Schelden in de auto

17-02-2010 23:41 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben normaal gesproken een redelijk en beminnelijk mens (ok, ik heb geen vastgestelde gedragsstoornis). In de auto echter, verander ik in de onredelijkheid zelve. Niet dat ik als een kamikazepiloot over de snelweg scheur, of dat ik rotondes via de verkeerde kant neem, maar ik heb op alles en iedereen commentaar. Op de slomo bij de verkeerslichten, op de sufkutten die hun richtingaanwijzers niet gebruiken, op de aso-leasebak, die zich vlak voor mijn autootje op de linkerbaan wurmt, eigenlijk op alles en iedereen. Rotgewoonte eigenlijk, maar het maakt de autorit (90 km woonwerkverkeer per dag) toch iets minder saai. Vroeger, toen mijn kinderen klein waren en hun zieltjes nog rein en puur, sprak ik nog in termen van zakken hooi en sukkels, maar het gaat er sinds hun puberteit, met inmiddels gepokte en gemazelde zieltjes, een stuk heftiger aan toe. Wie herkent zich in dit verhaal? Waarheen verwensen jullie lastige medeweggebruikers? En hoe wordt dat geuit? In mijn geval gaat het dus niet om aggressief rijgedrag, maar puur om het commentaar op alles en iedereen.
Dansen is leuker dan lopen
Jaaaaaaaaaah, errug herkenbaar! Ik heb alleen wel nog kleine kinderen achterin de auto en hoorde vorige week voor het eerst een echo...moet nu dus ook een beetje op m'n woorden gaan letten ben ik bang.
Ik vind het niet normaal, een agressie beheersing cursus is wel op zijn plaats.
Ik zie ze heus wel hoor, de schuimbekkende tierende medeweggebruikers. Gewoon nog even extra op de rem en rustig doorkachelen, muziekje aan en zwaaien maar. Als je je kwaad moet maken op de weg hoe ga je dan om met echte problemen?
Ik doe het op de fiets, das nie handig.
Ik heb alleen maar last van 45kilometergevallen die óf half in de berm, half op de weg rijden (dat schijnt "rechts houden" te zijn), óf dat ze midden op de weg rijden, moeten ze dan het streepje volgen ofzo ?

Liefst op een 80-kilometerweg met een duizelingwekkende snelheid van 17 kilometer per uur.
maar hoe ga je dan om met echte problemen?
Meds, je moet niet op de rem gaan staan, maar je gaspedaal loslaten. Dan komen ze ineens heel snel op je af, en denken ze dat het aan hén ligt, want ze zien bij jou geen remlichten.

Opels heb ik ook een hekel aan, die zijn bijna nog erger dan VW-Golfjes.
als iemand op de snelweg links achter me zit, ga ik ook altijd enorm op de rem, en als ze dan rechts langs willen, gassen. Plezier dat ik dan heb.....
quote:meds schreef op 17 februari 2010 @ 23:57:

als iemand op de snelweg links achter me zit, ga ik ook altijd enorm op de rem, en als ze dan rechts langs willen, gassen. Plezier dat ik dan heb.....Als je op de snelweg ineens in de ankers gaat omdat het gedrag van een ander je niet aanstaat, heb je volgens mij pas echt een probleem. Zinloos schelden en commentaar leveren lijkt mij dan een stuk onschuldiger.
Dansen is leuker dan lopen
Waarom maak je je zo kwaad? Gezellig voor je kinderen die achterin zitten. Goed voor je bloeddruk.

Wat kan jou het nou schelen dat iemand anders niet rijdt zoals jij zou willen, participeer en rij naar je bestemming
quote:natemy schreef op 18 februari 2010 @ 00:01:

[...]

Als je op de snelweg ineens in de ankers gaat omdat het gedrag van een ander je niet aanstaat, heb je volgens mij pas echt een probleem. Zinloos schelden en commentaar leveren lijkt mij dan een stuk onschuldiger.

Ik denk dat mijn bloeddruk lager blijft omdat ik PLEZIER heb, schuimbekkend langsrazen om vervolgens bij hetzelfde stoplicht stil te staan is pas zinloos en ongezond.

Schelden = hartslag en bloeddruk hoog

lachen en zingen = hartslag en bloeddruk laag
quote:meds schreef op 17 februari 2010 @ 23:57:

als iemand op de snelweg links achter me zit, ga ik ook altijd enorm op de rem, en als ze dan rechts langs willen, gassen. Plezier dat ik dan heb.....

Een agressie beheersingscursus lijkt me zinvol in jouw geval.
quote:Longlasting schreef op 18 februari 2010 @ 00:04:

Waarom maak je je zo kwaad? Gezellig voor je kinderen die achterin zitten. Goed voor je bloeddruk.

Wat kan jou het nou schelen dat iemand anders niet rijdt zoals jij zou willen, participeer en rij naar je bestemming

Dat autorijden is voor sommigen mensen een statement. De hele dag kunnen ze geen punt maken, en dus wordt alles afgereageerd in de auto, lekker veilig, niemand ziet je, niemand hoort je,

(niemand komt je achterna, ik sta in niemand z'n agenda, maar ik dans dus ik besta)
quote:quattro35 schreef op 18 februari 2010 @ 00:07:

[...]

Een agressie beheersingscursus lijkt me zinvol in jouw geval.HOEZO IK HEB HET HELEMAAL NIET TEGEN JOU, VOGEL
quote:meds schreef op 18 februari 2010 @ 00:08:

[...]

HOEZO IK HEB HET HELEMAAL NIET TEGEN JOU, VOGEL

*Mailt de Angel van Rijkswaterstaat met de vraag om Meds es een autoban waarschuwing te geven* ;)
.
Dat vermoeden heb ik ook altijd bij mensen die zo zitten te stressen in de auto. Die hebben ergens een manco en reageren dat dan af op medeweggebruikers.

Relax joh
Kan trouwens ook niet harder met mijn landbouwbolide
Leuke nijnen longlasting
is 1 nijn, ander is minivarken
Wat blijft het stil...

TO is pissig de weg op gegaan
Nijn met krulstaart is ook leuk
TO heeft met stoom uit de oren de pc uit het raam gegooid

"niemand begrijpt me..."
Nou dit topic is ook weer klaar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven