Speech?

20-11-2009 13:38 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen geven mijn ouders een feest ter ere van zoveel-jarig-huwelijk, nu hebben ze gevraagd of ik iedereen even welkom wil heten met een klein toespraakje. Ok dat is nog niet zo erg... maar ik heb een inspiratie-blokade! Wat kan ik zeggen en moet er dan ook nog een leuk grapje door heen of is dat niet gepast? Tevens moet ik dan ook wat over mijn ouders vertellen? Wij zijn niet echt een sentimentele familie die zegt hoeveel je van elkaar houdt enzo... aargh help?
familie, vrienden, genodigden.

Toen ik deze toespraak wilde voorbereiden liep ik enorm vast. Ik had een totale writers block. Gelukkig kon ik onder mijn nicknaam julia 84 mijn probleem voorleggen aan de dames van het vivaforum.

De adviezen vlogen me nou niet bepaald om de oren, maar 1 advies heb ik ter harte genomen. Namelijk het advies van Meds, een forummer met (spier)ballen die ondanks haar waarschuwing de moeite nam om mij te beantwoorden. Meds zei, meid het maakt niet zoveel uit wat je gaat zeggen, als het maar over je familie gaat en wat jij van hen vindt.
familie, vrienden, genodigden.

Toen ik deze toespraak wilde voorbereiden liep ik enorm vast. Ik had een totale writers block. Gelukkig kon ik onder mijn nicknaam julia 84 mijn probleem voorleggen aan de dames van het vivaforum.

De adviezen vlogen me nou niet bepaald om de oren, maar 1 advies heb ik ter harte genomen. Namelijk het advies van Meds, een forummer met (spier)ballen die ondanks haar waarschuwing de moeite nam om mij te beantwoorden. Meds zei, meid het maakt niet zoveel uit wat je gaat zeggen, als het maar over je familie gaat en wat jij van hen vindt.
Tuurlijk kan er wel een grapje doorheen (of je ouders moeten daar niet van houden)...

Gewoon kort iets vertellen over het (huwelijks)leven van je ouders met een paar leuke anecdotes er in...
"Uche uche, mag ik even het woord?

Pa, ma, familie, vrienden, bekenden, etc. ,

We zijn hier bij elkaar om te vieren dat pa en ma zoveel-jaar-getrouwd zijn.

Wie had dat kunnen bedenken zoveel jaar geleden toen pa tegen ma aanliep in de Bijenkorf?"

En dan een beetje in die trant verder opbouwen...
Meds, ik vind je zo net Hulk Hogan...
Meds
Welkom heten, en bedanken dat iedereen gekomen is, evt. een kleine anekdote of iets over je ouders, iets wat aan hun trouwdag refereert. Hoe lang is het geleden? Zoek even op Google iets bijzonders uit dat jaar, voor mijn part wat voor weer het was of een bepaald voorwerp, en vertel ze evt. het programma van het feest en wens iedereen een fijne avond.

Mensen hebben vaak geen geduld om lang te luisteren en als jij geen echt goede spreker ben moet je je niet wagen aan allerlei spitsvondigheden. Hou het kort en krachtig.
anoniem_6403642bd375b wijzigde dit bericht op 20-11-2009 13:56
Reden: typefoutje
% gewijzigd
Dank Yra, dat is mijn idool.

niet doen:

grappen maken over de buitenechtelijke escapades van je vader of de smetvrees van je moeder
ook niet doen:

toon hermans citeren
en hou het alsjeblieft kort
bijna iedereen vindt een speech irritant, je kan ook gaan staan en zeggen dat je niet van plan bent iedereen te irriteren met een speech en daarom proost op het bruidspaar en eet smakelijk
quote:meds schreef op 20 november 2009 @ 14:03:

bijna iedereen vindt een speech irritant, je kan ook gaan staan en zeggen dat je niet van plan bent iedereen te irriteren met een speech en daarom proost op het bruidspaar en eet smakelijkDAT DUS ;)
.
quote:Julia84 schreef op 20 november 2009 @ 13:38:

nu hebben ze gevraagd of ik iedereen even welkom wil heten met een klein toespraakje. "Wat fijn dat jullie er allemaal zijn. Ik heb een enquete gehouden onder de Nederlandse bevolking en daaruit bleek dat de meest favoriete bezigheid op familiefeesten is: ouwehoeren, lachen en drinken. De minst favoriete bezigheid is: naar lange toespraken luisteren. Ik heb daaruit mijn conclusies getrokken. Proost!"
Dank jullie wel. Tja ik weet het als ik dit normaal lees denk ik ook altijd: doos maar als jehet dan zelf moet doen is het best lastig! Jullie hebben me toch goed op weg geholpen, ik praat niet te lang en wens iedereen een leuke avond!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven