Speech?
vrijdag 20 november 2009 om 13:38
Morgen geven mijn ouders een feest ter ere van zoveel-jarig-huwelijk, nu hebben ze gevraagd of ik iedereen even welkom wil heten met een klein toespraakje. Ok dat is nog niet zo erg... maar ik heb een inspiratie-blokade! Wat kan ik zeggen en moet er dan ook nog een leuk grapje door heen of is dat niet gepast? Tevens moet ik dan ook wat over mijn ouders vertellen? Wij zijn niet echt een sentimentele familie die zegt hoeveel je van elkaar houdt enzo... aargh help?
vrijdag 20 november 2009 om 13:47
familie, vrienden, genodigden.
Toen ik deze toespraak wilde voorbereiden liep ik enorm vast. Ik had een totale writers block. Gelukkig kon ik onder mijn nicknaam julia 84 mijn probleem voorleggen aan de dames van het vivaforum.
De adviezen vlogen me nou niet bepaald om de oren, maar 1 advies heb ik ter harte genomen. Namelijk het advies van Meds, een forummer met (spier)ballen die ondanks haar waarschuwing de moeite nam om mij te beantwoorden. Meds zei, meid het maakt niet zoveel uit wat je gaat zeggen, als het maar over je familie gaat en wat jij van hen vindt.
Toen ik deze toespraak wilde voorbereiden liep ik enorm vast. Ik had een totale writers block. Gelukkig kon ik onder mijn nicknaam julia 84 mijn probleem voorleggen aan de dames van het vivaforum.
De adviezen vlogen me nou niet bepaald om de oren, maar 1 advies heb ik ter harte genomen. Namelijk het advies van Meds, een forummer met (spier)ballen die ondanks haar waarschuwing de moeite nam om mij te beantwoorden. Meds zei, meid het maakt niet zoveel uit wat je gaat zeggen, als het maar over je familie gaat en wat jij van hen vindt.
vrijdag 20 november 2009 om 13:47
familie, vrienden, genodigden.
vrijdag 20 november 2009 om 13:51
vrijdag 20 november 2009 om 13:55
Welkom heten, en bedanken dat iedereen gekomen is, evt. een kleine anekdote of iets over je ouders, iets wat aan hun trouwdag refereert. Hoe lang is het geleden? Zoek even op Google iets bijzonders uit dat jaar, voor mijn part wat voor weer het was of een bepaald voorwerp, en vertel ze evt. het programma van het feest en wens iedereen een fijne avond.
Mensen hebben vaak geen geduld om lang te luisteren en als jij geen echt goede spreker ben moet je je niet wagen aan allerlei spitsvondigheden. Hou het kort en krachtig.
Mensen hebben vaak geen geduld om lang te luisteren en als jij geen echt goede spreker ben moet je je niet wagen aan allerlei spitsvondigheden. Hou het kort en krachtig.
anoniem_6403642bd375b wijzigde dit bericht op 20-11-2009 13:56
Reden: typefoutje
Reden: typefoutje
% gewijzigd
vrijdag 20 november 2009 om 14:12
vrijdag 20 november 2009 om 14:47
quote:Julia84 schreef op 20 november 2009 @ 13:38:
nu hebben ze gevraagd of ik iedereen even welkom wil heten met een klein toespraakje. "Wat fijn dat jullie er allemaal zijn. Ik heb een enquete gehouden onder de Nederlandse bevolking en daaruit bleek dat de meest favoriete bezigheid op familiefeesten is: ouwehoeren, lachen en drinken. De minst favoriete bezigheid is: naar lange toespraken luisteren. Ik heb daaruit mijn conclusies getrokken. Proost!"
nu hebben ze gevraagd of ik iedereen even welkom wil heten met een klein toespraakje. "Wat fijn dat jullie er allemaal zijn. Ik heb een enquete gehouden onder de Nederlandse bevolking en daaruit bleek dat de meest favoriete bezigheid op familiefeesten is: ouwehoeren, lachen en drinken. De minst favoriete bezigheid is: naar lange toespraken luisteren. Ik heb daaruit mijn conclusies getrokken. Proost!"