schuimrubberen kubus ofzoiets....

20-11-2008 19:56 49 berichten
Dag mede-forummers!

Ik ben op zoek naar iets wat ik vroeger gehad heb.

Ik weet niet meer hoe het heet. Zal het proberen te omschrijven..

Is een schuimrubberen kubus die je in elkaar kunt zetten. De delen bestaan uit een soort van puzzelstukjes. Je had ze toen in allerlei kleuren en elke kleur was een andere moeilijkheidsgraad.

Ik ben al in speelgoedwinkels geweest maar kan het nergens vinden.

Ik weet dus ook niet meer hoe het heet. Ik hoop dat er hier iemand is die het wel weet..

Alvast bedankt!!
Alle reacties Link kopieren
Knijpbeestjes, inderdaad.

Volgens mij noemde ik die kubussen ook wirrel warrel, er begint een bel te rinkelen.
wirrel warrel komt me wel ergens bekend voor ja... wist ook niet meer hoe ze heetten...

Kan wel ja, dat die dubbele moeilijker waren... geen idee of ik ze allemaal had trouwens..
volgens mij gewoon knijpbeestjes!

(zullen wel in diezelfde doos liggen vermoed ik)

en dan had je ook nog zo'n puzzel... volgens mij met de olympische ringen of iets dergelijks.. die kon je omklappen... driehoekjes volgens mij.. hij glom dacht ik...
quote:borrie2 schreef op 20 november 2008 @ 20:31:

en dan had je ook nog zo'n puzzel... volgens mij met de olympische ringen of iets dergelijks.. die kon je omklappen... driehoekjes volgens mij.. hij glom dacht ik...Beestjes liggen nu niet meer in dezelfde doos, maar hebben er inderdaad wel heul lang bij gelegen . Kubusjes liggen nu bij de spelletjes en die knijpbeestjes staan op de nominatie om gedumpt te worden. Ik moet alleen nog een heel emotioneel afscheid nemen. Wie biedt?
lol ik bedoelde mìjn knijpbeestjes... maar is ook wel logisch dat tijdperk in die doos..
wirrel warrel???

Komt me niet bekend voor...
Wirrel warrel puzzels, zo ken ik ze ook! En die knijpbeestjes heb ik ook nog steeds -en gaan voorlopig ook nog niet weg En voor sinterklaas wil ik een monchicci aapje

en dan had je ook nog zo'n puzzel... volgens mij met de olympische ringen of iets dergelijks.. die kon je omklappen... driehoekjes volgens mij.. hij glom dacht ik...http://www.geocities.com/...es/images/magic/magic.jpg

deze toch?
quote:Schravelvot schreef op 20 november 2008 @ 20:43:

Wirrel warrel puzzels, zo ken ik ze ook! En die knijpbeestjes heb ik ook nog steeds -en gaan voorlopig ook nog niet weg En voor sinterklaas wil ik een monchicci aapje Vicky in "Monchhichi aapjes, zijn die nog te koop?"
quote:Schravelvot schreef op 20 november 2008 @ 20:43:

Wirrel warrel puzzels, zo ken ik ze ook! En die knijpbeestjes heb ik ook nog steeds -en gaan voorlopig ook nog niet weg En voor sinterklaas wil ik een monchicci aapje Ja zo'n aapje.... Volgens mij heb ik er daar ook nog een van. Zo'n klein aapje van 10cm hoog met zo'n Holly-Hobby gezicht. Misschien heb ik er zelfs nog wel 2, ze zaten samen op een schommeltje. Schommeltje is gesneuveld.
Nah! Kijk nou 'es! De ultieme kruising!

Sorry voor de topicvervuiling Appeltje...

't Komt door mijn zolder, die heb ik vandaag (deels) opgeruimd.
Maakt niet uit hoor zomerkind!

Vind het wel leuk, jeugdsentimen..
Ja freya die!! 't waren maar drie ringen dus

on topic: ik weet echt bijna zeker dat ik ze ook wirrel warrel kubus noemde!
Zo'n monchicciknijpbeestje heb ik ook (gehad?)

@Freya, dat topic heb ik ook gevolgd, vandaar deze wens op mijn verlanglijstje Volgens mij zijn ze best duur tegenwoordig..
ja, die kubussen!

(hier een bijna wetenschappelijke site erover;

http://www.mathematische-basteleien.de/cube_its.htm )

en ja, knijpbeestjes!!Hier 200 te koop op marktplaats...

http://link.marktplaats.nl/209331565

en ja, die ringenrubik!!!

Herinner me van die kubussen en van die knijpbeestjes ook nog heel goed de geur. Beetje chemisch allebei.
Everytime you make a typo, the errorists win.
Godsamme, dit is wel erg, zit ik gewoon op marktplaats naar knijpbestjes te zoeken. Zie er gewoon een heleboel bekende bij zitten, Een vlaag van nostalgie.

*gaat binnenkort eens op zolder van papa en mama zoeken of ze nog bewaard zijn gebleven*
Everytime you make a typo, the errorists win.
Jaaaaaaaaa, die kubussen heb ik ook nog, alle 6 en je kan er een grote kubus van maken. Haha, een jaar geleden heb ik er nog een paar gedaan en wist ze ook nog meteen. Puzzeltjes zijn leuk!
Mensen, even een kubus nieuwtje: ik heb ze namelijk gevonden in de winkel! Selexyz verkoopt ze, ik heb ze uit de vestiging bij de TU Delft bibliotheek maar ik kan me goed voorstellen dat je ze bij elke vestiging kan bestellen.
De kubusjes zijn hier (in het noorden des lands) gewoon te verkrijgen bij de spelletjeswinkel. Ik ben er ook een tijdje naar op zoek geweest. Bleek ik ze gewoon hier om de hoek te kunnen krijgen..
Hee dat is leuk!

Zo heb ik uit pure nostalgie laatst ergens kneedgum gekocht. Wat was ik daar gek mee vroeger. Lekker kleien op school. En dan het liefst van die slakkenhuis torentjes. Best erg, maar ja...
Ja ik had de paars/rode, was het makkelijkst, de groen/blauwe iets moeilijker maar wel te doen en de oranje/gele die nog iets pittiger was. Op een dag in de vakantie had mijn oom uit verveling van alledrie samen 1 kubus gemaakt.
Ohhhhh die had ik ook, zulke kubusjes! Oplopend in moeilijkheidsgraad!
Peas on earth!

en dan had je ook nog zo'n puzzel... volgens mij met de olympische ringen of iets dergelijks.. die kon je omklappen... driehoekjes volgens mij.. hij glom dacht ik...Ja, van Dr Rubiks!
Peas on earth!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven