Sint Maarten (de koeien hebben staarten etc)

11-11-2017 19:01 115 berichten
Ik zag nog geen ander topic over Sint Maarten. Hebben jullie al veel kinderen aan de deur gehad? En wat geven jullie als "traktatie"?

Hier ongeveer 6 kinderen gehad nu, geen idee of er nog meer komen. Ik heb mini mars, snicker en twix voor de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon 3 hoog achter, en zelfs ik ging in mijn jeugd (40 jaar geleden) al niet al die trappen op, maar nam de laagbouw.
Nu is het een multicultiwijk, ik keek net naar buiten en dacht dat ik kinderen met lampionnen zag, maar het bleken honden met lichtgevende halsbanden 😂

In een plaats hiernaast heeft een bepaalde volksbuurt een Sint Maartenfeest gemaakt, met versierde huizen, muziek etc. Kan me voorstellen dat het leuk is om daar met je kind heen te gaan (en lekker te kunnen scoren..)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Van de hele dag 1 kind gezien.

Man had iets van koekjes gekocht.
Afgrijselijke. Die ik nu zelf moet opvreten.
Ik vind dit topic leuk. In een glazen pot stoppen en diep begraven voor de mensen van de toekomst.
We should have each other with cream.
Stonden hier vorig jaar opeens 3 kinderen op de stoep O_O
Ik heb nooit snoep in huis......
Drie keer een clubje van drie á vier kinderen die allemaal erg veel werk van hun lampion hadden gemaakt. Het is nu al weer een half uurtje rustig.
Ik vind hier dingen van.
Ik woon erg afgelegen en in de buurt wonen eigenlijk geen kleine kinderen meer, maar hiervoor woonde ik een grote stad en kwamen er wil kinderen langs, vond ik altijd erg leuk ! Dus ik mis het wel.. Ik vond het ook leuk om lampjes buiten te zetten, beetje gezellig aankleden enzo :-)

Ik verwacht trouwens ook echt geen kinderen aan de deur, anders wordt het echt een schep appelmoes in de rugzakjes.. :$
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
himalaya schreef: ↑
11-11-2017 19:07
Ik woon 3 hoog achter, en zelfs ik ging in mijn jeugd (40 jaar geleden) al niet al die trappen op, maar nam de laagbouw.
Nu is het een multicultiwijk, ik keek net naar buiten en dacht dat ik kinderen met lampionnen zag, maar het bleken honden met lichtgevende halsbanden 😂

In een plaats hiernaast heeft een bepaalde volksbuurt een Sint Maartenfeest gemaakt, met versierde huizen, muziek etc. Kan me voorstellen dat het leuk is om daar met je kind heen te gaan (en lekker te kunnen scoren..)
Las dit berichtje als het topic. :@@: Leuk berichtje. :biggrin:
Nada. Het bestaat hier niet echt. Een school doet het geloof ik. Je krijgt dan een a4tje in de bus en wil je dan meedoen (overdag om 1400) hang je die achter je voorraam.
Benedryl-Cabbagepatch schreef: ↑
11-11-2017 19:13

Ik verwacht trouwens ook echt geen kinderen aan de deur, anders wordt het echt een schep appelmoes in de rugzakjes.. :$
Ik ben 10 dagen geleden al blut geraakt aan Halloween.

Totaal ongepland stonden er ineens 7 pubers voor mijn neus.
En ik had niks van snoep in huis.
"Geld was ook goed", dus al mijn klein geld erdoor gejaagd.

Nu dus wel koek in huis ... komt er zowat geen hond.
(De buurt staat hier bekend dat ze overdag komen.)
Hier was het vorig jaar ook al, had alleen dextro in huis.
In ons dorp wordt Sint Maarten aardig gevierd. Denk vanaf 18:30 nu zo’n 25 kinderen aan de deur gehad. Hoor nu de volgende groep aankomen. Ik geef lolly’s en bewaar chocola voor t laatst want hoop dat er daar van wat overblijft 😊
Pubers krijgen niets hoor! Nieuwe buurt dus geen idee maar wel laagbouw. Mentos mini's gekocht Verpakt, gluten en pinda vrij :D Nu 3 groepjes aan de deur gehad en eeen aantal zijn voorbij gelopen. De eerste twee waren echte met mooie lampions De laatste twijfelgeval. 2 pubers met 2 kinderen van een jaar of 8/9 Wel gezongen dus ala. Een lamje op half elf en de ander was uit, geen lampions. Voordeel van de twijfel al verdenkt ik de tieners er van een dealtje te hebben gesloten :D
Ik had 12 zakken gekocht met minirolletjes mentos, fruitella, dummy's en schatkistjes. Ik heb nog wat over, maar er zijn toch minstens 10 zakken doorheen gegaan. De eersten stonden kwart voor vijf voor de deur, nu is het zo'n kwartier stil.
Knowledge speaks, but wisdom listens (Jimi Hendrix)
Hier doen ze er niet aan.
"11 november is de dag ..." staat hier met stip bovenaan trouwens.
Ik vind hier dingen van.
Hier wordt het (helaas) niet gevierd. Op 31 oktober is er één keer gebeld, maar toen stond ik me net om te kleden (was net thuis) en daar we toch niets in huis hadden, niet open gedaan.
Liesje68 schreef: ↑
11-11-2017 19:20
Ik had 12 zakken gekocht met minirolletjes mentos, fruitella, dummy's en schatkistjes. Ik heb nog wat over, maar er zijn toch minstens 10 zakken doorheen gegaan. De eersten stonden kwart voor vijf voor de deur, nu is het zo'n kwartier stil.
12 zakken?! Wow ! Woon je in zo'n kindvriendelijke / rijke buurt ? O_O
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
Oh! Zojuist een liedje gehoord dat ik nog niet kende, iets met "mijn moeder is een dikzak, mijn vader kijkt sesamstraat, dat is wel een snoepje waard.
Liesje68 schreef: ↑
11-11-2017 19:20
12 zakken? Allemensen! Dat is wel heeeel erg veel.. :proud:
Was dat een liedje over Mickey Mouse Ginny? Die hoorde ik vanavond ook voor het eerst en ik geloof dat die ook eindigde op 'dat is wel een snoepje waard'.
Ik vind hier dingen van.
Benedryl-Cabbagepatch schreef: ↑
11-11-2017 19:23
12 zakken?! Wow ! Woon je in zo'n kindvriendelijke / rijke buurt ? O_O
Ik woon in een kinderrijke buurt aan een doorgaande weg, dus ik blijf maar naar de deur lopen met Sint Maarten. Maar nu is het volgens mij wel voorbij, hier lopen ze over het algemeen tussen 5 en 7.
Knowledge speaks, but wisdom listens (Jimi Hendrix)
Sabeltandcavia schreef: ↑
11-11-2017 19:29
Was dat een liedje over Mickey Mouse Ginny? Die hoorde ik vanavond ook voor het eerst en ik geloof dat die ook eindigde op 'dat is wel een snoepje waard'.
Nee, ik heb het gegoogeld net, het is deze maar dan een variant die ze zelf leuk vonden denk ik https://nl.wikisource.org/wiki/Sinte-Maarten_mikmak
Grappig dat lijkt wel 'n beetje op trick or treat, maar dan een uitgeklede versie van 't halloween. Is het daar ook aan gelinkt historisch gezien?

Hier (Brabant) doet men niet aan St. Maarten.
Hier doen ze er niet aan. Waar ik ben opgegroeid wel heel fanatiek. Ik kan alle liedjes nog meezingen! Jammer dat het hier niet is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven