, dan maak ik de andere helft over. Wilt de verko(o)p(er)(ster) niet meewerken....dan helaas voor hem/haar... ga ik verder zoeken.Nu is het net of je de verkoper een gunst verleend, maar ik zie dat toch anders. Ik verstuur niets zonder eerst het volledige bedrag binnen te hebben, gaat een koper daar niet mee akkoord, is het m.i. juist helaas voor de koper. Ik ga namelijk geen risico lopen omdat een eventuele koper niet dichtbij genoeg woont om het op te komen halen.
""Met alle respect hoor, maar waarom geef je in godsnaam 60,00 uit aan een paar tweedehands laarzen terwijl je in de stad bij genoeg winkels laarzen hebt voor dat bedrag, nieuwe. Klachten indienen bij marktplaats helpt geen ene reet. Dat kun je dus overslaan. Zet haar gewoon op internet oplichting met naam en toenaam. En dreig daar ook mee. ""

Mee eens, dit is doodgewoon het risico wat je loopt op MP. En laarzen, 2e hands nog wel zou ik eerst willen zien/ passen. Hoezo moet de verkoper ze terugnemen, gewoon geld terug laten storten (ik wens je veel succes hiermee met zo'n brutale oplichter) en de laarzen kun je weggooien.

Maar echt klote voor je...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven