Slapen met knuffel

21-09-2021 19:55 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo'n volwassene die standaard met een knuffel slaapt. Er schijnen veel meer mensen te zijn die dat doen, maar je hoort er nooit iemand over.
Hoe is dat bij jullie? Weten mensen ervan?
Heb je altijd dezelfde?
En hoe is de staat van je knuffel?

Aanleiding van dit topic is dat de mijne ernstig versleten is. Ik durf hem bijna niet meer te wassen :facepalm:
Als mijn kind hem even vastpakt ben ik bang dat dat het definitieve einde is van mijn knuffel.
Maar er afstand van doen wil ik niet. En een goede vervanger zoeken is me ook nog niet gelukt.
Het geeft me een gevoel van veiligheid, het enige tastbare wat er nog is van mijn jeugd.

Zo is het een heel sentimenteel verhaal, zo serieus is het ook weer niet, maar toch serieus genoeg om er een topic over te openen 😅
Alle reacties Link kopieren
O wat schattig, leuk. Het zou wel zonde zijn als de knuffel echt uit elkaar valt. Is er niet aan een kopie te komen via de plaatselijke fb of marktplaats?
Alle reacties Link kopieren
Heb ik ook! Een spookje. Heb m al sinds m'n geboorte en hij gaat overal mee naar toe en val er altijd nog mee in slaap. Ben overigens in de 20.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alleen nog 1 knuffel naast mijn bed staan die ik ooit van mijn opa heb gehad. Ik heb een zacht kussen, maar geen knuffel in bed.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Oh-happy-day schreef:
21-09-2021 19:59
O wat schattig, leuk. Het zou wel zonde zijn als de knuffel echt uit elkaar valt. Is er niet aan een kopie te komen via de plaatselijke fb of marktplaats?
Ik heb denk ik al 10 jaar lang regelmatig gegoogeld. Die hoop heb ik opgegeven. En dan nog, het beestje lijkt niet eens meer op het origineel. Hij is verkleurd, kaal, mist de originele ogen en z'n staart.. Er is echt weinig meer van over😉
Ik sliep als kind al niet met een knuffel, haha!
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer dat je nergens meer een vergelijkbare knuffel kan vinden.

Ik heb een paar knuffels in huis, waarvan 1 die ik bij mijn geboorte (ruim 37 jaar geleden) heb gekregen. Deze ziet er nog heel goed uit eigenlijk. Maar goed, ik gebruik de knuffels ook eigenlijk heel erg weinig, maar vind het zonde om weg te gooien. Ik vind het iets schattigs hebben. Soms gebruik ik een zachte, mooie tutteldoekje als 'knuffel' en dat geeft me een veilig / geborgen gevoel. Bijna niemand weet dat ik soms een knuffel in bed heb, hoeft van mij ook niet.
zijdehoentje wijzigde dit bericht op 21-09-2021 20:16
3.24% gewijzigd
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
Hier geen knuffel, maar ik kroel nog heerlijk met mijn voedingskussen. Dat slaapt zo lekker.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben 😉

Sinds 5 jaar slaap ik weer met een knuffel, omdat het een gevoel van geborgenheid geeft.
De knuffel dateert van 5 jaar geleden en heb ik gekregen nadat ik een operatie heb ondergaan.
Er ligt al een back up (zelfde knuffel) in de kast, maar ik blijf toch liever nog even bij de versleten variant.
Oh en ik maak er zeker geen geheim van, als ik uit logeren ga dan gaat knuffel ook mee.
Ben begin 30 😇
Alle reacties Link kopieren
Er zijn poppen/beren dokters die je knuffel wat op zouden kunnen knappen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heel lang met een beer geslapen. Maar bij mij gaat het niet om de knuffel maar dat ik met iets in mijn armen slaap. De beer is op een gegeven moment vervangen door een klein kussen: het teddybeerkussen. Mijn man heeft dit overgenomen. Wij hebben nu altijd twee hoofdkussen en twee teddybeerkussens op bed :-D
Alle reacties Link kopieren
WasHetMaarWat schreef:
21-09-2021 20:16
Er zijn poppen/beren dokters die je knuffel wat op zouden kunnen knappen.
Daar heb ik inderdaad eens over gelezen, maar hier in de buurt is niemand te vinden. En ik kan me ook niet voorstellen hoe ze hem dan op zouden moeten knappen, maar dat zou ik dan kunnen vragen. Lijkt me wel eng om hem tijdelijk af te staan😂
Alle reacties Link kopieren
Mariejan schreef:
21-09-2021 20:17
Ik heb heel lang met een beer geslapen. Maar bij mij gaat het niet om de knuffel maar dat ik met iets in mijn armen slaap. De beer is op een gegeven moment vervangen door een klein kussen: het teddybeerkussen. Mijn man heeft dit overgenomen. Wij hebben nu altijd twee hoofdkussen en twee teddybeerkussens op bed :-D
Haha, dit klinkt echt schattig!
Alle reacties Link kopieren
WasHetMaarWat schreef:
21-09-2021 20:16
Er zijn poppen/beren dokters die je knuffel wat op zouden kunnen knappen.
Precies dit. Ik heb een oude knuffel op laten knappen, om sentimentele redenen. Is natuurlijk niet als nieuw, maar kan een generatie mee. Hoewel ik niet weet of de knuffel echt slapen in bed zou overleven. Maar een poppendokter kan je daar ongetwijfeld meer over vertellen.

En helemaal niet gek hoor, zo hebben we allemaal onze eigenaardigheden. Ik duim bijvoorbeeld nog steeds als ik echt heel erg moe ben.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Alle reacties Link kopieren
Quinnepin schreef:
21-09-2021 20:13
Hier geen knuffel, maar ik kroel nog heerlijk met mijn voedingskussen. Dat slaapt zo lekker.
Ik slaap niet met een voedingskussen maar met zo een normaal kussen. Op de bank zit ik ook altijd met 1 van de sierkussens op mijn schoot.

Misschien moet ik een voedingskussen overwegen voor in bed. :-D

To, gaat je echt om de knuffel die je nu hebt of zou je ook met een andere knuffel kunnen slapen?
Leuk topic. Ik slaap meestal met een kleine knuffel in m’n hand, maar dat kan ook zonder dus hij hoeft niet mee op reis (dan pak ik blijkbaar vanzelf in m’n slaap een stuk van het dekbed vast). Momenteel heb ik zo’n klein Ikea-muisje, die vond ik geinig, is precies het goede formaat en lekker zacht. Maar in tegenstelling tot de meesten hierboven heb ik er geen speciale band mee: hij draait af en toe een rondje in de wasmachine en als ik toevallig een leuke andere tegen kom dan kan hij best vervangen worden. Ik denk dat het bij mij meer gaat om ‘iets’ vasthouden dan om een specifieke knuffel. Edit: net als bij MarieJan dus

Als buitenstaander vind ik zo’n echt afgeknuffeld ding trouwens soms een beetje viezig, vrees ik. Mijn (pre-corona) reismaatje nam haar jeugdknuffel altijd mee en die rook best sterk...
anoniem_405552 wijzigde dit bericht op 21-09-2021 20:30
Reden: Traag typen
1.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik slaap nog met een knuffel. En zit er ook mee op de bank altijd :facepalm: ik friemel eraan. Als ik dat niet doe ga ik op mijn nagels zitten bijten, dus dan maar de knuffel. Ik heb ook tot ongeveer een half jaar geleden geduimd. Ben in de 30 inmiddels en deed dat dus al mijn hele leven. Gelukkig heb ik dat kunnen afleren :yes: mijn knuffel is zo’n ding. Vroeger had ik een konijn, die is helemaal kaal en staat op zolder. Daarna nog zo’n zelfde als nu gehad. Als die stuk gaan koop ik weer een nieuwe. Heb deze alweer een jaar of 10 denk ik.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt misschien stom maar ben wel blij dat ik niet de enige bent die dat doet. (ook al is het bij mij een kussen)
Soms denk ik dat ik echt raar ben hierin.

Mijn vriend zegt vaak wanneer wij in bed liggen: onze vriend is er ook weer bij :-D
Ik heb meestal ook een knuffel in bed liggen en koop er ook nog gewoon eentje als ik een leuke zie. Ik heb ook nog een lang rond kussen in bed liggen (zoiets van Ikea ) wat ik gebruik als knuffelkussen of om tegenaan te liggen. Vind het nu wel fijn want soms beginnen m'n knieën te irriteren als ik op m'n zij lig.

Ik heb al van verschillende mensen gehoord dat met een voedingskussen slapen echt heerlijk is dus als mijn lange kussen versleten is ga ik die zeker een kopen :proud:

Ik kan ook makkelijk zonder slapen maar op vakantie neem ik er soms express eentje mee. Dan slaap ik toch iets beter in een vreemd bed en het is niet zo groot als m'n eigen kussen meenemen. Dat heb ik ook een paar keer gedaan maar neemt zoveel ruimte in.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 21-09-2021 20:40
18.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het gaat mij (klinkt heel vies🤭) om hem tegen m'n neus te houden, om te snuffelen. Als ik het zo opschrijf klinkt het nog veel erger 🤣
Als kind duimde ik, en had ik het oor van de knuffel zo met m'n wijsvinger onder m'n neus. Dat duimen doe ik al heel lang niet meer, maar die knuffel hoort gewoon nog op die plek.
En iets anders, een andere knuffel of kussen, ruikt en voelt toch minder fijn.

Als ik op de bank zit pak ik soms een stuk van m'n plaid of de mouw van m'n vest ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik slaap ook met een knuffel. Wel om de zoveel tijd met een andere, niet degene waarmee ik ben grootgebracht. Is iets van de laatste jaren, meestal een klein konijntje of een enorm ding wat een beetje vervanging is van iemand naast me😶
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet zonder een knuffel. Ik aai hem ook en als ik uitgeslapen ben en mijn bed op maak dan stop ik de knuffel in :-$
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic! Hier al jaren een giraf, die ligt in m'n nek en dat slaapt heel fijn. Neem hem meestal ook mee op vakantie. Hij gaat wel af en toe gewoon in de wasmachine.

Ben hem een keer vergeten in een vrij luxe hotel. Hadden ze de voicemail van m'n man ingesproken 'Goedemiddag, u heeft bij ons overnacht en uhm.. wij hebben hier nog een giraffe in de kamer.'
MaeveS schreef:
21-09-2021 20:49
Leuk topic! Hier al jaren een giraf, die ligt in m'n nek en dat slaapt heel fijn. Neem hem meestal ook mee op vakantie. Hij gaat wel af en toe gewoon in de wasmachine.

Ben hem een keer vergeten in een vrij luxe hotel. Hadden ze de voicemail van m'n man ingesproken 'Goedemiddag, u heeft bij ons overnacht en uhm.. wij hebben hier nog een giraffe in de kamer.'
Toch leuk dat ze bellen want stel je toch voor dat je echt helemaal niet zonder kunt.. wat een ramp :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Haha wel fijn om te lezen dat er nog genoeg volwassen mensen zijn die het doen! Ik heb heel lang met een kroel geslapen, en een willekeurige handdoek uit m’n oma’s keuken.
Daarna kroel en baby handdoek van m’n moeder, maar gingen slijten. Dus slaap ik sinds een jaar of 10 met een normale handdoek. Die ook wel slijt nu. (Ik heb de kroel en baby handdoek nog steeds)

Gebruik hem vaak opgepropt als hoofdsteun, en in de nacht word ik wakker en houd ik hem ook vast, of ben hem aan het zoeken. M’n vriend vind het raar, maar ja dat boeit mij niet :hihi:
3_14pac wijzigde dit bericht op 21-09-2021 20:54
4.17% gewijzigd
Ben goed in andere dingen, maar spelling en grammatica horen daar niet bij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven