Stamcafé XXX

12-04-2017 12:33 3008 berichten
Dames, we gaan weer op pad en dit keer strijken we neer in Hawaii!

Veel plezier en vergeet de zonnebrand niet!
Renaissance schreef:
18-05-2017 20:54
Ja, dat krijg je, al teamleider :-D
Ga weg mens. Ik vind er niks aan zo. Ik vind het echt oprecht leuk hoor, dat we zo ongeveer de enige vestiging zijn die de broek op kan houden zonder dat er meteen een interim moet worden ingehuurd of zo als LG er per ongeluk niet is, maar dan wil ik wel graag dat iedereen zich in gelijke mate inzet. We worden tenslotte ook in gelijke mate betaald.

En het begint me nu echt op te vallen hoor. Ik weet zelfs al precies te voorspellen wie er wel een dagje extra zal komen werken en wie niet. En altijd van die kutexcuses he. Ik heb verdomme nog nooit nee gezegd, en drie collega's met mij. De rest zegt ongeveer altijd nee en als ze een keer ja zeggen moeten we nog heel dankbaar in onze handen knijpen ook.
anoniem_268181 wijzigde dit bericht op 18-05-2017 21:09
27.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lieve LV,

Ik werk in een andere branche dan jij.
Maar ik zou dus zo'n persoon zijn die niet opneemt en denkt 'het zijn altijd dezelfden die in de val van overwerk trappen' .

Ik werk mijn uren. Dan werk ik zo hard als ik kan. Maar daarbuiten ben ik niet beschikbaar, of onbetaalbaar.
Bij echte noodsituaties om of een collega uit de brand te helpen: prima.
Maar om structurele problemen op te lossen (zoals gebrek aan vervanging), nee dank u.

Mijn collega's die gratis uren overwerken spreek ik daar ook op aan. Niet om het ze te verbieden hoor, maar ik laat wel weten dat ik vind dat ze zichzelf daarmee devalueren.
Waarom zouden 'ze' in hemelsnaam iets oplossen of veranderen als steeds dezelfden tóch wel de boel oplossen?
En waarom zouden ze iemand aannemen/betalen voor vervangingstelefoontjes terwijl jij toch wel de ballen uit je broek werkt om dat te doen en óók nog je werk te doen met extra volle kracht wegens personeelstekort?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
We werken niet gratis over. We worden gewoon betaald voor de gewerkte uren. Daarom snap ik het dus niet. Ja okee, ze zullen er een man op na houden die reteveel geld inbrengt of zo, dat ze alleen maar werken voor de hobby of zo. Maar als het dan toch een hobby is, wat is er dan mis mee om je hobby een keer een dagje extra te beoefenen.
Lady_Voldemort schreef:
18-05-2017 21:01
Ga weg mens. Ik vind er niks aan zo. Ik vind het echt oprecht leuk hoor, dat we zo ongeveer de enige vestiging zijn die de broek op kan houden zonder dat er meteen een interim moet worden ingehuurd of zo als LG er per ongeluk niet is, maar dan wil ik wel graag dat iedereen zich in gelijke mate inzet. We worden tenslotte ook in gelijke mate betaald.

En het begint me nu echt op te vallen hoor. Ik weet zelfs al precies te voorspellen wie er wel een dagje extra zal komen werken en wie niet. En altijd van die kutexcuses he. Ik heb verdomme nog nooit nee gezegd, en drie collega's met mij. De rest zegt ongeveer altijd nee en als ze een keer ja zeggen moeten we nog heel dankbaar in onze handen knijpen ook.
Jouw instelling is duidelijk anders dan die van hen. Anders niet per definitie beter. Zeggen dat je niet kunt mag ook zonder opgaaf van reden, en verder is elke reden valide, of hij het er nu mee eens bent of niet.

Juist heel goed dat die mensen 'nee' kunnen zeggen, zij bewaken hun grenzen beter dan de ja-zeggers.
Haaai! Eindelijk thuis en ja Lady, ik adem nog. Vol adrenaline en tegelijk 'op'. Spannend maar staande gebleven en daarmee ook het hele team. :yes: Jammer genoeg betekent dat ook dat luis in de pels de dans (zeer voorlopig, daar zorg ik wel voor) ontspringt. :furious: Dank voor de duimen!
LV ik zit met dat probleem ook altijd in dubio: hart voor de zaak hebben, waar houdt dat op? En bij calamiteiten zijn het inderdaad altijd dezelfde mensen die aanpakken. Bij ons is personeelstekort zeker niet structureel een probleem maar als het aan de orde is verwacht ik ook dat het team er samen de schouders onder zet. Met de huidige bezetting (-1) hoef ik daar eigenlijk niet eens om te vragen en ik ben heel blij met die constructieve instelling. Wij werken met vaste lonen, maar de meertijd wordt vergoed met vrije uren (overwerk tijd x 1.5 en bijvoorbeeld eten op kosten van de baas) en ik zie er streng op toe dat die ook opgenomen worden.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Nee zeggen is grenzen bewaken. Klopt en prima. Maar flexibiliteit is ook gewenst binnen een team vind ik. Al ik een keer vrij wil ben ik blij dat een ander zo flexibel is om mijn dienst te draaien en vice versa. En zo zijn er nog wel meer reden om je flexibel op te stellen. Wel vind ik dat als er structureel problemen zijn je wat vaker nee zou kunnen zeggen. Wij hebben structureel problemen en zijn bijna allemaal heel flexibel, maar we stellen wel grenzen, ook voor elkaar.
Het gaat om een calamiteit (moeder LG is zeer plotseling overleden, dus LG is er even niet). Verder nog een paar zieken (doe je ook geen reet aan, niemand vraagt erom om ziek te worden). En overuren worden dus gewoon cash uitbetaald. Daarom snap ik het dus niet. Zal ik best een slechte grenzenbewaker zijn hoor, oh foei, maar die paar honderd euries extra op mijn rekening vind ik toch wel leuk.
Goeie avond trouwens. Kom lekker binnenvallen :)
Ik heb nog niet eens fatsoenlijk teruggelezen.
In het teamoverleg deze week gaf ik aan dat ik buiten werktijd niet veel tijd heb om me druk te maken over de werkdruk. Dat wilden mijn collega's ook wel tot 1 er zo slim was om te bedenken dat dat misschien helemaal niet zo fijn was. Ik 'moet' werk wel op het werk laten, maar ik werk wel veel deze maand.
Team LV in deze.

Met elkaar de shit oplossen gaat vele malen makkelijker en lichter dan met altijd dezelfde 4 die zich de schompes werken omdat de rest zich drukt.
Dat is toch helemaal prima LV. Als het voor jou goed is. Alleen denk niet iedereen er zo over. Soms vind ik vrije tijd ook even belangrijker dan geld. (maar dat komt ook dat ik af en toe pauze moet nemen. Mijn werk ik een pauze van schoolstress, maar van mijn werk wil ik ook af en toe pauze nemen. Dat heeft mijn hoofd echt nodig, ook gedurende de dag, hoe klein ook).
Maar...ik vind flexibele collega's fijnere collega's dan starre collega's. Er is een grens aan het bewaken van je grens ;)
-Puss-in-Bootz- schreef:
18-05-2017 21:58
Team LV in deze.

Met elkaar de shit oplossen gaat vele malen makkelijker en lichter dan met altijd dezelfde 4 die zich de schompes werken omdat de rest zich drukt.
Hier ben ik het ook mee eens hoor. Samen een team. Maar dat zijn we ook (ben blij met mijn team!). We zijn flexibel, draaien overuren, maar zorgen ook (voor elkaar) dat het niet te gek wordt. Dus als iemand een keer zegt: ik neem een dag vrij - ik doe het niet - ... , ook prima.
Maar dat gevoel zouden we idd niet hebben bij iemand die nooit iets extra's doet.
Het hangt vast af van wat voor soort werk je doet en wanneer/hoe vaak/waarom er extra inzet gevraagd wordt.

Je valt nu net even middenin mijn frustratie.

Er is nogal wat morele druk op mij uitgeoefend om vrijwillig mee te lopen met de avondvierdaagse. Omdat de ouders (die dus meelopen) hun kinderen niet in het gareel kunnen houden. En of ik dus als juf in mijn vrije tijd even mee wil lopen om de kinderen, met hun ouders er naast dus (!!!), braaf te houden.
Nee dank u. Dan moet je me wel heeeeeeeeeeel veel geld gaan betalen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Ik zou ook bedanken feow.
Lady_Voldemort schreef:
18-05-2017 21:55
Het gaat om een calamiteit (moeder LG is zeer plotseling overleden, dus LG is er even niet). Verder nog een paar zieken (doe je ook geen reet aan, niemand vraagt erom om ziek te worden). En overuren worden dus gewoon cash uitbetaald. Daarom snap ik het dus niet. Zal ik best een slechte grenzenbewaker zijn hoor, oh foei, maar die paar honderd euries extra op mijn rekening vind ik toch wel leuk.
In dat geval zou ik ook uit mijn vel springen als niet iedereen zijn steentje bijdraagt.
feow schreef:
18-05-2017 22:11
Het hangt vast af van wat voor soort werk je doet en wanneer/hoe vaak/waarom er extra inzet gevraagd wordt.

Er is nogal wat morele druk op mij uitgeoefend om vrijwillig mee te lopen met de avondvierdaagse. Omdat de ouders (die dus meelopen) hun kinderen niet in het gareel kunnen houden. En of ik dus als juf in mijn vrije tijd even mee wil lopen om de kinderen, met hun ouders er naast dus (!!!), braaf te houden.
Hier zou ik ook voor passen. Er is geen sprake van een calamiteit en zeker niet van overmacht zoals bij LV aan de orde is.
Oudblond schreef:
18-05-2017 22:19
In dat geval zou ik ook uit mijn vel springen als niet iedereen zijn steentje bijdraagt.
Slecht plan.
Uit je vel springen geeft vele vieze vlekken en dus extra werk.
Een avondvierdaagse vind ik ook niet te vergelijken met zieken en een overleden moeder.

Laat die ouders lekker zelf op hun koters letten.
Zou ik geen seconde van wakker liggen en weigeren dus.

Maar bij drukte op werk door onvoorziene omstandigheden. Dan ben ik er.
O
-Puss-in-Bootz- schreef:
18-05-2017 22:24
Een avondvierdaagse vind ik ook niet te vergelijken met zieken en een overleden moeder.

Laat die ouders lekker zelf op hun koters letten.
Zou ik geen seconde van wakker liggen en weigeren dus.

Maar bij drukte op werk door onvoorziene omstandigheden. Dan ben ik er.
O
Helemaal eens, maar als ik echt niet kan is het niet aan mijn collega's om mijn redenen hiervoor te beoordelen als valide of niet. Ik geef derhalve ook geen redenen meer op aan collega's en slechts bij hoge uitzondering aan een leidinggevende.
Ik weet door dergelijke druk-acties van mijn teamleden wel voor wie ik moeite wil doen en voor wie ik niet eens zin heb om in mijn agenda te kijken of ik een dienst kan ruilen oid.
feow schreef:
18-05-2017 22:11

Ja doei, dat zou ik ook niet doen. Straks moet je nog bij die mensen gaan wonen om hun kinderen op te voeden :D
Bah ik ben al wakker en was om 3.30 door de wekker van man ook al wakker.
Ze hebben in elk geval het vliegtuig gehaald, ik vond dat ze wat laat vertrokken maar het ging gelukkig allemaal goed.
Goedemorgen.

Eigenlijk heb ik niets te melden, maar ik zit even bij te komen van fotobewerking in photoshop dus maar even hier hangen. Photoshop is niet makkelijk zeg. Maar goed, ik leer telkens een beetje bij dus dat komt goed.
En ik heb net nog heerlijke kersen gegeten, dat scheelt. Mijn huis is ook schoon, boodschappen gedaan en vanavond krijg ik een heuse puberella te logeren. :heart:
Het plan is om morgen, Ren netjes door puberella in de make-up gezet, te gaan stadten. Leuk!

Fijne dag allemaal.
Ik heb hoofdpijn van het slaaptekort denk ik. Nou ja heb net paracetamol gepakt. Over een half uurtje ongeveer op de fiets voor mijn ademhalingstherapie en daarna werken. De ademhaling in rust is wel goed onder controle maar tijdens praten en inspanning schiet het nog niet echt op. Ik blijf door mijn mond ademen of ik moet echt constant denken ''door de neus,door de neus''..
Net 2e shockwave gehad voor de hielspoor, volgende week weer een keer en dan hoop ik er onderhand weer van af te zijn.
Mogguh.

Ik ben Team LV. Maar zou ook bedanken voor zoiets al wat feow zegt.
Momenteel extra druk op het werk, maar ik ben er lekker wel :-).
Goedemiddag,

Ik heb gedroomd over het forum...dat ik weer in nieuwe topic kon bladeren. :facepalm:
Vandaag nog een dagje vrij, lekker niks doen en vanavond sleep ik mezelf naar de sportschool.
Prrrr, mauw miawwwww.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven